Nový problém 737 MAX. Dodavatel našel v trupu špatně vyvrtané otvory
Výroba Boeingu 737 MAX 8. Foto: Boeing
Výrobce ujistil, že problém nemá vliv na již hotová letadla.
Výrobce ujistil, že problém nemá vliv na již hotová letadla.
Člověk by čekal, že když to letadlo vyvinuli prakticky už v šedesátých letech, tak budou vědět, kam se má co navrtat.
Oni už to za tu dobu zapomněli a ti lidi co to kdysi navrhli už tam dávno nejsou.
Boeing zítra uzavře kontakt s PARS Nova, kde si budou moct dopravci své rozbité letouny zdarma nechat seřídit.
Co to skřížit se Škodou 109E?
Jakmile začne kdokoli o čemkoli ujišťovat, tak je vše jasné a je zapotřebí se mít hodně na pozoru.
Nevíte, jestli nějaká sázkovka už nenabízí kurzy na další problém B737?
The NeverEnding Story by Boeing.
Koukám, že už sami stahují žádosti, tak uvidíme jestli nakonec dostanou certifikaci na MAX 7 a kdo ví jak si FAA posvítí na novou B777. Obecně by měli hodit hadr do ringu a začít tak nějak od začátku.
Na to začít od začátku jim bohužel chybí vizionář typu Williama Allena…
Na to dnes nikdo nemá, začít od začátku. Asi by bylo příhodné, aby to začal vést zase někdo s leteckou duší a principy a ne figura slibující akcionářům profit (i když to jde od desíti k pěti) – jakoliv nic proti profitu, ale musí být odměnou na konci práce a ne cíl.
První prostě musí dát dohromady a dotáhnout to co mají a zákazníci to kupují z utrženého investovat do rozšíření nabídky. Teď ještě něco proti Airbusu mají, v příští generaci už budou na dně, když takhle pojedou dál.
No oni už hlavně na něčem od začátku pracovat měli. Ale protože řeší jeden problém za druhým, není čas ani kapacita. 737 už moc dlouho udržet nepůjde, 777X bude sice fajn, pokud se jí povede dostat do vzduchu a vyrábět, ale nemají absolutně nic v plánu do delší budoucnosti. A s tím jim brzo uteče nejen Airbus.
Otázka jak na tom bude ekonomicky B777X proti A350 a jestli Airbus nepřijde s delší verzí, to by asi sejmulo B777X nadobro.
Objednáno je 453 letadel a to ještě není typ certifikovaný, takže bych se o zájem nebál.
„Boeing absolutně řeší další postup.“
„Minulý čtvrtek nás dodavatel informovalo o neshodě…“
???
Noco, i google překladač se někdy utne.
Tohle začíná být pro Boeing dost neřešitelná situace. Se Spiritem to začíná být vážné, když jej Boeing ztrestal snížením plateb za „Escape“, úniky závad za brány Spiritu do končené montáže, tak jej Spirit zažaloval a tuším dosud se soudí, nicméně svědomí nesvědomí, Spirit pořád chrlí závady, které musí Boeing vychytávat, což mu teda vůbec nezávidím, protože to jsou náklady a práce navíc, co jen zdržuje a zvyšuje riziko, že i tak něco přehlídne. Šuškandy že ve Spiritu je rozložený systém kontroly zdá se nelžou. Na to aby Boeing Spirit pohltil a vzal (zpět) pod svou kontrolu, na to teď nemá,… Číst vice »
A
Ale na balance sheetu Boeingu muselo vypadat strašně dobře, když ofloadnuli tenhle byznys…
Tak jistě, to byla mantra tehdejšího „nového vedení“ vedení. Douglasizace Boeingu má dopady. My děláme projekt a konečnou montáž, ostatní vyrobí externisté.
Ono to teda na mnoho věcí opravdu funguje, ale zrovna celé trupy kličového typu, to bylo celkem „odvážné“.
Strategie outsourcingu v míře, ke které začalo docházet před více než dvaceti lety přináší společnosti Boeing více problémů než řešení. Tento poslední problém je jen jedním z mnoha, které spojují problémy s výrobou Boeingu s vadnými díly a problematickými vztahy s dodavateli. Bohužel, není to nic nového, již v roce 2007 (!) bylo zřejmé, že hlavního důvodu, tj. úspory nákladů, se nedaří dosahovat. Tehdy to bylo diskutováno v souvislosti s outsourcingem komponentů pro model 787 a zjistilo se, „neexistují žádné důkazy o tom, že by Boeing outsourcingem ušetřil mnoho peněz“. Jediné, čeho tak bylo dosaženo, byla skutečnost, že outsourcing byl… Číst vice »
Za tyhle problémy si může Boeing především sám. Při vyčleňování Spiritu si manažeři přišli na pěkné prémie. Teď za to firma platí.
Tak jistě. Může za to, že ztratil vliv. To byla klíčová chyba a jistě si tehdy hlavouni chválili prodej a provize. Ale zase Spirit je firma s vlastními kompetencemi a má svou odpovědnost, když je už nějakou dekádu samostatná a dodává nejen Boeingu.
Nepůjčujte Štefanovi už tu vrtačku, nebo to dopadne jako v Pečeným Sněhulákovi…
Nějak mi nejde do hlavy, jak může prodělávat firma fungující de facto v celosvětovém duopolu a za stavu, kdy jsou výrobní kapacity rozebrané na roky dopředu. Tam fakt dělají něco špatně. Za běžných okolností by to mělo znamenat, že se budou v penězích doslova topit, jelikož existují velké překážky pro vstup řádné konkurence fungující na kapitalistických principech (nikoliv politické projekty Ruska a Číny). Takže dvě firmy ovládající trhy by měly mít možnost si stanovit v zásadě jakoukoliv cenu. Ale vidím, že základní ekonomické poučky v dnešní době selhávají na všech frontách.
Překážky pro vstup zahrnují i obrovské náklady na R&D, třeba u 777X, a certifikace. Boeing bude nejspíše mít i náklady za retrofitting změn kvůli odhaleným nedostatkům. Dalšími náklady může být nějaké odškodné za nemožnost letadla používat – jen házím, co mě tak napadá, reálnou situaci absolutně neznám.
Je to docela jednoduché, výdaje převyšují příjmy. Nejdřív si to zvorali sami s MCAS, kdy nemohli dodávat a místo toho opravovali ten systtém, pak do toho vlítnul COVID a teď jsou v situaci, že mají jeden jediný výběhový widebody s dobrou marží, nástupce prochází drahou certifikací (777X), 787 drhne a je s ní sposta vícenákladů a marže je nízká, do togho neskončená certifikace krátké a dlouhé 737 (Max7 a Max10), do toho problémy se Spiritem (neustálé opravování něčeho co tam zvorali), které se teď dostávají na veřejnost v plné šíři a to je zdržování dodávek a vícenáklady.
Jen bych poopravil 🙂 Pokud se bavime o zisku a ztrátách, tak ne prijmy a vydaje, ale vynosy a naklady 🙂
Vy si neuvědomujete jednu zcela zásadní věc, aby Boeing mohl prodávat B737 MAX, musel jít s cenou opravdu hodně dolů, protože jinak by toto 60 let koncepčně staré letadlo nikdo dneska nekoupil už jen z důvodu bezpečnostních rizik (zcela chybí spousta dnes zcela běžných systémů) či nepohodlí pro pasažéry (opravdu úzká kabina plus vysoká hlučnost). Takže se těžko může topit v penězích, spíš jen doufá, že to nějak přežije a já osobně doufám, že dávno pracují na novém letadle jen to nemůžou říct, protože by si shodili prodej B737. Jo a ještě něco, Boeing má štěstí, že v Americe dost… Číst vice »
Ty jsi jak kafemlejnek s temi nesmysly … 🙂
Nepracují. Podle oznámení generálního ředitele Davea Calhouna na dni investorů v listopadu 2022 Boeing nepředstaví nové proudové letadlo dříve než v polovině roku 2030. Firma aktuálně nemá finance, aby investovala do vývoje a vzhledem k tomu, že se jednalo o vyjádření právě pro investory, tak v tajnosti určitě na ničem nepracují. Ve světle současných problémů je to i logické.
No jo, jenze konkurence ze strany Airbusu neni mala, problemy MAXu pak celkem dost stahuji jejich cenu smerem dolu, do toho bezici docertifikace maxu, vyboj 777X … Dreamliner zacal byl v plusu teprve nedavno …
Nic selhavajiciho bych na tom nevidel, naopak – v podstate to potvrzuje jejich funkcnost. ajem se na to nesmite koukat optikou cecha, co vidi oligopol mobilnich operatoru a hned ma jasno v tom, ze oligopol = vzdy kralovske zisky 🙂
Neuvažovali v Boeingu o najmutí Jiřího Ovčáčka?
„Boeing absolutně řeší další postup“
absolutne? Nema to byt treba aktualne?
Původně tam jistě bylo absolutely, takže česky „fakt na tom děláme, jako opravdu“.
Czenglish…
Takže jako že na tom dělají jen jako a nikoliv doopravdy? 🙂
Boeing se omlouvá za tohle trestuhodné nedopatření, ke kterému dochází nejvýše 5x za deset let.