Nový vlak Leo Expressu ponese název Sirius, dorazí příští týden
Nová jednotka od čínského výrobce CRRC pro Leo Express. Foto: LE
Leo Express v úterý odtajnil název svého nového vlaku od čínského výrobce CRRC. Jednotka, jejíž první exemplář je už na
Jinak nevím fakt kdo dělá marketing v Leo, ale je fakt šílený. Nejdřív kombinace barev černo zlaté, pak když jim přišla zlata moc snobska, tak tam placli oranžovou, mezitím hlásili Švýcarskou kvalitu vlaku vyrobených v Polsku a Maďarsku. Do toho na začátku web jak z pravěku a teď vymyslí zprofanovany název Sirius. Tam se dá vymyslet tolik zajímavých názvů vykreslujících rychlost a oni vymyslí název, který je tisíckrát omlety a působí hodně nedůstojně. Stejně tak design toho vlaku působí jak moucha, fakt to není nic pěkného. Tak ať aspoň netvrdí, že je design vymyšlený „doma“. Fakt se netěším, až budou… Číst vice »
Tak pardon. Je to na 33 vlaku 5 mld Kč
Moc tomu asi nerozumím. Tak rychlovlaky AGV (jste lepší než TGV) na 350 km/h společnosti Italo od Alstomu, které mají 11 vozu v počtu 25 vlaků (tj 275 vozu) staly 650 mil EUR, ale vlaky Leo v počtu 3 kusy pro 6 vozu stojí 3 mld?
Proč je tak vošklivej?
Ty 2 trakční systémy – není to málo, Antone Pavloviči? Hlavně jestli toho někdy bude 33 ks a nebude to moct opustit východní Evropu.
A co takový Interpanter. Kolik jich je? Taky to nemůže opustit východní evoropu a to konce ani jižním směrem do Rakouska.
Ale no tak, v Interpanteru přece platí režijka, proto je to také vynikající a spolehlivé vozidlo.
2 systémy mají jen první 3″prototypy.“
„Sériovka“ už bude mít i „německý“ 15kv a 16,6Hz.
Už aby to bylo 🙂 Konečně se těším, jak se svezu v neodfláknutém nepředraženém neevropském projektu – stroji od zkušené firmy. A rovnež chápu rozhořčení, že tam neplatí režijka a zdejší místo nového vlaku jezdí ojetýma vagonama z rakouska. Tak minusujte, ale já tomhle celému fandim …
Mate ho tam
Já sem teda udělil plus, vidím to v podstatě stejně (sice se nesvezu, protože do Brna LE nejezdí, cenovou výhodnost já osobně neposuzuji a nepátrám po ní, že je to neevropské je mi vcelku jedno (k Číně teda pozitivní vztah nemám, ale co už)). Ale fandím tomu, protože to je prostě posun dopředu (ale jinak nic proti starým časům, to má taky svoje kouzlo), je to něco nového, z jiného prostředí co tu ještě nebylo, esteticky se mi to taky vcelku líbí (i když uvidíme jaké to bude mít barvy přesně), celkově to prostě vnímám naprosto pozitivně. Už se těším… Číst vice »
Řekl bych, že pan Jiří je Troll… 🙂
Ale kdepak, já už jsem psal v komentáři k minulému článku, že evropští rozmazlení projektanti a výrobci potřebují nějakou konkurenci a je jedno jestli z usa nebo z číny – cokoliv je dobře, jen ať už se přestane s těmi předraženými nefunkčními bastly, co se teď produkuje v evropě :-/
Těmi „předraženými, nefunkčními bastly“ myslíte konkrétně co? Výrobky od Siemensu, Thalesu, Bombardieru…??
To není jen o lokomotivách. To je o dopravních prostředcích celkově. Předražené, ošizené a na hranici použitelnosti. Ale protože dotace, tak to nikdo až tak neřeší, jako kdyby se mělo pořizovat za vlastní a když už teda někdo pořizuje za vlastní, tak si ohlídá svoji investici – třeba právě tak, že si objedná u výrobce s největším počtem vyrobených vlaků na světě, aby nemusel řešit, že jezdí s lokomotivou se čtyřmi motory jen na dva motory, pokud se s takovou vůbec rozjede, navíc za astronomickou cenu !
V čem je ošizený, předražený a na hranici použitelnosti Vectron, Traxx, Kiss,… ?
„kdyby se mělo pořizovat za vlastní“
Když si Leoš kupoval ošizeného, předraženého a nepoužitelného Stadlera, tak si ho nepořizoval za vlastní?
Jste troll, a navíc sklerotik, když si nepamatujete, kolik byla u 109E cena a kolik pokuta za špatné rozhodnutí neplatit Škodovce.
Když pojedete načerno tramvají a chytne vás revizor, tak samozřejmě taky můžete doma nadávat, jak mají v Praze drahé jízdné, že jste za 1 cestu zaplatil přes 1000 korun.
Aha, děkuji vám za fundované vysvětlení… Chvíli mi trvalo, než jsem si uvědomil, že výrobky z Číny jsou „neošizené a daleko před hranicí použitelnosti“. 😉
Kam se na ten Sirius (obludu černou, škaredou) hrabe třeba takový Railjet vedený Taurusem – podle vašeho názoru ošizená, předražená souprava na hranici použitelnosti. 😉
Čína dodá to co si objednáte – pokud objednáváte stylem „ať je to co nejlevnější“ tak se pak nedivte, že vám dodají šmejdy… Když si objednáte kvalitu a taky si ji zaplatíte, tak ji také dostanete. Jenže tohle těžko vysvětlovat lidem, kteří nechcou pochopit a cokoliv jiného než jejich názor je špatné.
A když dojdou logické argumenty, tak hned troll… No z vás musí mít doma radost 🙂
Prostě když někdo pracuje špatně, tak dříve nebo později ho boží mlýny semelou a je jedno, jak se EU snaží křivit trh a držet zdejší vyžírky.
Logické argumenty? No tak dodejte nějaké ke svému tvrzení o ošizenosti a nepoužitelnosti zmiňovaných vozidel. Milerád si je (nejen já) vyslechnu a pak můžeme dále diskutovat o tom, jestli troll jste či nejste. Nedělá mi problém to odvolat a omluvit se vám, pokud nějaké relevantní argumenty uvedete.
Jen si tomu fandí když myslíš že to je dobře. Evropští výrobci dopadnou přesně tak jako výrobci mobilu. A až se to rozšíří na ještě větší procento ekonomiky poznáš zda to bylo dobré. Až za tebou přijde zaměstnavatel a dá ti na výběr buď krach firmy nebo snížení platů. To se pak budeš divit. Jinak než levnější pracovní silou Číně konkurovat nemůžeme a má ještě navíc bohatou finanční podporu od státu. Najdi si video proč jsou výrobky z Číny tak levné.
Tohle je ale přirozená ekonomika, která už funguje tisíce let.
Tisíc let se v Čině státem dotuje výroba na export???
Samozřejmě, uz od pocatku veku si mohou hospodari sami rozhodovat, kdy, jake produkty ci sluzby a jak je budou podporovat. Co je na tom k nepochopeni? Chteli jste teda globalizaci nebo nechteli? Mate ji, tak si nestezujte. To je takovy moderni trend dneska, kdy by chteli vsichni jen vyhody, ale ze to prinasi i negativa nechcou akceptovat…
Odpovídáte na něco jiného, než se já ptám. To je pro trolla typické.
Prostě nejsou schopni přežít v týto konkurenci. Otázkou je, kde je zakopán onen pověstný „hafan“
Podhodnocený juan, oproti nám bídné podmínky pro zaměstnance, oproti nám nedostatečná péče o ekologii. A dost možná i dumping od vlády. A tomu všemu mám jako fandit?? Ani omylem!
Pardon. Chtěl jsem napsat „mizerná péče o životní prostředí“.
No uvidíme, jaká bude kvalita tohoto vlaku…
Super, takže budeme mít dálkovou jednotku z Číny, zřejmě levnější a s lepším poměrem cena/výkon. Rozhodně mě nepřekvapí lepší jízdní vlastnosti oproti Škodovkám nebo Pesám, přece jen se jedná o největšího výrobce kolejových vozidel na světě. Bude zajímavé srovnání s místním vozovým parkem.
Nicméně, opravdu je nutné importovat kolejové vozidlo do Evropy? Vzhledem k místnímu počtu výrobců je to velmi neetické, neekologické a ohrozí to i unijní ekonomiku.
Přijde na to, za jakých podmínek je to vozidlo evropský výrobce schopen vyrobit.
Neetické je z Číny importovat vypreparovaná lidská těla, vlak je zboží jako každé jiné (a že se toho zboží z Číny do Evropy – a zcela dobrovolně – vozí). Neekologické to není – jede to na velké lodi, úplně jako drtivá většina zámořského zboží. Ohrozí to unijní ekonomiku – nemyslím si, že pár dovezených vlaků je nějaké ohrožení (zase – z té Číny vozíme kde co), naopak evropské výrobce železničních vozidel to může pošťouchnout a motivovat.
A co mobilní telefony? Jo aha, mobil stojí pár tisíc, to se napočítá.
Ta věta s rychlým schvalovacím procesem mě dostala 😂 Teď se nabízí, čím je ta jednotka vlastně zajímavá? Nebo jinak, čím se liší např od polské jednotky Newagu pro PKP IC (záměrně jsem opomněl Interpantera). Asi jen tím, že je z Číny. Nebo napadá někoho něco?
Musí se lišit?
Technické inovace, naklápění, vyšší rychlost než 160 atd? Tahle to je úplně obyčejná jednotka jak každá jiná
Ano, je to celkem obyčejný vlak. A?
A obyčejné vlaky lze obvykle schválit relativně rychle.
Leo není moc oblíbený, ale tímhle si u nás vykopal hodně hluboký hrob. Tohle už jim ten vaz zlomí. Jsou v tom Péťovi peníze a ten si ohlídá, aby schvalovací proces byl pořádně dlouhý a nákladný + pokud možno s neproveditelnými úpravami. Jinak Sirius se neujal, je to Vespa Paštikensis
Těžce nesete cizí šikovnost.
U koho u nás? V Jiříkově rodině?
Možná v Jiříkově vidění.
Koukal jsem dnes na jeho vlak.. vypadá že byl zcela zaplněn lidmi, co si jej tedy asi patrně neoblíbili, ale vezou se v něm. Byl plnej
Reakce typické modré gumy….
Nebylo by jednodušší napsat že má Jacobsovy podvozky než takhle složitě?
Otázkou je, kolik čtenářů zná tento termín. Ono se to v ČR moc nepoužívalo, pouze u tramvají.
Náhodou je to psáno tak aby i laik pochopil.
takže má o vagon víc ale počet cestujících +- stejný? to tam bude konečně víc místa ne? a furt to bude 2+2 nebo 2+1? (to už bych chtěl asi moc) no a teď to hlavní a klidně si mínusujte do aleluja, kolik to bude mít wc?
Má o více jak 60 míst víc než Flirt, to mi nepřijde +- stejně. Taky je o 22 metrů delší a asi 40 tun těžší.
Čumák mi připomíná sršeň asijskou (čínskou).
Přesně!
Až to nakoupí ČD, tak se to může jmenovat RegioHornet.
A pak to rázem budou moderní, nadčasová a hlavně elegantní vozidla. Asi jako řada 646, která byla v případě nasazení Ústeckým krajem ojetým šrotem a po-té co ji koupil ten správný dopravce stala se tím nejlepším vozidlem na zeměkouli.
To koupí až jako ojetiny
Firma „očekává rychlý schvalovací proces“.
Na základě čeho toto očekává?
Měšec tam, měšec jinde … jinak to nechápu 😀
Z toho výroku se dá předpokládat, že firma dává přednost rychlosti procesu před jeho kvalitou…
A vy dáváte na STK přednost kvalitě procesu pred jeho rychlostí?
Patrně neznáte rozdíl mezi schvalovacím procesem a STK, jinak byste tohle nenapsal.
Řekl bych že obojí je nějaká předepsaná sada kroku, kterou schvalovaný bere jako nevyhnutelnou buzeraci a chce, aby byly provedeny bez zbytečných průtahů a šťárání se v detailech do kterých schvalujícímu nic není.
Je třeba si uvědomit, že kdyby se, nedej bože, něco stalo, tak hodnotitel bezpečnosti bude první na ráně (spolu s výrobcem). Proto se ve všem tak rýpou. A srovnání s STK zde dost pokulhává, protože ta „sada kroků“ při schvalování drážního vozidla je mnohem, mnohem obsáhlejší a není zcela jasně definovaná. To není jako práce s buzolou, děti. 😉
Jojo, není nad pořádně uleželé a deset let protahované stavební řízení na stodolu umístěnou na stavebníkově pozemku v místě zbořené staré stodoly. Jen tak se zajistí kvalitní provedení stodoly.
PS: Při homologaci Škody Felicia také nepřišli na to, že víko kufru zrezaví, když jeden zalije zahrádku.
Tak jsem se před deseti dny nakonec trefil, když jsem prorokoval, že připluje do Bremerhavenu na Ro-Ro lodi.
https://www.vesselfinder.com/vessels/OBERON-IMO-9377509-MMSI-266283000
Jsem myslel, že se bude Leoš držet tradice, a pojmenuje to Čínská kvalita.
to je dobrá připomínka 😀
Fuj to je hnus ošklivej
Sirius Black?
Není náhodou jednotka o 300 lidech na spoje na přetížených koridorech trochu nesmysl? To je tak na méně vytížené linky příměsta…a nebo na spojování a rozpojování cestou (ale tím by překvapili).
Taky si říkám, že to je trochu málo. Na druhou stranu, Leoš a spol. snad vědí, co dělají.
Leoš radši vyprodá 300 než aby měl obsazených 400 ve vlaku pro 800…to je u komerční linky celkem logické. Ale koridoru více prospěje 1 velkokapacitní vlak než 3 „krátké“ od 3 různých dopravců těsně za sebou. Bohužel i tohle je výsledek liberalizace osobní dopravy…pak se divíme, že náklad někdy nemá přes den kudy jet. Na Slovensku Blava-Košice nedávno byly (možná stále jsou) 18vozové rychlíky, v Rakousku jezdí Railjety někdy zdvojené a Westbahn má Kissy pro odhadem 600 lidí…akorát tady u nás se dává přednost na dálkovou dopravu trochu větším tramvajím či vlakům s pár vozy (ne vždy a všude, ale… Číst vice »
Tím Slovenskem bych se zrovna moc neinspiroval. Spojení dvou největších měst stojí na rychlících po dvou hodinách a čtyřech párech přípaltkových IC a kapacity si tam váží asi tak, že autoblok nahradili autohradlem a teď se diví, že jim to nestačí: https://bratislava.sme.sk/c/22185356/zeleznice-chcu-zvysit-priepustnosti-trati-v-okoli-bratislavy.html
Medzi BA – ZA je takt doplnený RR (regionálny rýchlik), tiež o 10tich vozňoch. Takže takt je hodina (keď ide IC tak aj menej)
A na Kosice je hodinový takt zbytočný
No a proč tedy ČD nezařadí delší soupravy?
Je to tak 4 roky, kdy správci bývalých pořádků žehrali nad tím, že desetivozové rychlíky se na relaci Praha−Ostrava nikdy nevrátí. Stalo se, a tak se rozhodli skutečnot ignorovat, neboť to není 10 béček, ve stanici nelze.
Ale pozor od té doby se poměry změnili a správci starých pořádků vyžadují výhradně 4vz IC (kapacitou cca stejné jako Leoš), protože ty dlouhé 10 a více vz vlaky začal vozit špatný dopravce.
Kolik lidí se vejde do 4vz Ex ČD? Délkou údajně ideální soupravy na koridor (takto to bylo stanoveno šotoušky v diskuzi o posilování souprav RJ).
A kolik expressů praha – ostrava, respektive praha – brno jezdí ve spičce ve složení 4 vozy?… Mimochosem směrem na Vídeň vidím petivozové RJ, což je express taky….
V OLomouci vdím žilinu často s čtzřmi a slovácký expres se třemi. Jedničku nepočítam. Je obsazená z Prahy do Pardubic. A ne vždy. Jen ránoa večer.
Já si myslím, že to rozpojování bude na pořadu dne, až pokud uplatní opci. Ale jestl ise to povede schválit a vydrží mu současný ekonomický model vození důchodců a studentů za rakety, které platí stát, tak by to mohlo být docela rychle.
Kolik lidí myslíte že se vejde české dráze, když má 3-4 vozy druhé třídy.
O spřahování více jednotek do jedné soupravy jste ještě neslyšel?
Slyšeli.
Ale taky umíme číst: „První ze tří objednaných jednotek…“
Tři jednotky jsou na spojování ve špičkách úplně ideální počet 🙂 .
A myslíte, že se třema jednotkama zaseká koridor?
Tady jde vidět, že paštikář nemá s železnicí nic společného. Jde mu jen o peníze. Jinak by tohle nikdy nekoupil. Vypadá to jako mravenec. Jsem zvědav, kdo bude chtít jezdit čínským ,,výrobkem“. Krása českých lokomotiv je definitivně pryč.
Dává do toho svoje peníze a peníze investorů, takže finance jsou pochopitelně důležitější než estetika nebo podpora domácího průmyslu. Založte si taky železničního dopravce a pak kritizujte.
Proč? Člověk přece může kritizovat aniž by musel konat stejnou činnost. Nebo by jste se vším spokojen?
Nejsem. Designově je ten vlak otřesný, v reklamním spotu (který byl ke shlédnutí v článku na jiném zpravodajském webu, ale je to tak na festival otrlého diváka) se firma chlubí, jak sbírala poznatky a jak ji záleží na pohodlí cestujících, přitom LE byl od začátku takový Ryanair na kolejích… jen s tím rozdílem, že Ryanair je levný. Upřímně nevím, kdo mu tím za ty ceny jezdí. Ale máme liberalizovanou železnici, tak si holt každý může koupit, co chce, a jezdit si tím. Je to jeho věc.
Já s ČD jezdím upřímně pouze proto, že mám režii. Ale protože jezdím hlavně mezi Prahou a Ostravou, tak platím tučný komerční příplatek a vzhledem k tomu, jaká je kvalita vlaků ČD na této trati a hlavně spolehlivá nespolehlivost, jsem přesvědčen, že již neprolonguji.
Platí to ze svýho. Nikdo vás nenutí tím jezdit. Co vám brání, máte-li dost trpělivosti, jezdit vlaky tahaný výhradně česýma mašinama (napadá mne jen vana) Takže máte alternetivu
Mezi námaze. Ta 380 (vana), té krásy resp. dizajnu taky moc nepobrala.
no ono se každýmu líbí něco jinýho. NApříklad tohle v definitivním laku taky budevypadat možná jinak
Líbí se mi jak každý druhý píše „Počkejte až to bude v definitivním laku“ … ono to ale je v definitivním laku, maximálně na to prdnou „leo“ … viděl jste vůbec současný vzhled LEO jednotek?
já myslel, že to bude mít pruh…jako ty co už jezděj.
Mně se teda 380 od začátku líbila víc než Taurus. Na rozdíl od Leošova Darthvadera nevidím, co na tom lidi shledávají tak ošklivého.
Řeknu vám jedno tajemství. Na železnici šlo vždycky a to od samých jejích počátků až do dnes o peníze. Kdyby nešlo, tak už tu žádná železnice, ani státní, polostátní čí soukromá, provozovaná za komunismu, nebo kapitalismu, v Číně, Indii, Česku či USA, není. Železnice je tu v první řadě pro lidi, a pro náklad a ze začátku ostatně hlavně pro ten náklad a to že z ní má i někdo potěšení jako my železniční fandové a občas i sami zaměstnanci je jen příjemný bonus. A budete se asi divit, cestujícím tedy onomu substrátu, kvůli kterému tu celá ta dráha ehm… Číst vice »
To je zcela v pořádku. Je ale otázka, zda vlak z tak pochybné země jako je Čína je to „správné“. Nemám nic proti technice ze západní Evropy, USA, Japonska, Jižní Koreje atd. (ba naopak), ale tomuhle zrůdnému státu bych se snažil vyhnout, jednou se nám to může šeredně vymstít.
To jak je ten stát zrůdný v některých věcech se ovšem nemusí vždy tak úplně projevit i v tom jak moc je či není zdatný jeho průmysl a výroba. Tady řešíme jen to jestli daný výrobek bude schopen dostát naším normám a být stejně kvalitní a hlavně spolehlivý jako řekněme většina evropské produkce na kterou jsme zvyklí, což taky není zrovna samozřejmost, kazí se i věci renomovaných západních firem atd. problémy technického rázu navíc mají všude na světě bez ohledu na mentalitu, režim atd. A pak taky jaká bude servisní základna, dostupnost dílu, life cycle cost apod. Pokud to bude… Číst vice »
Poslední větu bych si dovolil rozporovat. Existuje sousta zahradních či polních železnic čistě pro pocit a dojem z jízdy. Hledejete Live Steam.
Čímž nerozporuju, že Union Pacific zprovoznili BigBoye. Jenže i ty UP si na tu 4014 musely vydělat.
Platící cestující na rozdíl od režistů se na to většinou takto třídně nedívají.
A není krása relativní? Takový žabotlam nebyl žádný manekýn a i přes známé nevýhody napsal kus dějin našich železnic …
Bože to je hnus. Absolutně designově bez nápadu. Vypadá to jak červ, nebo psí škrkavka, sorry jako
Já jsem myslel, že ty vlaky mají jezdit i do Berlína. Ale podle novějšího návrhu GVD už od Berlína asi odstoupili
Takže Německo a Rakousko se těmto vozidlům uzavírá..
Je pravda, že hlavně Němci do neradi pouští na své koleje cizá vozidla, a hledají výmluvy, ale kdo ví.
Hlavně by se asi moc netvářili na elektrickou jednotku co nemá 15 kV 😀
Němci by se možná tvářili pobaveně, ale jak by se tvářilo trafo? 🙂
Trafo by se netvářilo nijak. Když ho nemáš jak připojit.
Coooo?! https://en.wikipedia.org/wiki/Battery_electric_multiple_unit#/media/File:517-008.jpg
Německo a Rakousko se uzavírá – naprosto falešna formulace – ve skutečnosti „vozidla nejsou určena pro provoz v Německu a Rakousku.
Falešná? Když už nevěděli na čem by mohli zatrhnout provoz 380 v Německu, tak se začali vymlouvat na strojvedoucí, že tam s nimi moc fíru neumí, místo aby řekli, tak nám strojvedoucí zaučte.
Ano, falešna a manipulativni, protože tento vlak se do D a A nikdy nepodává, protože napájení, tudíž nemá smysl tady vypouštět rádoby konspirace o uzavírající se železniční síti těchto zemí.
No však jsem to myslel s ohledem na chybějící napájení 15kV. Co hned vyšiluješ, ty schizofrene
Max. rychlost 160km/h? 😀 Moc nevěří SŽDC, že zde někdy vzniknout vysokorychlostní železnice.
Až u nás vzniknou (a hlavně se bude po nich jezdi) tak tohle bude muzejní kousek :))
Kéž by to muzejní kousek nebyl. Bohužel, lokomotiva řady 350 se rychlosti 160 km/h dočkala až když … no znáte to, za dob rozkvětu železnice směle srovnatelné se západními standardy těch 160 km/h nešlo.
Než vzniknou, budou mít ty vlaky velkou část svýho života za sebou.
Kolik roků že už jezdí Pendolíno? Já jen, že letos bylo otevřeno prvních 4,5 kilometru trati konstruovaných na 200 km/h. A do 5 let se o rychlosti nad 160 km/h můžeme reálně bavit ještě na trati z Benešova do Veselí nad Lužnicí. Tady je to lepší, úseky vycházení přes 20 km dlouhé.
A nebo si můžete zaplatit „kolotoč“, ale ve Velimi to bude pěkně mastné jízdné.
Povzdech českého fanouška železnic: Necháváme se těšit zprávami, že za pár let bude u SŽDC pár úseků dlouhých pár km s Vmax=200. Jednou jsem někde našel, že vlak z Paříže do Tours, Bordeaux, … když odbočuje na odb. Courtalain z páteřní tratě (z té ve směru Le Mans, Rennes a Brest), tak musí zpomalit až na 270, aby ho boční síly nevynesly z výhybky
Škaredá černá popelnice
Je to prostě takový čínský design. I když na něm údajně spolupracoval LE.
… no jestli si dobře pamatuju z dřívějších textů, design pochází z místních luhů a hájů. Vypadá to jak čumák koaly.
Příští rok? Možná tak příští rok v prosinci. Jednotka projde klasickým schvalovacím procesem a jistě budou i důkladní, i vzhledem k tomu, že se jedná o výrobce, jehož vozidla na evropských kolejích ještě nejezdí.
No možná i napřesrok a to bude moci jezdit tak možná jen po česko-slovenských kolejích.
Doufejme, že to teda nebude jezdit jenom po kolejích u Velimi.
Myslím, že by měli být sjně důkladní jako u všech ostatních.
Naprosto špatný vlak! Jo, kdyby měl modrou barvu a platila by tam režijka, to by byla jiná! To by bylo nejlepší svezení. I když to by pak asi nebyl z Číny, ale ze z Plzně.
Proč kupovat šrot z Číny?
Když ho vyrobí v Plzni 🙂
Přidanou hodnotou bude dvakrát vyšší cena. Kvalitu dílenského zpracování a spolehlivost očekávám totožnou.
2x vyšší cena za to teoreticky stát může, ale ne soukromé firmě. Tu by musel stát zvýdnit, aby to stálo za to. Pokud si koupíte vlak vyrobený v česku, tak peníze jdou do česka (českým lidem, dost často českým dodavatelům, českým inženýrům, kterří to navrhují, atd.). Český výrobce zisk musí zdanit (v česku), tak stejně musí zamstatnci zdanit své výplaty (v česku) a když si za své výplaty něco koupí, tak musí (i kdyby nepřímo) zaplatit DPH (v česku). Z toho vyplívá, že nákupem vlaku v česku, na tom česko několikrát vydělá a peníze přerotujou (v česku) . Pokud koupíte… Číst vice »
no nebo ten zisk „přeleje“ přes bahamy, z daní odečte co může i nemůže.. To jsou argumenty naprd. Buď volný obchod a volná soutěž, dle stejných pravidel pro všechny výrobce, nebo rovnou můžem zase uzavřít hranice.
Škodovka resp. její majitel má daňovou rezidentůru v Nizozemí.
Spousta dílů či celků se u nás nevyrábí. Proto se nakupuje u zavedených výrobců v zahraničí.
Na Panteru je toho kolik Českého?
A kam poplyne zisk?
No třeba podpora ČKD při nákupu pendolin se obzvlášť vyplatila….
Dan: ČKD + vagonka Studénka mnela vyrábět rychlovlaky jenže to nějak cudně dopadlo a koupily se ty italské zázraky
A určitě by to byly ty nejlepší rychlovlaky na světě. Asi jako tramvaje RT6N1.
No pozoóór! Problémy byly jen s prostředním podvozkem a to pouze s brzdami. Krajní podvozky fy. Düwag byly zcela bezproblémové, šlapaly jako hodinky.
Ostatně RT6N1 je okopírovaná TFS − Tramway français standard
V tom původním konsorciu ještě figuroval Siemens (elektrický výzbroj) a tehdejší Fiat Ferroviaria kvůli technologii naklápění. Ten to nakonec pokryl všechno se svým Pendolinem.
Studénka tam nebyla, jen ČKD + Siemens.
Protože v Plzni dělají šrot podstatně dráž.
Zemanův volič?
Toto by asi Zemanův volič nenapsal.
Proč tu trolíte? Schválně co byste psal, když by to bylo obráceně.
Jako že by Čína koupila vlaky od Leoše? Dost nepravděpodobné. No a pokud se podíváte do komentářů, tak zjistíte, že se mi podařilo celkem vystihnout myšlení šotoušků a modrých gum. Nemyslíte?
Sice by byl z Plzně dvakrát dražší, občas (tak třikrát týdně) by se jako náhrada projeli plesnivý béčka, ale to by režistům vůbec nevadilo.
V Béčku jdou otvírat okýnka, Béčka jsou nejlepší.
já mám nejraděj Balmy
Lepší je Eas, je totiž Cabrio! 😀
tak s tím osobní zkušenost nemám 🙂 ale co není může být. se příležitostně zabalím a někam pošlu…
No uvidíme, jak to bude kvalitní. A co bude jezdit jako náhrada – jestli Leoš nakoupí nějaká plesnivá Béčka, nebo si v Číně nechá udělat vkusné cedule „Z důvodu poruchy je dnes vlak odřeknut. Použijte spoje jiného dopravce.“
🙂
Sirius Black? podle mně spíše Darth Vader…
Přesně tak 🙂 Taky mě to napadlo.
Stejně to bude Sršeň 😁
Astronom se jmenuje GrYgar.