O 37 korun levnější než konkurence. Nová linka ČD do Polska bude v kategorii EuroCity
Hlavní nádraží Gdyně. Autorstwa Travelarz - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35251605
Mezinárodní linku Praha - Vratislav - Gdyně budou České dráhy provozovat ve spolupráci s PKP Intercity.
Stále to vidím stejně, na I. koridor takový vlak pustit jedenkrát denně, prodloužit podstatně délku vlaku, prodloužit délku nástupišť, označit je jak už se děje A – B – F.
A posilnit leteckou dopravu Wroclaw – Praha – xy.
To by mělo platit i obecně pro všechny vlaky na I.koridoru, tedy zvýšit počet vagónů, délku nástupišť (a zastávku v Pardubicích udělat cca 2x ano, a 1 x ne – nedovedu odhadnout- tak aby se lidé z Pardubic do Prahy bez problémů dostávali a to omezení skoro nepociťovali.
Bude tento vlak z Prahy smer Lichkov/Vratislav jezdit do UnO spojeny s vlaky smer Vsetin anebo smer Zlin?
Podobne reseni navrhoval Pardubicky kraj u vlaků z Prahy smer ČT, kde by se rozdėlily na smer do Bmna nebo na smer Olomouc a pak smer Vsetin nebo smer Zlin/Slovacko
Byla by to nejlogičtější cesta, takže se to skoro určitě nestane. Tři, čtyři roky po otevření linky se asi na tři roky rozkope Kolín-Choceň a bude se jezdit jednokolejně, tak počkejme, jestli se někomu rozsvítí.
Tahle linka tu byla ještě před revolucí akorát by chtěla asi časem přes Týniště – Letohrad pro odlehčení koridoru. To by , ale museli nákladní dopravci za trest zaplatit i trakci Týniště – Letohrad pokud chtějí jezdit do Kvasin a dostat volné trasy. Jinak bych ty náklady nechával postávat v stanicích, abych měl trasu pro EC Praha – Pardubice – Wroclaw.
Škoda že to leoexpres vzdal, mohli to vyhrát.
A splnili zadávací podmínky?
Na tom by se pomalu uživilo i jedno lehátko
No konečně normální spojení do Wroclawy a dál k Baltu z Čech, do Asie (bohumín) jsou to další 3 hodiny vlakem, místo toho by člověk mohl jet rovnou na sever a ne přes půl evropy.
To vůbec nechápu, I. koridor je přeplněný, a Poláci nám ho podobnými spoji budou zaplňovat stále více. Vzhledem k úrovni železničních dopravních cest, bych jim doporučil rozšířit letecké spojení, i když je to neekologické, ale jinou cestu nevidím.
Osobně bych tím nejel, vlak ČD může mít nějakou vysokou kategorii, ale podstatné je, jestli to všechno bude fungovat, třeba klimatizace, WC, etc. A Jaká budou zpoždění, hodina, dvě nebo tři. Tyt vlaky budou i ekonomické fiasko.
Podle mne je zřizování podobných vlaků na první koridor katastrofa. A 4x denně, to je snad už úplně špatný vtip.
Osobni vlak Chocen – MuN je jiste prospesnejsi, az budu chtit do Wroclawi, muzu akorat vlakem, protoze se tam letat nevyplati. Jste opravdu genius
Mezinárodní vlaky ČD maj naopak většinou dost slušnou úroveň, bohužel na těch linkách do polska je dost chaos, občas nezařaděj restaurační vůc než 1. třídu i když by měli. Pokud jede všehcno jak má, tak je to luxus a v restauračnim voze maj i dobrý ceny, neni nic lepšího než si cestou ve vlaku dát svíčkovou a zlepšit si náladu přemejšlenim nad lidma co někde stojej v koloně na dálnici a potěj půlky.
Díky za informaci. Já měl dost špatné zkušenosti s vlaky Budapešť – Bratislava – Brno – Praha, takové neútulné, i když jezdily včas. Souhlas, při takové cestě je skutečně dobré strávit kus cesty v jídelním voze a dát si něco dobrého, to má člověk hned lepší náladu, a může si tam i s někým popovídat. Proto je mizérie, když jídelák nezařadí. Prostě někdy je to o štěstí. trochu problém je, když cestujete třeba s dvěma velkými zavazadly, co s nimi ????? nechat je ležet v jiném voze ??? Jednou mě okradli. Jídelní vůz ČD občas využiji, je tam stále ta… Číst vice »
Děkujeme za potvrzení, že jídelní vůz ČD jste už roky nevyužil
Víte, to jen začátek, ten tlak z Polska bude narůstat velmi rychle, a my skutečně nebudeme schopni jejich nároky pokrýt, Oni mají mnohonásobek obyvatel a my jsme tranzitní země, to zakládá do budoucna obrovský problém. Tak rozumnější by bylo at si prodlouží nástupiště, a posílat přes nás např. vlak o 15 vagonech, ale jen třeba 1 – 2 x denně. Takovou cestou jsou i jiné tranzitní země, prodlužováním vlaků, ale ne nárůstem frekvence, nebo prostě na těch tratích jede vlak za vlakem, a to má své limity.
Poláci v tom mají jasno (neoficiální) https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/koleje-czeskie-pojedziemy-cztery-razy-dziennie-z-gdyni-do-pragi-114468.html
A z Prahy do Walbrzychu to taky není žádná sláva s časy odjezdu/příjezdu a také s přípoji…
Nejlepší by bylo, když by jeden pár jezdil přes Ústí s přípojem od Brna a další přes Trutnov do Walbrzych. Až se tři roky po zavedení linky spodem na tři roky bude jezdit jednokolejně Kolín-Choceň a zato bude dovukolejka do Hradce.. Tak třeba uvidíme.
Možná by pak nebylo od věci Ex3 zastavit v UO, a tím vytvořit přestupy typu Brno a Vídeň – západní Polsko.
V Pardubicích stačí
Naopak v Pardubicích staví všechno, když by se Pardubice projížděli a měli přípoj z Polska v Ústí, bylo by to lepší.
Jistě. Projedu krajské město… 🙂 miluju tyhle šotovize. 🙂
Šotovize právě jsou, že všechno musí dogmaticky stavět všude. Pardubice jezdí v drtivé většina do Prahy, tam mají třeba 7 spojů za hodinu, do Brna i dál na východ je spojů plná prdel, co ovšem neexistuje vůbec, je rozumný spoj z Brna nebo Vídně do Vroclavy.Tohle by totiž nebyli první vlaky, které v Pardubicích nenabírali cestující.
Nebyli to je pravda, a kde je jim konec, třeba takový slavný D1 Express, že? Stejně se to vždy, jako bumerang, vrátilo k tomu, že v Pce, staví vše. D1 Express se zrušil, proč? Že by to byl takový úspěch, tak se ho rozhodli zrušit? Pardubice jezdí v drtivé většině do Prahy? Tak ten byl dobrý, jistě do Prahy to bude asi víc jak do Brna, ale ani linka do Brna není nejslabší (nebo ty mraky cestujících na perone je fatamorgana), aby linka Ex3 musela nutně projíždět, ono vůbec odkázat krajské město jen na rychlíky Svitava je blbost. Navíc z… Číst vice »
Nějaké vlaky vznikají a zanikají každou chvíli, co já vím jestli takové Roháče nepřestali jezdit spíš kvůli kapacitě, vždyť ty když tenkrát jezdily, tak to bylo snad 8 dálkových vlaků Praha-Pardubice za 65 minut, extrém, které by jinde na světě nikoho nenapadl, ale tady musí projet tu Leošek s ekvivalenty 4 velkoprostorů, tu Radimek se stejnou kapacitou. Teď vlaky z Břeclavy přes Pardubky nejezdily dva roky a nic nezkolabovalo, 2028-2031 budou jezdit zase, až se bude jezdit jednokolejně Kolín-Choceň, snad už kurva s komplet modernizovanou 250 přes Vysočinu, naštěstí ale SŽ nenapadne znovu zároveň zavřít trať od Blanska nahoru, takže… Číst vice »
Nic nezkolabovalo to je pravda, ale pro cestující to taktéž komfortní nebylo (při výlukách taky jezdí NAD, přesto se po výluce vrátí vlaky, i když to autobusy i zvládly, protože to je komfortnější). A aby Pardubicům, jakožto krajskému městu zůstalo spojení s jižní Moravou pouze obyčejnými R je nedostatečné, obzvláště, pokud by Ex přes ně projížděli. A, že se to po skončení vrátilo zpět znamená, že to je pro všechny lepší, a pokud ty vlaky už jezdí, tak největší blbost by byla, aby projížděly krajským městem natož, aby na úkor toho zastavovali ÚnO. Otázka je, kolik vlaků sem odkloní, může… Číst vice »
To s tou trasou přes HB je dobrý vtip, ta současná trasa je Praha-Brod-Brno z poloviny nebo třetiny po nemodernizované trati, ona ještě výrazně zrychlí, přibude na ní i 160, takže bych se nedivil, když by přecpaná trasa přes Pardubice, kde jsou pořád nutné rezervy, byla nakonec stejně rychlá jako tady, Pendolíno to skoro určitě zajede rychleji přes Halvbrod, než Metropolitany přes Pardubice. Ale to se bavíme o teď nebo velmi blízké budoucnosti. Možná vám unikl plán ministerstva dopravy, že až budou první nejlevnější, nerychlejší a nejednodušší úseky VRT Bíteš-Brno a Světlá-Poříčany, tak dálkové vlaky ČD na 200-230 km/h už… Číst vice »
Ukončil bych už jen tím, že zrovna Railjetům, u kterých už se léta zpět uvažovalo o povinném místenkování, protože ty vlaky mezi Brnem a Prahou nepříjemně tečou, nebo sem tam nechali i lidi na nástupišti, by úpádek frekvence jenom prospěl, zejména těch vymýstenkovaných z Pardubic do Prahy, kteří tam mají i 7 vlaků za hodinu, ale ubírají kapacitu jiným.
Tak když prodáte všechny místenky do Pardubic, tak už to nebude ani mezinárodní vlak, protože dál pojede prázdný. ČI-li ekonomicky je to rozumné, aby ten vlak tam vůbec nestál.
Omyl, ekonomicky je možná nejvýhodnější mít vlak plně obsazen jen do další stanice, samozřejmě za předpokladu, že i z další stanice pojede opět plně zaplněn, než mít vlak zaplněn jen z poloviny mezinarodnomi cestujícími.
Dneska už se totiž místo neoznačí na celou trasu, ale jen na část, takže z Pardubic se bude jevit volné a jiní si mohou koupit místenky z Pce, navíc dost lidí místenky neřeší, takže vzduch nepoveze nikdy.
Ještě k tomu to je blbost, zas taková frekvence nebude, aby vymístenkovala celý vlak.
Projíždět krajské město, které na lince Ex 3 generuje značnou frekvenci cestujících, pane Vachmajstr, vy jste hlava.
Ono projíždět Pardubice jakoukoliv linkou je blbost.
Jojo, třeba těmi Railjetami, které jsou pro Brno-Praha značně poddimenzované a nepříjemně tečou, těm by před Covidem úbytek cestujících jen pomohl.
Proč by se měli projíždět Pardubice, když v okolí žije přes 300 tisíc lidí?
V okolí České Třebové žije půlka z toho a taky tam nestaví všechno..
To ale bylo jen a pouze politické rozhodnutí (nesouvisející s množstvím cestujících), a není to tak dávno, co tam taky vše stavělo, pak chtěli zastavování v ČT zrušit snad úplně, a nakonec z toho vznikl kočkopes, v Třebové Railjety, v Kolíně Metropolitany.
Z komerčních vlaků na Olomouc tam staví tak půlka.
Z komerčních vlaků na Olomouc tam nestaví jen Pendolino a Leo Express, to rozhodně půlka není.
Jak definujete to okoli MuN? Ony komplet okresy Svitavy a UnO jsou 240 tis obyvatel….a slusnou cast bych nenazval jiste okolim….hlavne kdyz Svitavy i samotne UnO maji vlastni rYchlik
Kdezto chrudim, pardubice a HK maji okresy 440tis. A daleko vetsi navaznost na pardubicke nadrazi
Pokaždý když někam jedeme vlakem přes Moravu, tak nechápeme proč to tam staví v každý takový řiti, je to zase nějakej lobbing místních starostů nebo tak něco.
Objednávané vlaky – Ministerstvo dopravy, komerční vlaky, rozhodnutí dopravce.
Naopak by ty mezinárodní vlaky měly v Čechách stavět víc, na Moravě to staví v každý řiti, ale u nás máte Praha-Kolín-Pardubice a šmitec, zastávka jednou za hodinu, to je fakt dost na prd, nejde ani tak o to jak je velký město, jde hlavně o to kde jsou přestupní body na železnici a to může bejt i v nějaký vesnici. Já bych třeba ušetřil hodně časů a nervů kdyby ty vlaky stavěly v Poříčanech kde lidi přestupujou na Prahu nebo na Kolín, takhle musim jet buď do Prahy, nebo do Kolína a pak přes ty Poříčany zase po hodině… Číst vice »
Frekvence z Porican směr Praha nepatří do rychlíku natož EC
Musíte si to představit dynamicky, po tom koridoru jede vlak za vlakem, a není možné, aby jeden z nich si někde udělal zastávku.
Ak bude ČD/ministerstvo navrhovať čase spojov, tak sa možno poľskí kolegovia konečne naučia, čo znamená slovo takt :))
Poláci nemají dost vozidel na taktovou dopravu. On je rozdíl jestli nějakou trasu jezdíte třikrát, čtyřikrát denně, nebo celý den po dvou hodinách.
Co je to za blbost? Takt jsou i 4 hodiny.
nikoliv takt nejsou 4 hodiny, ale 4x60minut = 240 minut = TAKT JSOU ODJEZDY VŽDY VE STEJNOU MINUTU PO CELÉ HODINĚ, ALE POKUD JEDE SPOJ JEN 4X ZA DEN, TAK VELMI PRAVDĚPODOBNĚ NEMUSÍ BÝT NASTAVEN NA TAKT – s odjezdy ve stejné minuty po celé hodině!
To, co popisujete, je HODINOVÝ takt. Existují ale i jiné takty, dvou-, tří-, čtyřhodinový, anebo naopak 10-, 15-, 20minutový…
Rozdíl mezi taktem a hodinovým taktem je asi podobný, jako mezi hotelem a hodinovým hotelem 🙂
Hmm… Navrhovana výše dotace dalk. vlaku ČD pro Min.dopravy ve vysi 78 Kč0vlak-km ???
Prumerna vyse dotace od Min.dopravy pro ČD za letošní dalkove elektricke vlaky = 183 Kč/vlak-km. !!!
To je vazeny prumer a bez R8, R15, R23
Tož doufam, že Min. dopravy vypne dotace jako např. necele tri stovky za vlak-km z Budejovic R11B a Ex7. A nezapomenout na R17
Vypni
Je to trol Axel. který jen zase obchází dřívější bany, na to nemá cenu reagovat.
Jeste ze vyhraly CD, to by jinak tady zas bylo rozboru jak Jancura zbankrotuje, jak nizkou cenu dal, kdyby vyhral nahodou
Byl bych radeji kdyby to leo ne zda a vyhrál.
Tak schválně co tu nízkou cenu zdůvodní. Polské vagóny, 163 v úseku Ústí-Wroclav a vozy do Ústí na nějakých Luhačovicích a zpět na Žilinských Ex? Jak to bude v Polsku s instalací ETCS? Jestli by tam jako vyrovnávku po 2025 neposlaly přebytečné 150.2 a 151, do teď nevím proč že 150.2 byla na Polském testovacím okruhu pár měsíců zpět.
Ta tam byla jen jako levná rychlejší loko… Kvůli testování vagónů…
To zní trochu divoce, hledat mašinu na 140km/h v zahraničí na testovací okruh.
A jak byste si to přivěšování/odvěšování vozů v Ústí vzhledem ke konfiguraci kolejiště a délce nástupišť představoval?
Délka vozů současných Luhačováků je nějakých 200 metrů, nástupiště v Ústí mimo průjezdné koleje má 450..
ČD už nemají žádné lokomotivyy řady 163.
Ale mají, dnes ráno Hranice Vsetín 163 08x
Tady jich pořád uvádí dost.. http://www.strojvedouciplzen.cz/index.php?page=menu&id=71
Mají
Tahat to budou Vectrony ČD v celé trase, vozy asi PKP.
Není to trochu overkill, více systémový stroj na 200km/h pro úsek Praha-Wroclav? K tomu tam bude ještě jezdit s beztak ne příliš dlouhými vlaky.
Navrhuju před podobnými příspěvky nejdříve kouknout nám ORM.
Co bych měl vidět v tom ORM?
Traťové rychlosti.
Tak ta je zrovna Choceň-Vratislav do 100 km/h..
I kdyby to jezdilo Praha-Wroclav v 162, hovno by se stalo.
ČD budou mít za 3 roky přes 100 lokomotiv Vectron na rychlost 200/230 km/h. Kde jinde by měly jezdit, než na mezinárodních spojích ? Již dnes jezdí Vectrony na trati Ústí-Cheb- Plzeň- Praha s pětivozovými soupravami a rychlost 120 km/h přesáhnou jen na procentu trasy.
Do Chebu využijí alespoň dvou systém, 362 bylo permanentně málo.
Ale hnací vozidla se pořizují na to, aby odvezly vlaky. Pendolína z Prahy do Ostravy a Košic také jedou jen na stejnosměrném systému a ničemu to nevadí.
S těmi Pendoliny je to moc krásný příklad, tedy moc krásně mimo. V půlce devadesátek se vysype mrak peněz, které nejsou, na „vlajkové lodě“, které přes různé vosery přijde až za 10 let, s plánem, že budou jezdit Vídeň-Berlín, kde je nechtěli, stejně jako druhé kolo Zátopci, kterým se tak oběma pak museli hledat výkony pod jejich parametry, které se tak zaplatily úplně k ničemu. Ať je to 200-230km/h, naklápění, nebo třisystémovost, já bych z pohledu vlastníka určitě neřekl, že to ničemu a nikomu nevadí, protože jako projekty to jsou debakl. Když by jeden měl možnost podívat se do alternativní… Číst vice »
A proč zamlčujete životnost Vectronů a plánované postupné přepínání/konverzi TV 3KV stejnosměrných na 25KV střídavých v ČR? ČILI JEDNOU DOČASNĚ NASTANE A KU PRAZE SE BUDE POSOUVAT NUTNOST ZMĚNY NAPÁJENÍ HNACÍH VOZIDEL I MEZI PRAHOU A OSTRAVOU …
Než dojde 25kv to Ústí, to bude tak 15 let. Za tu dobu je Vectron v polovině životnosti, tak se do té doby nemohou přeci upotřebit 163,162,150,151, že ne..
Ohledne lokotek = ÇD mají povinnost investovat do nekolika novych lokotek s maximalkou 200 km/h Breclav – Bohumin, toz predpokladam, ze Vectrony MS ČD na max 230 km/h budou jezdit nejen na Ex4 v ČR, ale ze budou jezdit i v Polsku na navazne casti teto linky
Zablokovaný
A už to tu lítá, lokotky sem, vagonky tam… 🙂
Aby tam jezdily Vectrony na 230, to tam prvně bude muset být nějaký souvislý úsek na rychlost 230+ a ten tam bude tak až 2035.
A ony jsou v PL schválené pro provoz 150 a 150.2? Nejsou a asi ani nikdy nebudou. Na okruhu byla, protože si ji někdo levné pronajal a adekvátní stroj v Polsku prostě k mání nebyl.
Rynek píše, jak PKP nemá lokomotivy, to kdy bude nebo nebude ETCS na jednotlivých tratích jsem se pořád nedozvěděl. 150 už se neschválí nikam, protože neexistují, obě ty lokomotivy jsou záchvěv moderní techniky oproti PKP stálici EU 07 a 09.
Mě by zajímalo, jestli to bude navázané i na ten noční vlak. Dejme tomu v podvečer z Prahy, zhruba o půlnoci Wroclaw a před sedmou ráno Gdyně, to by šlo 🙂
Z Prahy by měl jet poslední po 19. hodině, pokud se nic nezměnilo.
Ne, EC jede z Vratislavi do Gdyně kolem 5hodin 15min takže rozhodně se nejedná o 2krát levnější noční tlk.
Jo super. Akorát, že tyhle vlaky už měly jezdit. Tohle léto by byly podle mě plné. Jediný přímý denní spoj k Baltu v podobě EC Sobieski je málo. Co tak matně vzpomínám, tak když LE zavedl přímý spoj do Wroclawi tak kvůli velkému zájmu museli přidat druhou jednotku. Nechápu, proč tyhle nejezdí.
Když je to takovej trhák jet vlakem k Baltu s plnou polní jak za socíku, tak nechápu proč už to někdo nevozí na komerční riziko, trhnul by na tom balík.
Vždyť tam Leoš jezdil roky komerčně do Wroclavy ve dvou spojených jednotkách, teď neustále usiluje o expanzi do Polska a vzhledem k tomu, že mu budou od východu přepínat stejnosměr na střídavinu, tak mu ani jiný směr než tento z Prahy za chvíli nezbude, Slovensko už mu nejspíš spadne za rok pod střídavou Žilinou, leda by si pořídil nějaký malý diesl na přetah do první stanice vedle Žiliny, ale to se zřejmě nestane a začne spíš jezdit Ostrava-Krakow, než Ostrava-Žilina.
UTK. Obdoba českého Drážního úřadu?
Takže u RJ panuje socík, když s nimi jezdí tolik lidí do Chorvatska?
Za socíků se jezdilo k Baltu v Polsku a NDR, do Jugoslávie se každý jen tak nepodíval a letní vlaky tam snad nejezdily.
Nebude náhodou rozdíl spíš v tom, že „cenově citlivých klientů“ toužících po moři v Chorvatsku je v ČR řádově víc, než těch toužících po moři v Polsku? Socík bych do toho netahal, spíš sockovitost dané služby.
Podrobnosti k jízdnímu řádu, řazení a poskytovaným službám dráhy zatím nechtějí sdělovat. Zřejmě nevědí, které jim na tohle zbydou vagony…
V roce 2025 už tu budou ComfortJety, navíc shání dalších 20 klasických vagónů, není ani nutné, aby na tom jezdily vozy ČD.
A sehnali?
Začali je shánět asi 3 měsíce zpět.
Už půl roku zpět a lhůta pro podání nabídek byla 17.3. 😀 A kdyby se něco sehnalo, tak už to asi víme. 4 měsíce je dost dlouhá doba. https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/579688
Tak drahám ve Švýcarsku, Belgii nebo Holandsku je asi jendo, že nějaké ČD shání 20 starých vagónů, to je potřeba jít přímo ke zdroji.
Tak hlavně těch multifunkčních vozů nebude mnoho a pochybuju, že je v dnešní době bude někdo prodávat. Tam naději vidím akorát v obyč velkoprostorech na 200km/h, kterých by mělo být celkem dost – dohromady okolo 55. Čili dost na to, aby se alespoň eliminovala ta největší bolest – Béčka jako náhrada za lepší vozy. Pak je tam odhadem ještě 10 vozů Bpmmbz s místy pro invalidy a velkým WC pro vozíčkáře. Tak třeba to ještě klapne.
Já slyšel, že co Němci dají k prodeji, to je totální šrot. Tedy jestli není lepší se dívat právě Švýcarsko nebo Holandsko, kde ty vozy nahradily, protože potřebovali rychlejší, nebo lehčí úspornější rychlíkové jednotky. Ty lowcosty u RJ jsou údajně hodně betelné vozy.
37 korun. To je masakr! To bude rvačka o lístky!
Myslíte, že jde o cenu jízdenky?
Hm.
Co si tak ten článek nejprve přečíst? Moc práce?
Nepochopil, nevadí. A nebo nečetl.
V jakém vesmíru znamená “o 37 korun levnější”, že to bude stát 37 CZK?
To by se mohlo zlepšit spojení do Kudowy, protože při více spojích PKP IC přes Klodzko už by mohl být důvod držet SM42 v Klodzku…
Proč nejedete vlakem do Náchoda a pak busem přes hranici těch zbylých pár km? Je to pohodička…
Vůbec to nenavazuje. Jelikož bydlím poblíž, vždy se nechám hodit / jedu autem do Klodzka… To, co se autem zdolá za hodinku, na to jsou veřejnou dopravou potřeba minimálně 3 hodiny, spíše víc, přitom to je 50 km. Proto by stálo za hřích, až bude více hybridů, uvažovat o zavedení Os Kudowa – Wroclaw… Obsazenost na lokálce je slušná , často se i stojí, proto bych se o trojdílné DEMU nebál…
Neb autobus z Náchoda sice jezdí k nádraží v Kudowě, avšak návaznost na vlaky směrem do polského vnitrozemí v podstatě neexistuje a zpět je to v bleděmodrém to samé, mnohdy jsem to pěšky zvládl z Kudowy do Náchoda rychleji pěšky, než tam čekat na nějaký autobus.
No vidíte, tak když to jde po nohách, tak není co řešit 💁♂️👍😊
Škoda že jsem nezajede polské Pendolino, někdy před nedávnem tu přeci bylo na zkoušku , neříkám zrovna přes Lichkov
Souhlas, na trase Praha – Varšava by to bylo výrazné kvalitativní zlepšení.
Pendolíno s jeho kapacitou a rychlostí 250 km/h je na tuhle lokálku Wroclav- Choceň a pak na až 160km/h totální overkill. To tady bude spíš jezdit Varšava-Vídeň, až bude Ostrava-Přerov na 300 km/h Přerov-Brno a Břeclav-Vídeň na 200 km/h.
To asi vítr, když jsou jen na 3 kV 🤷🏼♂️
To fakt nejsou. Je to třísystémová jednotka, podobně jako ta ČD…
„V Česku mohou jednotky jezdit rychlostí 160 km/h pod oběma trakčními soustavami, v Německu 250 km/h. Stále ještě probíhá schvalování v Rakousku“ https://zdopravy.cz/polske-pendolino-ziskalo-schvaleni-k-provozu-v-cesku-136672/
Jojo, asi vítr, ty cucáku.
Třeba zajede. Článek je o spojení přes Lichkov. To není jediné spojení s Polskem.
Jako na vedlejší trati pendolino ? Cože ? Prozatim polské pendolino je nic víc jako drahy interpanter
Trochu jsem doufal, že by to mohl vyhrát Leoš a my bychom se tu dočkali nějakého zpestření v podobě jednotek od CAFu.
No nakonec se Leoš jako obvykle ani nezapojil…
Přestože konání rozstřelu způsobil… to je skoro na nějakou pokutu, když způsobil zbytečně tolik administrativy…
Tak minimálně to donutilo ČD se snažit a dát dobrou cenu.
Škoda, že to musíme platit z daní. Nejlepší by na těhle málo vytížených trasách imo bylo, kdyby existovalo takové velké auto, kam by se vešlo kolem 50 lidi, jezdilo po silnici a místo dotací by naopak platilo daň z benzínu. Potom by ale vedle nemohla existovat netrzni dotovaná konkurence.
Takže léky jste si ještě nebral . . .
To by chtělo dvojnásobnou dávku léků.
Existuje nějaká kalkulace poctu cestujících, pokud ano, mohla by se zveřejnit?
Když jel první spoj Wroclaw – Praha u LE, tak byl 2*480 (kapacita cca 2*240), na stojáka a ve vlaku cca 700 lidí, takže o počet cestujících bych strach neměl.
Další vlaky pravidelně vyprodané (už sólo).
A protoze to spojeni byl takovej sukces, tak se ho – logicky – rozhodli zrusit. No aby se neojezdily koleje.
Bylo to nové spojení, sobota ráno z Polska a adventní trhy a cena tuším 199 Kč za Wroclaw – Praha.
Zrušeno to bylo následně, když začal někdy v březnu 2020 Covid.
Pan Člověk píše, že 50 lidí (ale to bylo před požitím tišících látek)
Přesně
Běžně bude čtyřicet. 😜
kalkulace na něco co bude jezdit za rok a půl? možná odhad ,
ČD si snad nějaký odhad udělaly, aby to nějak nacenily, ale takováhle data nikdo nezvěřejňuje.
Prý jich bude tolik, že z Letohradu to bude na postrk.
Pro vaši informaci se tomu říká autobus.
„…kdyby existovalo takové velké auto, kam by se vešlo kolem 50 lidí, jezdilo po silnici…“ Představte si, že ono existuje, slyšel jste už někdy o autobusu?
A víš proč tam nejezdí? Protože do něj nebyli lidí 😭
Axel už zas jsi utekl z Bohnic že jo ?
Axel aktuálně obchází své předchozí bany pod přezdívkou stopka, jak vidno i v této diskuzi.
Kolik má mít vlak kapacitu, by někdo, nevěděl, nkkde jsem to neviděl? Bude jezdit alespoň 4 vozový?
Jedna se o prodloužení stávajících IC v Polsku, a ty mají 12 vozu kolem 700 míst
Takže asi stejne
12 ne. Jen základ ve stylu 6-7 vozů a zbytek posily z Wroclawi
Já bych řekl tak 4-5 vozů, jestli tam bude jídelák, tak 5-6.
Spíše tam bude bistro vůz jako ve vlaku EC Silesia. Ale možnost jídelního vozu existuje
Já bych to viděl na klasický jídelní vozů WRmz, možná i obdobnou soupravu, co teď jezdí z Prahy do Berlína a dál, přeci jenom v době spuštění této linky budou již v provozu ComfortJety na Hamburg/Budapešť.
Tak kapacita se může v průběhu let taky měnit, že jo. Na první rok by to určitě stačilo čtyř vozové.
Já si s dovolením myslím opak, pokud začínám a chci přilákat lidi, je lepší to přestřelit a pak až zkracovat, než to podhodnotit a mít naštvaný stojící lidi na chodbičce. A i u nás to bude další možnost pro vnitro. Takže 5x dvojka a 1x jedička by mělo být minimum.
Další množnost pro vnitro, vesnice nad Ústím a pak třeba už sedmý nebo osmý vlak pro Pardubice za hodinu.
Z Gdyně do Vratislavi jezdí v pravidelném provozu aspoň 8mičká v léto 12tká popř. můžou odpojovat ve Vratislavi a dále odjet do Česka v řazení 6vozů stejně jako to dělají v Bohumíně kde vyřazují půlku.
Já teď jel do Letohradu s Leošem a průvodčí ještě s někým se tam o těhle vlacích bavili, no a zaslechl jsem že prý ty EC nemají stavět v Lichkově. No toto, že by se zbořilo drážní dogma že každý vlak musí zastavit v pohraniční stanici na obou stranách hranice?
Podle zdejšího publika mají být jedním z „živitelů“ těchto vlaků návštěvníci lunaparku Dolní Morava, tak uvidíme.
Například Jižní expresy již toto drážní dogma zbořily — stanice Horní Dvořistě není vlaky EC obsluhována.
Ale zastavují ve stanici Rybník jakožto přestupní stanicí do turisticky atraktivních lokalit, což je ekvivalent Lichkova.
V pořádku, Heršlág není nijak významný, ale potom jsou často velikým potěšením rakouských drah a úřadů, ožralý vodáci, kterým v Rybníku výstup nevyšel …
Zastavování má být dle zadávací dokumentace k rozstřelu:
(klidně si ji můžete vyžádat na základě zákona o svobodném přístupu k informacím)
Praha hl.n.
Praha-Libeň
Kolín
Pardubice hl.n.
Ústí nad Orlicí
Letohrad
Jablonné nad Orlicí
Lichkov
EC? Bude stavět každou perdel?
To je údivu; nějak se to naplnit musí.
Na jednokolejce stejně budou muset často křižovat, tak proč to nespojit i se zastavením pro cestující? Navíc to zastavení z místních 70-80 km/h toho času zase moc neubere.
Gdyně-Mezilesí 7h
Děkuji za údaj, nevím ale jakou má souvislost.
Pak v Polsku Mezilesí, Kladská Bystřice, Kladsko Město, Střelín, Vratislav hln, Lešno, Poznaň hln., Hnězdno, Mogilno, Inowrocław, Bydhošť, Pomořanské Liskovice, Tčev, Gdaňsk hln., Gdaňsk Vřešč, Gdaňsk Oliva, Sopoty, Gdyně hln.
Jsem náhodou vynechal před Střelinem ještě Kamieniec Ząbkowicki
Gdyně-Mezilesí 7h průměrné obchodní rychlostí se zohledněním zastavení na zastávkách Gdyně-Vratislav 99,2km/h
Vratislav-Mezilesí 68km/h
To tedy není zase takový rozdíl. Jsem myslel, že do Wroclavy je nějaká lokálka a dál se jezdí rychle.
Je jednokolejka proto ta měnící se jízdní doba pro osobák od 2:06 po 2:30 a pro rychlík 1:55 po 2:10 kvůli času míjení ve výhybnách. Pro EC se počítá s jízdní dobou 1-50 do 1:55 130km/1:55=68km/h
Mezilesí – Vratislav je z významné části dvoukolejná.
Ale evidentně v rychlostech lokálky.
Zajímavé je hlavně to Jablonné, zbytek dost chápu
To je snad naprosto samozřejmé.
Kdes zadávačku našel? Link by byl?
Kdyby to aspoň jelo Praha-HK bez zastavení, kde expresní vrstva chybí, dál klidně Týniště-Choceň, tam už je to stejně jedno, bude to vozit vzduch.
Nemůže tam být expresní vrstva, když tam není ani druhá kolej. Pokud přes HK, tak spíš nahoru do Trutnova a pak dalších 40km do Walbrzych, kudy jezdí IC do Gdyně, to měla snad být i PKP IC původně preferovaná trasa Praha-Wroclav.
Že tam není Choceň, pro regionální cestování.
Protože 10 minut předtím/potom jede Slovácký expres.
Z mého pohledu bych naopak zvážil průjezd Kolína.
Slovácký expres neudělá regionální cestu do Lichkova..
Kolín zastavovat ideálně skoro se všemi vlaky. Je to přestupní stanice ze dvou linkových směrů + od Kutné Hory. Stačí, že tam nestaví některá EC navzdory přípojům od nás ze severu.
Kolín má velký obrat ráno a odpoledne, mimy ty časy mají rychlých vlaků přehršel.
Takové dogma máte jenom vy, tak by bylo dobré se ho zbavit.
To není dogma, už loni RE/Sp nestavěly v Schirndingu.
no, moje přítelkyně jela v pondělí Polonií do Varšavy z Otrokovic. První věc byla, že jí prodali místenku do vagonu, který ani nepřijel (klasik výmluva na ŽOS Vrútky, na místě vám ale nic neřeknou). Do Ostravy mosela stát u nefunkčního záchodu (ve vlaku byl pouze jeden funční) a přitom z něj něco vytékalo na chodbu. Prostě krása. Přeju cestujícím do Gdyně alespoň ty fungující záchody. a možná i všechny vagony.
Jste si mohl před napsání příspěvku, zjistit, že na vlaků jezdí polské vagóny.
Hmm, Vrfútky mohou za vozy PKP-IC
No jasné… to jste nevěděl? 😀
Co si budeme, Vrútky můžou pomalu za všechno špatný…
Vídně jezdí na polských vagónech, Prahy na českých. Opravárny polských vagónů se nachází v Bydhošti a Minsku Mazovském obě patří PESE pak Poznaň Cegielsky a Newag Nový Sadec.
Intercity má nepřetržitý problém s vagóny od 2014roka a proto je pronajímá pro některé vlaky od ČD a ostatních společností, vesměs prázdninové vlaky jezdí seřazený z vozů určených původně pro vnitřní přepravu pracovníků (koženky) k Baltu anebo na motorácích z SKP do Bukovských vrchů či Nisy třeba.
na zdopravy vysel takovy zajimavy clanek o cenach skoro roku 2017. trzby nahoru od te doby moc nesly, ale elektrika sla na dvojnasobek a lidi tak +20%, takze cena, za kterou chteji jezdit cd, se mi jevi naprosto mimo (a to i za predpokladu nejakeho kreativniho barteru vykonu persana pres cele polsko za vykony vozu pkp ic v cechach).
https://zdopravy.cz/statem-placene-expresy-cd-prodelavaji-cim-dal-vice-padla-hranice-200-kc-za-kilometr-14233/
doufam, ze dobre vedi, co delaji, a ze nejake tahanice s uohs nezabijou rozjezd linky.
Zajímavé kalkulace, ale tak snad to bude ČD finančně vycházet.
Tomu bude odpovídat i kvalita vozů a služeb….takže vozy „Y“ (B 209 – velký hit na jižních expresech, A 149, B 249, popř BDe, věčně nefunkční dveře, v této „kategorii“ ale zase většinou funkční toalety….. Krásné záclonky do kterých si někdo utřel boty směrem do chodbiček (aby se každá modroguma mohla zamknout a zazáclonkovat sama v kupé, jak je zvykem u ranních vlaků a průvodčí tam ještě klepe na dveře). Odpověď ČD: „Prý to posiluje bezpečnost cestujících……“ atd….. Co bychom, hloupí češi chtěli za cca 80 Kč á km. Jó a za vše může již rok, krize opravárenství a lépe… Číst vice »
teď je hitem na „jih“ jezdit B209kou, má to ale výhodu, za minutu je z toho lehátko pro celou rodinu. Ale zas na druhou stranu, jezdí to i s tím „škodováckým šrotem“ v čele na čas a v pohodě. teda krom včerejška když to u Benešova někdo pocuchal.
Tím „škodovácký šrot“ myslíte 362?
Pro ty méně znalé tak k nám na jih jezdí zde x-krat propírany 109E Emil Zátopek, v papírech psaná jako řada 380…
Napadlo mne to, ale tady člověk nikdy neví, tak díky za upřesnění. A mimochodem 380 nejezdí jenom „k vám na jih“…
Řekněte mi že tu poslední větu nemyslíte vážně. Protože jinak jste fakt exemplární příklad dementa.
Tu poslední větu jsem já exemplární případ dementa myslel naprosto vážně. Možná vážněji, než cokoliv jiného….. Vůbec nechápu, proč máme cokoliv dotovat, tudíž i jakékoliv slevy pro mládež. Je to otázka priorit, buď měj iPhone, nebo cestuj. Jakákoliv sleva (dotace) jen ukazuje na neschopnost. Vůbec echápu, jak můžete třeba nízkopříjmové skupiny devastovat platbou danní na cestování mladých lidí….?? A nazývat mně dementem klíďo můžete….já na úkor státu nežiju (nikdy jsem nepřijímal jakékoliv dávky, ani dotace)….přesto žiju, jen holt jako dement.
Aby si zase někdo nekopnul… Jestli to bude v kategorii „EC“ tak tam budou zmíněné vozy možná tak jako posily (které jezdí jako posily mimochodem na všech EC/IC směr východ/jih) a klasické řazení bude něco jako Bmz
Modrá guma se zamyká?
Co občas předvádí obyčejní kaštani, to stojí za to taky, jeden či dva roztažené na celé kupé (extrém to býval na prvním Ex do Bohumína, který z Prahy jezdil jen v pondělí), zavazadla všude a spící, na běžných denních spojích boty na sedačkách, hudba na celý vlak (ideálně ještě z přenosného reproduktoru), zavazadla na sedadlech, atd…
Že by někdo Ypsilony modernizoval na 200km/h? No to asi ne..
Tak je to jasné, že byli nejlevnější, vždyť mají krásné, skvělé a léty prověřené stroje, co jezdí jen za kýbl nafty.
Hej modrogumy, co se vám zase nelíbí? Člověk vám tady vychvaluje vaší flotilu a vy místo vděčnosti klikáte mínusy
Ja alespoň narozdíl od některých ultras modrých nesypu Šatavovi na koleje kamení a nenatírám je olejem….vlakem cestuji každý den, každý den i čtu dost hloupé a fanatické názory právě těch modrých gum…a holt občas mě baví jim nastavit zrcadlo…pokud myslíte, že mým zmizením se vše u národního dopravce promění ve sluníčkový svět, tak prosím…dejte mi ban👍
Tyhle nesmysle byste sem psal, i kdyby ty koleje namazal někdo, kdo „modroguma“ není?
Nikdo jiný než modrohnup zatím koleje nenamazal 😜
To, že mám jiný názor než vy…určitě znamená, že jsem modroguma a proto můžu za kripla s tím olejem.
Lidi vašeho psychického nastavení by měli umisťovat do zvláštní rezervace a už nepouštět zpět. I její internet bude odpojen od okolí.
Nevšiml jsem si, že bych na vás reagoval anebo na vás odkazoval..mluvíte o psychickém nastavení a sám jste takto patologický vztahovačný?
Co jste myslel tím kýblem nafty? Nevím jak ostatní, ale já nepochopil jestli narážíte na 810, či jiná vozidla v T trakci, či jen se řídíte ilustračním foto.
Vaše IQ je tak nízké že mám pochybení že jste prošel základní školu. Opravdu jste debil kdykoliv je zmínka o ČD, přitom RegioJet je ve většině případů také utrpení…
Vy jste mě odhalil Mirku. Vyšel jsem ze druhé třídy, kterou jsem sedmkrát opakoval. Potom ředitel mnou navštěvovaného ústavu požádal o předčasný odchod do penze a můj poslední třídní učitel se zastřelil…Ano, žlutý je tragédie a utrpení, tak my modří můžeme být taky a nemáme se za co stydět co? To se píše v interních předpisech?
😂😂👍
Bohužel. Možná je to v těch kolejích nasáklé a Jančura tou špínou už trpí taky. Možná to bylo tím, že dřív u něj nebylo tolik lidí od dráhy a za deset let aby se ta usmudlanost a lemplovitost neroznesla po všech alternativcich
Tak si založ svou firmu na dopravce a uvidíme, jak na tom budeš.
Já oproti ČD a organizacím na jejichž tradici navazují nemám náskok cca 180 let.
Jestli tím kýblem nafty myslíte 810, tak ta tam teda opravdu jezdit nebude.
Nekrmit trola.
A v Letohradě to EC pojede odbočkou 40 km/h nezmůžeme se na štíhlou spojku přes Lichkovské zhlaví?
Kvůli 4 párům EC štíhlou spojku?
Holt to je pojede o minutu déle. Navíc bych viděl za žádoucí, aby to stejně zastavovalo i v Lichkově.
Proč by EC mělo stavět na vesnici?
protože přes hranici v tom vlaku pojede 10 lidí a když zastaví na na vesnicích, bude aspoň trochu k něčemu dobrý. Asi jako EC do Lince mezi ČB a Lincem
Zdravím z EC směr Linec , zastávka Velesin město. Lidi málo ale těch 10 zas ne.
Jelo by více kdyby neplatil příplatek 223kč za překročení, úplně nastejno je to v úseku Chaloupky Bohumín s prázdnými osobáky a rychlíky obsazenými v 20proc zbytek představují Ukrajinci. Takže buď bude platit v EX1 a EX31 polský tarif IC/TLK v celém vlakovém sledu tj. až do Prahy a opačně český rychlíkový až do Gdyně/Přemyšle/Varšavy/Terespolu nebo tím jezdit jak to bylo doposud nikdo nebude. Nevím kde to vázne, že doposud neuznávají český tarif v Polsku a polský v Česku.
To pojde tak ci tak, pretoze to bude EC, kedze s PKP-IC- na polskej strane povinne miestenkove. Tym padom tam nebude platit MPS ale medzinarodny tarif, takze 6km cez hranicu bude stat 150kc a este k tomu miestenka za 73kc, pretoze ta je zdarma len 14+ dni dopredu. Realne tak cena listka bude niekde okolo 1400kc, za plnu cenu okolo 3000, co je porovnatelne s cenou letenky.
Třeba osobáky Bohumín Chaloupky ani ne 5km stojí 223kč a vozí vzduch, lidi jezdí mezi stanicemi na kole.
Některé EC na vesnicích („na poli“) staví, zdravím do Červenky
Mohelnice a Lipník n.B. se přidávají k pozdravu 🙂
Ano, ale to jsou aspoň „města“. Červenka ne 😉
Což je cestujícím v těch zbytečně zastavujících expresech úplně jedno.
Do loňska by projíždění těchto UP dávalo Valašským expresům větší šanci na stihnutí přípoje v Púchově (ale letos se ZSSK postaraly o 70minutový přestup, tak už je to jedno)
Usti n Orlici
Do této kategorie spadá též Holýšov (5500 obyvatel).
Červenka je kvůli Litovli. A asi i drážnímu archivu 😉
Co je tam za drážní archiv?
Když může EC stavět ve Stříteži, Rybníku, nebo Července? Tak už je to stejně jedno. Kategorie EC jde stejně od 10 k 5.
Furt „to ještě jde“, mrkněte na Slovensko a jejich „REX“, minule jsem dostal záchvat smíchu když dorazil brejlovec a dvě Bt 😀 Prý REX 😀
REx je len oznacenie vlaku, ale je pravda, ze stretnut ceske B na EC vlaku do Puchova/Ziliny nie je nic nezvycajne.
Rex je ekvivalent Sp, druha najnizsia kategoria vlaku.
Aby to mělo aspoň nějakou frekvenci, přímé cesty do/z hor, plus vazby na Králíky.
Spise v jakem stavu je trat dale pres Kladsko do Vratislavi. To ma na cestovni dobu vliv zasadni.
Je tam 70/80km/h a od stanice Kamieniec Zabkowicki 100km/h (podle ORM)
Pokud Letohrad neřídí zrovna jelito, tak se na třetí kolej vjíždí a odjíždí 85. Z Lichkova se vjíždí na první taky 85. Stačí se podívat do TTP
Stejně tam bude stavět.
Štancle, Letohrad se od Ústí nad Orlicí směrem Lichkov dá projet osmdesátkou. Zjevně jsi zase zaspal, tak se jeď probudit do Zhořelecké Křoviny :-).
Nechte ho bejt, on tam určitě jako dítě jezdil na tábory a zapomněl, že se tam od té doby konfigurace kolejiště změnila
Byly tam vyhybky 1:9 300 a rovně se jezdilo jen od Žamberka.
Ano, BYLY. Do roku 2020.
Mimochodem, výhybka 1:9-300 umožňuje do odbočky rychlost 50 km/h, nikoliv 40 km/h.
Nikdy tam nebyla návěštěna 50 km/h
Proč, když tam bude stavět?