Nový šéf Air France chce zrušit značku pro „mileniály“ Joon
V sobotu oslaví rok provozu, pravděpodobnost druhých narozenin ale není už příliš reálná. Francouzské aerolinky Joon, které založila letecká společnost
V sobotu oslaví rok provozu, pravděpodobnost druhých narozenin ale není už příliš reálná. Francouzské aerolinky Joon, které založila letecká společnost Air France, míří k zániku. Značku založenou původně jako dopravce pro mladší generaci chce zrušit nový šéf Air France Benjamin Smith.
O jeho plánu jako první informoval francouzský list Le Figaro. Konec Joonu zatím není definitivní, Benjamin Smith ale uvedl, že nevidí příliš důvodů, proč by měl tento model aerolinky pokračovat. Jedním z důvodů může být i hrozící stávka v Joonu, kde posádky vydělávají mnohem méně než v mateřské Air France. Joon není ani klasickou nízkonákladovou aerolinkou, ani klasickým dopravcem, zůstala na cestě mezi dvě provozními modely.
Některé linky Air France Joon kompletně převzal, od příštího jara by měl Joon létat místo Air France i mezi Prahou a Paříží.
Joon založily Air France hlavně pro lety do dovolenkových destinací, postupně se do sítě dostávají i linky, které více živí byznysová klientela.
Air France založily Joon i jako laboratoř pro různé inovace, mluví o ní jako o firmě pro takzvané mileniály, tedy generaci, která na začátku tisíciletí dosáhla dospělosti. Air France chce s novou značkou mířit hlavně na mladé cestující do 35 let. Aktuálně aerolinka zaměstnává zhruba 550 lidí.