NTM rozjíždí zakázku na projekt železničního muzea u Masarykova nádraží

Vlak v čele s Brejlovcem v depu na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak v čele s Brejlovcem v depu na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příprava železničního muzea v prostorách bývalého depa na Masarykově nádraží je aktuálně největším projektem NTM.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šejdr

Co se myslí tím napojením z druhé strany? Ta kolej, co vede přímo na přesuvnu?

JanO

Podle jednoho výkresu mělo být napojení koleje přímo na přesuvnu a pak na bývalé poštovní koleje.

Hmoo Honza

rozpočet je ve schodku, tzn. na dluh. Ale kamarádi stavěj vily

Ivan_pha

No to je slávy, já myslel, že projekt se už zpracovává 🙁

Neznamy Jarek

Už se dají koupit vstupenky na první den a otevření? Přeci jen čekám na to 30 let…

Aleš

Projekt muzea v stísněném a osekaném prostoru bývalého ,byť historického depa myslím bude stejně zvláštním kompromisem.Mame jednu z historicky nejbohatších a nejzajímavějších železnic v Evropě, muzeum má dosti exponátů že všech období,ale na tom dvorečku pod magistrálou bude pár kusů vozidel a většina stejně v depozitáři.Ještě navíc bude další prostor bůhvíproč ukrajovat elektrotechnika která by si zasloužila vlastní expozici,ale např. v nějaké bývalé elektrárně a pod.Bohužel tlak developerů zničil dílny v Bubnech ,které by svým rozsahem a historickými budovami poskytly daleko praktičtější prostory…Navíc s tím jak se u nás staví,s předražováním, nekvalitou a hlavně zoufale pomalu termínům otevření už dávno… Číst vice »

Jiří Kocurek

Aby to muzeum plnilo fuknci muzea, tak by mělo být dobře přístupné. Což depozitář v Chomutově není, takže vybrat pro muzeum místo, kde je je prostor a dostupnost pro návštěvníky bude alespoň srovnatelná s Masaryčkou.

Plakat nad tím, že místo opuštěných dílen stojí výstavba s jiným užitím je zbytečné a nic to nepřinese.

Rychlost stavby a rychlost přípravy jsou zodpovědností dvou různých subjetků, přípravu nelze vyčítat realizační firmě a naopak, leda by to byl design& build.

Jan T.

Ještě by se nabízelo využít Nákladové nádraží Žižkov, kde je budova nádraží chráněná a koleje uvnitř budou v nějaké formě ponechány, tam by se vešlo dost vozidel. A je to 10 minut tramvají od Masaryčky nebo hlaváku.

Jaaa

A nebo zrušit Masaryčku, udělat tunel pod Hlavním a z Masaryčky muzeum.

Tak za 100 let, no…

Gunduľ neubiješ

Souhlas. Předělat celé Nádraží u městečka na muzeum a trať nechat tunelem přes Litomyšl….

Juraj

Těším se na to, bude to výborné doplnění NTM a komerčního Království železnic. Jen doufám, že na rozdíl od hlavní budovy NTM to nebude jen statická čumenda, kde by ochranka nejraději zastřelila každého, kdo se přiblíží k exponátu.

Technická muzea v zahraničí umí fantasticky skloubit historii s popularizací a interaktivními prvky, nové MŽE je příležitost se k tomu přiblížit.

DavidS

Já trochu odbočím, ale mně se třeba líbí, jak je teď nově udělané muzeum na Žižkově . Tipuji, že to váš poslední odstavec splňuje na 100% a doufám, že takové bude i v budoucnu toto muzeum.

Taktéž doufám, že zapadne do prostoru vytvářeném kolem Pentou a nebude tam tvořit nějakou bariéru.

Frantisek X

Bariérou je (bude) spíše ta Penta a jí konzervovaná magistrála.

Luboš Beneš

Píšete mi z duše. NTM po opravě, ale expozice zaseknuté v 80 letech – nešahat, nepoužívat, nehrát si. A depo v Chomutově je smutná ukázka nepéče. Více vraků než provozuschopných lokomotiv. A to chtějí stavět repliku. Nutno říct, že Expozice NTM stavebnictví v Plasích to je jiná káva. To se fakt povedlo.

Jan T.

Vedlejší zemědělské muzeum je pojato daleko lépe. Méně artefaktů, víc interakce, děti se nenudí a můžete tam s rodinou strávit celý den.

Šejdr

Aspoň trochu se v NTM taky hnuly ledy. Když navštívíte hornickou expozici ve 3. podzemním patře, tak v té replice dolu si můžete na exponáty klidně sáhnout a průvodce nejspíš v minulosti fáral někde na Kladně, protože není otázky, na kterou by neuměl zasvěceně odpovědět (ale fakt zasvěceně, to není jak někde na zámku, kde se průvodce naučí nazpaměť 5 stránek výkladu a tím výklad končí). Pevně doufám, že se takhle postupně bude měnit i přístup k dalším expozicím.

pzag

Ono hlavně, aktuálně je nebo brzo bude k dispozici hodně vraků a vyřazených lokomotiv. Pár takových rozebrat, rozřezat a udělat pro lidi průchod strojovnou, třeba s řezem skříně, aby to nebylo tak stísněné. Vytahat výzbroj a vystavit po součástkách, spousta věcí mohla být hýbací, na ukázku, přepojovače jízda-brzda, hlavní vypínač, atd. Klidně tam takhle mohla být opravená 151 v celku, pak celá rozebraná, atd.
Je hezký to vidět z venku, ale jinak to člověku nic neřekne.

Jan T.

To je fakt. Dnes je nejlepší možnost prolézt si lokomotivy i zevnitř na železničním dni. To připomíná jak mě loni zaujal den otevřených dveří v dílnách dopravního podniku v Brně. Rozsáhlý areál, měli to pěkně přístupné, dalo se chodit skoro všude, kolem vytáhnutých motorů, podvozků, elektroniky, rozebraných článků tramvají a to i zevnitř a zespoda.

Emanuel

Jestli jako by nešlo místo Masarycky pouzit nákladový nádraží Žižkov a nebo Spořilov/Michle.

A zase, snad ti nebude statické a zasekle v 80. letech.

Jako zlatý zemědělský muzeum. To je pořád plný hrajících si děti.

Alibaba

Vámi navržené lokality jsou daleko od centra, Michle je funkční a Žižkov měl být zbourán.

Emanuel

No a proč by zrovna železničních tratí muzeum muselo být v centru? Nestačilo by mu být na MHD a třeba tam mít možnost dojet autem? Ani by mě neurazelo, pokud by to bylo na Zličíně v bývalým ČKD.

DavidS

žižkov určtě bourán nebude, ale bude přestavěn

Adam Ř

Nevím, nakolik by bylo naročné mít železniční muzeum bez železnice (Zizkco)

Frantisek X

Tak úplně bez železnice zatím není. Záleží na tom, co „se chce“.

Trumway

Super. A kdy uvidíme Ušatou 464.102 ? 28.3. se kvapem blíží a zatím žádné info.

fabec

V zari bude v Benesove

Trumway

Děkuji, ale tam už se nechystám. Leda, že by mě tam někdo dotáhl párem volů.

Já jen, že bylo už s velkým předstihem oznámeno datum 28.3.2024 jako první možnost a svezení pro veřejnost, ale bližší informace zatím chybí.

„Jízda vlaku NTM v čele s lokomotivou 464.102 pro veřejnost se uskuteční poprvé na začátku letní sezóny ve čtvrtek 28. března 2024.“

https://www.ntm.cz/pro-navstevniky/aktuality/ntm-dokoncilo-opravu-parni-lokomotivy-464102-usata