Nový rekord na Ruzyni. Loňský růst táhly hlavně dálkové linky, letadel ubylo
Boeing 767-300 společnosti United Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha
Letiště Praha loni zaznamenalo nový rekord počtu přepravených cestujících. Za celý rok odbavilo celkem 17,804 milionů pasažérů, o šest procent
„Denně prošlo pražským letištěm vloni v průměru téměř 49 tisíc cestujících, nejvíce však v pátek 28. června 2019, kdy bylo během 24 hodin odbaveno rekordních 70 979 lidí.“ Takže počítejme: vezměme za základ špičkově asi 80 tisíc osob (nějaký nárůst asi bude i nadále), které bude třeba dopravit na letiště během cca 16 hodin (protože v hlubokou noc se startuje i přistává jen minimálně), tedy cca 5000 lidí za hodinu, to je asi 100 pohodlných zájezdových autobusů s 50 místy k sezení za předpokladu, že všichni použijí VHD – to není nic nezvládnutelného ani tou autobusovou dopravou (každou minutu jeden… Číst vice »
Někteří lidi mají na to – lítat letadlama. Tak těm bych snížil životní příjmy, aby byli na pozici těch, co nikdy v životě nebudou mít na to – lítat letadlama.
závist? zkuste změnit život, třeba přestat kouřit nebo pít a můžete letět častěji než „někteří lidi“
Doufám, že si politici uvědomují, že na turismu v levném městě nemůžeme stavět do nekonečna, a udělají z Prahy atraktivní business destinaci, která si přepravní objemy podrží i po dalším posílení koruny a místní kupní síly, tedy cen.
Je třeba to porovnat s Varšavou, Budapeští, případně Vídni …
Varšava 18,9 milionů a nárůst 6,3%, Budapešť 16,1 milionů a nárůst 8,8%, Vídeň ještě výsledky za 2019 nezveřejnila, ale bude zřejmě někde okolo 31 mio a nárůst tak 16%. Pokud se podíváme na další okolní letiště, tak Mnichov 47,9 mio (+3,6%), Frankfurt 70,6 mio (+1,5%), Katowice 4,8 mio (+0,1%), Krakow 8,4 mio (+24,1%). Drážďany zatím bez přesného čísla, ale okolo 1,5 mio a pokles 10%. Bratislavu jsem za 2019 nehledala, ale bude to něco přes 2 mio bez nárůstu nebo poklesu.
Katowice po letech bouřlivého rozvoje stagnují, ale Kraków mě překvapil. Přitom je to poněkud stísněné letiště – z jedné strany dálnice, z druhé strany dálnice z třetí strany vesnice, ale odbaví přes 8 milionů cestujících za rok.