Nový život pro lávku přes smíchovské nádraží. Místo šrotace překlene Jizeru

Lávka ze Smíchova v Mladé Boleslavi. Foto: Pavel Šubrt / Mb-net.czLávka ze Smíchova v Mladé Boleslavi. Foto: Pavel Šubrt / Mb-net.cz

K umístění lávky má dojít příští rok. Jde o spontánní akci.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Han van Meegeren

Jak je to dlouho, co v Boleslavi rozpálili jiný most přes Jizeru?

Dobrý muž

Aha a to je legální? Demontovat most a pak ho dát jinam? Takže touhle logikou můžu odstranit zastavkový sloupek a dát si ho na zahradu. Parádní precedens

bkv

Až někdo bude dávat zastávkový sloupek do šrotu tak si ho kupte za cenu šrotu…

michalglogr

A proč by to mělo být nelegální? Víte co to je prodej nebo dar? To jsou práva, která se svým majetkem můžete dělat, obvykle ho můžete i zničit

Y.K.

To máte dost zkreslenou trollí logiku. Boleslav si lávku neukradla, získali ji od majitele, což je dost běžný způsob výměny věcí.

Lysimachia

Může mi někdo říct, kde leží ten „Smíchovský tunel“?

MaT

No kdyby to byl smíchovský tunel s malým „s“, tak bych jim třeba uznal i tunel Mrázovka. Koneckonců i leží v katastru Smíchova a dokonce i velmi blízké té původní lávky, takže bych si i dovedl představit, že při odstraňování lávky bylo nutné ho dočasně uzavřít…

Ale takhle souhlasím s Vámi, autor si vymýšlí vlastní místní názvy. 🙂

Lysimachia

Už opraveno na Strahovský.

Franta Palkoska

Dobra prace, zajimalo by me za kolik ji odkoupili.

Alibaba

Prý za cenu šrotu, bylo to někde na idnesu.

Druid

mmj. k železničnimu mostu na Vitoni 👀 ..vzdy jsem se pozastavoval nad tim ktery chory mozek muze chtit/souhlasit ba dokonce se tešit na zbourani dominanty z roku 1901, ktera skvele doplnuje panorama Vysehradu..“? ..a ejhle, na diskusi o lavce , kterou se jiz nekompetentnim imbecilum odstanit podarilo, jich najdu nekolik… ..proboho to vam neni hamba? ..vzdyt je to zase jen dalsi lumparna jak si privydelat, to jste Prazaci? p.s. – zelezna mostni konstrukce je v naprosto skvelem stavu, dokonce jeden pan profesor na technice prohlasil, ze vsadi ( ted uz nevim zda povest ci klobouk) na dalsich sto let bez… Číst vice »

vlachjan

Na tomto webu je k dohledání článek dokazující, že pan profesor by o pověst/klobouk přišel. (Ten článek vychází z analýzy profesorů na pražské technice/v Kloknerově ústavu) Rovněž bych upozornil, že klobouk není obecně příjmán jako garance bezpečného provozu mostu.

Jenda Benda

Stačí přečíst: „na Vitoni“ a máte ucelený přehled o přispěvateli. Jestli je z takových jedinců složená iniciativa Nebourat.cz, tak to pak jo.

bkv

Jak ironie dobrý. Pokud to myslíte vážně, že ocel na mostě vydrží 200 let, pak doporučuji úpravu medikace, popř. lepšího lékaře…

Michal Bartoníček

S takovou úrovní psaného projevu asi nemůžeme čekat nic světoborného. Co má být to „Vitoni“? Bylo to napsáno několikrát a stejně se najde člověk, který to nedokáže napsat správně. Jste Čech nebo jen máte chorý mozek? Jsem jeden z těch, co souhlasí se zbouráním a těší se na nový most, který bude doplňovat panorama Vyšehradu neméně skvěle jako ten současný. Ne, není mi hanba. A není to ani lumpárna. Takové tvrzení bez odkazu na zdroj je irelevantní. A pověst nebo snězený klobouk je nic oproti tomu, jaké škody napáchá zřícení mostu. Tím víc dalších 100 let bez ošetření, což je… Číst vice »

vbba

Milí “Druide”, toto o Vás píše encyklopedie: Slovo druid je tradičně vykládáno jako „dubový věštec“ či „znalec dubu“.
A “Viton” bude opět Výtoň 🙂 vy hlavo dubová…

Y.K.

Naprosto skvělém stavu, hm vy jste u toho most asi často nebyl, co? To vidí i amatér, že to je v háji.

Jinak a celá staletí tam stál Vyšehrad úplně bez mostu přes řeku. A panorama bylo super. Dokonce tam stál před tímhle mostem ještě starší most a zbourali ho. Nový most respektuje nějakou návaznost, nejtovaný industriál z počátku minulého století to být nemusí.

Kdyby byl most OK, tak pro mě za mě, kdyby to byla památka na koukání tak taky, ale je to železniční dopravní stavba proboha. A důležitá.

petr

ale zas je to pěkný,nedávno jsme z ní na smíchově fotili a teď nám to tam bude stát téměř pod okny

P_V

Lávka je trochu nařezaná a to navíc autogenem. To ještě půjde svařit?

Pako

Předpokládám, že nařezali trochu delší kusy než je potřeba. Doufám, že v té rychlosti někdo cvičně spočítal statiku, zda to mezi stávající pilíře vyjde na celé díly příhradoviny. Svařovat to samozřejmě nejde ani náhodou. Pokud bude nutné něco nastavit nebo díly znovu spojit, tak se bude šroubovat.

Alibaba

A když na to koukám, tak asi v Boleslavy budou muset minimálně na ty existující pilíře něco nabetonovat, protože jsou hodně šikmé, jestli je teda chtějí nějak použít.

U těch konstrukcí předpokládám, že je budou spíš ještě zkracovat/zarovnávat do nějaké kolmé roviny.

bkv

Proč by nešlo svařovat? Jako příklad si dovolím uvést most u Holubova, kde se použily konstrukce z jiného mostu a v jedna z nich se prodlužovala.

Alibaba

Oceli z téhle doby nemají zaručenou svařitelnost (takováto ocel se ještě nevyráběla). Technicky to navaříte, ale spolehlivostně to je úplně jinde a to se zrovna u lávky to moc košér není.

Michal Bartoníček

Nechtějí v rámci akce 1 + 1 most zdarma i ten Výtoňský?

Jiří Kocurek

To by se vozilo dost blbě, je 2x širší, snad 3x vyšší a 10x těžší. Totiž ve stavu „per partes“ ho uveze běžný kamion.

Michal Bartoníček

No tak by šel po částech. Hlavně aby byl pryč. 😀

petr

ten si nechte a dejte si ho někam jinam

Michal M

Šikovní lidé, v té Boleslavi. Nechtěli by i něco většího? S trochou snahy by to uneslo i místní dráhu… 🙂

petr

to už by se nám tam nikam nevešlo

Tomáš z MB

Ale mohlo by to nahradit tu betonovou náhradu záplavového mostu na lokálce na Krásné louce. Pro nepamětníky: na trati MB-hlavní – MB-město stojí příhradový most přes Jizeru. O kus dál byl stejný most přes přerušení žel. náspu kvůli průtoku rozlité vysoké vody při jarním tání, neb by jinak násep tvořil hráz. Kvůli neúdržbě někdy (odhaduji) koncem 80.-začátkem 90. let skoro spadl a byl nahrazen nijak zvláštní betonovou konstrukcí – ty 2 příhradové oblouky měly své kouzlo… ale tahat sem most z Výtoně, asi smysl nedává. Leda … co třeba výtoňský most použít na stavbu dalovické spojky. To je ale nápad… Číst vice »

Jegorić

Přes Krásnou louku budou estakády, už jsou na to vizualizace 🙂

Tomáš z MB

No jo, vizualizace. Slibem nezarmoutíš. Kdo ví, kdy to bude. A zda vůbec. Úplně bych si jistý, že nás nepotká „zlepšovák, jak ušetřit“ = recyklace výtoňského mostu.
A budou i v tom stávajícím směru? Ono to bude znamenat zvednout dost dlouhý úsek. A asi tedy přijdu o místo, kde kvetou plané lilie…

Jakub K

Ještě bych jim k tomu přibalil Výtoňský most.

Jegorić

Jsem zvědav, jak (a případně za jakých podmínek) se podaří napasovat lávku na původní pilíře mostu vlečky. Je to tohle místo: https://mapy.cz/s/jesufuvasu

Daniel Bečvář

Díky za upřesnění lokality. Bez odkazu na mapu měl ten článek v podstatě nulovou informační hodnotu.

michal.s

Nulovou? Trochu taky bádejte sám když vás to zajímá.

petr

no vlečka do lihovaru v MB

Lukáš F.

Kdo neví, kde býval v MB lihovar, tomu se to hledá těžko.

Jiří Kocurek

Od podpory k podpoře je to cca 43-44 m. Mají opravdu štěstí, stejně jako na Smíchově: https://mapy.cz/s/hubodunelu

Pako

Proč mínusy? To je náhodou dobře. Nebo si snad myslíte, že lze příhradovinu opřít kdekoliv mimo staticky definovanou, dimenzovanou a výrobně provedenou oporu? Ono to je těžší spočítat, než napsat příspěvek do diskuze, víme?

petr

ono to půjde,chlapi si poraděj…stával tam daleko větší most

Jegorić

No jasně, já vím, co tam bylo. Technicky to není velký problém, i když jsou podpory šikmo. Jen to nebude tak jako: Vezmu starou lávku a velkej jeřáb a je to. Mimochodem pravobřežní opěra je ve vlastnictví Českých drah a ta levá patří Správě železnic. Což samozřejmě taky není neřešitelné.

Pako

Tak to je prů,,,, vážení. Protože u nás je dlouhodobě něco ČD a něco SŽ a jak to (ne)funguje vidíme denně.🤣

vbba

Tak už se to nacvičuje, most za mostem, krok za krokem.

Lkprak

Tak teď ještě najít nějaké takové podobné místo pro Výtoňský most a můžeme tam postavit konečně nový.

Vesper

Lávka byla v dobrém stavu? Tak proč na ní byl zákaz shlukování a nosnost max 200 kg/m2?

qěcy

Ono si to odporuje?

Kolemjdoucí

Pokud si to dobře pamatuju, říkalo se, že je v havarijním stavu.

Juraj

V havarijním stavu bylo prostřední schodiště. Lávka samotná byla technicky ok, jen už nevyhovuje novému uspořádání nádraží.

Facepalm

Pokud je tím míněno schodiště na severní nástupiště, pak tomu úplně nerozumím, neb to tam nebylo snad ani 15 let.

Facepalm

Jo, odporuje. Je-li lávka ve „vynikajícím stavu“, tak rozhodně nemá takhle malou nosnost. A pokud ano, pak nemůže být ve vynikajícím stavu.

Michal Bartoníček

To nemusí být vždycky pravda. I výtah ve vynikajícím stavu má omezenou únosnost. Ta lávka ji neměla neomezenou.

Facepalm

Jako chcete tvrdit, že těch 200 kilo na metr je projektovaná únosnost nové lávky? Pardon, ale to je nesmysl.

Jinak, když už tedy taháte ty výtahy, tak je-li na výtahu napsáno, že má nosnost 200 kilo, musí reálně unést násobně víc.

Jerry

200 kilo byla nosnost konstrukce? To asi ne.

Facepalm

To se pterjte těch, kteří to tu tvrdí. Já si myslím, že je to blbost.

Jiří Kocurek

Vcelku ano, již za první republiky byly postupy, jak to udělat dobře a dostatek špatných příkladů. Neznám sice tehdejšní normy, ale hmotnosti lidí se moc nezměnila a již dlouho se počítá nějméně 300 kg/m2 pro schodiště, chodby atd. Tady navíc sníh 65 kg/m2, takže omezení pro 200 kg/m2 o něčem vypovídá.

Možná to ale bylo kvůli špatným podporám, což by ten rozpor řešilo: Lávka dobrá, sloupy ne.

Jiří Kocurek

Pokud se někomu zdá moc těch 65 kg/m2 tak to holt je navržené na extrém, který se objevuje 1x za 100 let. Murphy praví, že návrh na 20letý sníh přinese 50letu sněhovou kalamitu velmi rychle.

Martin Liška

Hmotnost lidí se v současnosti podle mě oproti první republice změnila opravdu hodně…

Facepalm

Tipnul bych si, že to byla fabulace na podporu co nejdřívějšího sejmutí. Když se stavěl tunel Mrázovka a Radlická lávka byla z toho důvodu zkrácena o půlku posledního pole, prošla taky v roce 2003 nebo 4 důkladnou rekonstrukcí. A úplně nevěřím tomu, že by se za 20 let dostala do úplného dezolé.

Jerry

Víte jaký je rozdíl mezi mostní konstrukcí a mostovkou?