Nový problém Boeingu. Řeší nedostatečnou kontrolu nových dreamlinerů
Montáž Boeingu 787 Dreamliner. Zdroj: Boeing
Boeing musí zpracovat plán, jak prověřit i letadla, která jsou již v provozu.
Boeing musí zpracovat plán, jak prověřit i letadla, která jsou již v provozu.
Jsem rad, ze se sami ‚praskli‘, snad to znaci novy trend v pristupu BA k problemum. Duvera uz je na bodu mrazu, tak snad muze byt jiz jen lepe
„Boeing ve svém vyjádření uvedl, že zjištění nevede k ohrožení bezpečnosti provozu letadel 787.“
Takže ty kontroly jsou vlastně zbytečné, když jejich absence neohrožuje bezpečnost provozu stroje? Nebo to jsou jen nějaké estetické kontroly, zda jsou ta křídla k trupu připevněna hezky? Je to jak logika tříletého dítěte, které rozbilo okno.
Alaska airlines mají na svých letadlech nápis“Proudly all Boeing“. Těším se na prvního dopravce, který bude mít na svých letadlech „Proudly all Airbus“. 🙂
Tento napis bych se bal na letadlo dat, bohuzel.
Ten Boeing? Oni ho tam mají už hodně dlouho, tedy je to z dob, kdy kvalita byla někde úplně jinde než dnes
To se obávám z toho odvozujete něco co v tom sdělení není. Protože výroba je proces a tak se může přihodit (i když by se nemělo), že zaměstnanec nějaký certifikovaný krok vynechá i když napíše, že jej udělal a opravdu to nemusí mít vliv na bezpečnost výrobku (protože třeba navazují další kroky, které proběhly OK). Známe lidi, vždycky se najde nepoctivec. Ale procesy jsou v letectví základ, prásknete se proto FAA za nedodržení předepsaného postupu, i když to třeba na výsledek nemá vliv. Což je přesně jak to má vypadat. Je třeba vzít v úvahu, že typické je zapírat, zapírat,… Číst vice »
Jasně, prakticky ve všem máte pravdu. Ale minimálně v jedné věci ne: V článku je uvedeno, že těch lidí, kteří tu kontrolu „ojebali“, bylo víc. Takže je tam nějaký systémový sakra problém. Není to chyba jednotlivce, ale více jednotlivců a to už signalizuje ten systémový problém.
No to je otázka (na FAA). Tím že to odhalili a reportovali bez iniciace jakýmkoliv incidentem, tak by to systémově mělo fungovat. Systémovou chybu bych viděl v případě, kdy jednotlivci či skupiny něco dlouhodobě porušují, ale kontrolní systém to není schopen zachytit či odhalit a zarazit (a reportovat regulátorovi). Systém naopak dost nefungoval u té záslepky 737Max, kde ani nevěděli, kdo a co na tom dělal, protože tam měli skupinu lidí z jiné firmy pod jiným systémem a měli problém schrastit informace požadované NTSB. Tam to byl vyloženě bordel. Jakkoliv se nám to nemusí líbit, s lidským faktorem a snahou… Číst vice »
Páty díl John Wick by nemusel o tom, že ho nenechají umřít, ale že na starý kolena si najde normální práci. Třeba dělník i Boeningu a pak jako whistleblower nahlásí problémy s kvalitou.
😂😂😂😂ty vole, SKVĚLÝ!
Ve svém životě jsem si vybudoval určité jistoty. Že čím budu starší, tím budu moudřejší. Že čím víc budu sportovat, tím méně mě bude tělo bolet. A že každý týden bude odhalen nový problém ve výrobě Boeingu. První dvě se ukázaly jako lež, ta třetí naštěstí drží.