Nový šéf DPP: Chceme rozšířit síť trolejbusů a zavést elektrobusy
Tramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Bankéř Petr Witowski stojí v čele pražského dopravního podniku teprve měsíc, v prioritách má ale jasno. Vedle důkladné revize smluv
Hlavně proboha, aby byly soupravy na trase D plně kompatibilní s trasami A, B a C. To znamená délka nástupiště, délka soupravy a další, protože jsem někde četl, že nějaký „inteligent“ navrhuje jinou délku nástupiště a jiný počet vagonů v soupravě na nové trase D – no to by byl konec možného budoucího sjednocení systémů na všech trasách a z toho plynoucí úspory na údržbě, opravách a dalším.
Fajn, takže s těmi pochybnými experimenty s průběžně dobíjenými trolejbusy budou pokračovat dál.
Má pravdu: „z klimatizovaného auta do neklimatizované tramvaje nikoho nedostanete“. Ještě dlouho se budou muset napravovat chyby vedení Prahy za ODS Béma a spol.
O tom si můžete povídat s panem Machem níže. Odpor proti klimatizaci vycházel zejména zevnitř DP od těch „dopraváků s praxí“…
Bankéř v čele dopravního podniku! Proč se některé chyby opakují a zodpovědní se nepoučí? Stačilo si ho najmout na kontrolu smluv, ale i u toho se dá domluvit s kýmkoli a nemusí to být bankéř. Ale protože je to bankéř, docela zajímavá bude určitě manažerská smlouva a nějaký ten padáček na odchodnou. No uvidíme za rok, až se bude poroučet. Dát do čela dopravního podniku dopraváka s praxí, to by bylo asi pod úroveň hlavního města 🙁
Takže ne nesouhlas s koncepcí, ale předsudky vůči osobně a předchozí profesi.
Vím o jednom bankéři, co dělal generálního ředitele v ČD a tu firmu výrazně pozvedl, že z toho těží dodnes. ( donutil MD k pravidelným platbám a ne system z ruky do huby, jednotná korporátní identita, vstup na burzu, nákup Railjetů,…)
Takže Petr Žaluda? Je to tajné nebo co?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/banker-v-cele-ceskych-drah-konci-dostal-ho-ministr-c8/r~7a67b0d2f93a11e281610025900fea04/
DPP má obrat 18 mld. Kč, patří mezi největší zaměstnavatele v Praze, tedy si manažera v čele zaslouží.
Dopravák s praxí. No to by nám ještě chybělo.
Však oni tam ve vedení firmy i dopraváci s praxí ve skutečnosti jsou – jen o nich není tento text.
Jistě na pozicích provozních ředitelů to je naopak žádoucí.