Nový šéf správní rady SŽ: Čeká nás diskuze o prioritách na železnici
Martin Červíček. Foto: FB Martina Červíčka
Martin Červíček se chce zaměřit na lepší propustnost tratí či lepší informování cestujících při mimořádnostech.
Snad pochopí. že když mašina houká tak nemá přednost v jízdě.
Základní priority by se daly shrnout následovně. Pokud možno dostavět rozestavěné stavby a žádné další nesmyslné nerozjíždět a to ani projekty, které také něco stojí. Stávající infrastrukturu doopravit a udržovat ve stavu na úrovni doby. Například vyvarovat se nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení, jen díky nefunkční klimatizaci a následnému přehřátí technologie. Dosti důrazný pokyn od vrcholového vedení nižšímu a střednímu stupni řízení a okamžité změně chování vůči řadovým zaměstnancům, nebo se ještě více prohloubí katastrofální personální situace. Zrušení nového odboru výstavby VRT a následné okamžité ukončení přípravy a výstavby VRT. A další. To jsou jen některé příklady vzhledem ke stavu SŽ a… Číst vice »
No. Takže je vidět, že borci z toho udělali opět tradiční politický trafikantní orgán. Ale nic jiného jsem vlastně ani nečekal. Od této vlády. Návrat ke kořenům.
Jakou trafiku – je hejtmanem, takže má práci. Tady zase bude sedět na dvou židlích …
Hlavně potřebuje postavit chlívek pro BERÁNKA OTŘES SE, aby měl dost peněz -….
Podle zkušeností s exponenty ODS na železnici vychází jen jedna priorita: rušit, zavírat, omezovat a podporovat silnice.
Sranda, jak tradiční strany udělají z policajta okamžitě špičkového manažera dopravy. Vláda odborníků? Nebo trafikantů.
Okamžitě? Byl rádním pro dopravu.
Někdo to dělat musel nebo na něj jiná funkce nezbyla … Pro funkci radního není vyžadována žádná odborná kvalifikace ve svěřené oblasti …
Ale je vyžadovaný mandát kvůli přidělování peněz.
Členství ve správní radě není manažerská funkce.
Červíček ? Zřejmě slušný oddíl.
Hlavní priorita: vykopat vedení SprŽel a dosadit tam kompetentní lidi.
Lidi, co dokážou zkoordinovat výluky tak, aby aspoň na koridorech nebyla jedna výluka za druhou.
Lidi, co po využijí rekonstrukci a dlouhodobu výluku nějaké trati ke *zlepšení* výsledného stavu.
Lidi, co chápou takové drobnosti, jako že cestující fakt chtějí znát nástupiště svého vlaku dřív, než pár minut před jeho odjezdem.
Lidi, co se projeli pár dní třeba ve Švýcarsku a chtějí přinést aspoň něco z tamních best practices k nám.
Souhlasím, ale mám dojem že pan Kupka má priority někde jinde. Stranický zájem zatím stále vítězí…
Češi nejsou Švýcaři. V jakékoliv oblasti. Srovnávat českou a švýcarskou železnici je holý nesmysl už jen z důvodu, že ve Šv se k železnici z dlouhodobé perspektivy přistupuje zcela jiným způsobem a dlouhodobě dostává v poměru mnohem více financí na provoz. Hlavní je ale úplně jiné myšlení a přístup.
Srovnávat obě železnice je potřeba, aby byl argument pro politika. Jiná cesta ke zlepšení prostě není. Máme možnost svého zastupitele kontaktovat a říci názor. Nejhorší je rezignace.
Hlavně švýcarští politici nejsou sebestřední čeští politici OPILÍ MOCÍ … jsem poslanec – KDO je VÍC ?
Až je vykopnou, tak se jistě přihlásíte do výběrka. Mám pravdu ?
„Chce mít dostatek času na práci v dozorčí radě pražského dopravního podniku.“ // To se jen tak nevidí, bohužel. Možná i proto fungují státní firmy tak, jak fungují, protože v nich sedí stejné žáby na prameni…
Jako Stráský… cokoliv dělal, dělal rád. Nějdřív si rád hrál s vláčky, pak si rád hrál na doktora. Tohle bude něco podobného… řekl bych, že mu dělají „bene“ uniformy. A trafika to tedy je…
Ten ani snad vlakem nikdy nejel.😊😂👍
Krásné několikanásobně trafiky. Mohl by ještě řídit českou kosmonautiku.👍😂😊
Co máte proti českému kosmickému programu pod Ministerstvem dopravy? Dostali jsme do kosmu už značné množství vědeckých družic.
Nechci pána podceňovat, ale kolik toho asi ví policajt o dráze? Jestlipak alespoň zná základní dopravní modely?
Neuvažoval jste o tom, že by jste ho proškolil?
Ptám se. 😉
Níže jsem se dozvěděl, že zřejmě nějaké alespoň základní povědomí má. Tak snad bude líp než bylo.
Uvědomujete si, že právě tihle lidé jsou ti, kdo přímo rozhodují o tom, co a jak sa vůbec bude plánovat? Že všechny ty odborné komise mají jen poradní hlas?
Ano, uvědomuji si to. Ten člověk byl radním pro dopravu, to znamená, že o věci ví víc, než mnoho železničářů. Jako celoživotní nadrazak vím, o čem píšu. Čas ho prověří.
O co ví víc … dělal to, co u středočechů magistr práv Borecký …
Radní pro dopravu má na starosti zajištění dopravní obslužnosti (+ další), ale nikoli stav železniční infra v jeho kraji …
Železnice je systém, ve kterém nemůže existovat nic odděleně. Tedy každý vlak potřebuje dopravní cestu. A při objednávání vlaků potřebuje radní ty nejlepší podmínky, potřebuje rychlou infra, která v podstatě rozhoduje, kolik toho pojede po silnici a kolik po kolejích.
Takže se tady provádí revitalizace za miliardy bez efektu zkrácení jízdních dob. Kéž by přišla doba, kdy si objednatel vlaků bude moci objednat i k tomu odpovídající infra!
Petr David: tebe by měl někdo proškolit v češtině.
„By jste“… to je také na proškolení z ČJ. 😀
Nejednou jsem měl jednání s Policií ČR a bylo mi několikrát řečeno, že Policie nerozlišuje mezi správcem infrastruktury a dopravci.
To, že o dráze nic neví, to je malý problém. Velký problém SŽ je, že nabírá na různé pozice na GŘ lidi, kteří nemají ani ponětí o řízení provozu a infrastruktury. Potom vznikají průsery typu nového předpisu D1 a spol… Zkratka výmysly lidí, kteří o skutečném reálném světě železnice nic neví a přitom mají v důležitých otázkách klíčové slovo. To jsou skutečně velké problémy u SŽ.
Tak jestli se ted neprosadi Vysokovská spojka, tak už nikdy. Pro svůj rozvoj potřebuje Náchod i Broumovsko zkrátit jizdni doby do Hradce a Prahy.
:-))) uvidime!
Hlavně by to jaksi chtělo zcela změnit koncepci toho, jak se u nás železnice plánuje a modernizuje. Zatím jsme viděli spíše konzervaci a degradaci (vzletně označovanou jako „optimalizace“).
Priorita číslo 1 – poprava tohoto muže.
co to plácáte?
Ono to není už ani vtipné.
Jsou mnohem kulantnější způsoby, jak vyjádřit osobní antipatie. A také by neškodilo dodat, co ty antipatie způsobilo.
Nemyslite, ze ten Vas vyrok je na trestni oznameni?
Nemyslim, myslim ze na trestni oznameni je cela sprava zeleznic.. A kdo tvrdi ze ne, je totalni kreten.. Vzdyt tento bordel nema se spolehlivou zeleznici nic spolecneho, nezlobte se na me
Proto byste popravoval i ty, kteří to chtějí změnit, aby to nikdo rozhýbat nemohl a pak zase brečel jak nic nefunguje. Na Stalina.
Hádám, že v osobní rovině jste jak beránek a že by se měl někdo nechat popravit byste si říkat nedovolil..
Nene, to je zapotřebí udělat humánně. 😆
Pane Tomáši, Váš příspěvěk může Policie ČR klasifikovat jako trestný čin.
Politická poprava je trestný čin ?
Jakákoliv poprava u nás není legální.
Priority by měly být jasné: – příměsto: moderní kapacitní vlaky na úrovni 21. století (wifi, klimatizace, kafe :-)) projíždějící městem s několika zastávkami a přebírající na sebe část cestujících z aut (tím je dána požadovaná kvalita) – dálková doprava: ať už bude VRT nebo jen rekonstrukce, opět usilujeme o přetažení cestujících z aut, ne o sociální dopravu, a tím je dána požadovaná kvalita, mrzí mě, že dráhy (zde ČD) nešly cestou jednotek místo vagonů a lokotek; důvod, proč je tak oblíbené Pendolino je jistota kvality a servisu – náklad: prioritizovat před ostatním krom výše uvedených dvou, myslet dopředu, podíl nákladu… Číst vice »
,,železnice tu není od toho, aby řešila turismus nebo obsluhu nevytížených směrů,,
Primárně určitě ne, ale když začne páteřní železnice fungovat, tak turistické vlaky jsou celkem slušný doplněk a nevytížené směry budou naopak také o něco vytíženější. Autobus má být tam, kde koleje nevedou nebo vedou tak špatně, že není možné trať zlepšit ani nějakou revitalizací (což takové lokálky byly zrušené už dávno).
Až začne fungovat trojí výše zmíněné, pak je možné se bavit o něčem dál. Tam však nejsme.
A tratí, které by nahradila jedna autobusová linka s pár busy, je pořád mraky.
to ano, ale když nefunguje to trojí nahoře, tak snad může tak nějak v rámci daných možnosti fungovat alespoň regionální železnice. A tím že zrušíte lokálky opravdu na VRT, příměsto a nákladní dopravu nevyděláte. A co se týče té VRT – mám obavu že vzhledem k těm velkolepým plánům je takový rozsah utopie, takže za mě by vzhledem k možnostem stačila hlavní páteřní V=300 km/h DE – Praha – Brno – Břeclav (z Německa do Brna primárně podél D8 a D1 s tím, že do Ústí, Jihlavy, Brna se udělá jakýsi sjezd a k těm VRT udělat navazující konvenční TEN-T… Číst vice »
Máte naprostou pravdu, ale tou druhou větou jste pořádně načůral do zdejšího mraveniště… 🙂
A řidiči se seženou kde ? Ve východních Čechách BUS-LINE není schopen zajistit personálně ani spoje tam, kde nejezdí vlak.
Rovněž dopravní podniky mají problémy. Pokud sledujete zpravodajství, netají se tím Hradec Králové, České Budějovice. Buď se redukuje provoz nebo se rovnou ruší celé linky …
50 000 Kč (údajně tolik stojí papíry na BUS) bude ze své kapsy málokdo ochoten investovat …
Autobus má být všude tam kde není poptávka alespoň na dvouvozovou jednotku jednou za hodinu. A to bez ohledu na to jestli tam někdo před 150 lety položil koleje.
Takže nejprve 30 roku kasleme na infra a potom věc řešíme podle poptávky.
Pokud se 30 let kašlalo na infra tak je otázka proč? Peněz do železnice teče dlouhodobě víc než odpovídá významu:
https://slideplayer.cz/slide/16724995/97/images/2/Uvoln%C4%9Bn%C3%A9+finan%C4%8Dn%C3%AD+prost%C5%99edky+dle+druhu+infrastruktury+v+letech.jpg
Na tu otázku proč se kašle na koleje není tak těžká odpověď. Jde tady podle mého názoru o prachy a těch teče díky betonu a ropě silnicemi více, mnohem více. Význam silnic bych tak nepřeceňoval, hlavní tahy slouží především kamionové dopravě, díky které se vozí proti sobě stejné zboží.
Peníze sice tečou do drah jsou sice velké, ale často naprosto bez efektu. Podívejte se, co přinesly revitalizace drah lidem, kde se zkrátily jízdní doby?
U silnic je to jinak, tam se rozšiřuje a rovná.
Jenomže je nejsmutnější, že se ty jízdní doby nezkrátily.
Ale zkrátily.
Podívejte se jak dlouho jel osobní vlak Přerov – Břeclav za brejlovcové trakce, jak jezdí za trakce peršinkové …
Na to, kolik bylo provedeno revitalizací za posledních deset let je to bída. Většina jich je bez efektu na jízdní dobu.
Z mého pohledu Mariánské Lázně Praha.
A co jste s tím sám dělal ? Po bitvě je každý generál ….
Dělám s tím, co můžu jako občan dělat. Chodím k volbám, snažím se zastupitelům vysvětlovat.
Jako bývalý zaměstnanec GŘ ČD na poměrně vysoké funkci mluvíte jistě i za sebe, resp. přiznáváte spoluodpovědnost …
řekl kdo ?
Přesný popis.
Vy jste stejný komik jako ten Kryštof.
Ad příměsto, to jděte za dopravci a koordinátory, ne za SŽ, ta může tak maximálně část tratí (třeba kolem Prahy) převést a obce/kraj aby si s nimi udělal co umí.
Sociálno je pekelně drahé a řekl bych že jsme hodně daleko od toho abychom si ho mohli dovolit a jednak lidi co by to potřebovali asi nejvíc moc VHD z časových důvodů využívat nebudou. Mimo jiné kvůli přestupům, směnám a jízdní době.
Jistěže sama SŽ příměsto (ani nic jiného) nevytrhne, vždy musí být součinnost SŽ, objednavatelů a dopravců. Ale jako priority pro akce SŽ se mi zdá soumarův příspěvek rozumný.
Jenže vztahy SŽ a dopravců jsou ANTAGONISTICKÉ, zájmy SŽ jsou odlišné od zájmů dopravců, zájmy krajů jsou odlišné od zájmů dopravců, zájmy MD jsou jiné než zájmy dopravců.
Objednavatelé chtějí do nejvíce muziky ve špičkové kvalitě, ale chtějí zaplatit za produkci vesnické amatérské kapely KMČ (kdo má čas, ten přijde a bude hrát) ….
Bingo, možná že kdejaká trať ve správě jiné organizace než SŽ by na tom byla lépe..
Nesmysl. Využívali by, kdyby se místo dalších obchvatů a výpadovek stavěly rychlé příměstské dráhy.
Například to, že Jesenice má vedle sebe hned dva obchvaty je už prostě zhovadilost.
Nemyslím si že Jesenice je zrovna typická oblast osídlená lidmi s nutností značného sociálna. (jestli myslíte tu u Prahy) Ale musel bych se podívat do nějakých statistik. Nicméně není tam plánované něco jako D’Metro?
Jestli myslíte těmi dvěma obchvaty D0 a II/101, tak to za zhovadilost moc brát nejde, každá slouží něčemu jinému.
Tak to přesně v KHK dokázal. Vše nabagrovat ČD s příslibem nových vlaku, při jejich nerealizaci snad bez postihu . Proto to v HK na nádraží vypadá jak v muzeu . Honekry a klony nejoblíbenějšího stroje s polepy prahy a Pardubic. One tickets je ale fajn . Diskutovat umí ale moc pěkné, chybí bohužel výsledky.Oproti Pardubicím tu ale bus line funguje býť s usteckyma busama ale ty jsou tu relativne cajk. Rsd výstavbou dálnic přispělo ke zklidnění ale výstavba inteligentních semaforu CROSSu to poslala o řád zpět .
Kafe si může každý cestující vzít s sebou v termosce …
Na belgických dálkových vlacích Eupen – Oostende je řazeno 12 vozů – 10 x B, 2 x A, žádné bistro / WR, žádný vozíček nabízející občerstvení … každý cestující se musí zásobit jídlem a pitím na cestu sám.
Gastronomické služby se poskytují pouze v ICE / TGV / Thalys / Eurostar.
takže priority budou, rušení, nepodpora a demotivace užívaní železnic?
A co takhle místo blábolivého rádoby předjímání si najít, co si pan Červíček myslí? https://zdopravy.cz/stat-nedokaze-podle-hradeckeho-hejtmana-zajistit-pozadovany-stav-zeleznic-116066/
je zajímavé sledovat na mapách sž jak se mění termíny staveb. příklad přerov 3. stavba . ještě před 2 lety tam bylo 2023 před rokem 2024 a dnes už 2026. chceň – uhersko BC asi o 6 let posunuté. uzel ČT v roce 2018 četl že se v roce 2021 začne a teď je to 2024 kdo ví jestli… takže stavby VRT za mě nezačnou dřív jak 2030 když nemáme v pořádku ani hlavní tahy.
A to se u většiny staveb SŽ ani neobtěžuje aktualizovat leták, takže např. rekonstrukce nejstrašidelnějšího nádraží v ČR – Mladé Boleslavi probíhá podle letáku v termínu 04/2022 – 10/2023. Žádná rekonstrukce ovšem samozřejmě nezačala. A s těmi VRT s Vámi bohužel souhlasím, před rokem 2030 se nezahájí nic a na SŽ to moc dobře vědí.
To jste asi ještě nebyl na „hlavním“ nádraží ve Zlíně😁
Jojo, Zlín Střed je hardcore pro náročnější klientelu 😀
Skanzen gottwaldov? 🤣🤣🤣🤣
Možná je to tím, že do rekonstrukce nádraží v Mladé Boleslavi se zcela nesystémově vložil někdejší ministr vnitra za ČSSD Hamáček. Ten je teď z politiky pryč, takže Mladá Boleslav o tento lobbing přišla.
Možná by nebylo od věci nejdříve prověřit celkovou konfiguraci tratí v Mladé Boleslavi a novou výpravní budovu postavit až tam, kde by to bylo z hlediska osobní dopravy smysluplné.
https://mb-net.cz/na-podzim-sprava-zeleznic-predstavi-studii-noveho-nadrazi/d-69361
Bývalý policajt ví o kolejích prd
Ty víš zjevně prd o tom, co dělal, když přestal být policajtem.
A stejně tak jestli si náhodou nekoupil tu knížku o železničním provozu co tak předloni vyšla a jestli si náhodou nestaví ve sklepě vláčky.
Ty rychlé odsudky nechápu.
Stbák?
Ředitel ZOO ?
No rozhodně víc než to seno, co teď dělá ministra dopravy…
Tak zase buďme upřímní – to asi každý třetí.
Jak to bylo u Prachetta, když se Vlahoš stal bankéřem – Já ale nejsem bankéř, nerozumím tomu vůbec. Odpověď? Sem to dostali ti, co tomu rozuměli
V minulosti u Policie existoval Odbor železniční policie a tam byli i takoví, kteří věděli o železnici víc než leckterý nádražák
Pred vynasenim predcasnych soudu. Je tu nekdo, kdo muze objektivne zhodnotit stav verejne dopravy v kralovehradeckem kraji pod jeho vedenim? Popsat uspechy a selhani.
Objektivne to asi nikdo neumí, tak dám jen názor. Z výběžku do HK přímé vlaky, objednané.nové soupravy, spojení do Polska, bohužel nevhodné pro českého cestujícího.
Protože jich tam je jak mraků.Chce zlepšit železniční dopravu ale komunikace je v prdeli.Jen se podívej kolík vlaků letos bouralo.Kdybys tam seděl jako já měl by si jiný názor.
Další teoretik který nějakou dobu bude brát nehorázné prachy pak dostane zlatého padáka a přijde další pablb.Uz jedno konečně vyhazejte úřednickou sebranku nechte minimum tak jak je to všude ve světě a hned ušetříte milióny.Myslete politicky Halík politicky.
Co do toho motáte úředníky?
Ti se taky musí platit…
A dělají h…o.
jasně, nejlepší by bylo, kdyby tam zasedl nějaký fíra nebo posunovač, co?
…třeba pan Koloťuk
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjnsrru5Nf4AhXJy6QKHflfCCkQwqsBegQIChAB&url=https%3A%2F%2Fne-np.facebook.com%2F483904081634290%2Fvideos%2F743485293345415%2F%3F__so__%3Dpermalink&usg=AOvVaw29K-pqjiPoECtS_G_dJ8q9
Jsem zvědav na ty priority. Zatím to dle vyjmemovani spíš vypadá jako…a teď to místo proklamaci budete dělat dobre…
Přál bych si, aby ten svincik v dlazdene, který mne stojí každý týden 2-6hodin ve vlaku navíc, vymetl
Myslíte jakože to bude jako by se objevil inspektor Trachta?
Kdypak naposledy jel vlakem 😉
Červíček celkem jezdí, dává to na FB. Tuším minulý týden jel na Slovensko.
Rozhodně jezdí vlakem častěji než ministr Kupka…
Královéhradecký a pardubický kraj bude mít po roce 2023 nejlepší krajskou dopravu, neboť tam budou plně odstraněny vozy 810 a místo nich o mnoho lepší 814. 810 vyhnaly od železnice maximum lidí.
Hmm, a to má podle vašeho názoru zajistit pan Červíček ze své nové pozice šéfa správní rady SŽ???
Vozidla pro lokální spoje si zpravidla určuje kraj, jako objednatel, a dostane taková, jaká si zaplatí.
Však ano, a tyto dva kraje namísto do množství spojů raději investují do jejich kvality. Raději RS1 v taktu 120 minut než smradlavý RegioMouse po 60 minutách
To je možné, i když by se našli zastánci i opačného přístupu.
Pouze mi uniká souvislost toho, co jste napsal s tím, že pan Červíček byl jmenován do funkce „Předseda správní rady Správy železnic“.
jistě, třeba lopaty z vidlákova, protože v autobuse nemohou pít levné pivo narozdíl od šukafonu bez průvodčího
Vy nemáte chybu.
Diskusi už pár měsíců chyběl komik.
Tak u mě je to naopak, radši jednou za hodinu 810, než jednou za dvě hodiny RS1.
vidíte a u většiny vzdělaných lidí je tomu tak, jak říkám já, naštěstí je nás již většina (viz výsledky parlamentních voleb) a voliči SPOLU a PirSTAN z podstaty nejsou příznivci vlaků vyrobených před rokem 1989
Většinu vzdělaných lidí, by jste definoval jak prosím? Třeba já, jsem SPD ani PirStan nevolil, nemyslím si, že mám nedostatečné vzdělání a přesto bych radši uvítal vlaky jednou za hodinu než jednou za dvě hodiny, argument o kýblu nafty nikde nepoužívám a nevidím zásadní rozdíl mezi 810 a autobusem mezi vesnicí A,B,C a nějakým větším městem, ano, má to své nevýhody (neni to nízkopodlažní, nemá to WiFi ani klimatizaci), ale kde prosím jezdí autobusy s wifi a klimatizací na trase srovnatelné s lokální tratí?
No…být to ZSSK 812, nebylo by co řešit 😀
To je teda výběr… 810 spolehlivě vyžene všechny co mají možnost volby a takt delší než hodina taky.
Můžete upřesnit koho konkrétně 810 vyhnaly od železnice? Naprosté většině cestujících v regionální dopravě tyto vozy nevadí, nehledě na to, že jich už (oproti nedávné době) moc nejezdí a jsou postupně stahovány.
To tedy vadí. Nemá ty klimatizaci, WiFi, není to nízkopodlažní. A tupé primitivní argumenty že to jezdí za kýbl nafty normálního člověka nezajímají, to zajímá jen líné lopaty, které by se bez nadnárodních korporací ani neuživili, protože by jinak smrděly na pracáku spolu s nepřizpůsobivými, ke kterým kromě barvy pleti mají velmi blízko.
Není to nízkopodlažní – k čemu nízkopodlažní vlaky na lokálkách jsou … mnohá nádraží a stanice nemají vysoké nástupiště
Pro Královéhradecký jsou ve výrobě saryky
proto říkám, východočeský kraj má nejlepší dopravu v celé ČR, snad se středočeský kraj také inspiruje, pan Borecký jde celkem slušným směrem
Pro středočeský kraj bych spíš viděl jako řešení část tratí převést na kraj a Prahu a nějak z toho postavit systém který bude fungovat a bude spojený buď s metrem, nebo tramvají. Jednak by to mohlo dost ulehčit SŽ a jednak by to mohlo umožnit rychlejší rozvoj potřebné kapacitní dopravy která bude pravděpodobně, vzhledem k rozvoji a výstavbě v okolí, potřeba.
Pokud sem chodíte častěji, víte přesně které tratě a co mám na mysli.
Nejlepší dopravu? Jako vtip dobrý, OREDO zabilo, co mohlo, a když byly pokusy o obnovu některých tratí, tak se zvolil takový JŘ, aby s tím nikdo nejezdil.
Na HK – Pce Pantery a na Kolín – Třebová Honekry.
Na některých trasách veden vlak i bus v stejný čas (o víkendu) místo prokladu sudá-lichá.
Pracovní doba infolinky OREDA směšná.
Nemožnost koupit jízdenky IDS online, aplikace, která defakto nic zásadního užitečného nepřináší.
A co takhle koukat i na pozitiva? ,,když byly pokusy o obnovu některých tratí, tak se zvolil takový JŘ, aby s tím nikdo nejezdil.“ Myslíte šukafony do Prachovic, Borohrádku a podobné populisticky nesmyslné spoje dělané pro soudruha Duška, který naštěstí v politice není? ,,Na HK – Pce Pantery a na Kolín – Třebová Honekry.“ a co je na tom ? ,,Na některých trasách veden vlak i bus v stejný čas (o víkendu) místo prokladu sudá-lichá.“ Asi je to takto potřeba. ,,Pracovní doba infolinky OREDA směšná.“ Asi není důvod, aby v nevytížených časech fungovala ,,Nemožnost koupit jízdenky IDS online, aplikace, která… Číst vice »
Trať do Borohrádku by měla potenciál pro spojení na Náchodsko a do Orlických hor. Taky ale na základě čeho byl ten provoz zastaven? Protože předchozí náměstek pro dopravu měl prachy v busech. Co je na tom? To je podle Vás dobrá doprava? Na koridoru už dávno mělo být něco typu Panter. Proklad by byl vždy lepší, pro zajištění rovnoměrného obsloužení. Infolinka fungující od 8 opravdu super, dobře teď jsem zjistil, že pro neodkladné záležitosti zavedli linku 4 – 24 (což ale donedávna nebylo), takže kritika je zde tedy trochu neoprávněná. I když nikde už nepíší, co to je to neoprávněná.… Číst vice »
,,Trať do Borohrádku by měla potenciál pro spojení na Náchodsko a do Orlických hor.“ Jezdí tam autobus a to až přímo do Orlických hor, ne jen do Borohrádku. ,,Taky ale na základě čeho byl ten provoz zastaven? Protože předchozí náměstek pro dopravu měl prachy v busech.“ Důkazy? Nebo jsou to jen hoaxy a slepé pomluvy alá SPD. ,,Na koridoru už dávno mělo být něco typu Panter.“ Lepší honecker ale RS1 na lokálce, než Panter na koridoru ale na lokálce RegioMouse ,,Proklad by byl vždy lepší, pro zajištění rovnoměrného obsloužení.“ Zřejmě to jinak nejde a takto to vyhovuje ,,Infolinka fungující od… Číst vice »
A kolik jich tam jezdí? Moc jich není, a o víkendu se dostat v rozumný čas dopoledne je skoro až nemožné. Hoax to není, je to sice už pár let, ale snad ještě důkazy dohledám. To je věc názoru, na tom se neshodneme, ideální není ani jedno, ale vzhledem k tomu na jakých tratích (myšleno jízdní doby) se nyní provozují 810, tak já bych tedy raději dal přednost Panterovi na koridoru a 810 na lokálce, jak RS1 a Honekru. Je to služba pro cestující, ne primárně výdělečný, zajištění propoje, atd.. Ano, teď aspoň mají tu linku pro nezbytné případ, takže… Číst vice »
Hlavně aby mi přežily 854
ty by měly být spolu s 809/810/811, 842, 843, 460/560 a 754 ihned sešrotovány do posledního kusu
Priority jsou jasné:
a) obnovit vlaky do Mochova a Lužce
b) pomstít se Boreckému
c) … a cestujícím
Tak tohle ale vážně není otázka SŽ.
Jako že si SŽ objedná vlaky?
Ne, že dá Boreckému sežrat jeho nesmysly opravdu důkladně…
Pan Červíček je z ODS, pan ministr dopravy je z ODS, pan ministr financí je z ODS, takže můžeme očekávat, teď to půjde, jako po másle….
Uvidíme, jestli se pro SŽ začnou definovat skutečné priority na síti, nebo se začnou projevovat „regionální vlivy“.
Nechat se usvědčit z regionálního protekcionismu by bylo velmi neprozíravé.
Vůbec nevidím výhodu v tom, že jsou z ODS. ODS je zrovna strana, která vždy uměla jen šetřit za každou cenu a hrabat si do vlastní kapsy.
ODS je k šetření donucena, jelikož vždy přebírá žezlo po stranách, které jen rozdávají a přerozdělují z cizího. Babiš zadlužil naší zemi na generace dopředu, a to v době expanze ekonomiky, kdy se mají tvořit rezervy.
Přesně tak, ale lůze to nevysvětlíte. Lůza ,,pracující“ (přesně řečeno 8 hodin denně přítomna) ve fabrikách chce jen natahovat natahovat natahovat a ideálně dělat jen 6h denně. Přitom trh není zdaleka připraven ani na pětidenní pracovní týden o 8 h. Zrušení pracovních sobot před 50ti lety byl také jen chorý populismus, jako Babišovo populistické navyšování mezd a důchodů. Paní Pekarová to řekla správně – nežít nad své poměry. Když nejsem vzdělaný, tudíž nemohu mít logicky vyšší mzdu, ale chci utrácet za dovolenku a návštěvy restaurací, musím si najít druhou a třetí práci. Nic není zdarma, naštěstí mladá generace to chápe… Číst vice »
No a pak je tady lůza co fandí ODS,která když byla ve vládě,poničila vše.To už si ta lůza nepamatuje,žé?
Když to vedl ruSSák Klaus, tak to byla zločinná strana, ale profesor Fiala je skutečný diplomat, který zájmy Ruska a Číny nenadřazuje EU, potažmo i ČR.
Klaus – předseda ODS a Klaus postprezidentský fungoval(i) jinak. V klausovské ODS nebyli jen gangstři, ale řada slušných lidí.
Jména prosím.
Někomu, kdo se podepisuje Josef Spejbl, nemám potřebu tady vypisovat jména skutečných lidí, které stejně nezná, protože to byli komunální politici menších měst a obcí. Ta strana měla 30 000 členů a opravdu to nebylo 30 000 zločinců.
Takže žádná nevíte a vymlouváte se. A než začnete řešit přezdívky, podívejte se na vaši. Co nálev? Dobrej dneska?
No a teď zníte jako StBák, myslím že Kubrt udělal dobře že Vám nic nenapsal.
Stranu, kterou řídil Klaus, co by fanatický odmítač změn klimatu , nemůže logicky tvořit někdo normální
Otrokářství už bylo zrušeno a považuje se za amorální, víme?
Víme, ale to neznamená, že si z toho budeme něco dělat…
přesně, zejména zaměstnanci vychovaní v socialismu své zaměstnavatele zneužívají velmi často. Jejich pracovní morálka je ostudná
Jako to je otrokářství – pokrýt potřeby zaměstnavatele, který mě živí. Typicky socialistický přístup, který nám cestu na západ brzdí
Jenže ta práce musí být zároveň schopna pokrýt potřeby zaměstnance. Což zejména se současnou situací nemusí být úplně pravda. Druhá věc je že navrhujete „dohánět“ západ primitivním navýšením počtu hodin, pravděpodobně i stagnací mezd, čímž ale zároveň budete blokovat potřebné změny v ekonomice, protože odstraníte tlak na inovaci. Sorry, to je tak řešení po vzoru čínských soudruhů. (A těm to 996 taky jiní soudruzi zatrhli) Zajímavé je že se tu oháníte mladými, tím jak cestu na západ brzdí staré generace, zároveň je ale váš pohled na ekonomiku a společnost podobný karikované podobě kapitalismu z 19. století kterou používali jako propagandu… Číst vice »
Za to Vaše názory jsou perfektně zformované, splácané z populistických výblitek Venezuely a Pitomia, kteří už si v politice naštěstí neškrtnou.
Takže obnovením pracovních sobot doženeme západ? Vy jste se snad zbláznil, ve Francii by vás za takový nápad vystřelili z děla až za La Manche.
No…někteří naši politikové budou v budoucnu pracovat dokonce 91,5 hodin týdně.
Ale tak na Špilberku…
Což bude Anglií patrně bráno jako nepřátelský akt a vyhlášení války.
Tak ano, jasně že teoreticky je pro výrobu nejlepší mít pracovní týden o 200 h a neproměnnou výkonnost práce, ale to jaksi naráží na fyzikální a biologické limity. Nicméně by mne zajímalo kde jste vzal to že ekonomika není připravená ani na současných 5 dní pracovních, že by potřebovala 6. S českou ekonomikou je lehký problém v tom že zatímco HDP na hlavu je poměrně blízko průměru EU, kolem nějakých 93 %, a na nějakých 87 % eurozóny. Když pak vezmete hodinovou mzdu, tak v EU je průměr někde kolem 22€, v Česku asi 12€, náklady na práci pak kolem… Číst vice »
Po jakých různých formách socialismu?
Chtějí snad najíždět na plánované hospodářství?
Chtějí tam stavět lokálky a provozovat na nich šukafony?
Utlačují tam komunitu LGBT+?
Projevují tam rasismus?
Protěžují tam dělnickou třídu na úkor vzdělaných lidí, které naopak potlačují ?
Vymýšlejí tam nesmysly o potravinové soběstačnosti a tím pádem chtějí utlačovat mezinárodní trh ?
Zřejmě typický produkt našeho vynikajícího školství.
tak abychom byli fér…tak snížení daně z příjmu (díra 100mld do rozpočtu a to hlavně ve prospěch lidí, co to moc nepotřebovali…včetně mne) odhlasovalo ANO, ODS a SPD.
Zapomínáte že samotné snížení daní dělá asi jen polovinu z těch 100 mld, druhá polovička připadá na slevu na poplatníka. Jinak supehrhubá mzda byl podle mne poněkud výpočetní prasárna. Ale to je i to že jsou za firmu odvody za zaměstnance, vlastně za to že máte obsazené pracovní místo. To by mělo všechno jít přímo ze mzdy zaměstnance. Pak možná by viděli jak stát lidi odírá. Takto, když je značná část toho před nimi skrytě si to neuvědomí a neb, hůře, mají škodolibou radost z toho co musí jejich zaměstnavatel platit. Možná by to pak mohlo také snížit neochotu zaměstnavatelů… Číst vice »
jenže zvyšování daní ze spotřeby je poněkud asociální – dopadne více na nízkopříjmové a taky to zvedá inflaci měřenou indexem cen. k placení soc. a zdrav. pojištění z pronájmu bytu….jako nápad zajímavý, ale víte, jak to dopadne? rozhodně ne vyšším příjmem. protože mimochodem odpisy si dá do nákladů i FO. a taky byste naprosto neúměrně zatěžoval pronajímajíci FO (pojištěním) oproti pronajímající PO (ta platí jen daň z příjmu, ne pojištění). a obdobně např. výnosy z kapitálových investic. proč bych měl platit soc a zdrav pojištění z dividend, úroků a prodeje cenných papírů? výsledkem by byl jen konec kapitálového trhu v… Číst vice »
Tak dopadne, no, co se dá dělat. Myslím že co se třeba piva, vína a cigaret týče, tak máme pořád značné rezervy, stejně jako toho co je zbytečně zařazené ve snížené sazbě DPH. Tam by měly být opravdu jenom ty nejzákladnější věci a když jsme u toho, tak mám značnou pochybnost že tam dnes mají patřit knihy a učebnice v papírové podobě, jedna čtečka stojí asi tolik co 3-5 učebnic, kolik jich potřebujete na střední za rok 10? (Nepočítám že se to kupuje většinou z druhé ruky) elektronická kniha by měla být podstatně levnější. Ve společnosti musí být nějaký limit… Číst vice »
Tak tak…takových 140,-Kč za krabičku cigaret – to by byl boj proti kouření!
A kolik myslíte, že teď stojí krabička cigaret?
To jsme se nepochopili – těch 140,- Kč by byla jen spotřební daň (1 Kč/gram tabáku)
Promiňte, ale zakazovat či spíš trestat enormním zdaněním vlastnictví nemovitosti, je prasecinka bolševického ražení. Protože všichni nebudou nikdy vlastnit být a ty pronájmy pak bude poskytovat kdo? Stát nebo monopolní soukromy pronajímatel? A jen v zásadě chudák se dvěma byty bude oskuban. V zemi, kde neexistuje žádná rozumná možnost financovat s rozumným rizikem alespoň tak, aby byla pokryta inflace…znemožnite alespoň tu poslední… A mimochodem, co si myslíte, že udělalam s penězi, kdy nebudu moct investovat u nás? Buď budu daleko méně pracovat nebo něco koupím v zahraničí. Ani jedno této zemi nepomůže. Co se týče bytu…tak pomůže zrušit spoustu stavebních… Číst vice »
Gwanne, opakuji že by se „pojištění“, dokud se nestanou opravdu pojištěními, měly počítat z celkového příjmu daného člověka, ne jenom z jeho pracovní činnosti. A je jedno jestli ty peníze má z pronájmu bytu, půdy, prodeje meruněk, pronájmu plotu na reklamu, nebo třeba focení aktů. Peníze z pronájmu bytu budou asi nejčastější případ. Tyto daně vycházejí z logiky že kdo má vyšší příjem, tak se má na financování těch služeb podílet víc. Jenže v dob kdy se to vymýšlelo byly příjmy z čehokoliv jiného než práce ne tak běžné. Dnes je situace jiná a zejména ve větších městech je ten… Číst vice »
A jak by s tím zahýbalo regulované nájemné?
Za 80m2 max.
6 400,- v 1.kategorii,
12 800,- ve 2.kategorii (Jihlava, Karlovy Vary, Liberec, Ostrava, Pardubice a Ústí n. Labem)
19 200,- ve 3.kategorii (všechna uměle vzniklá, zejména panelová osídlení)
To je hned vidět, že tomu hodně rozumíte!
Ne každý má krátkou paměť. Ona už tady ODS jaksi vládla a tak nějak kdysi přispěla ke vzniku Burešova hnutí i oblibě ČSSD už je zapomenuto? Ale jděte 😆
No to se hned pozná, že tomu rozumíte.
Jedním z možných vysvětlení může být třeba i to, že ironie a sarkasmus mi nejsou cizí…..
Priority jsou jasné..urychlení důležitých staveb..a hlavně koordinace výluk.a potom když nám až nebude házet klacky.. respektive stromy a jiné věci před vlaky.
Priority jsou jasné..urychlení důležitých staveb..a hlavně koordinace výluk.a potom když nám až nebude házet klacky.. respektive stromy a jiné věci před vlaky.
einmal ist keinmal!
Ocekavam, ze prioritu budou mit tunely.
Takže konečně bude ten do Berouna?
Nebo jen ty finanční?
Ten do Berouna bude i finanční. Ale už aby se začalo něco dít.
Náhodou, už se po několikatýdenních obrovských diskusích a bojích rozhodlo, že kilometrování (staničení) tunelů bude od žst. Praha hl.n. a bude šmahem i přes Smíchov a že každá trouba bude mít vlastní. 😀
Celkový úpadek železnice pokračuje. Policajt železničářem. Kluci v tom umí chodit. Ať žijou trafiky
Házení vekslí v Tanvaldu není dobrou kvalifikační výbavou pro tuto funkci.
Ne…ale být řekněme šéfem DKV/SOKV by už byla dobrá kvalifikace alespoň pro nějakého odborného náměstka na ministerstvu…
DKV, čili vlastně dílny + depo, kvalifikují automaticky k jaké náměstkovské pozici na MD? náměstek pro ŽOSky není, ne?
Být to vedoucí sekce strojní (tedy vozidel)…
Závidíte že má někdo lepší funkci? Aha…. lopata s Vysokou školou života a řídícím se selským ,,rozumem,, namísto exaktních faktů….. Pravděpodobně volič SPD či Trikokolory….. Naštěstí takových ubývá.
Mohl byste se naučit psát uvozovky
Došly argumenty?
Taky čárky ve větě. A vůbec je ten psaný projev takový….. No nevím 😃
21 mínusů – očekávám, že je to od řadových zaměstnanců na dráze, kteří se absolutně neorientují v tržním prostředí
Radši by jste tam měla někoho, kdo ještě přikládal uhlí na parní lokomotivě?
Odbornik na vse…
Zkušený a komunikačně zdatný člověk. Správní rada neřeší technické detaily. A opravdu není ani třeba sklouzávat ke srovnávání předpokladů pro členství pana Červíčka a členů ostatních/bývalých.
Policista brig. gen. v.v. profesně nic s dopravou neměl společného…
Čtyři roky náměstek hejtmana pro dopravu, dva roky hejtman, to člověku jistý vhled do systému dá. Ale zejména – je to do značné míry manažerská funkce.
Já vím, že skalní ČSD fans to nepochopí, ale v podobných funkcích nejde o znalost dopravních předpisů, ale o schopnost vnímat problémy, analyzovat je, komunikovat s ostatními , hledat společně řešení.
Chtěli by šéfovat, ale nesvedou ani přečíst životopis.
„V letech 2007–2008 působil jako ředitel služby dopravní policie.“
Tolik wikipedie. Ale jako jo, dopravní policajt přece o dopravě nic neví, protože nedovede vyměnit pražec.
a co s dráhou měl kdy společné Foldyna?
vyjma pozice radního pro dopravu akorát tak to, že když byl kapitánem labské plavby, tak plul kolem tratí 090/098 a 072/073
vysokovske spojce jsme tak blizko jako nikdy predtim 😁
Nu, kéž by. Nedávno celkem trefně pojmenoval podstatu věcí, okolo níž jiní léta chodí mlčky. Na druhou stranu, ODS (stejně ovšem jako většina ostatních stran svým konáním) léta všude upřednostňuje auta, tedy uvidíme.
A co má upřednostňovat když SŽ a vše před ní je akční asi jako mexický důchodce při siestě?
Snad nenapadne ano VO – HK – Chocen
Královéhradecký kraj a tedy i pan hejtman Červíček VOCHOC podporují. Vždyť jim to zlepší spojení s Prahou 🙂
*nezapadne
Podstatné zkvalitnění spojení Velký Osek – HK – Choceň lze považovat za jedinou celostátní prioritu železniční sítě na území Královehradeckého kraje.
Podle mě i ten Náchod (a s ním spojené zlepšení spojení do Polska) má celostátní význam. Stejně tak elektrizace 032/045, neb bude možné zlevnit provoz R10 a tedy celostátně něco někde přidat/neškrtnout. 😉
Prioritizace většinou znamená jen bezhlavé škrtání.
Třeba že se škrtne trať na mošnovské letiště…
Takový BusLine by hned měl řidičů dostatek, když by se jen jemu škrtlo v tom Královéhradeckém kraji 33 linek…