Nový rekord pro Iveco. Ve Vysokém Mýtě vyrobili nejvíce autobusů v historii
Výroba autobusů ve společnosti Iveco Czech Republic. Foto: Jan Sůra
Společnost Iveco Czech Republic loni ve Vysokém Mýtě vyrobila 4 612 autobusů, nejvíce v historii závodu. Meziročně produkce stoupla o
Perfekt…
U nás v OL kraji hodně dopravců (Arriva, Vojtila) oproti minulé dekádě SORů nakoupili ve velkém právě Iveca (většinou Crossway). Takže firmě se určitě daří, byť Irisbus bylo pro mě zavedené jméno ve střední Evropě. Cenově je to ale myslím dražší oproti SORům, takže krajské rozpočty musely přitlačit na pilku….
To by mě zajímalo jaké bonusy z toho budou mít zaměstnanci. (Čeští)
Kdybys nebyl líný, tak se mrkl na nabízené pozice a zjistil u dělnických profesí třeba následující: Nadstandardní finanční ohodnocení a bonusový program Širokou škálu zaměstnaneckých výhod, zejména 5 dní dovolené navíc Pracovní dobu v délce 7,5 hodiny denně Příplatky za práci v odpolední směně a za přesčas nad rámec zákonných limitů Ozdravně-rekondiční program, sport a kultura zahrnující dvě šekové poukázky v hodnotách 2 500 Kč vyplacených dvakrát ročně ze Sociálního fondu společnosti Příspěvek na stravování ve vlastním stravovacím zařízení Příspěvek na penzijní připojištění Příspěvek při narození dítěte Vitamínový a pitný režim Program „Employee Life Assistant“ – anonymní služba v oblasti… Číst vice »
Co to je za bonus „Pracovní doba 7,5h denně“. Já myslel že je to dané zakoníkem práce. A be je to mylšeno že i sobota a neděle?
Oprava: A nebo je to…..
7,5 hodin denně není dané zákoníkem práce, tam je maximum 40 hodin týdně.
Ano. Při jednosměnném provozu , tzn. 8 hodin denně . Ve dvousměnném 7,45 a v tří 7,30 . V každém pracovním kalendáři to máš i vzadu spočítané kolik máš limit hodin za měsíc .
§ 79 – Stanovená týdenní pracovní doba (1) Délka stanovené týdenní pracovní doby činí 40 hodin týdně. (2) Délka stanovené týdenní pracovní doby činí u zaměstnanců a) pracujících v podzemí při těžbě uhlí, rud a nerudných surovin, v důlní výstavbě a na báňských pracovištích geologického průzkumu 37,5 hodiny týdně, b) s třísměnným a nepřetržitým pracovním režimem 37,5 hodiny týdně, c) s dvousměnným pracovním režimem 38,75 hodiny týdně. (3) Zkrácení stanovené týdenní pracovní doby bez snížení mzdy pod rozsah stanovený v odstavcích 1 a 2 může obsahovat jen kolektivní smlouva nebo vnitřní předpis. Zkrácení stanovené týdenní pracovní doby podle věty první… Číst vice »
Některé společnosti mají pracovní dobu 7,5 hodiny namísto 8,5. Prostě odpracuješ o 5 hodin týdně méně. Je to výhoda třeba pro dojíždějící zaměstnance, že ušetří něco z času stráveného cestou.
Něco z času stráveného cestou ušetří pracující jedině při menším počtu pracovních dnů – délka pracovní doby v jednotlivých dnech téměř nerozhoduje (leda by se výrazně lišily možnosti spojení a cestovní doba v různých obdobích dne).
Taky jsem to tak pochopil. Možna kolega myslel že straví měně času mimo domov (čas cesty + prac. doba). Laický řečeno je dřive doma z roboty….
Akorát v ivecu ke dané 7,5 hod denně …. To uvádějí oni….. Zatím co mistr ti nařídí třeba každej den 2 hod …. Bez ohledu na to jestli se máš jak dostavit domu nebo jiný vlastní důležitý nebo rodiny problémy … Citujem… Zůstaneš přesčas nebo máš áčko … Áčko = bez prémii ..3x áčko = vyhazov .
A pak že dělaj rekordy .
Nechci vám brát iluze ale to jsou obecné jalové fráze které mele úplně každý náborář od kusu placený. Pak obvykle následuje střet s realitou. Obzvláště tady na Balkáně.
Mzdu. Ovšem národovci by nejraději zakázky na exort zrušili, firmu zkrachovali a pak se vztekali, že je několik tisíc lidí na dlažbě.
Zdravím, myslíte jaké bonusy,za to,že jsme udělali rekord? No to vám povím úplně přesně, žádný,nemáme na něj nárok. Kapacita se zvyšuje,odměna nikoli,jak tomu je třeba ve Škodovce.
Tradiční český výrobce autobusů. Bravo.
Nevím, zda to myslite jako ironii, ale Iveco se skutečně dá považovat, jakožto nástupce Karosy, za tradičního českého výrobce 🙂
A ta jako nástupce firmy Sodomka.
a ještě dříve První východočeská výroba kočárů
Ano. Josef Sodomka starší, vyučený kolář s praxí ve výrobě kočárů a saní, později založil živnost, následně zakoupil parní stroj a založil továrnu pojmenovanou „První východočeská parostrojní výroba kočárů, Josef Sodomka, Vysoké Mýto“.
Od kdy se ovšem vysokomýtským přezdívá „kujebáci“ se dobře neví.
Protože Vysoké Mýto (asi i s blízkým okolím) je Kujebina – ale jak ten název vznikl, netuším.
Kujebáci
http://mesto.vysoke-myto.cz/kujebina
jo, Sodomkové firmu vybudovali, komunisti je z firmy vyhnali a pak to prodali do zahraničí. Ovšem může za to kupující, že si to nekoupil žádný čech … který by měl peníze na zakoupení a na potřebné investice. On se tam totiž vyráběl 1 typ autobusu + odvozený kloubový. Opravdu široká nabídka. Starý pan Sodomka by brečel. On dokázal navrhnout a vyrobit karoserii na cokoliv!
Jasně, viz příklady zde: https://www.google.cz/search?q=tatra+sodomka&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjO-qywn6TnAhUEaFAKHQHyCbwQsAR6BAgKEAE&biw=1366&bih=604
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f3/Beroun%2C_DOD_Probotrans%2C_RTO_m%C4%9Bstsk%C3%A9_s_vlekem.jpg/800px-Beroun%2C_DOD_Probotrans%2C_RTO_m%C4%9Bstsk%C3%A9_s_vlekem.jpg
Vážený pane Kocurek. Když o daném tématu nic nevíte raději nepište nic 😀. Karosu neprodali komunisté. Kupoval ji Renault až po revoluci. No a o tom co se tu vyrábělo nebo jaké úspěchy zaznamenaly autobusy z Karosy i na mezinárodních soutěžích se ani zmiňovat nebudu.
Soutěže ještě žádnou fabriku neuživily, viz Tatra a její někdejší úspěchy na Dakaru. J. Kocourek má pravdu, Karosa neměla na začátku 90. portfolio, které bylo mimo ČR/SR prodejné, přeci jen řada 700 nebyla žádný hic-tec. A k tomu a hlavně, neměla peníze na vybudování kvalitní prodejní sítě v zahraničí. Takže to, že ji koupil Renault bylo štěstí, koukněte jak dopadly jiné fabriky, třeba Ikarus.
Já netvrdím že je nebo bylo špatně to že se Karosa prodala já oponoval pana Kocurka v tom že Karosu prodali komunisti. A v Karose byli velice šikovní a schopní lidé proto jsem psal o těch úspěších tím jsem nemyslel soutěže typu Dakaru 😀. To asi nevíte že autobus z Karosy získal pohár na veletrhu ve Francii a jejich autobus vzbudil celkem slušný obdiv.
Může být, rozhodně nejsem žádný specialista na historii autobusů. Ale kšeftu trochu rozumím. A to, že dostanete medaili na výstavě (za co konkrétně?) ještě neznamená, že to dokážete prodat. Jakmile dojde při jednání na servisní síť, dostupnost ND, tak narazí kosa na kámen.
komunisticka potemkinada, celej rto lux v bruselu… 🙂
nejvetsi uspech byl prodej licence na rto zoufalcum do polska, kde to vyrabeli do konce osmdesatych let…
Hlupákům se nemá odporovat, ale občas je to nutné: Tak tedy: Iveco má ve Vysokém Mýtě krom výroby také vývoj, čili oddělení s mnoha konstruktéry. A že Karosu koupil Renault, který časem podnik prodal Ivecu? Tak to bylo jedině dobře, protože ve Vysokém Mýtě by jinak dnes už žádný podnik vyrábějící autobusy nebyl. Karosa zejména v osmdesátých letech nevyráběla kvalitní autobusy – jednak již byly dosti zastaralé a také trpěly poruchovostí, špatnou protikorozní ochranou atd.. Musel přijít někdo, kdo tam předně pohlídal kvalitu, investoval do vývoje, výrobní technologie atd.. Bylo toto málo? Nebo si snad někdo myslí, že před více… Číst vice »
To samé se už bohužel nepovedlo v Mnichově Hradišti, kde o LIAZ měl enormní zájem jeden výrobce nákladních automobilů z Německa. Důvodem toho byl model Xena, který na západě překvapil a některá konstrukční řešení z tohoto vozu použil Švábský výrobce u svých modelů.