NTM nechá opravit a zprovoznit pět vagonů ze 70. a 80. let
Rychlíkový vagon BDa od vagonky v Budyšíně. Pramen: NTM
K soupravě plánuje NTM postavit vlastní stroje - dieselelektrickou lokomotivu T478.1010 (751 010-0) a parní lokomotivu 464.102 (Ušatá).
NTM asi neví co s penězi. Provozovatelů nostalgických jízd jsou u nás desítky. Kromě toho tato vozidla nápadně připomínají současný provoz…
Řekněme si, že zachovaných vozů Y je prostě málo. Navíc by výhledově byly potřeba v laku zeleobílém pro nostalgii přelomu tisíciletí…
V článku se sice o laku nepíše, ale předpokládám, že vozy budou v nějakém dobovém kabátu. Zmíněný BRcm již stojí v objektu krnovských dílen a je po laku ve vzoru ’84 s polepy ČSD.
Ještě by to chtělo nějaký WR z sedmdesatek až osmdesatek . Se stylovým jídelním lístkem napsánem psacím strojem a platilo by se Kčs. Rizek by stal 10,90 a lahvova Plzeň za 3,80
Euro 🙂
Nebo byste na výplatu ten měsíc dostal jen dva, tři litry, aby to bylo autentické. 🙂
To opět ukazuje naprostou zoufalost NTM.
To jsme rádi.
Dotaz na redakci – Bylo by prosím možné udělat přehled jaké existují netradiční/nepravidelné vlaky se starými pasažerskými vagony a kde se s nimi je možné svézt v rámci ČR?
KDS https://www.event-zazitkovyvlak.cz/akce-pro-verejnost/
KŽC https://www.kzc.cz/?sekce=vozidla#pripojne_vozy
Legionářský vlak https://www.kudyznudy.cz/akce/legiovlak-2015
Mitropa (viz loňský Festival lokomotiv v Benešově)
Nostalgické vlaky https://nostalgickevlaky.cz/archiv-jizd/
Prezidentský vlak (NTM)
https://www.kudyznudy.cz/akce/prezidentsky-vlak-na-cestach
Retroostravan (ČD)
https://www.nasepraha.cz/kdyz-masaryk-prijel-do-prahy-zopakujte-si-to/
Retrotatran (ČD)
https://zdopravy.cz/cd-zavzpominaji-na-casy-odborarsky-rekreaci-na-slovensko-vypravi-retrotatran-21693/
Retrolok https://www.retrolok.com/zazitkovym-vlakem-prazskymi-tunely-28-08-2022/
Osobní , vlaky jsou osobní.
Supr počin!
Škoda, že se už nepovede sehnat i „Baje“ (Bai, Bt, Bh) Maďarské provenience. Na ten smrad ze zelených koženkových sedaček (ukrývajících tělesa el.topení) cestující do smrti nezapomenou 😀 😀
Leda dovézt z Maďarska. Tam jsou stále v pravidelném provozu. (kupéčka).
Poslední zbývající Bh prošel Lužnou a Chomutovem a skončil v Třebové jako vrak, namísto zachování…
Použít tuhle soupravu za ušatou je nejen za hranicí muzejnickeho a historického vkusu, ale je to pohrdání zákazníky, kteří se přijdou svézt něčím, co bude jistě NTM nazývat ,, historickým vlakem „. A neomlouvá to, že majitel lokomotivy nemá na tento účel vhodnou soupravu kterou by za tuto lokomotivu zařadil. To, že diletantství zaměstnanců NŽM došlo tak daleko je smutnou realitou.
Bude to OK, nebojte… místo Najbrta to namalují na zeleno a povolí v tom kouření….
To už dnes nejezdí?
Ještě minimálně 20 let v běžném provozu bude👍… Když jsem viděl úvodní foto, napadlo mě, že článek bude pojednávat o instalaci WiFi…
A zásuvek 220
Škoda, že takového zacházení se nedostalo jednotce 451.
Nic ve zlém, ale Béčkem se ještě svezu pár let a když ne u nás, tak kousek vedle to nebude problém….
Ty muzejní nestačí ? 560 nebude vůbec..
Jak vůbec? 560.023/024 snad zůstává, byť s redukovaným počtem vozů.
A 460?
Ve čtvrtek i včera 460.079 – 080 na Os 9818
Os 3818, neumím už ani psát
Os 9818, to by se mi líbilo, svézt se s 460 v Praze třeba v rámci nějaké výluky. 😉
Dá se s tím jít na Úřad pro hospodářskou soutěž?
S čím?
Dá. Ale co byste chtěl napadnout?
Asi dostal nápad napadnout ten pitomej nápad vydávat běžně provozované vozy za vozy muzeální….
Ono je to naopak. ČD provozují muzeální kousky a vydávají je za běžné 😂
Nedá. Je to velkej vagón a neprojde dverma úřadu.
😆😆😆👍👏👏👏
Do soupravy s BRcm by se hodilo poslední přeživší BDbmsee. …a možná Bdmpee253.
Nerozumím řeči tvého kmeme…
Pokud v diskuzi pod článkem o osobních vozech tápete, co se skrývá pod neznámým označením, tak vězte, že se jedná o různé typy osobních vozů. Snadno je lze zkopírovat do googlu a něco si o nich přečíst, doporučuju Vagonweb.cz.
Pokud vám problémy dělá český jazyk, tak zkuste využít služeb nějakého překladače. Pokud máte problém s porozuměním psaného textu obecně, pak vám gratuluji, jste na internetové diskuzi zcela správně a jistě tu potkáte mnoho kolegů.
A budou mít ty mašinky ETCS?
Takže v budoucnu tam lidi vlezou a budou říkat tyjo, tady bylo soukromí. A ty pohodlný měkký sedačky na to se dalo i lehnout. A otvírací okno, hustý. Jo a tady se dalo i zhasnout tak to je bomba. Z každý sedačky u okna bylo vidět z okna, jak oni to dělali že se sedačkou trefili na začátek okna… Neuvěřitelný
Dva lešící chrapouni v osmimístném kupé = 6 lidí nastojáka.
Tak určitě. A 3 ožralý fetky ve velkokravine = 90 šťastných lidí
Jojo a obvykle v uniformě s režijkou.
Pohodlný měkký sedačky? Opravdu?
Opravdu.
V kupe Opravdu a navíc soukromí nikdo z těch co prochází uličkou do mne nestouchal a i když byl v kupé 8 lidi vždy jsem někam srovnal nohy. Když to jde používám kupé i dnes.
Lidi byli štíhlejší , proto 8 ale reálné spíše těch 6 . Pokud jste jel z Tater R6xx a vedle vás někdo jel po absolvovane túře, ten odér k nezsplacení.
Ještě jste zapomněl na vždy funkční WC.
Ale někdy dostupné jen v holinách a s kolíčkem na nose.
Ty sedadla jsou pohodlná jen do doby, než máte problém se zády. Tvrdší dobře tvarovaná sedadla jsou mnohem lepší (např. Borcad). Navíc díky měkkosti sedíte ještě více nízko, což už je opravdu nepříjemné.
Bod za sedačky u oken. To mně u dnešních vagónů taky vadí.
No vida, před pár lety najbrt vzbuzoval exploze negativních emocí, a dnes na něj budeme chodit do muzea. Tak jde čas.
NTM s historickou soupravou v najbrtu. To nemá logiku.
Že by to nešlo přelakovat?
To byl vtip? Vozy že 70 let asi těžko ..budou zelené
Voni ten najbrt přelakujou na dřívější nátěr, víme?
Chci wifinu.
Budou tam wifi poštovní holubi 🙂
Uff. Já jsem se už lekl, že se ty vozy vracejí do normálního provozu 🙂
Jenom nebude poznat, který vlak je muzejní a který běžná linka 😁
😂
Podle laku ?
To je jen otázka času. NTM je kupuje, dokud si můžou vybírat.
Nikdy z něj nezmizely 🤭
To byly staré, zlaté časy, když ty vozy jezdily v normálním provozu! Poněvadž to, co jezdí dneska, to není nic moc (slušně řečeno)!