Nový život pro lávku přes smíchovské nádraží. Místo šrotace překlene Jizeru
Lávka ze Smíchova v Mladé Boleslavi. Foto: Pavel Šubrt / Mb-net.cz
K umístění lávky má dojít příští rok. Jde o spontánní akci.
K umístění lávky má dojít příští rok. Jde o spontánní akci.
Jak je to dlouho, co v Boleslavi rozpálili jiný most přes Jizeru?
Aha a to je legální? Demontovat most a pak ho dát jinam? Takže touhle logikou můžu odstranit zastavkový sloupek a dát si ho na zahradu. Parádní precedens
Až někdo bude dávat zastávkový sloupek do šrotu tak si ho kupte za cenu šrotu…
A proč by to mělo být nelegální? Víte co to je prodej nebo dar? To jsou práva, která se svým majetkem můžete dělat, obvykle ho můžete i zničit
To máte dost zkreslenou trollí logiku. Boleslav si lávku neukradla, získali ji od majitele, což je dost běžný způsob výměny věcí.
Může mi někdo říct, kde leží ten „Smíchovský tunel“?
No kdyby to byl smíchovský tunel s malým „s“, tak bych jim třeba uznal i tunel Mrázovka. Koneckonců i leží v katastru Smíchova a dokonce i velmi blízké té původní lávky, takže bych si i dovedl představit, že při odstraňování lávky bylo nutné ho dočasně uzavřít…
Ale takhle souhlasím s Vámi, autor si vymýšlí vlastní místní názvy. 🙂
Už opraveno na Strahovský.
Dobra prace, zajimalo by me za kolik ji odkoupili.
Prý za cenu šrotu, bylo to někde na idnesu.
mmj. k železničnimu mostu na Vitoni 👀 ..vzdy jsem se pozastavoval nad tim ktery chory mozek muze chtit/souhlasit ba dokonce se tešit na zbourani dominanty z roku 1901, ktera skvele doplnuje panorama Vysehradu..“? ..a ejhle, na diskusi o lavce , kterou se jiz nekompetentnim imbecilum odstanit podarilo, jich najdu nekolik… ..proboho to vam neni hamba? ..vzdyt je to zase jen dalsi lumparna jak si privydelat, to jste Prazaci? p.s. – zelezna mostni konstrukce je v naprosto skvelem stavu, dokonce jeden pan profesor na technice prohlasil, ze vsadi ( ted uz nevim zda povest ci klobouk) na dalsich sto let bez… Číst vice »
Na tomto webu je k dohledání článek dokazující, že pan profesor by o pověst/klobouk přišel. (Ten článek vychází z analýzy profesorů na pražské technice/v Kloknerově ústavu) Rovněž bych upozornil, že klobouk není obecně příjmán jako garance bezpečného provozu mostu.
Děkujeme za hezký příspěvek a přejeme úspěšné členství ve spolku lobotomiků kolem paní ze zverimexu (Nebourat.cz)
Stačí přečíst: „na Vitoni“ a máte ucelený přehled o přispěvateli. Jestli je z takových jedinců složená iniciativa Nebourat.cz, tak to pak jo.
Jak ironie dobrý. Pokud to myslíte vážně, že ocel na mostě vydrží 200 let, pak doporučuji úpravu medikace, popř. lepšího lékaře…
S takovou úrovní psaného projevu asi nemůžeme čekat nic světoborného. Co má být to „Vitoni“? Bylo to napsáno několikrát a stejně se najde člověk, který to nedokáže napsat správně. Jste Čech nebo jen máte chorý mozek? Jsem jeden z těch, co souhlasí se zbouráním a těší se na nový most, který bude doplňovat panorama Vyšehradu neméně skvěle jako ten současný. Ne, není mi hanba. A není to ani lumpárna. Takové tvrzení bez odkazu na zdroj je irelevantní. A pověst nebo snězený klobouk je nic oproti tomu, jaké škody napáchá zřícení mostu. Tím víc dalších 100 let bez ošetření, což je… Číst vice »
Milí “Druide”, toto o Vás píše encyklopedie: Slovo druid je tradičně vykládáno jako „dubový věštec“ či „znalec dubu“.
A “Viton” bude opět Výtoň 🙂 vy hlavo dubová…
Naprosto skvělém stavu, hm vy jste u toho most asi často nebyl, co? To vidí i amatér, že to je v háji.
Jinak a celá staletí tam stál Vyšehrad úplně bez mostu přes řeku. A panorama bylo super. Dokonce tam stál před tímhle mostem ještě starší most a zbourali ho. Nový most respektuje nějakou návaznost, nejtovaný industriál z počátku minulého století to být nemusí.
Kdyby byl most OK, tak pro mě za mě, kdyby to byla památka na koukání tak taky, ale je to železniční dopravní stavba proboha. A důležitá.
ale zas je to pěkný,nedávno jsme z ní na smíchově fotili a teď nám to tam bude stát téměř pod okny
Lávka je trochu nařezaná a to navíc autogenem. To ještě půjde svařit?
Předpokládám, že nařezali trochu delší kusy než je potřeba. Doufám, že v té rychlosti někdo cvičně spočítal statiku, zda to mezi stávající pilíře vyjde na celé díly příhradoviny. Svařovat to samozřejmě nejde ani náhodou. Pokud bude nutné něco nastavit nebo díly znovu spojit, tak se bude šroubovat.
A když na to koukám, tak asi v Boleslavy budou muset minimálně na ty existující pilíře něco nabetonovat, protože jsou hodně šikmé, jestli je teda chtějí nějak použít.
U těch konstrukcí předpokládám, že je budou spíš ještě zkracovat/zarovnávat do nějaké kolmé roviny.
Proč by nešlo svařovat? Jako příklad si dovolím uvést most u Holubova, kde se použily konstrukce z jiného mostu a v jedna z nich se prodlužovala.
Oceli z téhle doby nemají zaručenou svařitelnost (takováto ocel se ještě nevyráběla). Technicky to navaříte, ale spolehlivostně to je úplně jinde a to se zrovna u lávky to moc košér není.
Nechtějí v rámci akce 1 + 1 most zdarma i ten Výtoňský?
To by se vozilo dost blbě, je 2x širší, snad 3x vyšší a 10x těžší. Totiž ve stavu „per partes“ ho uveze běžný kamion.
No tak by šel po částech. Hlavně aby byl pryč. 😀
ten si nechte a dejte si ho někam jinam
Šikovní lidé, v té Boleslavi. Nechtěli by i něco většího? S trochou snahy by to uneslo i místní dráhu… 🙂
to už by se nám tam nikam nevešlo
Ale mohlo by to nahradit tu betonovou náhradu záplavového mostu na lokálce na Krásné louce. Pro nepamětníky: na trati MB-hlavní – MB-město stojí příhradový most přes Jizeru. O kus dál byl stejný most přes přerušení žel. náspu kvůli průtoku rozlité vysoké vody při jarním tání, neb by jinak násep tvořil hráz. Kvůli neúdržbě někdy (odhaduji) koncem 80.-začátkem 90. let skoro spadl a byl nahrazen nijak zvláštní betonovou konstrukcí – ty 2 příhradové oblouky měly své kouzlo… ale tahat sem most z Výtoně, asi smysl nedává. Leda … co třeba výtoňský most použít na stavbu dalovické spojky. To je ale nápad… Číst vice »
Přes Krásnou louku budou estakády, už jsou na to vizualizace 🙂
No jo, vizualizace. Slibem nezarmoutíš. Kdo ví, kdy to bude. A zda vůbec. Úplně bych si jistý, že nás nepotká „zlepšovák, jak ušetřit“ = recyklace výtoňského mostu.
A budou i v tom stávajícím směru? Ono to bude znamenat zvednout dost dlouhý úsek. A asi tedy přijdu o místo, kde kvetou plané lilie…
Ještě bych jim k tomu přibalil Výtoňský most.
Jsem zvědav, jak (a případně za jakých podmínek) se podaří napasovat lávku na původní pilíře mostu vlečky. Je to tohle místo: https://mapy.cz/s/jesufuvasu
Díky za upřesnění lokality. Bez odkazu na mapu měl ten článek v podstatě nulovou informační hodnotu.
Nulovou? Trochu taky bádejte sám když vás to zajímá.
no vlečka do lihovaru v MB
Kdo neví, kde býval v MB lihovar, tomu se to hledá těžko.
Přesně tak. Je to skoro nemožné.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=b%C3%BDval%C3%BD+lihovar+mlad%C3%A1+boleslav
Od podpory k podpoře je to cca 43-44 m. Mají opravdu štěstí, stejně jako na Smíchově: https://mapy.cz/s/hubodunelu
Proč mínusy? To je náhodou dobře. Nebo si snad myslíte, že lze příhradovinu opřít kdekoliv mimo staticky definovanou, dimenzovanou a výrobně provedenou oporu? Ono to je těžší spočítat, než napsat příspěvek do diskuze, víme?
ono to půjde,chlapi si poraděj…stával tam daleko větší most
No jasně, já vím, co tam bylo. Technicky to není velký problém, i když jsou podpory šikmo. Jen to nebude tak jako: Vezmu starou lávku a velkej jeřáb a je to. Mimochodem pravobřežní opěra je ve vlastnictví Českých drah a ta levá patří Správě železnic. Což samozřejmě taky není neřešitelné.
Tak to je prů,,,, vážení. Protože u nás je dlouhodobě něco ČD a něco SŽ a jak to (ne)funguje vidíme denně.🤣
Tak už se to nacvičuje, most za mostem, krok za krokem.
Tak teď ještě najít nějaké takové podobné místo pro Výtoňský most a můžeme tam postavit konečně nový.
Lávka byla v dobrém stavu? Tak proč na ní byl zákaz shlukování a nosnost max 200 kg/m2?
Ono si to odporuje?
Pokud si to dobře pamatuju, říkalo se, že je v havarijním stavu.
V havarijním stavu bylo prostřední schodiště. Lávka samotná byla technicky ok, jen už nevyhovuje novému uspořádání nádraží.
Pokud je tím míněno schodiště na severní nástupiště, pak tomu úplně nerozumím, neb to tam nebylo snad ani 15 let.
Jo, odporuje. Je-li lávka ve „vynikajícím stavu“, tak rozhodně nemá takhle malou nosnost. A pokud ano, pak nemůže být ve vynikajícím stavu.
To nemusí být vždycky pravda. I výtah ve vynikajícím stavu má omezenou únosnost. Ta lávka ji neměla neomezenou.
Jako chcete tvrdit, že těch 200 kilo na metr je projektovaná únosnost nové lávky? Pardon, ale to je nesmysl.
Jinak, když už tedy taháte ty výtahy, tak je-li na výtahu napsáno, že má nosnost 200 kilo, musí reálně unést násobně víc.
200 kilo byla nosnost konstrukce? To asi ne.
To se pterjte těch, kteří to tu tvrdí. Já si myslím, že je to blbost.
Vcelku ano, již za první republiky byly postupy, jak to udělat dobře a dostatek špatných příkladů. Neznám sice tehdejšní normy, ale hmotnosti lidí se moc nezměnila a již dlouho se počítá nějméně 300 kg/m2 pro schodiště, chodby atd. Tady navíc sníh 65 kg/m2, takže omezení pro 200 kg/m2 o něčem vypovídá.
Možná to ale bylo kvůli špatným podporám, což by ten rozpor řešilo: Lávka dobrá, sloupy ne.
Pokud se někomu zdá moc těch 65 kg/m2 tak to holt je navržené na extrém, který se objevuje 1x za 100 let. Murphy praví, že návrh na 20letý sníh přinese 50letu sněhovou kalamitu velmi rychle.
Hmotnost lidí se v současnosti podle mě oproti první republice změnila opravdu hodně…
Tipnul bych si, že to byla fabulace na podporu co nejdřívějšího sejmutí. Když se stavěl tunel Mrázovka a Radlická lávka byla z toho důvodu zkrácena o půlku posledního pole, prošla taky v roce 2003 nebo 4 důkladnou rekonstrukcí. A úplně nevěřím tomu, že by se za 20 let dostala do úplného dezolé.
Víte jaký je rozdíl mezi mostní konstrukcí a mostovkou?