NTM otevírá depozitář v Chomutově, k vidění bude nově Ringhoffer č. 2

Depozitář NTM v Chomutově. Pramen: NTMDepozitář NTM v Chomutově. Pramen: NTM

Národní technické muzeum (NTM) od pátku otevře příznivcům železnice svůj depozitář v chomutovském depu, kde je k vidění na 100

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MarSei

Vždyť je to tak jednoduché… NTM vybrané exponáty „propůjčí“ nějakým těm spolkům, které o ně zadarmo, ve svém vloném čase a ze svých peněz budou pečovat, ne-li je dokonce zprovozní: Pak si je zase hezky vezmnou zpátky, bez jakékoliv náhrady (viz Ringhoffer č. 2), nechají je zase v Chomutově pár let chátrat a rezivět a až bude stav vybraných strojů opět žalostný, „propůjčí“ je nějakým těm spolkům… a tak pořád dokola. Tak se to dělá…

Dominik

Ringhoffer nezapůjčilo NTM, ale Čepro, NTM si ji akorát stáhlo k sobě, když jim ho Čepro darovalo.

Krušnohorec

Ani jedna z vystavovaných lokomotiv už nebude nikdy jezdit. Pouze se na nich bude utírat prach.
NTM zaměstnávalo šest bývalých chomutovských fírů, kteří měli vystavené stroje udržovat ve vystavovatelném stavu. Byli propuštěni.
498.106 už bude pouze rezavět. Rovněž 534.027 (Ostře sledované vlaky). Na Žabotlam, který dojel vlastní silou prší.
Sláva Muzeu ČD v Lužné – Lišanech!

stanik

Už i jenom pro to, že od roku 2035 se chystá odchod od uhlí ! A jezdit jako Frigo na mašině na dřevo, si nikdo netroufne. Takže si ještě užijte výlet s vnoučaty historickými vlaky dokud je možnost. Historie -Zelená nasedat – je minulostí a vývoj od Šlechtičny po Pendolíno je uzavřen.

Bmo

Spousta exponátů v Chomutově je v poněkud horším stavu, bylo by dobré je začít postupně renovovat.

Bmo

Ale ne tak, že bude renovace jednoho vozidla trvat deset let!

Jmeno

dobova patina je nekdy lepsi nez to hodit do zariveho akrylatu

medical_examiner

Aby se u vozidel z let 1948 – 1989 ukazoval autentický provozní stav?

Kubrt

To se používaly syntetické barvy.

Dan

Patina ano, rez ne 😉

Martin

Bohužel žel. muzeu šéfuje vystudovaný archivář, tam má být srdcař, pak by to vypadalo jinak.

medical_examiner

Ale pořád by mohlo být hůř…

Jiří Kocurek

Taky by to chtělo obchodníka, který by dokázal sehnat sponzory, aby mělo muzeum peníze na opravy. Zadarmo a samo se to neudělá.

Martin

Zubačka měla být opravena Do provozního stavu z Norských fondů, peníze tedy byly. Jenže oni radši chtějí železniční hřbitov.

Jindra

To je fikce, že by měl mít ředitel nejlépe „železniční průmku z České Třebové“, jak zpívá Pavel Dobeš. Podstatný je vztah k historii, což i archivář jistě má. Ale hlavní je u šéfa stejně tah na branku. Ať už při shánění peněz, plánu rekonstrukcí, propagaci muzea. A to vzdělání neovlivní.

Martin

A že ty rekonstrukce Ušaté a Conrada jedou ? To je teda tah na branku, Ušatou mohli nechat spolku, ten by dříve nebo později peníze na reko sehnal.
Conrad měl jezdit, sice to trvalo dlouho, ale nakonec by se to v Jaroměři povedlo. Zubačka by alespoň mohla stát v Kořenově v nové výtopně. Neříkám, že ředitel má mít žel. průmku, ale technické vzdělání, třeba strojní fakultu a k tomu třeba manažerský kurz.

realista

I ten váš „vztah k historii“ lze pojímat různě: buďto předposranecky jako Ksandr, který by všechny sbírkové předměty (na jejichž zisku pro NTM nemá navíc naprosto žádnou zásluhu a jen z nich tyje) nejraději schoval pod skleněné „šturcy“ a nechal je pozorovat maximálně z dálky jako statické, nebo udělat skutečně moderní expozici, kde by sice ty nejcennější a jedinečné předměty byly také extrémně chráněny a nebyly běžně zblízka přístupné všem, ale byly by tam i duplicity a repliky předváděné v provozu nebo i využívané k ukázkovým jízdám s návštěvníky – ta druhá varianta ovšem v případě Chomutova nehrozí ani náhodou,… Číst vice »

Martin

Souhlasím, je to děs. Já bych činovníkům NTM zaplatil služebku do Mylhůz, aby tam omrkli Cite du Train.

Džamel

Nechci říkat, že je dobře, že akumulátorovka je v NTM, ale určitě jí tam bude mnohem lépe jak v Jaroměři. Dříve to tam za něco stálo, ale posledních 15 roků tam je vyloženě takových, že to je názorná ukázka, jak muzeum nedělat…. Viz 423.0145, 310.006… Třeba 464.008 jezdí, protože se jim už naštěstí nesvěřila a s č. 2 by to dopadlo časem podobně. Byl by to nepojízdný šrot.

Poctivý_blbec

nechci Vám brát iluze, ale ani 464.008 nejezdí a to není zásluha Jaroměře. 310.006 nejezdí, protože se nejdříve musela vyřešit majetková stránka stroje, aby nedopadla stejně jako Ringhoffer. A 423.0145 na to by Vám fundovaně odpověděl majitel firmy MBM Rail proč odjela z Jaroměře a proč už nejezdí 😉 Ale odborníku jako Vy to nemá stejně smysl vysvětlovat 😉

Jan Veselý

464.008 jezdí? A mohl bych jí vidět?

Martin

A zubačka na fotce bez klikového mechanismu a rozvodu mluví za vše … mašinky se mají fakt NTM výborně. A to nemluvím o tom, že mohla jezdit vlastní silou.

fabec

To psal někdo z NTM ne? Tam bych se ani nedivil, kdyby nevěděli, že 464.008 už nejezdí.

Vašek

Akumulátorovka si v Chomutově zajezdí? Asi proto je zazděná nálezovou laminátkou.

Neznámý Jarek

Zřejmě to má představit vyvojivye.
No. ⁸

Vašek

Neznám novotvar ,,vyvojivye“ . Pomůže někdo?

Neznámý Jarek

Se to odeslalo samo před opravou a editovat to nejde. Jestli to jde smazat celé?