Nový Zéland zlevnil v reakci na drahou ropu veřejnou dopravu o polovinu
Vodíkový autobus v Aucklandu. Foto: Auckland Transport
Součástí balíčku je i snížení spotřební daně na pohonné hmoty na tři měsíce.
Součástí balíčku je i snížení spotřební daně na pohonné hmoty na tři měsíce.
Česká města/kraje/stát zase zruší nějaké spoje. To je téměř to samé.
A taky zdražují jízdné, aby si to kompenzovali.
Jen si dovolím upozornit, že Nový Zéland dlouhodobě hospodaří s prakticky vyrovnaným státním rozpočtem, takže několikaměsíční výpadek příjmů z jedné daně pro něj není tak zásadní problém. Na rozdíl od nás, kde máme sekyru schodku zatnutou už hodně hluboko.
Stačí zabavit agrofertu neoprávněné dotace a je po schodku.
Ano správně Surio Mario, a kdo za to u nás může, že v době letité prosperity jsme prožrali co se se dalo a nedali jsme si ani haléř na horší časy. Takže se nedivme. Teď si to všichni kvůli nezodpovědnému rozhazování vyžereme všici ! Jenže to české stádo moc nechápe, že nic není zadarmo a že to stejně jednou někdo zaplatí.
V ČR se asi nedočkáme takže můžeme jen Novozélanďanům závidět. Přitom je to tak logický krok.
Bylo by to logické opatření, kdyby veřejná doprava zlevnila a kompenzovat to zvýšením daňového zatížení individuální dopravy…. a to píšu jako někdo, kdo více využívá tu individuální. ….
opet, hloupe papouskujete nejaky napad aniz byste vedel jestli to necemu pomuze.
Proč socializovat další ztráty? Dopravci v regionální dopravě v objednávky krajů mají zpravidla smluvně stanovené zvýšení/snížení ceny v závislosti na ceně pohonných hmot.
Část nákladních dopravců má podobně nastavené smlouvy, pokud nikoliv je to jejich riziko podnikaní. Varianta je také zrušit smlouvy s odběrateli, protože reálně ceny zvýší všichni dopravci.
a mohl byste si nejdriv zjistit, kolik tam ta doprava stala?
tady je opravdu za suche z nosu a cena neni to, co by bylo barierou k vyuzivani verejne dopravy…
Na Novém Zélandu jsem byl a pohyboval jsem se tam veřejnou dopravou, takže něco málo o tom, kolik tam stoji vím. A nic to nemeni na tom, že u nás je skutečně velmi levná vůči kupní síle a navíc i lepší než tam…
To Babiš pro správně vybranou velkou část lidí zlevnil také … prostě zajímavá informace, ale bez spousty dalších detailů počínaje uvedením a srovnáním cen autem a veřejnou dopravou v různých případech a konče tím, jak se jim najednou podaří jezdit levněji nebo kdo to jak zaplatí, je to zajímavost hodně neúplná.
Už i Nový Zéland reaguje, jen Petr na nás- hádejte, co.
Otázkou je, zda je nadužívání dopravy obecně, včetně vzniku rozsáhlých vnitřních periferií, vhodným cílem pro naše kraje…
to sis zase nekde precetl nejaky sociologicky blabol a ted to tu budes tocit dokola, dokud se nedostavi mladotice-kralovice a nezacne znovu jezdit sukafon do rozmitalu…
Jasně, nikdo nikam nebude jezdit za prací, vesničani maximálně na pole okopávat brambory.
Ti lidi z tama utíkají, protože tam doprava stojí za dvě věci. A řešení má být takové, že se jim ta doprava ještě zhorší? Si upad?
spotrebni dan bych nesnizoval a socka je uz beztak hodne levna.
spis to chce zlepsit kvalitu, vcetne cekaren, zastavek a garantovanych pripoju + nejaky marketing, ktery je dnes velmi bidny…
Naopak, zdražení paliv je jediná věc co lidi ve větší míře dostane z aut (nebo je donutí to auto využívat lépe, třeba sdílením míst), bez ohledu na čekárny, přípoje a marketing.
A zdraží to mimo jiné i potraviny. Hurá, propadneme se na úroveň Banátu a lidi začnou utíkat.
Fiala na nas vysle signal😉😂😂😂
A u toho nám ukáže, jakou chytil rybu. Zkusil jsem se na něj chvíli dívat bez zvuku a fakt je jako rybář 😃