Nový rekord: 192 zrušených spojů za den, BusLine Pardubicko přestane prodávat jízdenky
Autobus společnosti Busline KHK v Hořicích. Pramen: Městský úřad Hořice
Jízdné zdarma má být omluvou cestujícím za neschopnost společnosti BusLine.
Je aspoň JŘ udělaný tak, že je jasné, které spoje budou 100% zachovány?
Okamžitě sehnat jiného dopravce a zrušit busline smlouvu.
Tohle vypadá, že z BusLine řidiči odcházejí ze dne na den díky zkušební lhůtě.
Nepřijde mi, že podobné zpravodajství o výpadcích by autor aplikoval i na ostatní dopravce. Zajímavé.🤔
Pokud příměsto trvá 30 minut, pak by za jednoho řidiče vypadlo maximálně 16 spojů denně. Toto je ale extrém.
Když jel Ivan Vyskočil na Ukrajinu pro uprchlíky, div že to nebyl přímý přenos. Ale holedbal se hodně v mediálním prostoru, jak řídí autobus s uprchlíkama. Teď by mohl i v tichosti pomoci jako šofér, ne?
Jasně, po tom všem, co se od té doby událo, už stojí na garážích.
Busline nemůže mít řidiče busů. když koupil zemědělské stroje z Libchav. Musí si najít traktoristy. Z autobusáků by tím jezdil jen masochista. SORry jako…
No nevím. Na Blanensku a Boskovicku znám pár řidičů, kteří raději jezdí se SORy konkurence, než aby jezdili se Setrami a Mercedesy ICOMu, při těch podmínkách, které ta firma na řidiče má. A jistě to nebude jen tam.
Ano, většinou to není Setrou nebo Mercedesem, ale Icomem. Neříkejte nikomu, že jezdíte v Icomu… Sorka je šrot nebezpečný řidičovi i cestujícím, byť musím uznat, že hrbáč je o něco málo lepší, než městská plynovka.
Moc s tím SOR hate nesouhlasím, ale tohle byl docela vtipně podaný příspěvek 🙂
A k čemu mi asi tak bude omluva v podobě jízdného zdarma, když zrovna můj spoj nejede? 🤔
Furt lepší než naopak. Že bys platil, i kdybys nejel.
To mají ti, co si koupili předplatné jízdné.
Icom prý pomuze kraji s nejakymi spoji http://www.modra-vlna.cz/magazin/detail/2217/csad-usti-nad-orlici-pomaha-pardubickemu-kraji
To je legrace. Icom bude pomáhat Pardubickému kraji, ale že v Jihomoravském také denně nevypravují desítky spojů to je asi netrápí.
Netrápí, protože neschopný JMK dává minimální pokuty za neodjetý spoj (1000,-). Proto má ICOM málo řidičů díky podhodnoceným mzdám, ale v součtu mu to i s pokutami vychází líp, než kdyby všechny řidiče měl, slušně je platil a pokuty nedostával.
Nevypravují? Nebo nevypravovali? Protože si hodně řidičů stáhli z Pardubického kraje a problémy se výrazně zmenšily.
Což je ale důvod, proč ti řidiči chybí Busline. A kruh se nám uzavírá 😉
Jistě, už jsem to psal i jinde. Řidiči od VYDOSu a ČADu jezdí na výluce, proto chybějí u ČSAD UNO. Ti doplnili stav pardubickými, kteří zase chybějí u BusLine.
Desítky spojů zase ne, alespoň ne v této době.
Tím jejich výpadky nechci omlouvat., jen bych neprehanel.
Zaplaťte aspoň 170kc na hodinu a já tam půjdu jezdit.
170nahodinu ? Tuto minimální mzdu mi nabízeli u Arivy jako budoucímu firovI s tím, ze jim podepisu směnku na 300 tis na 5 let za papíry… exoti. V metru je nástup 205 Kč, ja mám jako učitel 250 a v IT na zakázkách kolem 800 až 1200 na hodinu. I uklízečka nám pod 200 Kč neMaka
To ano, jenže jako učitel má vaše hodina 45 minut, kdežto autobusák dostává příplatky za noční a podobně.
Tak to je ostuda! Zlatá Arriva…
Jo, ta Arriva, která měla svých problémů víc, než dost. Na železnici i na silnici. Jo, tak ta je fakt zlatá *ironie*
Přijde mi to i jako důsledek postupu, kdy se preferuje autobusová doprava na úkor železniční, ačkoli na to, jak se občas a právě teď ukazuje, není dost šoférů
Jednak ty linky vedou v drtivé většině jinam, než jede vlak, a jednak jezdily už dříve. Řidiči jsou, ale nechtějí jezdit pro Busline.
Ten nedostatek šoférů autobusů je spíš menší než počet autobusů konkurrujících čili souběžných vlakům, netýká se jen teď určité oblasti a doby, a byť mohou být i šoféři, kteří prostě ze zásady nechtěli pod BusLine nebo ho ze zásady vysloveně podrazili, spíše ale v konkurenci dopravců a nedostatku řidičů se v určité době a oblasti zrovna dostal do průšvihu BusLine, zatímco jiným se podařilo ty řidiče získat.
Vy jste nikdy nečetl článek, ve kterém by si Dráhy stěžovaly na nedostatek strojvedoucích?
Navíc nejsou ani čety. Nikdo to nechce dělat…
Před několika málo lety jeden můj známý – vysloveně vystudovaný a zapálený železničář – několik let čekal, až se pro něj našlo místo moderního křížence vlakvedoucího a průvodčího … . Jistě, neznamená to, že nikde nikdy nejsou problémy s nedostatkem personálu, podobně jako BusLine také nemá všude pořád katastrofální nedostatek personálu …
Tak jestli podobnym zpusobem čekají řidiči, až se uvolní turnus z jejich dědiny…
Už nějakou dobu to neplatí. Leckde je naopak nadstav. To víte, hromada výkonů se prohrála, to je znát.
Sice z ekonomického hlediska není monopol něčeho úplně OK, ale toto je zrovna případ, kdy by monopol ČSAD nebyl úplně na škodu. Pokud by ČSAD pod pracovištěm Ústí nad Orlicí nemělo dostatek řidičů, mohlo by něco personálně vykrýt pracoviště Šumperk/Chrudim apod. A v případě nedostatku vozidel – pro ČSAD by finančně nebyl problém mít v záloze nějaké Karosy s odepsanou účetní hodnotou, ale pro soukromníka jsou zálohy docela nákladné. Už jenom kvůli personálním důvodům (zejména v dobách výměny dopravců), protože při stabilitě dopravce není potřeba řešit a doufat v to, že řidiči přestrojí tričko a pojede se dále . Prostě… Číst vice »
Vsetko sa to da zmluvne osetrit, aj prechod personalu novemu dopravcovi, aj zalozne vozidla, aj postihy za nevyjazdene spoje. Ze kraje maju tie zmluvy mizerne napisane a aj to co tam napisane maju, poriadne nevymahaju, ale neni chyba toho, ze to neni monopol.
Jak chcete smluvne osetrit prechod ridicu od jednoho dopravce k druhemu? Ten ridic to proste nemusi akceptovat, pokud mu nove podminky nevyhovuji a muze jit uplne jinam.
Ano, posledne slovo ma samozrejme zamestnanec, ktory nemusi suhlasit, ani ak by mu zmluva dopravcov s krajom zabezpecila pokracovanie pracovneho miesta za rovnakych podmienok u noveho dopravcu.
Výběr jiného dopravce není „prodej“ firmy, kdy se prodávají / kupují i zaměstnanci. Končící firma musí buď nabídnout jiné místo výkonu práce, pokud ho má a zaměstnanec s tím souhlasí nebo dostane výpověd z „organizačních důvodů“ a nový dopravce mu může, ale taky nemusí nabídnout práci …
Při obecném nedostatku řidičů může jít k jinému dopravci, kde bude mít lepší pracovní podmínky ….
Tak toto tu bylo a nefungovalo. A zrovna BL je firma velikosti několika středisek ČSAD. Když lidem neplatís tak je nemáš a tudíž nemáš ani koho redislokovat. Podívej se na fungování DP v majetku měst. Řidič tričko převleče v pohodě , ale musí tam být motivacni faktor.
Jízdné je příjem kraje, to chcete říci, že dopravce vozí lidi zadarmo, pokud tedy přijede a kraj si tím sníží příjem z jízdného? Asi lepší oddíl než jsem čekal.
do toho ještě lidé s předplatným, sám mám roční, takže jezdit zadarmo vlastně nemůžu, naštěstí jsem z jiného kraje a tyto problémy u nás nejsou
Ano, kraj se tím připravuje o příjmy z jízdného, pokud je tak smlouva postavená
Kraj dorovnava ztrátu dopravci na km proti výnosu jizdneho na km proti nabídkové ceně že soutěže, tedy rozdíl. Pokud bude výnos na km 0, kraj by měl do rovnat celou nabídkovou cenu na km. Nikoli rozdíl. Takze by kraj měl zaplatit vše.
Kraj pravděpodobně bude financovat výpadek jízdného z pokuty za neodjeté spoje, ne? Minimálně částečně.
Začíná to být v ČR a SR taka docela špatná zvyklost,že nový dopravce není schopen dostát závazků a to jen začíná
Jestlipak toho aspoň využijí, aby toho odjezdili více, když se nebudou zdržovat s jízdenkami?
A to se udělá jak? Že sami od sebe zkrátí jízdní dobu, aby stihli jiný spoj, přičemž ujedou lidem z nácestných zastávek? Pane vachmajstr…
1. Operativně dispečersky posílat autobusy do míst, kde lidé marně čekají na zrušené spoje, byť tím vznikne zpoždění na dalších plánovaných spojích, které se částečně stáhne vzhledem k neprodávání jízdenek a nástupu všemi dveřmi.
2. Vzhledem k tomu, že jde o problém vícedenní, sestavení výlukových jízdních řádů počítajících s rychlejší jízdou bez prodeje jízdenek a s menším počtem autobusů.
Zlatý Hurvínek a válka…
Jsem upřímně zvědavý, kde ty řidiče najdou. V regionu totiž volní autobusáci dávno nejsou, co má ruce, nohy, řidičák a profesák, tak jezdí na desítkách spojů NAD mezi Chocní a Českou Třebovou, mezi Hradcem a Pardubicemi a zbytek volných lidí vyluxovala výluka Svitavy-Brno.
Jinými slovy Správa železnic neuváženým souběhem výluk zapříčinila problémy nejen v železniční, ale i autobusové dopravě? 😀
Nemyslíte, že to je demagogie ?
Myslím, že tam má smaila
To je ta liberalizace trhu a soutěžení jen na nejnižší cenu. To jsme přece všichni chtěli. Veřejné rozpočty prý ušetří…
…aneb jak to bylo kdysi v jedné reklamě. Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.
Tohle nemá s liberalizací ani trhem nic společného. Právě naopak.
Jasně… vyberu nejlevnějšího a pak se divím že nejezdí, protože nemá řidiče (i protože je nejlevnější a nezaplatí je).
Podle ČESMADU chybí na pracovním trhu cca 20 000 řidičů … to nemá s penězi nic společného …. I když by bral řidič 500 na hodinu, tak nebude …
Kde NIC není, ani ZUBATÁ si nevezme ….
Za 500 na hodinu to budou řidiči a úředníci, či pracovních z Lidlu, 300 za hodinu je magický zlom ( a pak ještě jistota, pohodlí a přetížení či naopak čistá hlava v práci )
Kraj musí, no… taky by bylo dobré, kdyby si společnost vybíral podle spolehlivosti, ale to by zase někdo mohl napadnout.
Nestačí jen slepě soutěžit cenu, ale kontrolovat, zda jsou vysoutěžené náklady realistické, vyžádat si nebo přímo dát do smlouvy minimální plat řidičům, aby neutíkali jinam.
S liberalizací samotnou ne, ale s jejím provedením ano. V těch soutěžích je kladen nedostatečný důraz na garanci plnění smlouvy. Pokud by byly pokuty za neplnění vysoké a jištěné např. bankovní zárukou, tak by si to dopravce rozmyslel.
A vy myslíte, že tam ty záruky nejsou?
Pokuty jsou takové, že se dodavateli vyplatí raději zaplatit pokutu, než subdodavatele.
Proč místo autobusu nejede aspoň dodávková maršutka místní taxi firmy? Pak by byla pokuta jen za nedodržení kapacity vozidla, a ta by byla daleko menší.
Tím bych si nebyl tak jistý. Záleží na smlouvě. Třeba v Ostravě ve firmě,kde dělám,je pokuta od Kodisu za nasazení autobusu bez validátoru na lince,kde mají být větší, než výpadek spoje. Proto se firmě oplatí raději vynechat spoj. Je to prostě pro ně levnější
Tedy v tom případě jsou pokuty špatně nastavené.
Bankovní záruky tam jsou. Kolik jsou pokuty netusim
A vyřeší smluvní pokuta nedostatek řidičů ?
Prostě se vám, jako podnikateli v dopravě „hodí“ marod současně 20 lidí, aby šli na odložené covidové operace … ti šoféři si termín operace nevybrali, byl jim určen …
Co s tím uděláte ? Velké NIC …. máte sice prozíravě nějakou personální zálohu na nemoci / dovolené, ale tohle početně překračuje onu personální zálohu.
To není o špatně nastaveném výběrovém řízení … nebo podšvihnuté nabídkové ceně …
DP se nevybírají v soutěži a mají stejné personální problémy … „covidově odložené operace“ zaměstnanců je taky trápí …
Nikoli v reklamě … to byl podnikatelský slogan pánů Tomáše a Jana Baťových … vybudovali obuvnické impérium, nad nímž slunce nezapadalo …
Příšti rok měnit řady a dopravce od července. Nižší poptávka a nepodelaji konec roku skolakum
Já myslím, že Pardubicko bude od července měnit ještě letos.
K čemu je to, že jezdí zadara, když toho spousta nejede? To není řešení ani omluva. A že mají málo řidičů věděli déle dopředu.
Tak aspoň, že lidé nemusí čekat na těch zastávkách na Godota v lednu, je úžasné jak se od revoluce všechno stále a neustále zlepšuje 🙂
hezky to se cestující bude mít že nebude muset platit jízdenku, když nic nepojede.
A mám to zadarmo! pokud mi teda ten spoj dojede že…..
Jízdné zdarma z pokynů kraje? To znamená, že kraj přichází o tržby, ibge spojů co BL odjede?
Omlouvám se, pak sje Netolicky ještě větší kašpar než Kortys.
Mám chuť si najít a prostudovat sankce ve smlouvě kraj vs. BL
Jojo a na Netolického podat TO, že nehospodaří s péčí řádného hospodáře.
Za to mi nestoji
Jako dnes na schůzi SVJ. Paní X. neuklízí, už dlouhodobě. A nikdo to neřeší. A řekli jste jí to? Ne, proč? Ještě by se zlobila.
Kolik musí neodjet spojů denně aby to za to stálo?
Jízdné zdarma pro ty, kterým bus jede je dost nelogický krok, nezdá se vám?
Na neschopnost firmy přece doplatí ti, kterým naopak nejede.
Máte sice pravdu, ale pokud
a) autobusy jezdí náhodně, pak se to vyrovná
b) jezdí třeba jasně daná půlka spojů, pak se lidi postupně přizpůsobí, a tedy to bude kompenzace na to, že musí dělat určité ústupky.
Zadarmo pokud bus dorazí…jo přesně takhle chci jezdit pravidelně do a z práce.
To je veřejná doprava jak někde na východě. Doufám, že kraj výběrkem hodně usetril.
Hlavne, ze dalkovi dopravci maji paragrafy, aby nedoslo k uniku krajskych jizdenek. Ted jedny busy nejezdi a druhe taky nesmi ty lidi prepravit. A tecou z toho na zastavkach nervy vsem.
Pokud k tomu dochází na stejných trasách, tak by to bylo částečné řešení. Včera bylo pozdě.
To ale musi rozhodnout urad. Porusit bez povoleni licencni linky znamena spravni rizeni, pokuty a nebo rovnou odejmuti licence na linku. A zrovna PK s KHK jsou v tomto hodne aktivni…
A to jsem si původně myslel, že to dělají samotní dopravci, aby je nezdržovali cestující na krátké trasy.
A ty peníze za jízdné zaplatí kdo? Daňoví poplatníci. Co je tohle zase za nesmysl. Dopravce vybere méně peněz, ale kraj mu ty spoje zaplatí standardně, takže místo, aby dopravce dostal od kraje např. 24Kč/km + 10 Kč/km z toho co vybere, tak dostane od kraje 34 Kč/km. Nebo je to ve smlouvě nějak jinak a kraj dopravci zaplatí třeba jen těch 24Kč/km za odjetý km?
Obvykle je stanovená cena za km a kraj doplácí do této částky co se nevybere na jizdném.
V tomto případě to bude řešeno zřejmě tak, že kraj bude doplácet částku podobnou jako kdyby měl dopravce tržby na základě dlouhodobé statistiky. A k tomu může udělit pokuty dle smlouvy za nevypravené spoje.
Taky se může jít variantou, že kraj přestane platit úplně, dopravce přestane platit řidiče, zkrachuje (samozřejmě vedení firmy na mizině nezůstane) a může se řešit vybírání nového dopravce, které bude trvat v řádu měsíců. Kdo ale bude obsluhovat cestujícíc mezi tím?
Samotné Jevíčko, Litomyšl a Lanškroun by mohly i vlaky, byť s delší docházkou (nebo by se k nádraží otočilo pár autobusů, které pro ty směry zbyly). Motoráky stejně postávaly v Moravské Třebové a Vysokém Mýtě… Horší to mají tam, kde byl autobus jedinou možností, tedy kromě vlastních nohou, jízdního kola či vozu.
Lanškroun se spojí se světem vlakem, ale okolní vesnice už se nespojí s Lanškrounem. Dtto Litomyšl – někam se dá dojet vlakem, ale do Ústí, Svitav a České Třebové, které s Litomyšlí tvoří dost provázaný region, už je vlak dost na nic.
Správně. Lidé budou jezdit jen tam, kam vedou koleje!
A co budete dělat s někým podobným? Jako sundat ho za týden problémů je trochu moc, ale dlouhodobe to je nutné. Bohužel BL tím poškodite jen málo, obvykle má na každý kseft/kraj zvláštní společnost…
Co delat? Proste. Poptat u vsech moznych dopravcu, kdo je momentalne schopen po urcitou dobu zajistovat dopravu na urcitych linkach. Financovani resit z pokut z Busline, ale to je ted az druhorade. Primarni je dostat obyvatele do a z prace / skoly / lekari. Paralalne s tim urychlene zahajit vyberko na nove(ho) doprace a s Busline skoncit tuhle komedii pro hrube nedodrzeni dopravni obsluznosti. A pokud snad ma Busline ve smlouve i nejake zvlastni podminky o nevypoveditelnosti smlouvy, pak trestni oznameni ci zaloby na prislusne osoby, ktere smlouvu za kraj resili. Hlavne konat rychle a razantne. V takovemhle pripadu jiste… Číst vice »
Když ono v těchle věcech jednat skutečně dostatečně rychle a razantně nejde.
V tomto případě by bylo dobré mít jakéhosi národního či alespoň krajského autobusového dopravce ČSAD, kde je jistota, že spoje bude mít on a nebude třeba řešit tyto obtíže. Ano, sice to nebude odpovídat tržním zákonům, ale není lepší v těchto strategických odvětvích (energetiky, zdravotnictví, školství, veřejná ZÁVAZKOVÁ doprava) prostě tržní postoj bojkotovat a neriskovat to, co se děje nyní ?
Kde berete jistotu, že „krajský autobusový dopravce“ bude vždy mít dost lidí a strojů?
To ale vůbec neřeší problém, že lidi pro nějakého busdopravce pracovat nechtějí. A ani na nucené práce vám nenastoupí.
Státní podnik není záruka toho, že má a bude mít dostatek zaměstnanců. Takové poště lidé nechybí?
Taky si může někoho objednat napřímo (pokud bude), ne?