Letecké společnosti Letectví

Další „hladolet“. Joon vystřídá Air France na lince Praha – Paříž

Airbus A320 společnosti Joon. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons
Airbus A320 společnosti Joon. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons

Air France přenechá letecké spojení Prahy s Paříží své loni vzniklé značce Joon, která se profilovala původně jako hlavně dopravce pro mladší generaci a současně působí jako dceřiná firma s nižšími náklady. Od 31. března převezme Joon všechny lety mezi oběma hlavními městy. Pro cestující to znamená v ekonomické třídě konec bezplatného jídla.

Air France přesun zveřejnily v tiskové zprávě , Praha je jednou ze šesti destinací, kam místo Air France bude létat Joon. Změny jsou už patrné i v rezervačním systému aerolinky.

Joon převezme všechny tři lety Air France z Prahy denně, podle rezervačního systému bude na linku nasazovat jen Airbusy A320 (174 míst) a A321(212 míst), dosud Air France nasazuje někdy i menší A319.

I nadále bude linku provozovat ve spolupráci s Českými aeroliniemi, s kterými si sdílí kapacitu. Obě společnosti létají a budou létat šestkrát denně. Joon poletí z Prahy ve stejné časy jako dosud Air France: 9:50, 15:25 a 20:35.

Air France tak nebude od konce března provozovat do Prahy žádné lety se stroji v jejich firemním nátěru. Letadla Joon mají pouze dvě malé samolepky, že patří do skupiny Air France, podobně jako letadla společnosti Hop! Ta létá z Prahy do Lyonu. 

Joon je další leteckou společností, kterou si velký zavedený dopravce zavedl jako levnější nízkonákladovou dceru, u které se platí například zvlášť za odbavené zavazadlo nebo jídlo na palubě. Podobný model má například Lufthansa se svoji značkou EuroWings. Nový dopravce navíc pomáhá řešit aerolinkám problém s často stávkujícím personálem, nastavené pracovní smlouvy nejsou tak velkorysé, jako u původního zaměstnavatele. 

Joon nabízí zdarma na palubě pouze nealkoholické nápoje, ostatní občerstvení je zpoplatněné. Bezplatný servis je pouze v byznys třídě. Zavazadla dosud Air France nabízí zdarma v tarifu Standard, zpoplatněné je pouze v tarifu Light.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pokud bude v ekonomické třídě konec bezplatného jídla vyvážen odpovídající slevou na letence tak to beru, pokud ne tak je to prasárna. Osobně také považuji lety do cca 3 hodin za místní frekvenci na které jídlo nepotřebuji pokud si mohu přinést na palubu vlastní nápoj.

  • Je pravda, že ani AirFrance ma na tejto trase servisom, službami, prístupom posádky a pod. neoslovilo ale na Joon medzi Lisabonom a Parížom nezabudnem. Neschopné posádky, ktoré nevedeli anglicky, bezplatná bola len káva a voda (nehovorím, že potrebujem niečo viac, ale kupovali sme to ešte ako AirFrance) a celkový dojem bol veľmi zlý. Navyše ako “lowcost” na tejto linke nemajú šancu.

  • Teda nechápu proč takovýhle krátk let nazýváte „hladolet“?
    Asi mám jako uživatel nízkonákladových letů po Evropě jinou představu. Na cca až maximálně 3 hodiny letu by mě nějaké jídlo v letadle ani neoslovilo.

    • Přesně tak – typickým „hladoletem“ je spíš většina destinací ČSA, kde člověk dostane rozlévané nealko (z 2l flašky) a „lehký snack“ (karamelový „kekešek“ nebo nejlevnější krekry), ke koupi pak maximálně nějakou roky neměnnou bagetu (od Hamé…). Poplivávaný Ryanair má různé panini, croque, ohřeje lasagne, ratatouille nebo kuře s těstovinama… protože to je kšeft. Jasně, ani to není žádný kulinární zážitek, ale letadlo je od dopravy z místa A do místa B a jídlo na hodinovém letu rozhodně není nezbytností. Jde jen o to, aby se „low-cost“ různých státních molochů taky odrazil v „low-fare“ pro cestující :).

Newsletter

Partneři


Výběr editora