Nový rekord A321LR. Letadlo zvládlo i s cestujícími přes 7 tisíc kilometrů dlouhou trasu přes Atlantik

Airbus A321LR v barvách Air Transat. Foto: AirbusAirbus A321LR v barvách Air Transat. Foto: Airbus

Linka z Montrealu do Atén je zatím nejdelším spojení, které úzkotrupé letadlo Airbusu zvládlo.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ota Z.

Hawaie se létají běžně s A321 nebo B757 nejen ze západního pobřeží (LAX, SFO, SEA) ale i o 1-2 hod delší štreky (PHX, SLC) a tady se to zvládá. Neříkám, že je to ultra komfortní, kor v konfiguraci co to létá DL nebo AA, ale dalo se to přežít. Vždy to bude o nabídce a poptávce. Pokud bude dobrá cena a zaplatí se tím linka, proč ne. Lidi se na levnou letenku chytí vždycky 😉

Václav

Pekny vysledek, uz se tesim na to, co dokaze A321xlr. Celkove fandim point-to-point letani – urcite lepsi letet non-stop s masochistickou A321lr nez s mezipristanim s „komfortni“ B787/A350 a B737/A320. Mimochodem, non-stop let bude typicky drahsi.

kanafasik

zpátky ke kořenům. do časů IL 62M.. jedou ulickou pres Atlantik se 180 PAX je masochismus.

MildaIV

V diskuzních fórech tento masochismus všichni odsuzují, ale na portálech, kde se prodávají letenky tento masochismus jednoznačně vítězí.

kanafasik

v pořádku. ať si to masochisté a honiči levných letenek užijí… možná bych se zkusil vrátit ještě víc zpět a začít létat s mezipřistáním v Shannonu a Ganderu. jedna ulička na tak dlouho trasu a pocet cestujicich je nesmysl. když e xistuje mnohem pohodlnejsi varianta.

Václav

Zas tak masochisticky bych to nevidel. Nejvice bude stejne zalezet na zvolene tride. Economy v konfiguraci 3-3-3 u 787 taky neni zadna vyhra. Letel jsem cca 6h30m v 757 a nevzpominam si na zadna muka…

Y.K.

Lidi sedí v uličce nebo co to má společného s pohodlím? Pohodlnější varianta jistě je, jmenuje se Economy plus, Byznys, First. Ekonomická třída widebody není o nic lepší než ekonomická třída narrowbody.

Petr Novák

No třeba možnost se po uličce projít a nestát jako patnáctý v řadě na toaletu v situaci kdy stewardi pojíždějí se svou nabídkou a vůbec občerstvením. Co kdyby se někomu v tlačenici najednou udělalo zle? Pak se ty dvě uličky mohou i hodit. Úzkotrupý letoun s průměrným doletem 5 – 7 k. by neměl být nasazován na transoceánské lety, už jenou s ohledem na možnou Embolii a další problémy pax.

Dorota

A což tak sedět v noci v prostřední řadě uprostřed v B 777 na trati SEA – LHR , všichni spí a vy potřebujete na toaletu?

Petr Novák

Přesně. Jako TS s Eximem „přískoky“ v B738 operovali Karibik, Thajsko a minulou zimu ještě Tanzanii.

Dorota

Několik sezon a bylo to plný.

Dorota

Úzkotrupý IL – 62M létal dálkovky přes Atlantik již před 50 lety.

Jiří Kocurek

A sežral 3x tolik paliva.

Dorota

Tenkrát se cena paliva vůbec neřešila, takže bylo úplně jedno kolik to žralo, ale to ty nemůžeš pamatovat.

pzag

Říct, že u letadla je jedno kolik to žere, to je jiná odbornost.

Dorota

Tehdy se spotřeba paliva řešila pouze z důvodu doletu ty odbornosti.

pzag

A taky z důvodu váhy, a toho jestli se to tam vejde, a výkonů, samé zanedbatelné věci. A do té Ameriky se letělo na tři přeskoky, že…

Dorota

Z Kuby do PRG na jeden zátah 81 t. paliva a do USA, Kanady taktéž. To lítalo IL 18 D přes Gender.

Martin V.

DC-6 a Super Constellation, které transatlantické lety ve velkém po válce zahajovaly, měly ještě užší trupy a sezení 2+2, max. 2+3. A navíc s pístovými motory letěly pomaleji a tedy i mnohem delší dobu než dnes tryskáče. Ale to byla trochu jiná doba a kdo chtěl pohodlí, mohl v pohodlí plout několik dní parníkem.

Apex

Tak to sice ano, ale myslím, že to pohodlí zase nebylo tak špatné, alespoň co lze usoudit z dobových obrázků. Šířka sedaček a rozteč byly rozhodně jinde, než dnes… Takže i když lety trvaly déle a mnohdy byly s více mezipřistáními, tak kdo na to měl, tak nepochybně dával přednost letu před lodí.

Petr Novák

Myslíte že měl sedačky Y189?

Dorota

Skoro ano, měl 168-186 dle požadavku provozovatele a navíc dodávali i saloní verze v přední části letounu.

Martin V.

Air Transat ještě letos využíval A310, tedy kapacitně dost podobné letadlo, jen o něco větší a z jiné doby. Srovnání ekonomiky provozu obou strojů bude asi dost zajímavé.

Adolf

U toho XLR je otázka, zda ještě ČSA bude existovat v době plánovaného dodání letadla.

Peeetr

Právě těď je ideální doba, aby EU zavedla pro lety delší než 3 hodiny minimální rozteče sedaček.

Y.K.

Co si takhle koupit letenky do vyšší třídy? Efekt je stejný, cenový výsledek také.

Ota Z.

nééé…. to přeci nejde… Zaplatit víc za stejný let? Kdo by to platil 🙂 Přeci se musíme spolehnout na EU, že nařídí vetší rozteče a bude se sedět pohodlněji. Dopravce pak tu ztrátu na lince přeci jednoduše zacvaká 😀

Adrián

A to všetko v rúškach. Zaujímalo by ma koľko cestujúcich touto linkou letelo.

Pe.tr

Tak si přečti článek nebo alespoň druhý odstavec . Snad nemusíš využívat překladač .

Ddddd

„Dopravce neuvedl, jak byl let plný, šlo o pravidelnou linku.“ Problém s porozuměním textu?

Adrián

Vieš čo, zatiaľ nemám problém ani s porozumením článku ani s prekladom. Ale keby nastal akýkoľvek problém, určite nejaký prekladač využijem.

Juraj

V lete som strávil v rúšku celý deň vo vlaku, nebola to žiadna dráma.

Kráťa

Tito popírači roušek mě nesmírně baví…

Adrián

Nič nepopieram, iba som to tam doplnil. Ono sa to v tejto dobe viac či menej hodí zdôrazniť, lebo sú stále ľudia čo to nedodržujú a potom sú z toho iba problémy.