O 30 % levněji než předpoklad. ŘSD na stavbě D35 do Vysokého Mýta ušetří nejméně půl miliardy
Vizualizace dálnice D35, úsek Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD
Všechny tři nabídky jsou výrazně pod odhadovanou cenou.
Všechny tři nabídky jsou výrazně pod odhadovanou cenou.
Jsem rád, že se ušetří. Jen mě to nutí se zamýšlet nad tím, jestli ušetří, protože fakt ušetří anebo jestli ušetří, protože původní odhad byl záměně nadhodnocený. Dumám..dumám..
Když RSD ma tendry o 30% nizsit proc SZ má tendy o 10 -30 % vyšší? Tady něco hodně smrdí? Co kdybychom vytočili její vedení pane ministre? A co tak snížit o 30mild rozpocet na železnici do doby než se naučí tendrovat za nižší ceny?
Co máte proti modrém zábradlí s krví jednorožců?
Vlastně všechno, předražené zakázky, jasně a předem jasný vitez tendru a výhradní dodavatele na jednotlivé technologie na českém trhu. Tohle mi vážně hodně vadí, protoze ministerstvo, potažmo SZ se chová jako by to bylo jejich peníze, ale jsou to naše penize, danovych poplatniku, tedy všech a ne žádné státní peníze! Ty neexistují, jsou to totiž vybrané daně českých občanů!!! Pane Kupko je to oči bijící jak funguje SZ, udělejte si zde po vzoru RSD pořádek!!!
K tomu dodávám, že jsou to, z velké části, také peníze evropských daňových poplatníků.
To je úplně jedno, s tímto argumentem ať jdou všichni do prd.le. Evropské peníze jsou snad nějaké jiné? Ty se mohou rozkrast? A těch zbylých 30% českých s nimi? Takže daně Italů, Němců, či Francou můžeme hyrit a rozhazovat za předražené zakázky, aby se pár vyvolených mělo dobře? Dotace z EU jsou peníze, které musel někdo vydělat a pak se v dobrém mínění pošlou slabším státům, aby se meli stejně dobře jako ty rozvinutejsi. Podívejte se co dokázali Poláci za 10 let z dotací vytlačit!!! Myslíte, že jsme dotaci v prepočtu na obyvatele měli méně? Ne!! To fakt ne!! Tohle… Číst vice »
Ušetřené peníze jsou prima. Ale není to už divné? Co soutěž, to nižší cena. A to dokonce od všech firem. A už pár let. Buď to stát neumí odhadnout, nebo zase funguje kartel a aby to moc neřvalo, tak je cena bombaisticky nižší.
Pokud to tak je, tak bych se moc divil, kdyby v tom někdo z ŘSD nejel.
Tak copak si stát za takto „ušetřené“ peníze asi koupí?
Nic, zůstanou v SFDI a použiji se na jiné stavby
Tak to je skvělé…
ŘSD by si konečně mohlo opravit ceníky, netrefil se o 30% je totální neschopnost.
Presne, SZ to podle tech samych ceniku taky nevychazi!
Tak ať si ŘSD a SŽ ceníky prohodí a budou okolo odhadovaných cen.
🙂 🙂
ŘSD se do ničeho netrefuje. Zjisti si, co to znamená odhadovaná cena. Pak přijď zpět.
Co takhle dát pod ŘSD i zeleznice a SŽ zrušit 😉
Dopravu bych dal pod Švýcarsko, protože EU nemá na rozvoj železnice koule.
Jaký je vlastně důvod pro tunel Homole? Větší ekodukt? Jinak mne to nepřijde, že by ten kopec byl nepřekonatelná bariéra…
Mrkněte na diskusi pod článkem o Homoli. Odkaz je v tomto článku. Je tam souběh více faktorů. Zářez by měl místy 30 m a obejít to snadno nelze z mnoha důvodů. I biokoridor bude nespíš jedním z nich.
Nepřekonatelná bariéra to není – v tomto případě bude překonána tunelem :-).
jel jsem tama po asi deseti letech a je to dost velká překážka. Jen podle výškového profilu by tam museli udělat alespoň 20m zářez, aby to na sebe pěkně navazovalo na obúch strnách kopce.
Si ho tuším vyřvali místní atd.
Když i nejvyšší nabídka šla tak extrémně moc pod odhadní cenu, ta je úplně zjevné, že hlavní vychýlení mezi cenami a realitou bude v hrubě přestřelených úředních odhadech u silničních zakázek.
Toto by mě fakt zajímalo, jak moc dobře či špatně dělají ty odhady… A hlavně, proč si nedají korekční součinitel 0,8 na vše a tím by mohli rovnou zahrnout 20% staveb navíc
tak vycházejí z oficiálních cen a v projektu je to všechno počítané snad na kubíky, tak nevím jak se sekli.
Přičemž kubíková cena za výkop v hornině je stejná pro silnice, železnice i potrubí…, ceníky to nerozlišují.
Tak u výkopu je to jedno, ale jestli nějaký úředník zprůměroval silniční most se železničním nebo jejich zemní tělesa, které se navrhují na úplně jiné zatížení tak pak se nedivím, že vycházejí nesmysly.
Taky je tam nákladová položka dahá technologií, která na silnicích není. A zrovna ta má prakticky monopolního dodavatele…
Úředník pracuje na úřadě, ale ŘSD není úřad…
Evidentně z oficiálních cen nevycházeli, když jsou úplně mimo.
Tak pak ty oficiální ceny jsou naprosto mimo, když se dlouhodobě pracuje pod cenou…
Kdyby to nebylo až o tolik, pak by to mohly dohonit vícepráce.
A není to úmysl? Prezentují se kolik ušetřili a dokonce to někdy dají dalšímu jako subdodávku s cenou o 20% nižší.
Něco bude i v tom, že technika pracuje hned vedle, jen by se přesunula o kousek. Že se tam nemusí vozit zdaleka.
A tím se ušetří tolik?
Je vidět, že vůbec nerozumíte dané problematice. Předpokládaná cena vzniká na základě položkového rozpočtu zpracovaného projektantem, který zahrnuje veškeré potřebné práce. Jednotlivé ceny těchto položek jsou čtvrtletně aktualizovány na základě trhu. A to že firmy nyní soutěží o tolik níž než je předpoklad ukazuje na to že je málo práce a velká konkurence, děje se tak nyní v celém oboru dopravních staveb od největších až po nejmenši.
Parada! Diky moc Radku 🙂 Konecne ma vystavba dalnic v CR prioritu!
Se znáte, jo ?
Tak o tom nerozhoduje on, ale vláda tím kolik peněz mu dá
Není to zas tak dávno, co se musely evropské peníze ze silnic přesouvat na železnice, protože ŘSD nebylo sto dotáhnout přípravu projektů a vysoutěžit je. V tomhle nastal v ŘSD velký pokrok.
Paráda, co udělat, když to půjde, půlku úseku a tunelu v předstihu vánoce 2025 a 2026 to jenom dodělat 🙂
No s realizací tunelu se slabým nadložím ještě můžou být sakra problémy a budeme rádi když se to do konce 2026 stihne 😀