Nymburk vystaví na příjezdu do města historickou lokomotivu
Lokomotiva 702.521-6. Foto: Město Nymburk
Již druhá lokomotiva na příjezdu do Nymburka má připomínat jeho železniční historii.
Již druhá lokomotiva na příjezdu do Nymburka má připomínat jeho železniční historii.
Zdálo se mi to a nebo podobné prasátko stojí na okruhu VUZ? Tam má však barvy jiné. Nahoře červená, uprostřed bílá a dole modrá? Pokud je tomu tak vypadá rozhodně lépe než s tou šedou.
Jen aby toho kocoura nikdo neukradl.
Jakýho koucoura? V článku se píše o 702 čili o bývalé T212 a co vím té se odjakživa přezdívalo prasátko a nebo i jinak podle její uskákané jízdy při změně rychlostních stupňů.
Vždycky kocour!
https://www.cdnostalgie.cz/vozidla/motorove-lokomotivy/-36965/
Ale jinak proč ne. Jen by mě zajímalo co je tedy u vás 742 , když to není kocour.
742 vždycky jen Bangle. Kocour pro 742 jsem slyšel jen u šotoušů a trhá mi to uši :-). Tak tedy v severočeském regionu. To by se jinak nedalo říkat “kocour v houští” tomu co v lovosickém depu posunovalo po depu a odpočívalo v křoví 🙂
Tak to pak jo. To vysvětluje vše.
Ve středních Čechách to je a vždy bylo prostě prasátko
Nemá smysl to řešit:-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_742
Lokomotiva?
No jo. V Nymburce stávala jako pomníková u lokomotivního depa 403.3004 z roku 1880, ale protože jí hrozila zkáza byla sejmuta a převezena do Jaroměře. Mimochodem, když už se v článku hovoří o tom, že tohle bude druhá taková v Nymburce také by se v článku mohla objevit informace kde je ta první. Informace “ jedna již stojí u hlavní silnice za vjezdem od Babína.“ je vskutku tak konkrétní, že je tato informace zcela k ničemu. Robněž také chybí informace o tom, o jakou lokomotivu se jedná. Jestli je to také „historické“ prase v nehistorickém barevném provedení nebo něco ještě… Číst vice »
Jo a ještě tam taky stávala v bývalé Kolonii U37.008 (na rohu Školní ulice před inspektorským domem) . Ta zase posloužila na díly pro jindřichohradeckou U 37.002. Takže se vracíme vlastně jen ke stavu, který tady už jednou byl a je otázkou času jak dlouho budou tyto nové na pomnících stát než začne jejich devastace. Rozhodně doufám, že má město vyřešen dohled kamerovým systémem, aby se jejich předčasné zkáze předešlo.
Zřejmě je myšlena „Terezka“ u penzionu „U Mašinky“. Ve skutečnosti je to jen maketa, kterou její autor postavil pro svoji vnučku Terezku. https://mapy.cz/zakladni?x=15.06288&y=50.18827&z=17&pano=1&q=penzion%20u%20ma%C5%A1inky%20nymburk&source=firm&id=13129633&pid=44142924&newest=1&yaw=2.625&fov=1.257&pitch=0.314&ds=1&base=ophoto
Tak nyní je to na autorovi článku, aby nám řekl jestli je to skutečně ona a nebo někde při vjezdu stojí nějaká další, když tato popisu umístění odpovídá. Každopádně Vám moc děkuji za informaci.
Je to informace z tiskové zprávy města
Díky.
Na vjezdu jiná zcela jistě nestojí. Alespoň jsem si jí nikdy nevšiml, a to tudy jezdím velmi často – bydlím 5 km od „Terezky“. Tedy abych byl konkrétnější.. Ono kousek odtud stává ohromné množství lokomotiv, některé už snad i jako pomník, ale je to tím, že mašinka Terezka stojí 100 m vzdušnou čarou od DPOV Nymburk.
To jo furt nàřků, vy to snad neplatíte ne ? Barvy jsou evidentně Nymburské společnosti Česká Lokomotivka. A asi se na tom nějak významně podílejí, nevím, tak logicky jejich barvy. Lokomotivku založil někdy na konci devadesátých let Aleš Poděbradský, dnes již téměř 10 let zesnulý. A jeho otec pan Poděbradský byl dlouholetým ředitelem ZOS Nym. Později zakladatel ČMKS, dnes CZ Loko.. Aleš by měl radost
Hlavně, aby se nekochali sběrači kovů, sprejeři a jiná pakáž. Roním slzu. Na podobné, 703 jsem začínal a už je na pomníku. A já makám stále dál.😝
Vy byste radši dostal nový lak a stál na pomníku? 😉
Nový lak to nespraví, potřebuji celou generálku, ale nejspíš dostanu pomník!
Lidi opravovat neumím. Ale opravy vyšších stupňů 211 a 212 jsem si užil na praxi v depu Břeclav. Vlečkaři to bylo oblíbené posunovadlo, v depu se to vešlo na točnu i s mašinou, akorát ji u mechanické Mylius člověk musel hlídat, aby neskákala a necukala. U hydrodynamiky to samozřejmě odpadlo.
Já jezdil běžně se 703 na posunu v depu. Jednou lehla a dali mi Myliusku a byla to tragédie, vrchní si rval vlasy. Snad 100x mi chcípla. To už není pravda.
Bezva nápad, navrhuji před Plzní postavit k dálnici některý exemplář ř.380 🙂
Na nátěru nesejde, hlavně tam nedávat cenovku:-))
Uf uf, opravdu musela ta lokomotiva dostat tak škaredý lak?
Nemohl být:
a) historický
b) moderní a elegantní
c) umělecky pojatý
?
Asi ne, škaredý s ohavnou typografií tří spolu nekamarádících fontů musí Nymburku stačit.
Docela by mne zajímalo, proč zvolili konkrétní barvy. Na barvy v erbu města určitě neodkazují, ty jsou zcela odlišné. Pravděpodobně nebudou mít žádný hlubší význam…
Řekl bych, že jsou to barvy, co zbyly z lakování Effishunterů – přeci jen ty propagační tovární mají stejné barvy.
Co Effishuner (CZ LOKO) má společného s Českou lokomotivkou? Jsou to dvě spolu nesouvisející firmy. Proč by tedy České lokomotivce měla zbývat barva CZ LOKA?
To byla nadsázka.
Proč ale Česká lokomotivka používá stejné barvy jako mnohem známější CZ Loko, to se mě neptejte.
Nicméně když se dívám na neuvěřitelně ošklivý web této firmy, tak se asi dá snadno vysvětlit, proč má jejich reklamní lokomotiva tak ošklivý barevný kabát.
Při pohledu z jednoho směru smysl barvy smysl dávají a to tak jak je na fotce když je vidět do kabiny. Pak by se dalo hovořit o trikoloře. Obzvláště ve spojení s nápisem na jejím boku „Česká lokomotivka“. Jenže aby to mělo pravdu smysl musela by ta modrá být venku a ideálně místo bílého pruhu a místo šedé by musela být bílá. Každopádně ta černá to celé zabíjí. Černé nárazníky na černobílém výstražném šrafování, černý podvozek, černé zábradlí…