Nový šéf správní rady SŽ: Čeká nás diskuze o prioritách na železnici

Martin Červíček. Foto: FB Martina ČervíčkaMartin Červíček. Foto: FB Martina Červíčka

Martin Červíček se chce zaměřit na lepší propustnost tratí či lepší informování cestujících při mimořádnostech.

208 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jmhad

Snad pochopí. že když mašina houká tak nemá přednost v jízdě.

milan

Základní priority by se daly shrnout následovně. Pokud možno dostavět rozestavěné stavby a žádné další nesmyslné nerozjíždět a to ani projekty, které také něco stojí. Stávající infrastrukturu doopravit a udržovat ve stavu na úrovni doby. Například vyvarovat se nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení, jen díky nefunkční klimatizaci a následnému přehřátí technologie. Dosti důrazný pokyn od vrcholového vedení nižšímu a střednímu stupni řízení a okamžité změně chování vůči řadovým zaměstnancům, nebo se ještě více prohloubí katastrofální personální situace. Zrušení nového odboru výstavby VRT a následné okamžité ukončení přípravy a výstavby VRT. A další. To jsou jen některé příklady vzhledem ke stavu SŽ a… Číst vice »

zdeněk

No. Takže je vidět, že borci z toho udělali opět tradiční politický trafikantní orgán. Ale nic jiného jsem vlastně ani nečekal. Od této vlády. Návrat ke kořenům.

XYYY

Jakou trafiku – je hejtmanem, takže má práci. Tady zase bude sedět na dvou židlích …

Hlavně potřebuje postavit chlívek pro BERÁNKA OTŘES SE, aby měl dost peněz -….

Karel

Podle zkušeností s exponenty ODS na železnici vychází jen jedna priorita: rušit, zavírat, omezovat a podporovat silnice.

zdenek

Sranda, jak tradiční strany udělají z policajta okamžitě špičkového manažera dopravy. Vláda odborníků? Nebo trafikantů.

Petr David

Okamžitě? Byl rádním pro dopravu.

XYYY

Někdo to dělat musel nebo na něj jiná funkce nezbyla … Pro funkci radního není vyžadována žádná odborná kvalifikace ve svěřené oblasti …

Petr David

Ale je vyžadovaný mandát kvůli přidělování peněz.

jiný Petr

Členství ve správní radě není manažerská funkce.

Bobin LD OV

Červíček ? Zřejmě slušný oddíl.

mgr.pavel

Hlavní priorita: vykopat vedení SprŽel a dosadit tam kompetentní lidi.

Lidi, co dokážou zkoordinovat výluky tak, aby aspoň na koridorech nebyla jedna výluka za druhou.

Lidi, co po využijí rekonstrukci a dlouhodobu výluku nějaké trati ke *zlepšení* výsledného stavu.

Lidi, co chápou takové drobnosti, jako že cestující fakt chtějí znát nástupiště svého vlaku dřív, než pár minut před jeho odjezdem.

Lidi, co se projeli pár dní třeba ve Švýcarsku a chtějí přinést aspoň něco z tamních best practices k nám.

Petr Novotný

Souhlasím, ale mám dojem že pan Kupka má priority někde jinde. Stranický zájem zatím stále vítězí…

IGCT

Češi nejsou Švýcaři. V jakékoliv oblasti. Srovnávat českou a švýcarskou železnici je holý nesmysl už jen z důvodu, že ve Šv se k železnici z dlouhodobé perspektivy přistupuje zcela jiným způsobem a dlouhodobě dostává v poměru mnohem více financí na provoz. Hlavní je ale úplně jiné myšlení a přístup.

Petr David

Srovnávat obě železnice je potřeba, aby byl argument pro politika. Jiná cesta ke zlepšení prostě není. Máme možnost svého zastupitele kontaktovat a říci názor. Nejhorší je rezignace.

XYYY

Hlavně švýcarští politici nejsou sebestřední čeští politici OPILÍ MOCÍ … jsem poslanec – KDO je VÍC ?

XYYY

Až je vykopnou, tak se jistě přihlásíte do výběrka. Mám pravdu ?

NightmareFreddy

„Chce mít dostatek času na práci v dozorčí radě pražského dopravního podniku.“ // To se jen tak nevidí, bohužel. Možná i proto fungují státní firmy tak, jak fungují, protože v nich sedí stejné žáby na prameni…

Joseph

Jako Stráský… cokoliv dělal, dělal rád. Nějdřív si rád hrál s vláčky, pak si rád hrál na doktora. Tohle bude něco podobného… řekl bych, že mu dělají „bene“ uniformy. A trafika to tedy je…

Jiří zajdlik

Ten ani snad vlakem nikdy nejel.😊😂👍

Jiří zajdlik

Krásné několikanásobně trafiky. Mohl by ještě řídit českou kosmonautiku.👍😂😊

tarten

Co máte proti českému kosmickému programu pod Ministerstvem dopravy? Dostali jsme do kosmu už značné množství vědeckých družic.

Jaaa

Nechci pána podceňovat, ale kolik toho asi ví policajt o dráze? Jestlipak alespoň zná základní dopravní modely?

Petr David

Neuvažoval jste o tom, že by jste ho proškolil?

Hádej

Ptám se. 😉
Níže jsem se dozvěděl, že zřejmě nějaké alespoň základní povědomí má. Tak snad bude líp než bylo.

Uvědomujete si, že právě tihle lidé jsou ti, kdo přímo rozhodují o tom, co a jak sa vůbec bude plánovat? Že všechny ty odborné komise mají jen poradní hlas?

Petr David

Ano, uvědomuji si to. Ten člověk byl radním pro dopravu, to znamená, že o věci ví víc, než mnoho železničářů. Jako celoživotní nadrazak vím, o čem píšu. Čas ho prověří.

XYYY

O co ví víc … dělal to, co u středočechů magistr práv Borecký …
Radní pro dopravu má na starosti zajištění dopravní obslužnosti (+ další), ale nikoli stav železniční infra v jeho kraji …

Petr David

Železnice je systém, ve kterém nemůže existovat nic odděleně. Tedy každý vlak potřebuje dopravní cestu. A při objednávání vlaků potřebuje radní ty nejlepší podmínky, potřebuje rychlou infra, která v podstatě rozhoduje, kolik toho pojede po silnici a kolik po kolejích.

Takže se tady provádí revitalizace za miliardy bez efektu zkrácení jízdních dob. Kéž by přišla doba, kdy si objednatel vlaků bude moci objednat i k tomu odpovídající infra!

Karl Von Bahnhof

Petr David: tebe by měl někdo proškolit v češtině.

Joseph

„By jste“… to je také na proškolení z ČJ. 😀

Joseph

Nejednou jsem měl jednání s Policií ČR a bylo mi několikrát řečeno, že Policie nerozlišuje mezi správcem infrastruktury a dopravci.

IGCT

To, že o dráze nic neví, to je malý problém. Velký problém SŽ je, že nabírá na různé pozice na GŘ lidi, kteří nemají ani ponětí o řízení provozu a infrastruktury. Potom vznikají průsery typu nového předpisu D1 a spol… Zkratka výmysly lidí, kteří o skutečném reálném světě železnice nic neví a přitom mají v důležitých otázkách klíčové slovo. To jsou skutečně velké problémy u SŽ.

Michal82

Tak jestli se ted neprosadi Vysokovská spojka, tak už nikdy. Pro svůj rozvoj potřebuje Náchod i Broumovsko zkrátit jizdni doby do Hradce a Prahy.

Georg

:-))) uvidime!

Jaaa

Hlavně by to jaksi chtělo zcela změnit koncepci toho, jak se u nás železnice plánuje a modernizuje. Zatím jsme viděli spíše konzervaci a degradaci (vzletně označovanou jako „optimalizace“).

Tomáš

Priorita číslo 1 – poprava tohoto muže.

Gwann

co to plácáte?

wondon

Ono to není už ani vtipné.

Zdeněk

Jsou mnohem kulantnější způsoby, jak vyjádřit osobní antipatie. A také by neškodilo dodat, co ty antipatie způsobilo.

Tomas

Nemyslite, ze ten Vas vyrok je na trestni oznameni?

Tomáš

Nemyslim, myslim ze na trestni oznameni je cela sprava zeleznic.. A kdo tvrdi ze ne, je totalni kreten.. Vzdyt tento bordel nema se spolehlivou zeleznici nic spolecneho, nezlobte se na me

Elb

Proto byste popravoval i ty, kteří to chtějí změnit, aby to nikdo rozhýbat nemohl a pak zase brečel jak nic nefunguje. Na Stalina.

Elb

Hádám, že v osobní rovině jste jak beránek a že by se měl někdo nechat popravit byste si říkat nedovolil..

Pája

Nene, to je zapotřebí udělat humánně. 😆

IGCT

Pane Tomáši, Váš příspěvěk může Policie ČR klasifikovat jako trestný čin.

XYYY

Politická poprava je trestný čin ?

Elb

Jakákoliv poprava u nás není legální.

soumar

Priority by měly být jasné: – příměsto: moderní kapacitní vlaky na úrovni 21. století (wifi, klimatizace, kafe :-)) projíždějící městem s několika zastávkami a přebírající na sebe část cestujících z aut (tím je dána požadovaná kvalita) – dálková doprava: ať už bude VRT nebo jen rekonstrukce, opět usilujeme o přetažení cestujících z aut, ne o sociální dopravu, a tím je dána požadovaná kvalita, mrzí mě, že dráhy (zde ČD) nešly cestou jednotek místo vagonů a lokotek; důvod, proč je tak oblíbené Pendolino je jistota kvality a servisu – náklad: prioritizovat před ostatním krom výše uvedených dvou, myslet dopředu, podíl nákladu… Číst vice »

Miloš

,,železnice tu není od toho, aby řešila turismus nebo obsluhu nevytížených směrů,,
Primárně určitě ne, ale když začne páteřní železnice fungovat, tak turistické vlaky jsou celkem slušný doplněk a nevytížené směry budou naopak také o něco vytíženější. Autobus má být tam, kde koleje nevedou nebo vedou tak špatně, že není možné trať zlepšit ani nějakou revitalizací (což takové lokálky byly zrušené už dávno).

soumar

Až začne fungovat trojí výše zmíněné, pak je možné se bavit o něčem dál. Tam však nejsme.
A tratí, které by nahradila jedna autobusová linka s pár busy, je pořád mraky.

Miloš

to ano, ale když nefunguje to trojí nahoře, tak snad může tak nějak v rámci daných možnosti fungovat alespoň regionální železnice. A tím že zrušíte lokálky opravdu na VRT, příměsto a nákladní dopravu nevyděláte. A co se týče té VRT – mám obavu že vzhledem k těm velkolepým plánům je takový rozsah utopie, takže za mě by vzhledem k možnostem stačila hlavní páteřní V=300 km/h DE – Praha – Brno – Břeclav (z Německa do Brna primárně podél D8 a D1 s tím, že do Ústí, Jihlavy, Brna se udělá jakýsi sjezd a k těm VRT udělat navazující konvenční TEN-T… Číst vice »

Karl vB.

Máte naprostou pravdu, ale tou druhou větou jste pořádně načůral do zdejšího mraveniště… 🙂

XYYY

A řidiči se seženou kde ? Ve východních Čechách BUS-LINE není schopen zajistit personálně ani spoje tam, kde nejezdí vlak.
Rovněž dopravní podniky mají problémy. Pokud sledujete zpravodajství, netají se tím Hradec Králové, České Budějovice. Buď se redukuje provoz nebo se rovnou ruší celé linky …

50 000 Kč (údajně tolik stojí papíry na BUS) bude ze své kapsy málokdo ochoten investovat …

Stráťa

Autobus má být všude tam kde není poptávka alespoň na dvouvozovou jednotku jednou za hodinu. A to bez ohledu na to jestli tam někdo před 150 lety položil koleje.

Petr David

Takže nejprve 30 roku kasleme na infra a potom věc řešíme podle poptávky.

Stráťa

Pokud se 30 let kašlalo na infra tak je otázka proč? Peněz do železnice teče dlouhodobě víc než odpovídá významu:

https://slideplayer.cz/slide/16724995/97/images/2/Uvoln%C4%9Bn%C3%A9+finan%C4%8Dn%C3%AD+prost%C5%99edky+dle+druhu+infrastruktury+v+letech.jpg

Petr David

Na tu otázku proč se kašle na koleje není tak těžká odpověď. Jde tady podle mého názoru o prachy a těch teče díky betonu a ropě silnicemi více, mnohem více. Význam silnic bych tak nepřeceňoval, hlavní tahy slouží především kamionové dopravě, díky které se vozí proti sobě stejné zboží.
Peníze sice tečou do drah jsou sice velké, ale často naprosto bez efektu. Podívejte se, co přinesly revitalizace drah lidem, kde se zkrátily jízdní doby?
U silnic je to jinak, tam se rozšiřuje a rovná.

beran

Jenomže je nejsmutnější, že se ty jízdní doby nezkrátily.

XYYY

Ale zkrátily.
Podívejte se jak dlouho jel osobní vlak Přerov – Břeclav za brejlovcové trakce, jak jezdí za trakce peršinkové …

Petr David

Na to, kolik bylo provedeno revitalizací za posledních deset let je to bída. Většina jich je bez efektu na jízdní dobu.

Karel

Z mého pohledu Mariánské Lázně Praha.

XYYY

A co jste s tím sám dělal ? Po bitvě je každý generál ….

Petr David

Dělám s tím, co můžu jako občan dělat. Chodím k volbám, snažím se zastupitelům vysvětlovat.

XYYY

Jako bývalý zaměstnanec GŘ ČD na poměrně vysoké funkci mluvíte jistě i za sebe, resp. přiznáváte spoluodpovědnost …

Miloš

řekl kdo ?

Petr David

Přesný popis.

Chronosphere

Vy jste stejný komik jako ten Kryštof.

K.S.

Ad příměsto, to jděte za dopravci a koordinátory, ne za SŽ, ta může tak maximálně část tratí (třeba kolem Prahy) převést a obce/kraj aby si s nimi udělal co umí.

Sociálno je pekelně drahé a řekl bych že jsme hodně daleko od toho abychom si ho mohli dovolit a jednak lidi co by to potřebovali asi nejvíc moc VHD z časových důvodů využívat nebudou. Mimo jiné kvůli přestupům, směnám a jízdní době.

Kubrt

Jistěže sama SŽ příměsto (ani nic jiného) nevytrhne, vždy musí být součinnost SŽ, objednavatelů a dopravců. Ale jako priority pro akce SŽ se mi zdá soumarův příspěvek rozumný.

XYYY

Jenže vztahy SŽ a dopravců jsou ANTAGONISTICKÉ, zájmy SŽ jsou odlišné od zájmů dopravců, zájmy krajů jsou odlišné od zájmů dopravců, zájmy MD jsou jiné než zájmy dopravců.
Objednavatelé chtějí do nejvíce muziky ve špičkové kvalitě, ale chtějí zaplatit za produkci vesnické amatérské kapely KMČ (kdo má čas, ten přijde a bude hrát) ….

Ares

Bingo, možná že kdejaká trať ve správě jiné organizace než SŽ by na tom byla lépe..

Jaaa

Nesmysl. Využívali by, kdyby se místo dalších obchvatů a výpadovek stavěly rychlé příměstské dráhy.
Například to, že Jesenice má vedle sebe hned dva obchvaty je už prostě zhovadilost.

K.S.

Nemyslím si že Jesenice je zrovna typická oblast osídlená lidmi s nutností značného sociálna. (jestli myslíte tu u Prahy) Ale musel bych se podívat do nějakých statistik. Nicméně není tam plánované něco jako D’Metro?

Jestli myslíte těmi dvěma obchvaty D0 a II/101, tak to za zhovadilost moc brát nejde, každá slouží něčemu jinému.

***** Petr

Tak to přesně v KHK dokázal. Vše nabagrovat ČD s příslibem nových vlaku, při jejich nerealizaci snad bez postihu . Proto to v HK na nádraží vypadá jak v muzeu . Honekry a klony nejoblíbenějšího stroje s polepy prahy a Pardubic. One tickets je ale fajn . Diskutovat umí ale moc pěkné, chybí bohužel výsledky.Oproti Pardubicím tu ale bus line funguje býť s usteckyma busama ale ty jsou tu relativne cajk. Rsd výstavbou dálnic přispělo ke zklidnění ale výstavba inteligentních semaforu CROSSu to poslala o řád zpět .

XYYY

Kafe si může každý cestující vzít s sebou v termosce …
Na belgických dálkových vlacích Eupen – Oostende je řazeno 12 vozů – 10 x B, 2 x A, žádné bistro / WR, žádný vozíček nabízející občerstvení … každý cestující se musí zásobit jídlem a pitím na cestu sám.
Gastronomické služby se poskytují pouze v ICE / TGV / Thalys / Eurostar.

Jarda

takže priority budou, rušení, nepodpora a demotivace užívaní železnic?

Kubrt

A co takhle místo blábolivého rádoby předjímání si najít, co si pan Červíček myslí? https://zdopravy.cz/stat-nedokaze-podle-hradeckeho-hejtmana-zajistit-pozadovany-stav-zeleznic-116066/

standa

je zajímavé sledovat na mapách sž jak se mění termíny staveb. příklad přerov 3. stavba . ještě před 2 lety tam bylo 2023 před rokem 2024 a dnes už 2026. chceň – uhersko BC asi o 6 let posunuté. uzel ČT v roce 2018 četl že se v roce 2021 začne a teď je to 2024 kdo ví jestli… takže stavby VRT za mě nezačnou dřív jak 2030 když nemáme v pořádku ani hlavní tahy.

Martin Peterka

A to se u většiny staveb SŽ ani neobtěžuje aktualizovat leták, takže např. rekonstrukce nejstrašidelnějšího nádraží v ČR – Mladé Boleslavi probíhá podle letáku v termínu 04/2022 – 10/2023. Žádná rekonstrukce ovšem samozřejmě nezačala. A s těmi VRT s Vámi bohužel souhlasím, před rokem 2030 se nezahájí nic a na SŽ to moc dobře vědí.

Karel

To jste asi ještě nebyl na „hlavním“ nádraží ve Zlíně😁

Pája

Jojo, Zlín Střed je hardcore pro náročnější klientelu 😀

Lojza

Skanzen gottwaldov? 🤣🤣🤣🤣

Karl vB.

Možná je to tím, že do rekonstrukce nádraží v Mladé Boleslavi se zcela nesystémově vložil někdejší ministr vnitra za ČSSD Hamáček. Ten je teď z politiky pryč, takže Mladá Boleslav o tento lobbing přišla.
Možná by nebylo od věci nejdříve prověřit celkovou konfiguraci tratí v Mladé Boleslavi a novou výpravní budovu postavit až tam, kde by to bylo z hlediska osobní dopravy smysluplné.
https://mb-net.cz/na-podzim-sprava-zeleznic-predstavi-studii-noveho-nadrazi/d-69361

Georgis9

Bývalý policajt ví o kolejích prd

Kubrt

Ty víš zjevně prd o tom, co dělal, když přestal být policajtem.

K.S.

A stejně tak jestli si náhodou nekoupil tu knížku o železničním provozu co tak předloni vyšla a jestli si náhodou nestaví ve sklepě vláčky.

Ty rychlé odsudky nechápu.

rozhon

Stbák?

Martin 12

Ředitel ZOO ?

medical examiner

No rozhodně víc než to seno, co teď dělá ministra dopravy…

Pája

Tak zase buďme upřímní – to asi každý třetí.

Tomáš

Jak to bylo u Prachetta, když se Vlahoš stal bankéřem – Já ale nejsem bankéř, nerozumím tomu vůbec. Odpověď? Sem to dostali ti, co tomu rozuměli

Stanislav Domanský

V minulosti u Policie existoval Odbor železniční policie a tam byli i takoví, kteří věděli o železnici víc než leckterý nádražák

Tomas

Pred vynasenim predcasnych soudu. Je tu nekdo, kdo muze objektivne zhodnotit stav verejne dopravy v kralovehradeckem kraji pod jeho vedenim? Popsat uspechy a selhani.

Petr David

Objektivne to asi nikdo neumí, tak dám jen názor. Z výběžku do HK přímé vlaky, objednané.nové soupravy, spojení do Polska, bohužel nevhodné pro českého cestujícího.

Roman

Protože jich tam je jak mraků.Chce zlepšit železniční dopravu ale komunikace je v prdeli.Jen se podívej kolík vlaků letos bouralo.Kdybys tam seděl jako já měl by si jiný názor.

Roman

Další teoretik který nějakou dobu bude brát nehorázné prachy pak dostane zlatého padáka a přijde další pablb.Uz jedno konečně vyhazejte úřednickou sebranku nechte minimum tak jak je to všude ve světě a hned ušetříte milióny.Myslete politicky Halík politicky.

looki

Co do toho motáte úředníky?

medical examiner

Ti se taky musí platit…

Karek

A dělají h…o.

Gwann

Jsem zvědav na ty priority. Zatím to dle vyjmemovani spíš vypadá jako…a teď to místo proklamaci budete dělat dobre…

Přál bych si, aby ten svincik v dlazdene, který mne stojí každý týden 2-6hodin ve vlaku navíc, vymetl

K.S.

Myslíte jakože to bude jako by se objevil inspektor Trachta?

Martin

Kdypak naposledy jel vlakem 😉

M152

Červíček celkem jezdí, dává to na FB. Tuším minulý týden jel na Slovensko.

medical examiner

Rozhodně jezdí vlakem častěji než ministr Kupka…

Kryštof

Královéhradecký a pardubický kraj bude mít po roce 2023 nejlepší krajskou dopravu, neboť tam budou plně odstraněny vozy 810 a místo nich o mnoho lepší 814. 810 vyhnaly od železnice maximum lidí.

Karl vB.

Hmm, a to má podle vašeho názoru zajistit pan Červíček ze své nové pozice šéfa správní rady SŽ???
Vozidla pro lokální spoje si zpravidla určuje kraj, jako objednatel, a dostane taková, jaká si zaplatí.

Kryštof

Však ano, a tyto dva kraje namísto do množství spojů raději investují do jejich kvality. Raději RS1 v taktu 120 minut než smradlavý RegioMouse po 60 minutách

Karl vB.

To je možné, i když by se našli zastánci i opačného přístupu.
Pouze mi uniká souvislost toho, co jste napsal s tím, že pan Červíček byl jmenován do funkce „Předseda správní rady Správy železnic“.

Kryštof

jistě, třeba lopaty z vidlákova, protože v autobuse nemohou pít levné pivo narozdíl od šukafonu bez průvodčího

Karl vB.

Vy nemáte chybu.
Diskusi už pár měsíců chyběl komik.

BDT

Tak u mě je to naopak, radši jednou za hodinu 810, než jednou za dvě hodiny RS1.

Kryštof

vidíte a u většiny vzdělaných lidí je tomu tak, jak říkám já, naštěstí je nás již většina (viz výsledky parlamentních voleb) a voliči SPOLU a PirSTAN z podstaty nejsou příznivci vlaků vyrobených před rokem 1989

BDT

Většinu vzdělaných lidí, by jste definoval jak prosím? Třeba já, jsem SPD ani PirStan nevolil, nemyslím si, že mám nedostatečné vzdělání a přesto bych radši uvítal vlaky jednou za hodinu než jednou za dvě hodiny, argument o kýblu nafty nikde nepoužívám a nevidím zásadní rozdíl mezi 810 a autobusem mezi vesnicí A,B,C a nějakým větším městem, ano, má to své nevýhody (neni to nízkopodlažní, nemá to WiFi ani klimatizaci), ale kde prosím jezdí autobusy s wifi a klimatizací na trase srovnatelné s lokální tratí?

medical examiner

No…být to ZSSK 812, nebylo by co řešit 😀

Stráťa

To je teda výběr… 810 spolehlivě vyžene všechny co mají možnost volby a takt delší než hodina taky.

Jelen

Můžete upřesnit koho konkrétně 810 vyhnaly od železnice? Naprosté většině cestujících v regionální dopravě tyto vozy nevadí, nehledě na to, že jich už (oproti nedávné době) moc nejezdí a jsou postupně stahovány.

Kryštof

To tedy vadí. Nemá ty klimatizaci, WiFi, není to nízkopodlažní. A tupé primitivní argumenty že to jezdí za kýbl nafty normálního člověka nezajímají, to zajímá jen líné lopaty, které by se bez nadnárodních korporací ani neuživili, protože by jinak smrděly na pracáku spolu s nepřizpůsobivými, ke kterým kromě barvy pleti mají velmi blízko.

Tomáš

Není to nízkopodlažní – k čemu nízkopodlažní vlaky na lokálkách jsou … mnohá nádraží a stanice nemají vysoké nástupiště

Gargy

Pro Královéhradecký jsou ve výrobě saryky

Kryštof

proto říkám, východočeský kraj má nejlepší dopravu v celé ČR, snad se středočeský kraj také inspiruje, pan Borecký jde celkem slušným směrem

K.S.

Pro středočeský kraj bych spíš viděl jako řešení část tratí převést na kraj a Prahu a nějak z toho postavit systém který bude fungovat a bude spojený buď s metrem, nebo tramvají. Jednak by to mohlo dost ulehčit SŽ a jednak by to mohlo umožnit rychlejší rozvoj potřebné kapacitní dopravy která bude pravděpodobně, vzhledem k rozvoji a výstavbě v okolí, potřeba.

Pokud sem chodíte častěji, víte přesně které tratě a co mám na mysli.

FP1

Nejlepší dopravu? Jako vtip dobrý, OREDO zabilo, co mohlo, a když byly pokusy o obnovu některých tratí, tak se zvolil takový JŘ, aby s tím nikdo nejezdil.
Na HK – Pce Pantery a na Kolín – Třebová Honekry.
Na některých trasách veden vlak i bus v stejný čas (o víkendu) místo prokladu sudá-lichá.
Pracovní doba infolinky OREDA směšná.
Nemožnost koupit jízdenky IDS online, aplikace, která defakto nic zásadního užitečného nepřináší.

Kryštof

A co takhle koukat i na pozitiva? ,,když byly pokusy o obnovu některých tratí, tak se zvolil takový JŘ, aby s tím nikdo nejezdil.“ Myslíte šukafony do Prachovic, Borohrádku a podobné populisticky nesmyslné spoje dělané pro soudruha Duška, který naštěstí v politice není? ,,Na HK – Pce Pantery a na Kolín – Třebová Honekry.“ a co je na tom ? ,,Na některých trasách veden vlak i bus v stejný čas (o víkendu) místo prokladu sudá-lichá.“ Asi je to takto potřeba. ,,Pracovní doba infolinky OREDA směšná.“ Asi není důvod, aby v nevytížených časech fungovala ,,Nemožnost koupit jízdenky IDS online, aplikace, která… Číst vice »

FP1

Trať do Borohrádku by měla potenciál pro spojení na Náchodsko a do Orlických hor. Taky ale na základě čeho byl ten provoz zastaven? Protože předchozí náměstek pro dopravu měl prachy v busech. Co je na tom? To je podle Vás dobrá doprava? Na koridoru už dávno mělo být něco typu Panter. Proklad by byl vždy lepší, pro zajištění rovnoměrného obsloužení. Infolinka fungující od 8 opravdu super, dobře teď jsem zjistil, že pro neodkladné záležitosti zavedli linku 4 – 24 (což ale donedávna nebylo), takže kritika je zde tedy trochu neoprávněná. I když nikde už nepíší, co to je to neoprávněná.… Číst vice »

Kryštof

,,Trať do Borohrádku by měla potenciál pro spojení na Náchodsko a do Orlických hor.“ Jezdí tam autobus a to až přímo do Orlických hor, ne jen do Borohrádku. ,,Taky ale na základě čeho byl ten provoz zastaven? Protože předchozí náměstek pro dopravu měl prachy v busech.“ Důkazy? Nebo jsou to jen hoaxy a slepé pomluvy alá SPD. ,,Na koridoru už dávno mělo být něco typu Panter.“ Lepší honecker ale RS1 na lokálce, než Panter na koridoru ale na lokálce RegioMouse ,,Proklad by byl vždy lepší, pro zajištění rovnoměrného obsloužení.“ Zřejmě to jinak nejde a takto to vyhovuje ,,Infolinka fungující od… Číst vice »

FP1

A kolik jich tam jezdí? Moc jich není, a o víkendu se dostat v rozumný čas dopoledne je skoro až nemožné. Hoax to není, je to sice už pár let, ale snad ještě důkazy dohledám. To je věc názoru, na tom se neshodneme, ideální není ani jedno, ale vzhledem k tomu na jakých tratích (myšleno jízdní doby) se nyní provozují 810, tak já bych tedy raději dal přednost Panterovi na koridoru a 810 na lokálce, jak RS1 a Honekru. Je to služba pro cestující, ne primárně výdělečný, zajištění propoje, atd.. Ano, teď aspoň mají tu linku pro nezbytné případ, takže… Číst vice »

Tomáš

Hlavně aby mi přežily 854

Kryštof

ty by měly být spolu s 809/810/811, 842, 843, 460/560 a 754 ihned sešrotovány do posledního kusu

Jiří Kocurek

Priority jsou jasné:
a) obnovit vlaky do Mochova a Lužce
b) pomstít se Boreckému
c) … a cestujícím

Jelen

Tak tohle ale vážně není otázka SŽ.

BDT

Jako že si SŽ objedná vlaky?

medical examiner

Ne, že dá Boreckému sežrat jeho nesmysly opravdu důkladně…

Karl vB.

Pan Červíček je z ODS, pan ministr dopravy je z ODS, pan ministr financí je z ODS, takže můžeme očekávat, teď to půjde, jako po másle….
Uvidíme, jestli se pro SŽ začnou definovat skutečné priority na síti, nebo se začnou projevovat „regionální vlivy“.
Nechat se usvědčit z regionálního protekcionismu by bylo velmi neprozíravé.

Tom

Vůbec nevidím výhodu v tom, že jsou z ODS. ODS je zrovna strana, která vždy uměla jen šetřit za každou cenu a hrabat si do vlastní kapsy.

Dave

ODS je k šetření donucena, jelikož vždy přebírá žezlo po stranách, které jen rozdávají a přerozdělují z cizího. Babiš zadlužil naší zemi na generace dopředu, a to v době expanze ekonomiky, kdy se mají tvořit rezervy.

Kryštof

Přesně tak, ale lůze to nevysvětlíte. Lůza ,,pracující“ (přesně řečeno 8 hodin denně přítomna) ve fabrikách chce jen natahovat natahovat natahovat a ideálně dělat jen 6h denně. Přitom trh není zdaleka připraven ani na pětidenní pracovní týden o 8 h. Zrušení pracovních sobot před 50ti lety byl také jen chorý populismus, jako Babišovo populistické navyšování mezd a důchodů. Paní Pekarová to řekla správně – nežít nad své poměry. Když nejsem vzdělaný, tudíž nemohu mít logicky vyšší mzdu, ale chci utrácet za dovolenku a návštěvy restaurací, musím si najít druhou a třetí práci. Nic není zdarma, naštěstí mladá generace to chápe… Číst vice »

Pepan

No a pak je tady lůza co fandí ODS,která když byla ve vládě,poničila vše.To už si ta lůza nepamatuje,žé?

Kryštof

Když to vedl ruSSák Klaus, tak to byla zločinná strana, ale profesor Fiala je skutečný diplomat, který zájmy Ruska a Číny nenadřazuje EU, potažmo i ČR.

Kubrt

Klaus – předseda ODS a Klaus postprezidentský fungoval(i) jinak. V klausovské ODS nebyli jen gangstři, ale řada slušných lidí.

Josef Spejbl

Jména prosím.

Kubrt

Někomu, kdo se podepisuje Josef Spejbl, nemám potřebu tady vypisovat jména skutečných lidí, které stejně nezná, protože to byli komunální politici menších měst a obcí. Ta strana měla 30 000 členů a opravdu to nebylo 30 000 zločinců.

Josef Spejbl

Takže žádná nevíte a vymlouváte se. A než začnete řešit přezdívky, podívejte se na vaši. Co nálev? Dobrej dneska?

K.S.

No a teď zníte jako StBák, myslím že Kubrt udělal dobře že Vám nic nenapsal.

Kryštof

Stranu, kterou řídil Klaus, co by fanatický odmítač změn klimatu , nemůže logicky tvořit někdo normální

M19

Otrokářství už bylo zrušeno a považuje se za amorální, víme?

medical examiner

Víme, ale to neznamená, že si z toho budeme něco dělat…

Kryštof

přesně, zejména zaměstnanci vychovaní v socialismu své zaměstnavatele zneužívají velmi často. Jejich pracovní morálka je ostudná

Kryštof

Jako to je otrokářství – pokrýt potřeby zaměstnavatele, který mě živí. Typicky socialistický přístup, který nám cestu na západ brzdí

K.S.

Jenže ta práce musí být zároveň schopna pokrýt potřeby zaměstnance. Což zejména se současnou situací nemusí být úplně pravda. Druhá věc je že navrhujete „dohánět“ západ primitivním navýšením počtu hodin, pravděpodobně i stagnací mezd, čímž ale zároveň budete blokovat potřebné změny v ekonomice, protože odstraníte tlak na inovaci. Sorry, to je tak řešení po vzoru čínských soudruhů. (A těm to 996 taky jiní soudruzi zatrhli) Zajímavé je že se tu oháníte mladými, tím jak cestu na západ brzdí staré generace, zároveň je ale váš pohled na ekonomiku a společnost podobný karikované podobě kapitalismu z 19. století kterou používali jako propagandu… Číst vice »

Kryštof

Za to Vaše názory jsou perfektně zformované, splácané z populistických výblitek Venezuely a Pitomia, kteří už si v politice naštěstí neškrtnou.

Josef Spejbl

Takže obnovením pracovních sobot doženeme západ? Vy jste se snad zbláznil, ve Francii by vás za takový nápad vystřelili z děla až za La Manche.

medical examiner

No…někteří naši politikové budou v budoucnu pracovat dokonce 91,5 hodin týdně.
Ale tak na Špilberku…

K.S.

Což bude Anglií patrně bráno jako nepřátelský akt a vyhlášení války.

K.S.

Tak ano, jasně že teoreticky je pro výrobu nejlepší mít pracovní týden o 200 h a neproměnnou výkonnost práce, ale to jaksi naráží na fyzikální a biologické limity. Nicméně by mne zajímalo kde jste vzal to že ekonomika není připravená ani na současných 5 dní pracovních, že by potřebovala 6. S českou ekonomikou je lehký problém v tom že zatímco HDP na hlavu je poměrně blízko průměru EU, kolem nějakých 93 %, a na nějakých 87 % eurozóny. Když pak vezmete hodinovou mzdu, tak v EU je průměr někde kolem 22€, v Česku asi 12€, náklady na práci pak kolem… Číst vice »

Kryštof

Po jakých různých formách socialismu?
Chtějí snad najíždět na plánované hospodářství?
Chtějí tam stavět lokálky a provozovat na nich šukafony?
Utlačují tam komunitu LGBT+?
Projevují tam rasismus?
Protěžují tam dělnickou třídu na úkor vzdělaných lidí, které naopak potlačují ?
Vymýšlejí tam nesmysly o potravinové soběstačnosti a tím pádem chtějí utlačovat mezinárodní trh ?

Znalec

Zřejmě typický produkt našeho vynikajícího školství.

Gwann

tak abychom byli fér…tak snížení daně z příjmu (díra 100mld do rozpočtu a to hlavně ve prospěch lidí, co to moc nepotřebovali…včetně mne) odhlasovalo ANO, ODS a SPD.

K.S.

Zapomínáte že samotné snížení daní dělá asi jen polovinu z těch 100 mld, druhá polovička připadá na slevu na poplatníka. Jinak supehrhubá mzda byl podle mne poněkud výpočetní prasárna. Ale to je i to že jsou za firmu odvody za zaměstnance, vlastně za to že máte obsazené pracovní místo. To by mělo všechno jít přímo ze mzdy zaměstnance. Pak možná by viděli jak stát lidi odírá. Takto, když je značná část toho před nimi skrytě si to neuvědomí a neb, hůře, mají škodolibou radost z toho co musí jejich zaměstnavatel platit. Možná by to pak mohlo také snížit neochotu zaměstnavatelů… Číst vice »

Gwann

jenže zvyšování daní ze spotřeby je poněkud asociální – dopadne více na nízkopříjmové a taky to zvedá inflaci měřenou indexem cen. k placení soc. a zdrav. pojištění z pronájmu bytu….jako nápad zajímavý, ale víte, jak to dopadne? rozhodně ne vyšším příjmem. protože mimochodem odpisy si dá do nákladů i FO. a taky byste naprosto neúměrně zatěžoval pronajímajíci FO (pojištěním) oproti pronajímající PO (ta platí jen daň z příjmu, ne pojištění). a obdobně např. výnosy z kapitálových investic. proč bych měl platit soc a zdrav pojištění z dividend, úroků a prodeje cenných papírů? výsledkem by byl jen konec kapitálového trhu v… Číst vice »

K.S.

Tak dopadne, no, co se dá dělat. Myslím že co se třeba piva, vína a cigaret týče, tak máme pořád značné rezervy, stejně jako toho co je zbytečně zařazené ve snížené sazbě DPH. Tam by měly být opravdu jenom ty nejzákladnější věci a když jsme u toho, tak mám značnou pochybnost že tam dnes mají patřit knihy a učebnice v papírové podobě, jedna čtečka stojí asi tolik co 3-5 učebnic, kolik jich potřebujete na střední za rok 10? (Nepočítám že se to kupuje většinou z druhé ruky) elektronická kniha by měla být podstatně levnější. Ve společnosti musí být nějaký limit… Číst vice »

medical examiner

Tak tak…takových 140,-Kč za krabičku cigaret – to by byl boj proti kouření!

MartinS.

A kolik myslíte, že teď stojí krabička cigaret?

medical_examiner

To jsme se nepochopili – těch 140,- Kč by byla jen spotřební daň (1 Kč/gram tabáku)

Gwann

Promiňte, ale zakazovat či spíš trestat enormním zdaněním vlastnictví nemovitosti, je prasecinka bolševického ražení. Protože všichni nebudou nikdy vlastnit být a ty pronájmy pak bude poskytovat kdo? Stát nebo monopolní soukromy pronajímatel? A jen v zásadě chudák se dvěma byty bude oskuban. V zemi, kde neexistuje žádná rozumná možnost financovat s rozumným rizikem alespoň tak, aby byla pokryta inflace…znemožnite alespoň tu poslední… A mimochodem, co si myslíte, že udělalam s penězi, kdy nebudu moct investovat u nás? Buď budu daleko méně pracovat nebo něco koupím v zahraničí. Ani jedno této zemi nepomůže. Co se týče bytu…tak pomůže zrušit spoustu stavebních… Číst vice »

K.S.

Gwanne, opakuji že by se „pojištění“, dokud se nestanou opravdu pojištěními, měly počítat z celkového příjmu daného člověka, ne jenom z jeho pracovní činnosti. A je jedno jestli ty peníze má z pronájmu bytu, půdy, prodeje meruněk, pronájmu plotu na reklamu, nebo třeba focení aktů. Peníze z pronájmu bytu budou asi nejčastější případ. Tyto daně vycházejí z logiky že kdo má vyšší příjem, tak se má na financování těch služeb podílet víc. Jenže v dob kdy se to vymýšlelo byly příjmy z čehokoliv jiného než práce ne tak běžné. Dnes je situace jiná a zejména ve větších městech je ten… Číst vice »

medical examiner

A jak by s tím zahýbalo regulované nájemné?

Za 80m2 max.
6 400,- v 1.kategorii,
12 800,- ve 2.kategorii (Jihlava, Karlovy Vary, Liberec, Ostrava, Pardubice a Ústí n. Labem)
19 200,- ve 3.kategorii (všechna uměle vzniklá, zejména panelová osídlení)

Znalec

To je hned vidět, že tomu hodně rozumíte!

Pája

Ne každý má krátkou paměť. Ona už tady ODS jaksi vládla a tak nějak kdysi přispěla ke vzniku Burešova hnutí i oblibě ČSSD už je zapomenuto? Ale jděte 😆

Znalec

No to se hned pozná, že tomu rozumíte.

Karl vB.

Jedním z možných vysvětlení může být třeba i to, že ironie a sarkasmus mi nejsou cizí…..

Gargy

Priority jsou jasné..urychlení důležitých staveb..a hlavně koordinace výluk.a potom když nám až nebude házet klacky.. respektive stromy a jiné věci před vlaky.

Gargy

Priority jsou jasné..urychlení důležitých staveb..a hlavně koordinace výluk.a potom když nám až nebude házet klacky.. respektive stromy a jiné věci před vlaky.

Georg

einmal ist keinmal!

Stara skola

Ocekavam, ze prioritu budou mit tunely.

medical examiner

Takže konečně bude ten do Berouna?
Nebo jen ty finanční?

Jan

Ten do Berouna bude i finanční. Ale už aby se začalo něco dít.

Jaaa

Náhodou, už se po několikatýdenních obrovských diskusích a bojích rozhodlo, že kilometrování (staničení) tunelů bude od žst. Praha hl.n. a bude šmahem i přes Smíchov a že každá trouba bude mít vlastní. 😀

Zdenda

Celkový úpadek železnice pokračuje. Policajt železničářem. Kluci v tom umí chodit. Ať žijou trafiky

Kubrt

Házení vekslí v Tanvaldu není dobrou kvalifikační výbavou pro tuto funkci.

medical examiner

Ne…ale být řekněme šéfem DKV/SOKV by už byla dobrá kvalifikace alespoň pro nějakého odborného náměstka na ministerstvu…

Gwann

DKV, čili vlastně dílny + depo, kvalifikují automaticky k jaké náměstkovské pozici na MD? náměstek pro ŽOSky není, ne?

medical examiner

Být to vedoucí sekce strojní (tedy vozidel)…

Kryštof

Závidíte že má někdo lepší funkci? Aha…. lopata s Vysokou školou života a řídícím se selským ,,rozumem,, namísto exaktních faktů….. Pravděpodobně volič SPD či Trikokolory….. Naštěstí takových ubývá.

Radim

Mohl byste se naučit psát uvozovky

Kryštof

Došly argumenty?

Pája

Taky čárky ve větě. A vůbec je ten psaný projev takový….. No nevím 😃

Kryštof

21 mínusů – očekávám, že je to od řadových zaměstnanců na dráze, kteří se absolutně neorientují v tržním prostředí

BDT

Radši by jste tam měla někoho, kdo ještě přikládal uhlí na parní lokomotivě?

zdeva

Odbornik na vse…

Kubrt

Zkušený a komunikačně zdatný člověk. Správní rada neřeší technické detaily. A opravdu není ani třeba sklouzávat ke srovnávání předpokladů pro členství pana Červíčka a členů ostatních/bývalých.

zdeva

Policista brig. gen. v.v. profesně nic s dopravou neměl společného…

Kubrt

Čtyři roky náměstek hejtmana pro dopravu, dva roky hejtman, to člověku jistý vhled do systému dá. Ale zejména – je to do značné míry manažerská funkce.
Já vím, že skalní ČSD fans to nepochopí, ale v podobných funkcích nejde o znalost dopravních předpisů, ale o schopnost vnímat problémy, analyzovat je, komunikovat s ostatními , hledat společně řešení.

Jiří Kocurek

Chtěli by šéfovat, ale nesvedou ani přečíst životopis.

Jiří Kocurek

„V letech 2007–2008 působil jako ředitel služby dopravní policie.“

Tolik wikipedie. Ale jako jo, dopravní policajt přece o dopravě nic neví, protože nedovede vyměnit pražec.

Gwann

a co s dráhou měl kdy společné Foldyna?

vyjma pozice radního pro dopravu akorát tak to, že když byl kapitánem labské plavby, tak plul kolem tratí 090/098 a 072/073

Georg

vysokovske spojce jsme tak blizko jako nikdy predtim 😁

Frantisek

Nu, kéž by. Nedávno celkem trefně pojmenoval podstatu věcí, okolo níž jiní léta chodí mlčky. Na druhou stranu, ODS (stejně ovšem jako většina ostatních stran svým konáním) léta všude upřednostňuje auta, tedy uvidíme.

K.S.

A co má upřednostňovat když SŽ a vše před ní je akční asi jako mexický důchodce při siestě?

JiriP

Snad nenapadne ano VO – HK – Chocen

Jaroslav Tyle

Královéhradecký kraj a tedy i pan hejtman Červíček VOCHOC podporují. Vždyť jim to zlepší spojení s Prahou 🙂

JiriP

*nezapadne

Karl vB.

Podstatné zkvalitnění spojení Velký Osek – HK – Choceň lze považovat za jedinou celostátní prioritu železniční sítě na území Královehradeckého kraje.

Tomáš Záruba

Podle mě i ten Náchod (a s ním spojené zlepšení spojení do Polska) má celostátní význam. Stejně tak elektrizace 032/045, neb bude možné zlevnit provoz R10 a tedy celostátně něco někde přidat/neškrtnout. 😉

Rektor

Prioritizace většinou znamená jen bezhlavé škrtání.

medical examiner

Třeba že se škrtne trať na mošnovské letiště…
Takový BusLine by hned měl řidičů dostatek, když by se jen jemu škrtlo v tom Královéhradeckém kraji 33 linek…