Letecké společnosti Letectví

Další „hladolet“. Joon vystřídá Air France na lince Praha – Paříž

Airbus A320 společnosti Joon. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons
Airbus A320 společnosti Joon. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons

Air France přenechá letecké spojení Prahy s Paříží své loni vzniklé značce Joon, která se profilovala původně jako hlavně dopravce pro mladší generaci a současně působí jako dceřiná firma s nižšími náklady. Od 31. března převezme Joon všechny lety mezi oběma hlavními městy. Pro cestující to znamená v ekonomické třídě konec bezplatného jídla.

Air France přesun zveřejnily v tiskové zprávě , Praha je jednou ze šesti destinací, kam místo Air France bude létat Joon. Změny jsou už patrné i v rezervačním systému aerolinky.

Joon převezme všechny tři lety Air France z Prahy denně, podle rezervačního systému bude na linku nasazovat jen Airbusy A320 (174 míst) a A321(212 míst), dosud Air France nasazuje někdy i menší A319.

I nadále bude linku provozovat ve spolupráci s Českými aeroliniemi, s kterými si sdílí kapacitu. Obě společnosti létají a budou létat šestkrát denně. Joon poletí z Prahy ve stejné časy jako dosud Air France: 9:50, 15:25 a 20:35.

Air France tak nebude od konce března provozovat do Prahy žádné lety se stroji v jejich firemním nátěru. Letadla Joon mají pouze dvě malé samolepky, že patří do skupiny Air France, podobně jako letadla společnosti Hop! Ta létá z Prahy do Lyonu. 

Joon je další leteckou společností, kterou si velký zavedený dopravce zavedl jako levnější nízkonákladovou dceru, u které se platí například zvlášť za odbavené zavazadlo nebo jídlo na palubě. Podobný model má například Lufthansa se svoji značkou EuroWings. Nový dopravce navíc pomáhá řešit aerolinkám problém s často stávkujícím personálem, nastavené pracovní smlouvy nejsou tak velkorysé, jako u původního zaměstnavatele. 

Joon nabízí zdarma na palubě pouze nealkoholické nápoje, ostatní občerstvení je zpoplatněné. Bezplatný servis je pouze v byznys třídě. Zavazadla dosud Air France nabízí zdarma v tarifu Standard, zpoplatněné je pouze v tarifu Light.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Gogo
Host
Gogo

Pokud bude v ekonomické třídě konec bezplatného jídla vyvážen odpovídající slevou na letence tak to beru, pokud ne tak je to prasárna. Osobně také považuji lety do cca 3 hodin za místní frekvenci na které jídlo nepotřebuji pokud si mohu přinést na palubu vlastní nápoj.

Ondra
Host
Ondra

Jídlo a nápoj si můžete vzít vzdy

MeKE
Host
MeKE

Je pravda, že ani AirFrance ma na tejto trase servisom, službami, prístupom posádky a pod. neoslovilo ale na Joon medzi Lisabonom a Parížom nezabudnem. Neschopné posádky, ktoré nevedeli anglicky, bezplatná bola len káva a voda (nehovorím, že potrebujem niečo viac, ale kupovali sme to ešte ako AirFrance) a celkový dojem bol veľmi zlý. Navyše ako “lowcost” na tejto linke nemajú šancu.

Alibaba
Host
Alibaba

Teda nechápu proč takovýhle krátk let nazýváte „hladolet“?
Asi mám jako uživatel nízkonákladových letů po Evropě jinou představu. Na cca až maximálně 3 hodiny letu by mě nějaké jídlo v letadle ani neoslovilo.

T.H.
Host
T.H.

Přesně tak – typickým „hladoletem“ je spíš většina destinací ČSA, kde člověk dostane rozlévané nealko (z 2l flašky) a „lehký snack“ (karamelový „kekešek“ nebo nejlevnější krekry), ke koupi pak maximálně nějakou roky neměnnou bagetu (od Hamé…). Poplivávaný Ryanair má různé panini, croque, ohřeje lasagne, ratatouille nebo kuře s těstovinama… protože to je kšeft. Jasně, ani to není žádný kulinární zážitek, ale letadlo je od dopravy z místa A do místa B a jídlo na hodinovém letu rozhodně není nezbytností. Jde jen o to, aby se „low-cost“ různých státních molochů taky odrazil v „low-fare“ pro cestující :).

Partneři


Newsletter

Výběr editora