O 30 % levněji než předpoklad. ŘSD na stavbě D35 do Vysokého Mýta ušetří nejméně půl miliardy

Vizualizace dálnice D35, úsek Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D35, úsek Ostrov - Vysoké Mýto. Foto: ŘSD

Všechny tři nabídky jsou výrazně pod odhadovanou cenou.

Sdružení firem Eurovia CS a M-Silnice je nejblíže stavbě dalších 6,5 kilometru dálnice D35. Úsek z Ostrova, kde nyní dálnice končí, do Vysokého Mýta nabídly obě firmy postavit za 1,424 miliardy korun.

Pro Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jde o další velkou úsporu v nákladech na stavbu dálnice. Předpokládaná cena byla 2,025 miliardy korun, nejnižší nabídka je na 70,3 % odhadované ceny. Do tendru přišly tři nabídky, nejdražší je za 1,583 miliardy korun. I při teoretickém vyřazení dvou levnějších nabídek bude výsledná cena o téměř půl miliard korun nižší než odhad.

Trasa D35 v úseku Ostrov - Vysoké Mýto. Pramen: ŘSD

ŘSD chystá začátek stavby příští rok. „Má pravomocné stavební povolení,“ dodal generální ředitel ŘSD Radek Mátl. K otevření obálek došlo jen den před tím, než začne stavba úseku D35 Vysoké Mýto – Džbánov. Půjde o dálniční obchvat Vysokého Mýta.

Stavba úseku Ostrov – Vysoké Mýto je bez tunelu Homole, který se soutěží zvlášť a od června běží hodnocení nabídek.

Tunel Homole může stát vyjít o téměř třetinu levněji, nejnižší nabídku dala Eurovia

V trase budoucího úseku dálnice již probíhají přípravné práce v podobě archeologického výzkumu a stavby přeložek plynovodu. Trasa vede od západu mezi obcemi Radhošť a Stradouň, poté obloukem obchází obec Vraclav ze severovýchodu a následně se přimyká k nynější silnici I/35. Součástí stavby není žádná mimoúrovňová křižovatka. Na úseku dálnice budou čtyři mosty a dva nadjezdy, celková délka mostů činí 140 metrů. Bude také nutné upravit související silnice první až třetí třídy a polní cesty. Detailně je úsek popsán v informačním letáku.

Tagy D35 D35 Ostrov - Vysoké Mýto Eurovia CS M-Silnice Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
42 komentářů