Nový rekord brněnského letiště, odbavilo už více jak 664 tisíc cestujících
Letiště Brno. Zdroj: BRNO Airport
K překonání dosavadního milníku z roku 2011 výrazně přispěla úspěšná letní sezóna.
K překonání dosavadního milníku z roku 2011 výrazně přispěla úspěšná letní sezóna.
Ještě by tam mohli čas od casu6umyt záchody takový hnus se jen tak nevidí. OSTUDA!@
Nemají být lidé čuňata….
Stačí v letních měsících současné parkoviště u letiště? Není čas na jeho rozšíření, příp. stavbu parkovacího domu? Jaká bývá obsazenost?
Parkovací dům se finančně nevyplatí. Většinou to vychází +100.000,-Kč (aspoň tak to bylo před covidem, teď to bude víc) na jedno parkovací místo, takže návratnost je strašná…
Letos před sezonou se parkoviště rozšířilo snad o 1/3 celkové kapacity a stejně nestačilo. Na příští rok by mělo vzniknout snad ještě dalších 400 míst.
Gratulace. Ať už v komentářích jsou pozitivní i negativní reakce, tak jde vidět, že ikdyž je v okolí dost letišť, tak Brněnské letiště lidé využijí, byť ta vytíženost je 1/3 roku. Získat nové a hlavně pravidelné linky je složité. O tom není pochyb. Destinace a frekvence letů musí odpovídat účelu. Koupákům je prozatím jedno jestli letí v úterý, ve čtvrtek, jestli v 5h ráno nebo 22h večer. Jak si koupí zájezd, tak letí. Pravidelná linka je trochu něco jé. Mezi nejnavštěvovanější destinace v Evropě patří Londýn, Paříž, Amsterdam, Barcelona, Kodaň. Protože Brněnské letiště bylo na letecké mapě světa , když… Číst vice »
No obávám se, že Accolade určitě do letiště investovat nebude. Ti mají byznys jinde.
Asi tak. Letiště jako takové je pro ně nutné zlo – logicky jim šlo jen a pouze o pozemky náležící letišti, pro stavbu BALPu (Brno Airport Logistic Park).
Bohužel pravda. Nevím, zdali s tím kraj vůbec něco zmůže. Přitom ten letištní celek Accolade určitě vynáší více než dost.
Bude muset, to letiště začíná být v hrozném stavu – RWY, apron a pojezdovky (v havarijním stavu) zachvilku budou potřebovat obrovskou investici. To jsem zvědavý jak to dopadne. Naštěstí terminál je „relativně“ nový.
Potenciál koupacích destinací je, řekl bych naplněn. Chtělo by to ještě něco mimo středomoří/Egypta. Pár linek Ryanairu/či někoho jiného navíc – nějaká další do UK mimo Londýn a po jedné do Španělska a Francie (např. Beauvais) a bylo by to naprosto snové.
Takových destinací už i pár bylo. Vzpomínám si na WIZZ do Říma, Lutonu, Eindhovenu. Ryanair do Alicante.
Vueling, Ryanar do Barcelony? Ryan do Manchesteru?
Nemusí téct, stačí když kape.
Manchester, Barcelona nebo i nějaká individuální koupácká destinace typu Řecka nebo Itálie kam se běžně nelítá s cestovkou by byla trefa do černého. Ono většina těch destinací kde se to zkoušelo kdysi dávno byla totálně mimo – ať už Girona, Řím, Berlín, Eindhoven…ale je pravda, že pokud se udrží alespoň to Bergamo, bude to obrovský úspěch.
Další argument pro zavedení vlakového spojení na letiště, kam vedou koleje, ale chybí jen nástupišté a cancourek trolejového vedení.
A výhybky ve Slatině, aby se tam dalo dojet od peronu. Kdysi tam končila linka S1, ale pro velký neúspěch Regionovy už nejezdí. Její protažení na letiště….
Nejezdí, protože od doby co nejde prostě přejít koleje, ale musí se přes most, jsou jiné trasy prostě na cedtu do průmyslové zóny rychlejší.
Je tam nějaký nový plot? Co si pamatuju, tak ještě nedávno se běžně přes koleje přecházelo směr Areál Slatina (dříve Slatina, závod). Ale chtělo by to tu modernizaci s podchodem na obě strany. Třeba v Řečkovicích se po výstavbě nového šikmé rampy v roce 2015, kterou se dá příměji dostat mj. k areálu Lachemy razantně snížil počet lidí chodících přes koleje.
Ale zase se nedávno zavedly 2 nové ranní spoje (Brno hl. n. – ) Židenice – Šlapanice, které tu původní S1 částečně nahrazují (byť s přestupem v Židenicích) a zároveň pak nazpátek zahušťují ranní interval na S6 ze Šlapanic na půlhodinu, což je kvůli zácpám na trase trolejbusu 31 zajímavá alternativa pro ranní cestu do centra.
Taky na letiště jezdí expresní linka za běžný tarif co 30 minut.
https://content.idsjmk.cz/jrady23/230904/E76.pdf
IMHO pořád zbytečný. MHD tam jede od hlaváku a tu poptávku uspokojí.
Navíc v případě večerních/nočních příletů a odletů tam jezdí noční rozjezdy.
Ale na flexení před pražáky, že my už ty koleje na letiště máme dobrý. Jen jestli to není málo.
Počítání koupáků se přeceňuje.
No… Jelikož Brno dotuje vlaky na letiště do Vídně a tím logicky „odsává“ cestující za peníze daňových poplatníků „jinam“ tak je to na české poměry docela slušný výsledek. Teda na české poměry. Jen čekám kdy podobné vlaky na letiště „jinam“ zavedou České Budějovice….
To jsou argumenty jako z ústavu pro choromyslné.
O odsávání by se dalo mluvit, kdyby byla v Brně podobná nabídka spojení. Není.
On někdo nepoletí odpoledne letadlem do Londýna, které mu vyhovuje, protože může jet v noci do Vídně a teprve z tama do Londýna? Docela bych se divil, kdyby se to vyplatilo. Kdo potřeboval letět ráno, jel stejně do Prahy či Vídně busem. Na zavedení vlaku by čekal jen šotouš.
Čte se to hezky. Věřím tomu že se Brno začalo rozjíždět. Navíc jak už tady bylo napsáno, Vídeň a Bratislava nejsou daleko.
Myslíte že v dohledné době by se mohla do nabídky dostat Paříž nebo jiný hub?
Kez by. Co treba Lot, ale to je asi nesmysl vzhledem k poloze….
Vzhledem k tomu, že LOT již letá do Ostravy, Prahy, Vídně… Tato varianta je opravdu mimo.
Je to bohužel dost nepravděpodobné.
To je už takový evergreen, argumentovat Vídní a Bratislavou, Katowicemi, Prahou. Netvrdím, že je to lichý argument. Čas, peníze. Dvě věci které ovlivní výběr odletu. Podívejme se na to z odlišného pohledu. Musíme tedy k jižním sousedům. Salzburg. 4 největší město Rakouska, v okolí Linz, Mnichov, počet obyvatel 160 tis. Pravidelné lety několikrát denně do Frankfurtu (4x) a Düsseldorfu (2x) Hamburg (1x) v zimním letovém řádu!! Videň zde není, kvůli „zelné rakouské ministrini“. A pak dalších pravidelných letů přes týden , Kodaň, Brusel, Berlin, Kolín, Tallinn. Graz – druhe největší město v Rakousku, od Vídně vlakem 2,5 h. Autem 2:15… Číst vice »
Srovnejte kupní sílu průměrneho Brňáka, a průměrného obyvatele Grazu či Salzburgu.
To determinuje velkou část toho, proč tam maj letů tolik, a u nás ne.
Ano, to souhlasím. Ale tyto letiště, včetně Brněnského, nejsou primárně jen pro obyvatele daného města ale především na spadovou oblast. A netvrdím, že Brno má mít 10 pravidelných linek a některé i vícekrát denně. Myšlenka byla poukázat, že i sekundární letiště než to v hlavním městě může fungovat. Dovedl bych si představit např. AirFrance/HOP! kdyby linka přiletěla ve večerních hodinách, letadlo a posádka zůstala přes noc v Brně a ráno odletěla. Případně ještě jednu rotaci přes den. To z důvodu, jak jsem psal v komentáři výše, že Paříž je HUB i turistická destinace. Má myšlenka nebyla zavést 10 pravidelných linek.… Číst vice »
Pokud by tu posádka spala, tak by muže odletět v pozdní dopolední hodině nebo po obědě teprve. Nevím jak moc by se to zase vyplatilo.
určitě nemusela. Večerně ranní rotace je běžná a točí ji jedna posádka.
Ale za podmínky, že to je split duty a mají 4h odpočinek, který se počítá do služby výkonu. Jinak v PRG LO/BA přiletí noční rotace a ti leti až odpolední rotaci. Odpolední rotace letí zase ranní. Navíc to není jejich domovská báze, takže odpočinek musí mít minimálně stejnou délku jako služba. Je v tom ale ještě hodně podmínek a dalších narození dle EASA….
Takto v BRQ fungovaly ČSA když létali pravidelku do PRG. Přílet byl cca 22:30 a odlet ráno 05:35. Plus přes den další rotace.
Nezní to tak komicky jako České Budějovice…
Berte to tak, že je to opravdu úspěch, když hned za rohem je Vídeň a Bratislava a ne o moc dál Praha. Skoro to vychází, jak kdyby každý Brňák 2x někam letěl.
Hlavne, ze se tam bude stavet multifunkcni arena…
Ještě jsou tu třeba Katowice. Přímo z Brna už je to sice poměrně daleko ale pro severní Moravu je to použitelná varianta.
Je otázka, co je to vlastně daleko. Brno Katowice pod tři hodiny? Ostraváci naprosto běžně jezdí na letiště do Prahy či Vídně, kde je to přes tři hodiny…
Daleko je to, co je dál než bližší varianta 🙂 Proč by někdo z Brna jezdil do Katowic, když je Vídeň i Praha blíž?
divil byste se, lidi jsou schopni jet do Katowic, odkud poletí za 259 Kč, než aby jeli do Vídně, odkud je ta samá letenka vyjde na 565 Kč.:-) Tohle byl jeden z důvodů, proč skončila linka Ostrava-Bergamo. Katowice byly o pár korun levnější, ale na dopravu už těch pár Čechů ohled nebralo:))
Ja bych se nedivil. 😀
Směšujete dva odlišné segmenty – chartery a pravidelné linky.
V segmentu charterů nehrají (pro Brno) Vídeň ani Bratislava žádnou konkurenční roli.
Do 3-5 let se to taky slušně rozlítá – hlavní budou dovolenkové lety jako tady v Brně – to ušetří aerolinkám/cestovkám letištní poplatky oproti Praze – a Praze to uvolní kapacitu pro komerční lety v sezoně! – takže je to win – win situace a vydělá na tom cestující z regionů.
Navíc s vylepšováním tratě Plzeň – Budějky, zvojkolejněním a nasazením Panterů se vzdálenostně, pohodlím nových vlaků i časově vyrovná cestě na letiště do Prahy.!!!
Tak ještě vylepšit trať Jihlava Třebíč Brno, ať ten chudší kraj taky Tuřany aspoň jednou za čas užije…
Máte naprostou pravdu a ode mě lajk. Ale současně ze mě mluví klasický šotoušek, který tu trať v současném stavu nostalgicky miluje 🙂
Příbuzný s autem, popřípadě bus. Ze Znojma do Vídně jede přímý vlak.
Ze Znojma na Schwechat přímý vlak?
Když píšu do Vídně, tak myslím Vídeň.
I v tom Brně je to s přestupem na E76
Bohužel vlhké sny, Jardo. Letiště Brno-Tuřany se momentálně nemá kam rozlétavat dokud k tomu nebude patřičná infrastruktura (rozšíření stávajících terminálů, parkovacích ploch, vlakové spojení nebo posílení autobusů). Létam od tam skoro každý měsíc a letošní letní sezóna krásně ukázala jaký tam je blázinec když se potkají 3 B738 (2xSmart + 1xRyan). Cestující v odletové hale namačkaní jako sardinky (zóna bezpečnostní kontroly by taky stala za článek) v konzervě a to ani nechci vidět až se tam ukáže B787! Tohle plné letadlo samo o sobě vytíží celý terminál. Si představte jen takový přílet v noci na prázdné letiště. Ta příletová hala… Číst vice »
Plně souhlasím. Letěli jsme dokonce v noci z přeplněného letiště, zpoždění 2 hodiny …
Když komicky, tak co třeba počet cestujících na 1 člena dozorčí rady? Vím že to je hausnumero, ale i tak je to …
Praha: 6+3 členové a 13,6 mil – 1 510 000 na člena rady
Brno: 3 členové a 660 tisíc – 220 000 na člena rady
ČB: 11 členů a výhled na 40 tisíc – 3600 na člena rady.
… spíše tragédie.
No ještě když to vydělíte dvěma 🙂
To jako za představenstvo?
ČB je totální úlet a ti, kdo to dopustili by měli jít do tepláků. A to si ještě spočítejte dotace, které do provozu p. Kuba pumpuje..pak to vychází, že každý, kdo prošel branami ČB letiště stál daňové poplatníky minimálně 10 tKč.
Vzdyt je to kocourkov východní…
Nerozcilujte se… jsme v zemi neomezenych moznosti, letiste do kazde vesnice …
A kruhac do kazde zatacky
Ono tahle záložní pražská letiště – konkrétně České Budějovice, Pardubice a Karlovy Vary – by se rozlétala sama od sebe kdyby tu nebyla ta pověstná česká malost -a kdyby všechna měla v názvu „Praha“ nebo „Prague“ – v K. Varech už to pochopili a bude se to jmenovat Karlovy Vary / Prague – West… !!!! To jen potvrzuje že tam v ve vedení jsou lidi s mozkem… Vlkaové spojení přímé do Prahy neexistuje – jen „výlet po Česku 3,5 hodiny na obě strany – jak přes Plzeň (Pendolino), tak přes Ústí nad labem (Krušnohor) – někdy i víc jak 4… Číst vice »