Nový problém u 737 MAX. Boeing v jeho palivových nádržích našel drobný odpad

Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: BoeingVýroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing

Boeing musí řešit další problém s kvalitou a provozuschopností svých letadel 737 MAX. Kontrola již vyrobených, ale dosud nepředaných strojů

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lomo

Zkrátka jsou MAXíci pod drobnohledem. A to je správně.

Captain777

Zdravím z 30K feet – dnes točím po delším volnu IAH. Ty nádrže to je problém 😔

Captain747

Ten SATCOM je na našech wide-body boží co? 😍

Nicky

Tohle je úplně normální a letadlu to nijak nevadí – nádrže mají filtry aby se trysky neucpaly.
Přece nebudou montážní dělníci kvůli každému vajglu, krabičce od hamburgeru, plechovce piva, nebo lahve od whisky hledat odpadkový koš.

Y.K.

Zapomínat nebo přehlédnout je normální a lidské. Dělá to každý. Týká se jak výroby tak údržby. Všechny s letadly pracující firmy na to mají „programy“, jak riziko snížit na minimum, tedy aby vyšlo najevo, že někde někdo něco zapomněl nebo ztratil, že mu něco chybí, nicméně se zdá, že ten v Boeingu by potřeboval poněkud přiostřit, protože těch případů je přeci jen poměrně dost.

Tady třeba jak instruuje Airbus: https://safetyfirst.airbus.com/app/themes/mh_newsdesk/documents/archives/post-maintenance-foreign-objects-damage-prevention.pdf

Jirka

Zapomínat nebo přehlédnout není úplně normální – americký oční chirurg by takhle moc daleko nedošel. Normální je to u nízkonákladových firem, jejichž produkt je určen pro nízkonákladové zákazníky a jejich nízkorozpočtové klienty. Ti se budou muset vyrovnat s tím, že občas poletí jen na jeden motor nebo skončí pod drnem. Nebo si to budou muset srovnat v hlavě, přestat nakupovat masné výrobky vhodné i pro vegetariány, jezdit s vymláceným filtrem pevných částic a létat se SW a podobně nízkonákladově myslící bandou.

Nicky

Část těch letadel je pro lowcosty určena, pokud tomu správně rozumím, tak tam je to tedy OK.

Bemda

Svata prostoto – JIRKA Hight society!

Y.K.

Ne, vy jen máte tu výhodu, že vaše opomenutí neohrožují životy. Ale zapomínáte taky, na to dám krk. Oční chirurg těžko zapomene v oku skalpel, ale jinak doktoři jsou též lidi a nástroje či svorky tu a tam „uvnitř“ zapomenou. Takže, evidovat nástroje a pomůcky, když něco chybí, hledat. Nejde chyby nedělat, jde mít účinné nástroje jak je pokud možno odhalit.

pzag

Úplně normální taky není, aby se člověk jako vy, tedy někdo, kdo je naprosto tupý, vyjadřoval k věcem, kterým nerozumí.

pesbingo

Viceprezident Boeingu a šéf programu 736 Mark Jenks….. nemá tam být 737 ???

Petr

Ruku na srdce, myslíte že toto letadlo Boeing 737 max ještě někdy uvidí nebe???

dada

ale jo vidi. mnozi jsou odstaveni na volnych plochach a mohou na nebe neomezene koukat…

Bemda

Uvidí, ze dna rokle, kam je třeba tyto šunty všechny naházet!

J.D.

Nepochybně – i v těch nejčernějších scénářích by se ta letadla dala předělala na nákladní. Pouze černý scénář by pak byl, kdyby kvůli dlouhému uzemnění MAY měli tak pošramocenou pověst, že by si je dovolily provozovat pouze nízkonákladovky.

Jen tak

vcelku bez problemu jo…

horsi nez tohle je neco jineho …nekde jsem zahledl titulek, ze jako soucast recertifikace bude vyzadovano predelani casti kabelaze…

Y.K.

Předělání ani tak ne, jako zásah do organizace svazků. Nikde jsem zatím neviděl, že by se FAA vyjádřila jestli to bude vyžadovat nebo ne, tak uvidíme. Asi zkoumají rizika.

If the wiring needs to be fixed, Boeing says, it would take one to two hours a plane to separate the bundles using a clamp. But that work could itself damage the plane, so Boeing is hoping to avoid it if possible.

Jen tak

na planes pisou, ze to vyzadovat budou … tak uvidime 🙂