LOT 3a leaderboard

Nový šéf ČD Kupec: Kolem výměny vedení je zbytečná hysterie. Elefanty omladíme

Pendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan SůraPendolino a CityElefant na prvním koridoru ve Velimi. Foto: Jan Sůra

Není to ani týden, co se stal Miroslav Kupec novým předsedou představenstva Českých drah. Nejde ale o manažera dosazeného z

Zpět na článek
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bobo

Pro ty co maji dlouhou pamet.. Sledujte kroky ing. Kupce pote co dokomci rozklad CD….

Jan Sova

Tak nějak vedení ČD ještě nestihlo argumentovat, že musí (chce) platově táhnout 14 krajských ředitelství…. a ti druzí néee…

železničář v důchodu

Jak velké je aktuální obsazení „krajských“ útvarů ČD, nevím, možná by sice bylo možné ušetřit 14 „krajských ředitelů“, ale chcete-li řádně a pružně komunikovat s kraji, minimálně jednoho „styčného“ referenta pro každý kraj stejně potřebujete – a optimální je, když má sídlo přímo v příslušném krajském městě …

Vlastik

Koukam, ze az na par vyjimek je to zde samy odbornik, expert, znalec. Velmi zabavne cteni.

T.H.

Takže aktuálním „důvodem“, proč se nesmí soutěžit ale má se to nabagrovat ČD, jsou režimky důchodců a historické lokomotivy.

Anjel777

Za rezinky si dochodcovia platia,ti ktori neboli zamestnancami dopravcu maju pomerne vysoku sumu za prolongaciu.Aj mne u kasy uz viaceri byv.zelezniciari na dochodku oznamili,ze uz na r.2019 si nebudu prolongovat rezinky,ked mozu cestovat so 75% zlavou.Pre tych ktori necestuju casto tak uz rezinky nebudu vyhodne.

AAA

a síťovost!

Asdf

Mno, pan Kupec už tak nějak od pohledu vypadá, že se pomalu těší do důchodu a svoje si nějak doklepe.
Mimochodem nikdo mi doteď rozumě nevysvětlil, proč musel Krtek odejít.

Anjel777

Politicka objednávka.Tiez nechapem,pan Krtek mal vystudovane aj prestizne VS v zahranici,bol zarukou stability.Minister Tok si myslel ze Krtek ostane 1.namestnikom gen.riaditela a bude mat na starosti ekonomiku.

Martin

Bodeď by ČD měli prachy a zázemí na pořádnou údržbu vozidel když šup miliarda Škodovce, šup miliadra Tratecu za předražené a nekvalitní modernizace a majitelé si vozí zadky v Porsche. Proboha je třeba se probudit, vemte rozum do hrsti a jeďte do depa v Rakousku, Švýcarsku a uvidíte jak vypadá moderní depo. Na ONJ je sice nejmodernější soustruh, ale uklízečky berou vodu za halou v hydrantu jak někde v Africe, všechno podudržovaný, nejsou kvalifikovaní a zaplacení lidi, nářadí, měřící technika… Co to je za kecy, že všechna vozidla jsou poruchová. Jsou ale některé víc a něteré míň a vozidla jezdící… Číst vice »

Vašek

Nevím, nepřijde mi z odpovědí jako zrovna člověk na svém místě. No co, je to poruchové, aspoň bude mít Škoda více práce to opravovat (však už se v opravách zlepšují). Navíc opět píšeme tendry tak, že se do nich přihlásí jenom Škoda a na připomínky ostatních výrobců kašleme, že. S takovou budete mít opravdu jenom poruchové vlaky (však každý je poruchový). Hlavně že pan Kupec ví, že u konkurence změna pohonu nepůjde (asi soudí dle sebe, neb u ČD toho opravdu moc nejde). A ten stoický klid s jakým přešel to, že ČD nebyly připraveny na konec žabotlamů, to mě… Číst vice »

železničář v důchodu

„A ten stoický klid s jakým přešel to, že ČD nebyly připraveny na konec žabotlamů“
Ale ne, to se poněkud mýlíte – naopak jej řízeně připravily: právě ještě v době působení Kupce v roli šéfa pražského DKV …

Ryk Mat

Mě by zajímalo, jestli ten člověk tuší, že ešusy bude nutno dozbrojit pro provoz pod 25 kV/50 Hz a nějak s tím ve svých fantaziích počítá.

Michal

Ten člověk jde za 6 let do důchodu a ešusy za 20 let do šrotu. Do té doby nikde, kde jezdí, přepnuto nebude.

Jan Sova

Jé ešusy do šrotu…. No to je smutné, že si na ně na střední Moravě ani nesáhneme…..
Mezitím to dojezdíme 460/461-čkama (snad)….

KN

ČD jsou úplně mimo. Kraje vůbec nezajímá, že se musí starat o nějaká historická vozidla. Pokud budou toto dávat do ceny za km i nadále, skončí do roku 2021 na výkonu cca 50-70%. Nabízejí ceny až o 100 kč/km vyšší než konkurence. Nemají šanci, jakmile se přihlásí do soutěže alespoň jeden jiný dopravce, tak končí.

železničář v důchodu

Tu cenu „až o 100 kč/km vyšší než konkurence“ ovšem rozhodně nedělá 35 milionů Kč ročně vynaložených navíc na historická vozidla – ty důvody jsou zjevně úplně někde jinde!

Michal

Taky se mi zdá. ČD jedou v miliardách (resp. v nízkých desítkách miliard) a 160 M CZK za sociální program nebo 35 M CZK za Lužnou není úplně pádný argument proč být 2x dražší.

Spíš to bude neefektivnost (lidi/zásobování/organizace) toho správkárenství a jeho žalostné výsledky. Doporučil bych Moosovi nechat si udělat benchmarking na disponibilitu moderních vozidel ČD a výsledky si nechat vysvětlit – teda ideální by bylo tak učinit před jmenováním Kupce za generála…

Bery

Hlavne nevime co v tech nabidkach bylo za sluzby, takze se neda porovnavat. Porovnavat jen cenu za vlkm je pitomost. Ale to uz jsem asi psal u prvniho clanku na toto tema. 🙂

Gogo

„Pohonný modul uprostřed jednotky se dá údajně snadno vyměnit“
Ano vyměnit jde snadno, ale musí být schválený a to je problém protože z pohledu zákona jde v podstatě o novostavbu a to znamená celé kompletní schvalovací řízení a je otázka jestli by se to finančně vyplatilo kvůli pár kusům.

železničář v důchodu

Proč by schválení mělo být problémem, když v praxi už obě varianty existují a jezdí, takže by šlo spíše jen o formální „přeschválení“?

Jarodd

„Pohonný modul uprostřed jednotky se dá údajně snadno vyměnit“ – „…Stadler to teoreticky zpracováno má, ale ještě to nikdy nedělal“ = NEJDE TO? Proč? Protože to řekl zástupce ČD??? Nemám RegioJet z určitých důvodů rád, ale tohle je pane Kupče trapné.

Jan

To je klasika: „Nejde to, protože se to tak nikdy nedělalo“ 😀 Oblíbená výmluvá pro zachování starých pořádku a pak se lidí diví, že hromadná doprava se tak těžko dostává do 21. toletí.

OdborářzOSŽ

Modernizovat interiér Elefantů? Když jejich jejich pohon je katastrofa, tlumení mezivozového spojení KO snad na všech jednotkách, velká WC společně s tím v 1. třídě imrvere porouchaná, takže běžně v jednotce jdou jen malá a ještě ne všechna. Neumíme si poradit ani s mytím jednotek, mytím čelních skel -není čím, není kdo. Pískování nefunkční zcela všude, kde bylo dosazeno, každá má totálně zapadlené podvozky od vadných ostřikovačů. Nejhorší bylo celé léto jezdit v jednotkách bez funkční klimatizace a že jich je požehnaně. By si měl pan Kupec občas jít do depa, mezi lidi a mezi vozidla o kterých hovoří. Elefanti… Číst vice »

Jakub

Elefanty jezdím denně od jejich nasazení a oproti panťákům 451 je jízda nebe a dudy a to i dokonce proti Regio Panterům. Pokud máte zkušenosti s nekomfortem, pravděpodobně jsou dány špatným stavem trati. Oproti rekonstruovaným starým patrovým vozům Abych jen nechválil, během léta je vypadlá klimatizace u celé třetiny jednotek v provozu, naštěstí pouze v některých oddílech, se záchody to také není úplně růžové, nicméně na to už jsem si zvykl a hlavně, pokud je jeden mimo provoz, zkrátka jdu do jiného oddílu. Rychlíkem slonem do Děčína jsem také jel a absolutně bez problému. Vlak po koridoru zvládl 140 km/h… Číst vice »

železničář v důchodu

Ten interiér ale opravdu není ani zdaleka všechno – vím třeba o případu, kdy v celé jednotce nefungovala klimatizace a nedělní odpolední rychlík do Děčína stál 15 minut uzavřený mimo perón ve výhybně v Praze-Bubenči, protože kvůli výluce nemohl zajet až k podbabskému perónu, za kterým už totiž není žádné (odjezdové) návěstidlo (nějaký investor ze SŽDC = „šetřílek“ ušetřil, a tak jsou tam jen dvouoké „ranžírky“, které vlakovou cestu samozřejmě ukončit nemohou …) – a cestující už volali „stodvanáctku“, aby pro ty kolabující přijela „rychlá“, protože průvodčí se prý někam „zašil“ a ke strojvedoucímu se dostat nemohli (stejně by jim… Číst vice »

Mojlir

Klika nouzového otevření dveří funguje (musí fungovat) vždy.

železničář v důchodu

Já bych jí asi použít uměl (a možná bych to i udělal), ale u běžných nedělních odpoledních cestujících bych si tím úplně jistý nebyl – navíc když jim nikdo ani neřekne, proč někde stojí a jak dlouho ten pobyt potrvá …

jal

To se ale týká jen pražských vozidel. Nejen elefantů…

Michal

No vidíte a pan Kupec dává rozhovory, že chce zakládat opravárenský byznys. Jojo, spolehlivost techniky je běh na dlouho trať…

Jediný, co je tam pozitivní je, že se Škoda začíná mít trochu víc k práci na opravách. Jen aby jim to vydrželo…

Jan Sova

To už jeden ředitel ČD (cargo) měl opravárenský byznys v Ostravě. Jmenoval se B….a (ale jeho se nesmí říkat, je to jako z Harryho pottera)

TrainDriver

Honziku, myslíš Bazalu nebo Voldemorta?

Pitrys

Proboha co za čuňata tam u vás jezdí? U nás jsou sloni bez čárky nebo škrábance, sedadla mimo pár výjimek kde jsou ošoupaná z čelní strany jako nová. Nojo, Praha kraj razovitý.

Matěj Vondřička

Jezdím se Cityelefanty jako průvodčí, velká část toho, co píšete, není pravda. WC se sice porouchávají, ale pokud ano, pak jde zpravidla pouze o jedno-dvě na jednotce, což při jejich celkovém množství zdaleka není fatální (a rozhodně o nic nachylnejsi k poruchám nejsou „velká“ WC či to v jedničce). S poruchami klimatizace to také rozhodně není tak špatné, během léta jsem samozřejmě na některé případy narazil, ale nebylo jich mnoho. Na lince do Děčína jsou Cityelefanty pro cestující zvyklé na béčka velkou parádou, mezi známými se setkávám zpravidla s pozitivními ohlasy. Pravdou je, že zejména starší generace vypadají zejména kvůli… Číst vice »

OdborářOSŽ

Hysterie?
Ano, ale ne kolem změn ve vedení, ale jenom kolem osoby pana Kupce. Jeho pověst ničitele je v DKV kde působil známá. Nezlepšilo to ani násilné a nefunkční rozdělení Národního dopravce na provoz a údržbu, taky prosadil svou. Nyní se již druhý měsíc hroutí provoz, stroje jsou udržovány ve stavu „ještě to jede vlastní silou“ na základě principu garážmistra amatéra. Tak to je fakt úspěch, hodný povýšení, gratujuji. Proč nám stále cpou do vedení arogantní ignoranty? Asi mají jiný talelnt, pozvrací se z těch sraček jako poslední 🙁

Medvěd

To se povedlo. Do ČD a.s. vrtá „pořád někdo“ a výsledek je ………….

http://www.sosad.cz/skandal-molegate-nebo-krtkogate-dozorci-rady-ceskych-drah/

Karel Sined

Pěkný rozhovor, na ty Elefanty se moc těším, rekonstrukci už potřebují. Pendolina se povedla.

Dusanh

Povedla – to máte na mysli ten doprasený interiér bistra???