Novým terminálem pro 12 milionů cestujících ambice katovického letiště nekončí, možná získá i druhou ranvej
Letiště Katovice Foto: Piotr Adamczyk
Podle místopředsedy parlamentního výboru pro infrastrukturu vychází potřeba nové dráhy ze stále populárnější nákladní dopravy, letiště bude možnou investici analyzovat.
Katowice mají smulu ze jsou blizko Krakowa.
Krakov je nevyhnutelně fenoménem nejen v měřítku Polska. Je to druhé největší město Polska, je turisty nejnavštěvovanějším polským městem, je to jediné město s Varšavou, kde každoročně systematicky přibývá obyvatel, letiště má každoročně o několik milionů pasažérů více něž Katowice. Pro někoho to může znít drsně, ale Krakov je značka sama o sobě. Co mohou Katovice nabídnout ve srovnání s Krakovem? Nic zvláštního.8
Pro Katovice je prostě škoda, že jsou tak blízko Krakova.
Na polských letištích dominují domácí nad zahraničními pasažéry, proto je důležitá populace spádové oblasti. Slezské vojvodství (Katowice) má 4,6 mil. obyvatel, Malopolské vojvodství (Kraków) má 3,4 mil. obyvatel, takže závěr o tom, že Katowice mají v sousedství Krakówa nějakou smůlu, je unáhlený.
Ja v Polsku bydlim. jak už zde bylo napsáno, tak krakov je nejvíce navštěvované polské město. Je zde obrovský nával zahraničních turistů. Navíc je Krakov po Varšavě městem, kde je nejvíce kongresů. Sami obyvatelé Katowic jezdí pracovat do Krakowa protože zde je práce, zde jsou nejvyšší platy v Polsku. Dokonce větší než ve Warzawie. Navic Katowické letiste je oproti tomu Krakovskemu malo vyuzivane.
A jste Petr, nebo Tomasz?
Ja v Polsku bydlim. jak už zde bylo napsáno, tak krakov je nejvíce navštěvované polské město. Je zde obrovský nával zahraničních turistů. Navíc je Krakov po Varšavě městem, kde je nejvíce kongresů. Sami obyvatelé Katowic jezdí pracovat do Krakowa protože zde je práce, zde jsou nejvyšší platy v Polsku. Dokonce větší než ve Warzawie. Navic Katowické letiste je oproti tomu Krakovskemu malo vyuzivane.
Objektivní čísla o počtu cestujících na regionálních polských letištích jsou zde:
https://turystyka.rp.pl/lotniska/art37887231-ponad-41-milionow-pasazerow-na-polskich-lotniskach-w-2022-roku
Většinou to bývá tak, že malý pes hlasitě štěká na většího, ale tady zřejmě bude výjimka potvrzující pravidlo.
Právě. Katowice mají o několik milionů méně cestujících než Kraków. Je to tak jak jsem to říkal. Dokonce Gdańsk je na tom lépe než Katowice. 😉
Právě. Z 13 regionálních polských letišť je Kraków na prvním a Katowice na třetím místě co do počtu cestujících. Takže dělat z Katowic nějakého chudáka je nesmysl. Zatímco Kraków má smysl především pro zahraniční turisty, Katowice mají smysl hlavně pro Poláky. Nechápu, co furt řešíte.
Ajaj. Bude zapotřebí navýšit dotace na létání z Ostravy.
Poslední dobou mě připadá, že v Polsku berou asi dobrý matroš, nejdříve si vymyslí úplně nesmyslné letiště Warsaw-Radom a pak tu někdo uvažuje o druhé RWY na letišti, které letos poprvé odbaví více než 5 mega pax ročně. Jediný potenciál obřího růstu má v Polsku momentálně KRK. Mám to z domu hodinu cesty autem do KTW, létám z tama několikrát ročně a než vymýšlet s prominutím takové blbosti, raději bych se zaměřil na celkové zkrášlení letiště a hlavně zlepšení služeb, je to obyčejné low cost a čistotou neoplývající letiště. Člověk by nejraději přijel hodinu před odletem a co nejdříve od… Číst vice »
Radom je hloupost, nicméně nové letiště u Varšavy je naopak dobrý nápad. Bude mít dobrou dostupnost pomocí železnice (protínají se zde VRT tratě) i dálnice. Současné letiště ve Varšavě nemá dobrou perspektivu – má dvě dráhy, které jsou dohromady nepoužitelné jako v Praze a jako v Praze má letiště problémy s hlukem. Odsun letiště je tak logickou volbou.
Zajimalo by, jestli a jakou tam maj mistni anti-draha lobby . Praha ma objektivně potencial na 18-20 mega cestujicich v pristich 2-4 letech, a nasi antidrahari maj infarkt pri slove druha draha.
Katowice na nejakych sedmi – deseti, a uz taky planujou …
Na takové věci se totiž zásadně nesmíš ptát okolních..je jasné že se to nebude líbit protože proč by se mělo v Česku dít něco nového to Češi naprosto nenávidí když jím narušíš zažité věci ale to že jedna rwy je naprosto nedostačující pro konkurecni ostatním letištím to je nezajímá.. prostě postavit a neptat se..tak samo to mělo být s vrt a už jsme tu mohly minimálně 10-15 let jezdit po vysokorychlostkách
Problém je, že „neptat se“ sprostých majitelů pozemků a prostě jim to tam postavit … četl jste Stopařova Průvodce?
Praha druhou dráhu nepotřebuje. Druhou dráhu má v Pardubicích 😀 může jim třeba 3 miliony cestujících přesunout 🙂
… ve Vodochodech, Kbelích (dobře to je army), dále/ … Českých Budějovicích 😀
Hlavně není objektivní důvod neustále zvyšovat objemy přeprav, zvláště těch leteckých na krátké vzdálenosti, na úkor nejen obyvatelnosti území.
Souhlasím s Pomem. O KTW máme více info než o českých letištích. Nechci být jízlivý, ale podle mě KTW naráží na svůj strop a 10 mil. cestujících tam nikdy nebude.
Tak například na odpovědi z pardubického letiště čekám nyní dva týdny. Ono také není moc o čem informovat. Zpravodajství o tom, že vyrostla za týden tráva okolo plochy o centimetr, což je jediné, co se na těchto letištích děje, ještě nevedeme::-)
Za 2 týdny o 10 cm a někde i 15 cm 🤣 Chce to update info Meteo. Větrné proudy ala víry od motorů minimální aneb Velký blbý. Co tráva v JCL, 35 nebo 50 cm 😉
S respektem k GDPR si jen nahlas povzdechnu, že moc dobře víte, že zrovna o tom „vašem“ letišti píšu opravdu všechno, co se dá, a to včetně maličkostí, které zajímají menšinu, a že víc už toho opravdu vytáhnout nejde. Pro ostatní: historie mých článků je pod mým jménem samozřejmě k dispozici. Nechť si každý posoudí a spočítá, jaký dostává jaké letiště prostor, a jestli odpovídá tomu, co se na něm ve srovnání s těmi druhými děje. Ta Česká samozřejmě mají přednost, ale pokud nebudeme opravdu psát o tom, kde o kolik porostla tráva, tak toho víc nevytáhneme. Pokud si myslíte,… Číst vice »
Doporučuji redaktorovi zavést měsíčník o dění v KTW, po jeho „nástupu“ na tento web mi připadá, jako by bylo středem jeho zájmu, když tak často informuje.
Z pohledu občanů ČR jde po Praze a Vídni o třetí nejvíce využívané letiště.
Co letiště KVL 🙂 Tady píšou zavřeno 😂
Letiště Karlovy Vary
4,5
(200)
Mezinárodní letiště v Česku ‧ Zavřeno
Letiště Karlovy Vary https://g.co/kgs/Wm8BWM
Je to smutné, ale významná část ČR patří pod spádovou oblast tohoto letiště. jako člověka bydlícího dvě hodiny autem do terminálu dění na KTW velmi zajímá. Co se týká ČR, myslím, že o Praze nebo například o Brnu se v souvislosti s letním boomem destinací taky dost psalo. Bohužel zbytek ČR co se týká letišť stojí za komentář čím dál méně.
Smutné? Smutné by bylo, kdyby občan ČR nesměl použít letiště jinde než v ČR.
Smutné v tom smyslu, že bych byl mnohem radši, kdybych se mohl z Ostravy a Brna dostat někam i jinam než do Londýna nebo s Cestovkou do Egypta či Řecka. Jinak samozřejmě díky bohu za Katovice.