Nymburk jedná o využití železniční zastávky Kamenné Zboží
Výpravní budovy v Nymburce. Foto: Město Nymburk
Lidé ze sídliště Jankovice loni zveřejnili petici za vybudování nové železniční zastávky přímo u sídliště.
Lidé ze sídliště Jankovice loni zveřejnili petici za vybudování nové železniční zastávky přímo u sídliště.
Přirozeným spádovým nádražím pro Janovice je Nymburk město. Po dlouhá desetiletí jsme odtud cestovali do centra Prahy nízkopodlažními elektrickými jednotkami s přestupem v Poříčanech. K tomu pár zrychlených přímých vlaků (5800/5801) a pár rychlíků (v + dva). Ideální pro dojíždění do práce a do školy.
Nechte na Místničce zastavovat hradecké rychlíky, regionovy dejte do šrotu a nahraďte je něčím civilizovaným a problém je vyřešen.
Zastávka Jankovice je nesmysl. Lidi musí počítat s odloučením, když se chtěli stěhovat na pole. Něco za něco
Pokud nechci bydlet v králíkárnách, volné parcely poblíž nádraží nejsou.
Tak budete v králíkárně naležato, to je výhra
A co názor Kamenného Zboží?! Ty jistě nestojí o vyšší provoz k parkovacímu domu, kam budou jezdit jen plechovky z Nymburka a okolí. Ti by byli blbci, když by si natáhli takovej provoz ns náves! Pro ně tam není jediné pozitivum.
Pokud jedete z Nymburka na zastavku Kamenne zbozi, vesnici Kamenne zbozi se vyhnete. KOuknete do mapy a uvidite to taky.
To je polní cesta. Tak vybetonovat, alespoň 4 pruhy.
Zabývám se myšlenkou, jestli by nebylo dobré k tratím okolo Nymburka a Lysé postavit nástupiště v celém úseku bez přerušení, k nim přistavit soupravu průchozího vlaku a cestující by tím vlakem plynule procházeli…
Ona nám nestačí ukázka zastávek Ostrá a Stratov?
Je to primárně trať pro nákladní dopravu, ta se nemůže pořád plazit někde za S-bahnem čtyřicítkou.
A nebo prostě přesvědčit Dobrou Správu, že taky chcete jezdit a že zrovna tady jezdíte hodně.
Takže co třeba přidat koleje? Já vím, nikdy se to tak nedělalo. Ale… Jel jste někdy z Pirny do Drážďan?
Ale to víte, že jel.
Jenže my jaksi chceme S- bahn bez S – bahnu…
K čemu koleje, nám stačí soupravy a zastávky…
Jaká přeložka trati má v Nymburce vzniknout ?
Na výjezdu z nádraží – větší poloměr oblouku pro větší rychlost
A oni si obyvatelé sídliště Jankovice nevšimli linky 433, která je přímo ze sídliště na to nádraží odveze a ještě na ten vlak do Prahy navazuje?
Od kraje sídliště (Topolová/Dvorská) je to na hlavní nádraží cca 1000m. Na sídlišti probíhá stavba nových parkovacích míst pro OA, na hlavním nádraží se to chystá (současné parkoviště u nádraží se táhne mj. cca 400 metrů směrem k sídlišti). Cyklisté mezi sídlištěm a nádražím se motají mezi auty, cykloinfrastruktura na této trase neexistuje. A nyní tedy plán na nové parkoviště pro OA + podchod v Kamenném Zboží, cca 1500m od druhého kraje sídliště.
nekonečných 1000metrů? téměř 20 minut chůze? no to je hrůza. 42 let téměř denně jdu 2400m tam a 2400m zpět . občas jsem jel i vlakem , ale pak byl zrušen a autobusy spojeni obstaravane vlakem ignoruji. ja chodim pesky , obcas na kole , ostatni autem. a v nymburce je problem ujit 1000 metrů?
Dráha jako celek se musí pohnout do 21. století i myšlením. Nevyužívané tratě se ruší právě pro neúměrnou vzdálenost nástupních bodů od obcí. Tady se nabízí dobrý kšeft za nevelkou investici.
Tyhle neflexibilní zabedněné úředníky vypráskat a jejich zbytečné židle pro jistotu spálit.
V tomto případě jde ale o velmi využívanou hlavní trať, která má zastávky přímo v obcích (Nymburk, Kamenné Zboží). Zastavování těžkých patrových souprav by zde šlo naopak proti efektivitě – k hlavnímu nádraží sváží frekvenci autobus, na městské je to kousek pěšky. A pokud jde o tu vznikající enklávu uprostřed polí směrem k Drahelicím, naprosto nechápu, proč nebyla umístěna do volného JV kvadrantu obce Kamenné Zboží, kde by měla zastávku přímo „u řiti“ a navazovala na již existující zástavbu; ne, plácneme se do pustiny a zbrzdíme všechny vlaky.
Logiku to má, jenže ten nárůst počtu obyvatel by nešel do Nymburka, ale do Kamenného Zboží.
Jaké komplikace způsobí zastávka?
Budou tam 3 koleje, je třeba v tom místě udělat stejně nějaký nadjezd (ulice Dvorská, možná trochu v jiném trasování), tak se z toho nadjezdu udělá přístup na ostrovní nástupiště, aby byly hrany u všech třech kolejí.
Sice tam bude přeložka, ale dá se předpokládat, že se prostor mezi starou tratí a novou přeložkou může zase zaplnit zástavbou.
Jak píší jiná, do Kameného zboží je to daleko, to je už lepší dojíždět na hlavák.
Žst. Nymburk a zast. Kamenné Zboží jsou od sebe 3 km. Vložit mezi ně doprostřed ještě jednu zastávku mi na hlavní trati, kde je dnes TR 120 km/h a po rekonstrukci by se měla ještě zvýšit, nepřijde vhodné, protože prodloužení jízdních dob Os vlaků by nebylo až tak zanedbatelné.
Zanedbatelné možná ne, ale upozorňuji vás, že největší prodloužení jízdních dob vyvolá zastávka, která je *uprostřed* *dlouhého* úseku s vysokou rychlostí, ne blízko jiné zastávky (Nymburk hlavní) a v relativně krátkém úseku, jako je to tady.
jinak pokud se to vzhledem k očekávané frekvenci vyplatí, tak proč ne.
Pokud chcete aby se tam vším zastavovalo, tak se jaksik nedá očekávat že by se v Kamenné Zboží nezastavovalo (asi neuděláme v Nymburce zastávky tři a pak „dlouho nic“) a tím pádem se prostě bude stavět na každé mezi a nemá tam cenu zvyšovat rychlost protože to zabije zastavovací politika…
Na výjezdu z Nymburka je pod nadjezdem oblouk ve kterém je 60 km/h, a mezi Stratov a Lysou taky přidali Ostrou a tam je 120 km/h. Pokud by se přidala zastávka mezi Nymburk a Kamenné zboží rozhodně by byla využívána víc než Ostrá.
Oblouk na 60 je nyní, při reko ale dojde k přeložce a rychlost se zvýší
Nebylo by to doprostřed ale spíš k Nymburku.
Nemyslím si, že by se výrazně prodloužily jízdní doby.
Jediné řešení 4 koleje.
Z Jankovic chodit do Kameňáku mohl vymyslet jedině b*b, takovou dálku nikdo chodit nebude. I na Hbf. je to blíž.
Zastavování rychlíků na městě, když mám přes koleje sídliště taky ti zabedněnci stále nedokázali.
Je to marný…
No do Kameňáku to z Jankovic vychází stejně jak na hlavák
Za rok ,za dva stejně rychlíky přestanou jezdit lokálkou přes Sadskou a vrátí se do Lysé, tak už nemá cenu si zvykat ne 🙂
To máte odkud? Já myslel že tohle se stane případně jen dočasně když se bude do tratě přes Sadskou zaúsťovat VRT Polabí, ale pak už nikdy.
Od začátku se říkalo že hradecké rychlíky pojedou přes Sadskou jenom než se dodělá trať přes Čelákovice.
Pokud já vím, to byly jen takové neurčité přísliby směrem k Lysé nad Labem, která ale nyní dostala jinou hračku jménem Všejanská spojka, takže by mohl z tohoto směru být klid.
Nebrat vážně…
Přes Lysou už se nevrátí, max při rekonstrukci Nymburk – Poříčany/VRT, ale to bude třeba na rok dva max. Pro relaci Praha – Lysá – Nymburk mají v budoucnu vzniknout v hodinovém intervalu spěšné vlaky se zastávkami Praha hl n, Vysočany, Rajská zahrada, Čelákovice, Lysá, Nymburk,…
Samozřejmě, že se hradečáky vrátí přes Lysou.
Co by tam dělaly?
Nymburk nemá MHD? Zastávky jsou sice fajn, ale všeho s mírou. Kdo pak bude jezdit vlakem, který všude do minuty zase brzdí? Navíc každý rozjezd něco stojí…
Neboli posun směrem k NB = do pole? Nesmysl. Zastavit R10 v Nymburk město a vytvořit tam kulturní přístup od severozápadu.
To se ovšem konšelům z Jakešovy Lhoty nedá vysvětlit…