Nový seznam ČD: Pojízdná 810 za milion a další pokus o prodej motoráku 854
Motorový vůz 854, ilustrační foto. Autor: Honza Groh (Jagro) – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12445994
Motorové vozy řad 810/809 se prodávají průběžně tak, jak je dráhy postupně vyřazují z provozu.
Já bych chtěl koupit na zahradu kabinu z MUV-69, nabízí to někdo, třeba SŽDC? 😉 810 se mi tam bohužel nevejde, tak aspoň něco menšího.
Nevíte náhodou jak se dá koupit/pronajmout třeba bývalá nádražní budova? Tuhle jsem jel z Libošovic taky 810tkou a koukám pěkný barák, střecha skoro nová, ale zatlucena okna OSB deskami, kousek od něho už základy pro přístřešek u kolejí.
Možná jsem sentimentální, ale přišlo mi škoda toto strhnout. Po nějaké lehké rekonstrukci by se v tom dalo pěkně bydlet – klidně bych podepsal že mi koleje ani hluk nevadí.
A kdo by potom dostal dotace za zbourání „zbytného“majetku???
http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/Kontakty.aspx?1&fgroup=L®ion=CZ042
anebo obdobné SZDC, třeba budete mít štestí, já jsem se takto zajímal o kiosek v Hulíně
SŽ budovy u kolejí téměř neprodává,zejména fyzickým osobám.Např.strážní domky.Raději je průběžně bourá.Osobní zkušenost…
Prodávat nemovitosti blízko u dráhy znamená zbytečně si zadělat na těžké problémy. Už jenom ty tahanice okolo hluku.
protože se člověk pohybuje na drážním prostoru,takový člověk musí mít školení a vstup do kolejiště atd..takže to není prdel
A podepíšete i to, že v případě rekonstrukce kolejiště, rozšiření, elektrifikace, nebo podobných scifi akcí se vzdáte účasti ve stavebním řízení ?
NA jednu stranu je to škoda, na druhou se tím SŽ jistí, že následný stavby nebudou totální stopku v podobě soukromýho majitele budovy.
Vy to klidně podepíšete, ale další majitel už ne. A i když to podepíšete, norma platit nepřestane.
Asi by byl problém některé stroje zachovat. Jako např. 371 201, byť je po rekonstrukci
To ten odhadce měl asi hodně v žíle 😀
Jedna věc je ta, že nám přijde 80 tisíc moc. Druhá je ta, že pokud chceš něco na koleje, tak levnější možnost a ani něco za trošku vyšší částku prostě není. Takže na takový ty výletní vlaky, zálohy malých dopravců a podobně je to vlastně něco, co samo jede za bezkonkurenční cenu. A proto je cena jaká je.
Ona kdyby byla v bazarech 120 a pak až auta od 250 tisíc, taky by nestála 3000.
Škodu 120 za 3000 Kč? To je tak 15 roků dozadu, bez papírů. Výstavní kousek těch 250 tisíc dneska stát bude. 🙂
Oceňování vozidel a strojů má předepsaný vcelku striktní pravidla.
Proč vlastně odhadovat?
Prostě to nabídnout v dražbě. Plán je nechat to sešrotovat, takže cokoliv co přinese víc, není ztráta.
Ano,takhle to fungovalo na Slovensku,cena začínala cenou šrotu.U nás bohužel…
810 za milion 🤣🤣
Čekal jsem, že to bude „za odvoz“ …:-)
Za cenu šrotu bych čekal
Ja taky. Uz by to jelo do Polska. 😉
A jako bonus k tomu tipuju že kupující dostane vykradenou elektroinstalaci, precizně vystříhanou vysílačku a naděláno od bezdomovců na lavicích.
V nadpisu článku se píše o pojízdné 810, takže tohle snad nehrozí. Když se prodávala 810152 z Tábora, která dlouho plnila funkci bydliště pro bezdomovce, tak tam byla cena asi 50 tisíc.
Takhle dopadají i kompletní vozidla čekající na prodej, nebo dokonce provozní stroje.
Doufám, že si to někdo předělá na karavan!
karavan s etcs… 🙂
A co alternativní bydlení? 🙂
S postupem ETCS a podobných zabezpečovacích systémů jde při koupi o následnou ekonomickou sebevraždu. Leda že by si někdo koupil krom motoráku i trať. Na soukromé dráhy tyhle vymoženosti doby snad nedosáhnou.
Ona to může být i dráha místní. Holt když chcete jezdit přes 100 km/h, tak to „na oči“ fakt nejde a PZB v ČR není.
bylo u Perninku málo mrtvých?
Kolik těch místních drah na prodej je ale na trhu ve stavu, že se po nich dá jezdit bez nutných nákladů do jejich oprav? I kdyby nějakou tu dráhu někdo koupil, jezdil by tam na 99,9 % jeden motorák. To, aby se tam někde křižovalo, pokud vůbec kde, je už úplná utopie.
Ten Pernink byl jen důsledkem zpackanosti v dopravní legislativě ohledně ohlašovacích povinnosti na tratích v režimu D 3. Srážka motoráku s nákladem mezi Ronovem nad Doubravou a Žleby to jen potvrdila.
hlavně se dostáváme do situace, že provozovat takovou místní dráhu s jedním vozidlem 810 je naprosto šílené. Takové dráze by nikdy nemohla vyjít „ekonomika provozu“
Taky proto se do toho nikdo nehrne. Pokud jde o nabízené motorové vozy 810 na prodej Macecha jistě dobře ví, kolik by dostala za kus od šroťáka, který nekouká na užitnou hodnotu ale na váhu. Můj odhad je, že pokud za stávající ceny nebude na trhu zájem, o něco se zlevní a pokud i za takovou cenu nepůjde zboží na odbyt, začnou se vydávat rušící výnosy a zboží pojede na poslední cestu pod autogen.
Pernink ale nemá nic společného s tím, že nemáme PZB, ale s tím, že tam je nesmysl zvaný D3, kdy jen správce infrastruktury přehazuje na dopravce svoje povinnosti.
I při takovém principu lze vybudovat zabezpečovačku, třeba podle D4.
Melete úplně z cesty s tím Perninkem.