Nový železniční most přes D10 u Brandýsa postaví Eurovia za 154 milionů korun

Železniční most přes D10 u Brandýsa nad Labem. Foto: Google Street ViewŽelezniční most přes D10 u Brandýsa nad Labem. Foto: Google Street View

Nové přemostění dálnice bude tvořit oblouková ocelová konstrukce.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PFi

Je to trat z Lyse nad Labem do Vsetat, mimochodem

Jan Sůra

Není, mimochodem.

Lenka Hluší

Je to km 5,703 trati Čelákovice – Neratovice.

Honza

Nějak nechápu, co Vás vedlo k takovémuto příspěvku.
1/ V článku je napsáno, co je to za trať a odkud a kam vede. Tedy, přečtěte si článek.
2/ Most, který myslíte, vypadá přece ÚPLNĚ jinak. Jsou na něm 2 koleje a nad nimi dráty a také je jinde (U Staré Boleslavi), tedy, prohlédněte si obrázek.
Z výše uvedeného vyplývá, že nechcete číst a ani si prohlížet.
Tak proč vůbec reagujete, když jste úplně mimo? Myslím si, že s Vámi musí být ohromná legrace, když se projevíte v kolektivu.

Jaaa

A tu trať trochu narovnat a připravit na elektrickou trakci?

SYN

A to má na starosti kdo, projektanti dálnice? Ti na to nemají ani čas, ani peníze, takže ti naprojektují jenom přímou náhradu toho co tam stojí teď, s větší šířkou…
To by muselo nějakou aktivitu vyvinout ŘSD. Ale ti asi budou předstírat že se to dozvěděli teprve včera z novin…

Petr David

Ale nikdo o projektantech dálnice nepíše, tady jde o dopravní koncepci.

SYN

No jistě, někdo tomu rád říká vznosnými slovy, někdo třeba „selský rozum“… každopádně to vyžaduje nějakou rozumnou součinnost od ŘSD, jinak se prostě jen nahradí kus za kus.

SYN

Pardon, jsem matlal… myslím SŽ… v obou příspěvcích.

Z 074

Elektrická trakce? A co pak se šukafony, které jediné mohou na tuto trať? Ne ne, žádné větší akce a 40 km/h tam zabetonovat na věky… 🤪

Gawain

Trať se rekonstruovala asi 2 roky zpátky.

Z 074

Opravovala. To je rozdíl 😉

Černohorský K.

K čemu proboha elektrifikace pro motoráčky co jedou jednou za uherák ,,,

jirik.e

To byste toho od Sprželu chtěl moc… 🙂

SYN

Jakže je ten stávající most starý? Tady asi nebyla plánovaná životnost 100let 🙁 Neno je plně v pořádku a jde výlučně o rozšíření aby se pod něj vešly 3 jízdní pruhy? Potom asi někdo ušetřil kdysi pár desítek tisíc a dneska se kvůli tomu vydá 150M?

David

Aspoň z toho zase není památka

lukas

stačí číst
„Stavba začne už za několik měsíců, její hlavní náplní bude náhrada stávajícího železobetonového mostu novou obloukovou ocelovou konstrukcí. Ta umožní výhledové rozšíření dálnice na tři pruhy v každém směru. Hotovo bude v příštím roce,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

…problém se stavbami z éry komnunismu je, že jsou častoí velmi nkvalitně provedené a tím se životnost snižuje (i dneska to občas není žádná slava, ale hodnše tehdejších staveb jsou silně ošizené)

Zdenda

To je lež. Při bourání „padajícího“ mostu přes D11 u Horních Počernic museli bourat dva dny navíc jak byl beton kvalitní. I při osazování zdymadel na vodním díle Gabčíkovo uznali, že dnes se takové betony nedělají.

Slávek

Na D11 je zdržel kabel pod proudem, ke kterému se nikdo nehlásil.

Filip Jirsák

I kdyby je nezdržel kabel pod proudem ale kvalitní beton v nějaké části, neznamená to, že celý most je kvalitní. I most je jen tak silný, jak je silná jeho nejslabší část (s trochu nadsázky).

jirik.e

Lukas: Mosty z komunistického období jsou často nekvalitní.
Zdenda: To je lež. Náhodou znám JEDEN most, který je místy kvalitnější.
😀

Jiří Kocurek

Životnost 100 let se počítá za předpokladu, že do nosné konstrukce neteče a pokud ano, tak se při údržbě taková závada odstraní.

V. P.

Oni asi před 40 lety „věděli“, že se bude tehdejší rychlostní komunikace rozšiřovat celkem na 6 pruhů, že? Asi si zapomněli vzít věšteckou kouli. O té kvalitě soudruhů lze pochybovat a tím i životnosti.

Jaaa

Ten most je v příšerném stavu. Jestli kvalitou stavby, nebo neúdržbou, to nevím…

jirik.e

. Za to, že armatura ve sloupech je těsně pod slupičkou betonu a že místy už trčí ven, může výhradně lajdáckost provedení.
https://mapy.cz/zakladni?pid=96679118&newest=0&yaw=1.474&fov=0.376&pitch=-0.022&x=14.6873693&y=50.1773745&z=18&ovl=8

Frantisek X

Tehdy ani neplánovali převádět na silnice tolik přeprav a podněcovat další a další.

MHD

Vnímám pozitivně, že už se myslí na budoucnost (možnost rozšíření na 3+3). Nebo že by tohle byl ten důvod?

Zdenda

A co rovnou 4+4 ať to za 50 let nebourame znovu 🙂

pozor

Tak to asi nehrozí, když neomezeně bude moct jezdit jenom elita, a lůze odemknou auto na dálku jenom na cestu do práce, a na víkend pouze za zásluhy podle chování na sociálních sítích.

M.S.

Když budete volit Pitomia, tak ne. Protože Putin má ropy, že neví co s ní…

Frantisek X

Nejméně 6 + 6 a koleje už rovnou (všechny?) zrušit…

El Barto

Ukázkový případ argumentačního faulu ad absurdum.

Petr David

Nebo docela trefná ironie.

david

SZ nedokaze elektrizovat ani trate do automobilek – tolik asi k planoveni a podpore zeleznic.