Technické muzeum si stahuje další parní lokomotivu. „Ušatá“ u nadšenců končí

Lokomotiva 464.102 a posádka v Jílovém u Prahy. Foto: Růžolící ChrochtíkLokomotiva 464.102 a posádka v Jílovém u Prahy. Foto: Růžolící Chrochtík

Společnost Růžolící Chrochtík přijde k poslednímu červnu o lokomotivu 464.102, o kterou se starala od roku 2012. Národní technické muzeum

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlaďka83

Aha, „Technické muzeum“… Lidsky řečeno skládka železa, kde se za posledních 50 let moc nezměnilo. Hlavně tam nesmíte mluvit nahlas a dítěti popovídat dětsky o motorkách, letadlech a lokomotivách. Nesmíte vyfotit vlastní dítě s lokomotivou ani po zaplacení poplatku na focení, protože ten se vztahuje na exponáty ne na fotky do rodinného alba. Natož aby si dítě sáhlo alespoň na nárazník lokomotivy (mohla by se po těch letech muzejní „péče“ rozsypat, protože i o Titanik je lépe postaráno). Nikdy více nechci syna tahat do tak nepříjemné díry s takovou antipatií k vědě a technice. Lituji, každý exemplář, o který se… Číst vice »

Zdeněk Mach

Ono se ve známém pořekadle říká, že na každou sv.ni se vaří voda! V případě generálního ředitele NTM Ksandra ,kdyby toto pořekadlo skutečně platilo, by var hrnci musel být tak silný, že poklička jej zakrývající by již nyní nadskakovala několik metrů vysoko a proud vroucí vody by se s mohutným syčením valil přes okraje hrnce ven!!! Je velice smutné, že v čele ústavu,který po desetiletí zachovává němé svědky technického umu našich předků, je odbornou způsobilostí naprostý diletant, který ještě navíc ve své ješitnosti ani není ochoten naslouchat hlasům lidí odborně způsobilých, kterých je stále méně a méně a jedině s… Číst vice »

Pavel Hromek

Jo,jo,tak to chodí ve státě českém….i když myslím,že podobné to je v celém světě.Každopádně pánům,kteří se o mašinu dodnes starali,velké a upřímné poděkování.Svého času na zač.90-tých let jsem jezdil do Jaroměře pomáhat s opravou 464.008,také zadarmo.Nechci se chlubit,že bych se tam předřel,ale trochu jsem přispěl svým malým dílem k jejímu zprovoznění.Naštěstí je ve vlastnictví ČD,takže jezdí,za což velké díky všem,kteří se o ni dnes v H.Králové starají…..

Martin Zlámal

Pokud tomu blázinci bude šéfovat Ksandr,tak mašina nevyjede. S tým dotyčným pánem jsem měl taky jednu zkušenost a hned mi byl jasné,co je to za prevíta. Ale hlavně,že na Národních dnech železnice se prsí jaký je to znalec atd. Bohouš a kolektiv na mašině nechaly ruce a co za to mají? Úplný prd a ještě se jim Ksandr směje do …. To že říká ,že by i nadádle chtěl s chrochtíkem spolupracovat,jsou jen plané řeči. Je mu to,slušně řečeno,u sedinky. Bóžo,je mi to líto. S pozdravem Martin Zlámal

železničář v důchodu

No, když s Babišovou vládou ten „Ks..dl“ přišel o do té doby spolehlivou záštitu poskytovanou mu ministerským ochráncem ze stejného kmene, tak se zjevně snaží uhájit si své dobré bydlo za každou cenu, tedy i nestydatými podrazy – a ochotných nohsledů, kteří mu v tom účinně servilně pomáhají, má k tomu pod sebou jistě dost.

TrainDriver

Martinku, ono to nebude zas tak jednostranne. Jednani pana Goldy take nebylo vzdy ferove……

Pavel Hromek

Domnívám se,že mašina hned tak nevyjede na trať….Pokud jde o majetek NTM,skončí jako ostatní někde v depozitáři jako ostatní..Možná nějaká ta „privatizace“,různé šmeliny,“já na bráchu-brácha na mě“..příklady známe jako 498.106,přerovská 475.1142 ad….Ty,co patřily pod ČD jako 498.022 stojí v Lužné,tendr hnije ve Vršovicích.Takže si „albatros“vypůjčíme opět ze Slovenska a pojede např.Boří les-Lednice…Při jeho jízdě tam a zpět jsem jen trnul,aby nevykolejil.Jo,časy se mění,pokud byl ředitelem NTM Ing .Zeithammer,dalo se s ním domluvit na ledasčems…..

TrainDriver

022 stale patri CD a tendr je v Libni….

ZV

Tak se stát odvděčí každému, kdo dělá a nekecá. Za tu dobu k ní měli bezesporu osobní vztah. Taková práce jde od srdce. Tak alespoň díky za to, že jezdila a připravila hezké chvíle s párou pro děti , fandy i pamětníky parního provozu.

Pavel Hromek

Tak,tak,souhlas….

Jaroslav Starý

Klisika najatá odborná firma za 300000 Kč zjistí že lokomotiva potřebuje opravit

Pavel Hromek

No,ještě bych asi přidal „nějakou tu 0″aby to už stálo za to a nějaká „firma „si přišla na svoje.Třeba ve „zprivatizovaných“ Č.Velenicích.

Rado

Re. Pavel Hromek
Kdepak, pan J. Starý to napsal dobře.
300 tis. bude stát posudek. S výsledkem, že to opravdu potřebuje opravit.
Dalších 600 tis. bude stát zpracování projektu na opravu.
A jelikož machři okolo Růžolícího Chrochtíka by to zvládly spravit s náklady okolo 1,5 mil kč, tak po regulérním výběrovém řízení, (které vyhraje firma sídlící v paneláku na jižáku), to bude jářku za lidovýho bůra ( 5 mil.). A na stole a v Českých… . 🙂

Pavel Hromek

Pravdu díte,jsme přeci v Čechách…Možná bych osobně přidal nějaké to „všimné“,či drobný úplateček..

Sandy

Chápu rozhořčení všech, kteří se okolo 102 pohybovali a udržovali jí v provozuschopném stavu. Ty hodiny a hodiny práce dělali z lásky a snahy zachovat kouzlo páry i pro další generace. Na začátku své kariery jsem se také povozil tenkrát ještě na „Čoudě“ a vím tedy, že udržovat stroj nebylo nic pro lemply, byla to totiž pěkná dřiny. Zase jednou ale zvítězily peníze. Chlapi děkuji za vaší práci a snahu udržet nám kouzlo minulého, které se nám pomalu vytrácí.

T.H.

„A každýmu z nich jsem tady na tý točně říkal: Nevrážej svý prachy do státního, nebo se z toho zblázníš! Ale je to marný, je to marný, je to marný…“

Chachar Budvar

Je o strach nechávat to v jakémsi provozovatelském mezistavu. Ono se pak leccos ztratí, uprivatizuje, či se záhadně rychle objeví všelijaká věcná břemena.
Vždyť to k ní kluci nebudou mít zase tak daleko….

Bram

Blábola DHaK (tady ovšem pod přezdívkou Chachar Budvar) se zase projevil…….

southern.brewer

názory DHaK i Charara jsou dost k věci…, drahý Bram(e)

Já

Jestli spis nejde o to, ze je potreba dohodit kseft „autorizovanym firmam“.

ApolloXI.

Tak hlavně po celé roky nemělo NTM ředitele, kterému se přezdívá … no, hádejte asi jak 😀

X 1

Nevím. Že by Prdelka?

železničář v důchodu

T.H.: Ten výrok se sice snaží popsat realitu, ale ve skutečnosti popisuje jen její (malou) část: jako vychováním (a celoživotně) filantrop a altruista jsem se zejména v posledních asi 25 letech setkával velmi často s tím, že „vrážet svý prachy“ do privátního sektoru se nevyplácí úplně stejně jako „do státního“ (a platí to samozřejmě nejen pro „prachy“, ale pro jakékoli hmotné i nehmotné statky a prostředky): jestli je ke svému vlastnímu prospěchu zneužije „státní“ nebo „nestátní“ subjekt, je totiž z pohledu ostatních lidí úplně jedno – jen v případě těch privátních subjektů tomu lze bránit a postihovat za to mnohem… Číst vice »