Nový rekord A321LR. Letadlo zvládlo i s cestujícími přes 7 tisíc kilometrů dlouhou trasu přes Atlantik
Airbus A321LR v barvách Air Transat. Foto: Airbus
Linka z Montrealu do Atén je zatím nejdelším spojení, které úzkotrupé letadlo Airbusu zvládlo.
Hawaie se létají běžně s A321 nebo B757 nejen ze západního pobřeží (LAX, SFO, SEA) ale i o 1-2 hod delší štreky (PHX, SLC) a tady se to zvládá. Neříkám, že je to ultra komfortní, kor v konfiguraci co to létá DL nebo AA, ale dalo se to přežít. Vždy to bude o nabídce a poptávce. Pokud bude dobrá cena a zaplatí se tím linka, proč ne. Lidi se na levnou letenku chytí vždycky 😉
Pekny vysledek, uz se tesim na to, co dokaze A321xlr. Celkove fandim point-to-point letani – urcite lepsi letet non-stop s masochistickou A321lr nez s mezipristanim s „komfortni“ B787/A350 a B737/A320. Mimochodem, non-stop let bude typicky drahsi.
zpátky ke kořenům. do časů IL 62M.. jedou ulickou pres Atlantik se 180 PAX je masochismus.
V diskuzních fórech tento masochismus všichni odsuzují, ale na portálech, kde se prodávají letenky tento masochismus jednoznačně vítězí.
v pořádku. ať si to masochisté a honiči levných letenek užijí… možná bych se zkusil vrátit ještě víc zpět a začít létat s mezipřistáním v Shannonu a Ganderu. jedna ulička na tak dlouho trasu a pocet cestujicich je nesmysl. když e xistuje mnohem pohodlnejsi varianta.
Zas tak masochisticky bych to nevidel. Nejvice bude stejne zalezet na zvolene tride. Economy v konfiguraci 3-3-3 u 787 taky neni zadna vyhra. Letel jsem cca 6h30m v 757 a nevzpominam si na zadna muka…
Lidi sedí v uličce nebo co to má společného s pohodlím? Pohodlnější varianta jistě je, jmenuje se Economy plus, Byznys, First. Ekonomická třída widebody není o nic lepší než ekonomická třída narrowbody.
No třeba možnost se po uličce projít a nestát jako patnáctý v řadě na toaletu v situaci kdy stewardi pojíždějí se svou nabídkou a vůbec občerstvením. Co kdyby se někomu v tlačenici najednou udělalo zle? Pak se ty dvě uličky mohou i hodit. Úzkotrupý letoun s průměrným doletem 5 – 7 k. by neměl být nasazován na transoceánské lety, už jenou s ohledem na možnou Embolii a další problémy pax.
A což tak sedět v noci v prostřední řadě uprostřed v B 777 na trati SEA – LHR , všichni spí a vy potřebujete na toaletu?
Přesně. Jako TS s Eximem „přískoky“ v B738 operovali Karibik, Thajsko a minulou zimu ještě Tanzanii.
Několik sezon a bylo to plný.
Úzkotrupý IL – 62M létal dálkovky přes Atlantik již před 50 lety.
A sežral 3x tolik paliva.
Tenkrát se cena paliva vůbec neřešila, takže bylo úplně jedno kolik to žralo, ale to ty nemůžeš pamatovat.
Říct, že u letadla je jedno kolik to žere, to je jiná odbornost.
Tehdy se spotřeba paliva řešila pouze z důvodu doletu ty odbornosti.
A taky z důvodu váhy, a toho jestli se to tam vejde, a výkonů, samé zanedbatelné věci. A do té Ameriky se letělo na tři přeskoky, že…
Z Kuby do PRG na jeden zátah 81 t. paliva a do USA, Kanady taktéž. To lítalo IL 18 D přes Gender.
DC-6 a Super Constellation, které transatlantické lety ve velkém po válce zahajovaly, měly ještě užší trupy a sezení 2+2, max. 2+3. A navíc s pístovými motory letěly pomaleji a tedy i mnohem delší dobu než dnes tryskáče. Ale to byla trochu jiná doba a kdo chtěl pohodlí, mohl v pohodlí plout několik dní parníkem.
Tak to sice ano, ale myslím, že to pohodlí zase nebylo tak špatné, alespoň co lze usoudit z dobových obrázků. Šířka sedaček a rozteč byly rozhodně jinde, než dnes… Takže i když lety trvaly déle a mnohdy byly s více mezipřistáními, tak kdo na to měl, tak nepochybně dával přednost letu před lodí.
Myslíte že měl sedačky Y189?
Skoro ano, měl 168-186 dle požadavku provozovatele a navíc dodávali i saloní verze v přední části letounu.
Air Transat ještě letos využíval A310, tedy kapacitně dost podobné letadlo, jen o něco větší a z jiné doby. Srovnání ekonomiky provozu obou strojů bude asi dost zajímavé.
U toho XLR je otázka, zda ještě ČSA bude existovat v době plánovaného dodání letadla.
Právě těď je ideální doba, aby EU zavedla pro lety delší než 3 hodiny minimální rozteče sedaček.
Co si takhle koupit letenky do vyšší třídy? Efekt je stejný, cenový výsledek také.
nééé…. to přeci nejde… Zaplatit víc za stejný let? Kdo by to platil 🙂 Přeci se musíme spolehnout na EU, že nařídí vetší rozteče a bude se sedět pohodlněji. Dopravce pak tu ztrátu na lince přeci jednoduše zacvaká 😀
A to všetko v rúškach. Zaujímalo by ma koľko cestujúcich touto linkou letelo.
Tak si přečti článek nebo alespoň druhý odstavec . Snad nemusíš využívat překladač .
„Dopravce neuvedl, jak byl let plný, šlo o pravidelnou linku.“ Problém s porozuměním textu?
Vieš čo, zatiaľ nemám problém ani s porozumením článku ani s prekladom. Ale keby nastal akýkoľvek problém, určite nejaký prekladač využijem.
V lete som strávil v rúšku celý deň vo vlaku, nebola to žiadna dráma.
Tito popírači roušek mě nesmírně baví…
Nič nepopieram, iba som to tam doplnil. Ono sa to v tejto dobe viac či menej hodí zdôrazniť, lebo sú stále ľudia čo to nedodržujú a potom sú z toho iba problémy.