Novým šéfem JIKORDu se stal Kafka, dlouholetá tvář Českých drah v jižních Čechách
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Kafka v čele JIKORDu střídá Josefa Michálka, který organizaci provizorně převzal v září 2020.
Osobně proti panu Kafkovi nic nemám, jen si pamatuji, jak preferoval určité autobusové dopravce(ne zrovna ty levné) a zaměstnancům zajišťujícím náhradní autobusovou dopravu vyčítal, když objednali jiného, levnějšího. Zajímavý je také odchod pana Kafky od ČD v době šetření kauzy Šváb (viz Policie ČR).
Držím Jirkovi palce. Doufám ve zlepšení přeshraniční spolupráce IDSK s JIKORDem.
Výběr ing.Kafky jen dokumentuje stav dopravy na jihu Čech.Co dokázal za dobu působení je vidět na tratích do Netolic a Týna,rušení spojů a jejich obnovení za potřebné mediální propagace a slávy. Stav dopravy připomíná tragikomedii a to nejen v železniční dopravě.Některé autobusobé linky kopírují železnici,jiné pokud má obyvatel vesnice „štěstí“jezdí i několikrát za den o víkendu mnohdy i dvakrát:)) MHD kapitola sama za sebe,nedávná úprava jízdného kdy je možné koupit jízdenku jen na 1 hodinu za 20 Kč.Samozřejmě ji můžeme využít a dvakrát objet město. Pokud máme takové zkušené odborníky,nemůžeme se divit,že krajské město je neustále ucpané. A ty kteří… Číst vice »
Naprosto souhlasím, souběžně jedoucí spoje železniční a autobusové, jejich (ne)návaznost, ujíždění přípojů o 2 minuty, aby byla místo 10 minut přestupní doba na druhém konci trati 15minut, to je JIKORD v praxi.
Za jednu hodinu dvakrát objet město? Ve špičce ta jízdenka sotva stačí na cestu z jednoho Vrbného do druhého Vrbného.
Tím je myšleno proč mám platit hodinovou jízdenku když potřebuji popojet dvě zastávky.Faktem je když jsem lenivej – tak si zaplať.Hodinový tarif je k tomu aby vytahnul peníze z peněženky.Za ty dvě zastávk dám dvacku,pokud něco potřebuji v centru tak hodina nestačí tzn. 2 x dvacka.Takže ekologie neekologie fičím autem.No a pak mám smůlu když trčím v zácpě protože tak uvažuje většina lidí.
Dokud nezačne jirkord cokoli dělat je knicemu ať je tam kdo chce, Petr nebo Pavel .. auto busy unás (Mladovožicko ) jednzdí stejne od r 2000 minimalně , respektive 89 , to že ty školy , podniky , směny už dávno nejsou , kam koli dál než do vožice se dostat je problem návaznosti nejsou , s integraci do pidu uz vubec , jirkord ignoruje ..
Přesně, do naší vesnice, kam občas jezdím, jezdí v pracovní dny luxusních 7 spojů, s čímž už by se dala zajistit docela slušná dopravní obslužnost – jenže jízdní řády se za posledních 30 let snad nikdy neměnily (na rozdíl od železničních) a autobusy nenavazují na vlaky, takže jsou téměř k ničemu a cestující ve voze se dají spočítat na prstech jedné ruky. A o víkendu nejezdí nic, takže musím stále udržovat stará kola a nechávat je na nádraží nebo chodit hodinu pěšky. I když letos v létě vyjely dva páry „turistických“ spojů, což jsem s radostí využil (a viděl jsem… Číst vice »
Neznám nikoho z minulých ani současných tváří JIKORDu. Ale chtělo by to někoho, kdo konečně začně přemýšlet i o tom, co je to integrovaná doprava. Stačí se poučit u sousedů, v Plzeňském kraji.
Doposud jsou slova „Integrovaná doprava“ v Jihočeském kraji neznámým a asi i sprostým a krajně nebezpečným pojmem.
Intrikán a všehoschopné netáhlo, neschopný na všech úrovních, ….kozel zahradníkem……..
Souhlas,, asi ho také znáte ze všech stran
Já pana Kafku neznám, takže ho na rozdíl od vás nemohu hodnotit, ale pokud tady ze 14 příspěvků je 6 vašich (Znalec) a všechny jsou pro pana Kafku negativní, tak to může zakládat dojem, že je v tom něco osobního. V opačném případě by váš názor stačilo ostatním sdělit pouze jednou.
IMHO lepší se držet měřitelných kritérií. Tož je otázkou proč zrovna za R17 dle dodatku zveřejněného 13.12.2021 pasažerská ČD požaduje NEJVYŠŠÍ navýšení ze všech 14 rychlíkových/Ex linek (když navýšení u dvou linek souvisí s InterJety). Pravdou je že souběžně vyjednavavé rychlíky R10 do Truvnova rovněž způsobily velké navýšení požadovaných kaček ze společné kapsy do ČD, dokonce ještě vyšší jako u R17. Rovněž je na místě, ptát se po širších souvislostech tohoto přestupu pana odborníka, nyní, tj. cca 10 týdnů než uplyne rok od zveřejnění ve Věstníku na 4 linečky dálkových vláčků přes Jižní Čechy (ta dálková linečka do Gdyně s… Číst vice »
Doplním – ještě vyšší navýšení z oněch 14 lineček než u R17 bylo u R19 …. což patrně souvisí s tím, že kvůli opravě tratě u Blanska vláčky R19 začaly jezdit trasou nikoliv přes Blansko, Třebovou, nýbrž přes HavlBrod (tj. duplicita s R9
…a jak ty vaše vejšplechty souvisejí s tím, na co jsem já reagoval?
Lepší než dojmy a la „jedna paní povídala“ jsou fakta.
Požadavek na nadprůměrné navýášení dotace pro vláčky na lince R17 (=patrně kvůli nadprůměrně hlubokému propad tržeb od cestujících) nemůže souviset např s autobusky, neboť u autobusků v jižních Čechách dojde ke změnám letos v létě.
Tož lze ten ekonomický neúspěch dálkových vláčků linečky R17 chápat jako následný efekt od toho jak se daří/nedaří regionálním vláčkům v jižních Čechách?
https://zdopravy.cz/podepsano-na-deset-let-ceske-drahy-pro-jizni-cechy-koupi-vlaky-za-18-miliardy-korun-36952/
Číst zřejmě umíte, takže vám dělá problém pochopení psaného textu. Učiňte ještě jeden opravný pokus o přečtení vlákna od pana A.M. až ke mně a pak se zkuste zamyslet, pokud tedy lze.
Jste zralý na zahrnutí do kategorie „Mimoběžník středoevropský“.
Ano, já reagoval na Váš názor, kdy dáváte přednost povrchnímu zkratkovitému dojmu před obsahem
viz Váš názor
„V opačném případě by váš názor stačilo ostatním sdělit pouze jednou.“
Tímto nijak neobhajuji tvrzení páně „Znalec“
Prostě já dávám přednost tomu, aby můj názor vycházel z faktů. Nikoliv z dojmů
Není třeba, Axel si u každého tématu začne rozvíjet další, většinou ne moc související témata.
Mě tedy obě otázky připadají náramně k věci.
Jak otázka současného rozhodování, kdo bude 10 let provozovat dálkové linky z Jižních Čech (=a Odobrník od jednoho dopravce UPROSTŘED výběru dálkového dopravce přestupuje k přeprodejci regionální dopravy)
Ä rovněž otázka proč na R17 skoro % nejvíc ze 11 dálkových linek stoupnul požadavek na dotaci, když nějaký zjevný důvod k tomuto já nevidím
A je úplně jedno jestli člověk blbě žertuje z neštěstí nádražáků, silničářů nebo z jiného neštěstí.
Prosím smazat, patří jinam.
Vy jste taky „Odobrník“ jak Brno.
Musím říct, že jsem s Jiřím Kavkou spolupracoval a vždy byl vstřícný, slušný a sympatický. Za mě dobrá volba.
Pardon Ing. Kafkou…
Souhlas, spolupráce za jeho působení na GŘ byla férová a slušná. Ono řídit Jikord hůř, než těch 15 let předtím, snad ani nelze. Vždy si vzpomenu na slova pana Študlara, že jižní Čechy jsou něco jiného, tam se integrovaný systém nehodí. Tak to také řídil a IS není dodnes, bohužel.
Skvělá ruka při výběru nového šéfa. U ČD prokázal své schopnosti, jednání byla vždy věčná a konstruktivní, kraj si může tleskat, že ho získal.
Kafka, no tak to je teda kauf ! Kdo ho zná, ví své
Kafka, no tak to je teda kauf! Pamatuji jako výpravčího s jeho legendární autorizací na 3 pokus v kleče, VŠ dálkově (jak jinak), Na všetko nám treba špecialistov.
Jako výpravčího ho soudit nemůžu, ale schopnějšího manažera si JČK vybrat nemohl
Tak si tu VŠ dálkově zkuste. Díky komunistům jsem si dělal střední i vysokou dálkově.
A že Vy jste si nezkusil to prezenční, ano když studujete prezenčně děláte jenom to, dálkově studia, zaměstnání, rodina. Znám spoustu spolužáků, kteří z prezenční výuky vyletěli (nebyli toho schopni) a pak si to se spoustou dalších starostí vyjmenovaných výše doplnili dálkově. Na pohádky už jsem starej. Kdyby doktoři studovali dálkově, šel byste tam ? Já ani s kopřivkou, protože jsem viděl tohle „studium“ na vlastní oči.
Jestli by jste šel hned k doktorovi, který vyleze z prezenčního studia, bez praxe. Tak Vám gratuluji k odvaze. Tak dálkově to bylo rozhodně kvalitnější, než denní studium ukončené RSDr. Ostatně na dráze bylo spousta „inženýrů“ přes rudou knížku, kteří jen otočili kabát a budovali kapitalismus podle Kapitálu..
Tak teď jste jste to trefil Cvach byl rudej i na prdeli stejně jako jeho fotr a dávali to ostatním silně najevo. Obávám se, že vetšina VŠ je dneska podobná tomu RSDr. A doktora nejlépe řádně vystudovaného a s praxí a jiného nebrat
A jen tak pro Vás , já v KSČ nikdy nebyl , ani moji rodiče. Studoval jsem prezenčně a RSDr nejsem.
Jasně, proto hazíte dálkaře do jednoho pytle. Protože DBL.
Tak si odpovězte na otazku, kdo podváděl v kauze plzeňských práv. Nebyli to náhodou dálkaři (a nejen politici). Nemusíte se urážet, ale dálkaři nikdy nebyli neostřejší tužkou v penále. Spíš jen nejambicioznější. A proč nestudovali předtím? Protože nesplňovali nějaké podmínky (zejména prospěch, politiku do toho netahejte). Nebo je podle Vás v pořádku, že na gympl se čtyřkama?
Kafka, no tak to je teda kauf!
Závist nebo upřímnost?
Zkušenost
Ostatně celý management ČD Carga a SŽ trpí sebe chválou a servilitou. Ostatně Bednarik nám tady asi nepoví o konci K u ČD. Ale ČD a Cargo na tom teď na čelních pozicích nejsou špatně
Ještě ke Kafkovi 10 let mu stačilo předvádět se na červeném koberci v TV a řečnit o nových vozech třeba na rychlících Plzeň Brno a můžete se tím
hnojem projet. Když přišly Regiopantery, vypadalo to, že je vyrobil zaplatil a ještě přivezl. Když pak jezdily místo nich 210 tak se k nim nehlásil. Velký sebeprezentátor, ale jinak nic. Typický produkt našeho polistopadového školství. Ale po Študlarovi a Žemličkovi bude hvězda. I když jsem vlakem objel 3 krát rovník jsem, že veřejnou dopravu již dlouho nepoužívám, jen jsem bohužel nucen takovým Kafkům na ni přispívat
Třeba zrovna Vy jste ten, který na Ing. Kafku neměl. Nebo jste pod ním v ČB dělal a měl problém, že jeho nadřízeným nejste Vy.
Kafka mým nadřízeným ani spolupracovníkem nikdy nebyl, jen ho velice dobře znám ze všech postů jeho kariéry, pan A.M. z úvodu diskuse zřejmě taky.
No dobrá, tak už nechte pana Kafku žít ať má možnost ukázat, co s Jikordem dokáže.
Řekl bych, že hejtman Kuba si to ve vlastním zájmu rád ohlídá.
Doprava v JČ kraji, zvlášť ta veřejná, je oblast života, se kterou jsou voliči převážně nespokojeni.
Ano, máte pravdu, nechme již drážního Cvacha spát. Ale to co jste napsal se přesně nestane. Demokracie, jestli jste si nevšiml je na politiky již slabá a oni to dobře ví. Jediným řešením je vzor Švýcarsko, tam nevíte ani jak se jmenuje prezident nebo predseda vlády, jsou to úředníci.
To, co jste tady opakovaně psal o panu Kafkovi na mně působilo jako nadsazená nadsázka, jako když to přeženete s kořením a jídlo je pak už nepoživatelné.
Proč bych neměl věřit hejtmanu Kubovi? Na mně působí důvěryhodněji a schopněji, některé tragikomické figury ve vládě.
Pan Kuba není nepopsaný list (jeho „skvělé“ působení ve vláďě s kmotry jste již zapomněl) a je otázka jestli se JČK nevládne z Hubertus na Hluboké. Asi proto
Řekl bych, že pan Kuba se problematice dopravy věnuje systematicky, na rozdíl od jeho předchůdců a konšelů krajského města – viz tunel pod nádražím.
Aby z tunelu nebyl TUNEL až na Hlubokou
P.S. ZimoTUNELY údajně vedly stejným směrem. A Cvach byl v Hubertusu mnohokrát
Pokud se jedná o Huberta, tak jsem si tam jednou dal medvědí tlapy, a docela jsem si pošmák.
U ČD ano prokázal své schopnosti co se týče výběru autodopravců na výlukách. Proto s ním byl také rozvázán pracovní poměr. Kdo zná skutečnou podstatu věci, tak to bere jako výsměch obyčejných lidí žijících na jihu Čech.
Bravo pane Šnek. Já jsem to zde psát nechtěl, aby nekteří z toho dělali osobní záležitost. Stačí se ptát kde pracuje jeho manželka a kam umįstil svou „kamarádku“ potom by někteří diskutéři svoje přįspėvky radši ani nepsali.