Nový přestupní terminál Nádraží Zahradní Město se otevře 24. září

Výstavba terminálu Zahradní Město. Pramen: ROPIDVýstavba terminálu Zahradní Město. Pramen: ROPID

Na nástupištích v současnosti probíhají dokončovací práce, pokládají se poslední metry dlažby.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
erik

24. září – píšu do diáře. Budu tam! A už se moc těším!

Občan

Opět jsem nadhazuji dotaz, protože jsem se zatím nedopátral pravdy. Značení pro auta v okolí hlásí uzavírku jen do 20.8., pro MHD do 15.9., ale otevření přestupního bodu až 24.9. Znamená to, že pro auta to bude opravdu průjezdné už za 10 dní nebo je to chyba? A MHD bude teda zastávkou projíždět? Myslel jsem, že se to mělo otevřít všechno naráz.

Ketchup1970

Pravděpodobně některé práce budou hotovy tak, aby už bylo možno pustit auta, ale nebudou hotovy práce na tramvajovém telese/troleji atd. Proto aby nám co tudy jezdíme , nevypenily nervy , vidím ten dřívější termín otevření silnice jako plus.

Leinad

Nemám to ověřené, prý se
1) otevře silnice (puštění aut, změna bus linek, tramvaje stále nejedou)
2) pustí tramvaj (zastávka Nádraží Zahradní Město se projíždí, i busem)
3) Vlaky a MHD začnou zastavovat.

Jakub

Dále by bylo také vhodné zmínit, že se na Zahradním Městě připravuje pokladní přepážka ČD

Georg

super, to se vsichni tesime. telefonni budka tam taky bude?

Ketchup1970

Budou tam velké dřevěné válce za sklem s nalepenymi jízdními rady . 😀 a kolporter s Večerní Prahou

Mirvald

A nástěnka s grafem plnění plánu včas jedoucích výchozích vlaků až na 108 procent!

Greta

Asi jim přebývají pokladní.

Démon

Tomu říkám staveniště, pěkná fotka …

Martin B

Dobrý nápad zvítězil nad zdravým rozumem

medical examiner

Takže z tramvajové „refýže“ bude rovnou eskalátor na vlakové nástupiště?

Georg

no nebude… 🙂

Jan Novak

Čím déle tento projekt sleduji, tak mi hlava nebere ten přestup.
Chápu, že chtěli co nejvíce zachovat přímé vazby aut, tramvají a autobusů, ale když přijede vlak, lidi sjedou dolů po eskalátorech a místo toho, aby se obejvili na peronu pro tramvaje, tak skončí na chodníku před silnicí, budou muset jít na přechod a nebo přebíhat tu hodně frekventovanou silnici…

Démon

A jak bys to navrhl jinak inženýre?

Lol Phirae

Já myslím, že to popsal dost jasně. Vyhnat vlak plný lidí na silnici, místo na tramvaj, kam směřují, je opravdu kapitální hovadina.,

bkv

Tak navrhni nějakou nehovadinu…

medical examiner

Když vymyslím, jak sem nějak veřejně přidat obrázek…

Frantík

imgbb?

Georg

hm ale na tom chodniku bude zastavka autobusu, ktere jezdi za zajimavejsimi cili nez ta tramvaj – jak samotne sidliste zahradni mesto, tak na druhou stranu skalka…

Jan Novak

Nebude. V projektu došlo ke změně a zastávky pro tram a bus budou společné, tedy uprostřed komunikace.

Ondřej

Zde s Vámi souhlasím.

Greta

Kde jste vzal myšlenku, že na zahradním městě bude někdo vyhánět plný vlak lidí? Vlaky přece pojedou min. na hl. n.

Démon

Takto to ale nebude, ta tramvaj, vlak ani autobus nepojedou hned, bude tam informační systém a ti lidé zůstanou stranou přeplněného ostrůvku. Současně nelze udělat výtah z peronu na ostrůvek a zase se nemohou křížit tramvaje s auty při nájezdu na jižní spojku. Pak nelze udelat schodiště na peron protože to má nějaký sklon a auta by jezdila tunely někde postraně. Takže jak dopravní inženýři?

Frantisek

Tramvaje od ZM křižovatkou do východní (nové) části podjezdu, auta do západní. Na padesátém křižovatkou zpátky do středu. Akorát autobusy od Skalky by musely křížit protisměr, aby se dostaly na koleje, což je blbé.

Jiří Kocurek

No jo, ale jak z peronu na tramvaj? Buť eskalátor v ose nástupiště a zkrz průjezdný profil silnice (MHD busy šlus, auta šlus) nebo eskalátor v ose travajového ostrůvku. Ten ale zase zasáhne do samotné mostní konstrukce. Zbývá výtah…

Lol Phirae

Nevím, jestli by se zásahem do mostní konstrukce byl nějaký zásadní neřešitelný problém. Jinak tu variantu s výtahem jsem našel tady: https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/zahradni_mesto/s-zahradnimesto-projekt-004.jpg

Jiří Kocurek

Mno asi takto: Cestující na ekalárotu by měli kolena zhruba v úrovni kolejového roštu. Hoďte si příčný řez peronem na papír a do toho ty schody šikmo z peronu.

Leinad

S výtahem nevidím problém. A koho nebaví čekat na výtah, místo eskalátoru může být točité schodiště.

Démon

principiálně ale to samé

Leinad

V případě eskalátoru v ose vlakového nástupiště – je snad nějaký limit maximální vzdálenosti pruhu pro auta od tramvajové koleje?

Kuba

Musel by být eskalátor v ose tramvajového ostrůvku a vyvedený na obě strany až mimo konstrukci mostu a pak další eskalátor zpětným směrem na perón. Vymyslet to určitě šlo. Tohle řešení je fakt blbé. Kolize chodců na přechodu s auty bude při stávajícím provozu problém a způsobí to zácpy. Navíc s velkým rizikem pravděpodobých zranění chodců.

Pavel

Aby se mohli objevit na perónu u tramvaje, tak by se mezi tramvaje a auta muselo vejít další schodiště. Plus schodiště pro ty co nejdou na tramvaj a pokračují pěšky.
Když se porovná ta původní myší díra s tímto stavem tak je vidět jasný posun.
Komu tramvaj ujede, tak si počká na další, která mu pojede za 3 min…

Milan

Pojede za 3 min, avšak né večer, v sedle, brzy ráno, v noci , o víkendu a o prázdninách.

Jiří Kocurek

Bóže, tak 5 až 6 minut. Navíc navečer může být už semafor u přechodu vypnutý, je nižší provoz na silnici.
Jak se to asi řeší na I.P. Pavlova, při přestupu…

Frantík

Jste v Praze, tam se semafory bohužel nevypínají…

Jaaaa

Samotný konflikt pěší vs. auta v hlavním přepravním směru je na takovém uzlu mnohem horší, než nějaké zdržení 3 minuty, protože trvale vytváří životu nebezpečné situace.

Prachy na to byly, vyřešit se to dalo líp.

Frantisek

Vynásobte třemi. Ne každý pojede „metrolinkou‘ (i ta jede večer po 10, ne?). Jinak jo, auta v té době budou slabší a rozumné město semafory v takovém období vypne.

Martin

No, existuje moznost mit nastupiste MHD u chodniku a pruhy pro auta uprostred, ale problematicky by byl prejezd na obou krajnich krizovatkach…

Leinad

Ani ne, ve špičkách je 4 minuty interval 22, 8 minut pro 26, to by auta klidně přejela.

Leinad

A kdo skočí pod auto, tak si poleží v nemocnici. Kdo srazí chodce, tak si posedí ve vězení. Proč chodcům nepřidat do cesty zbytečný přechod.

dejf

nj, ale vyřešit to nějak kvalitně by vyžadovalo ještě jedno mezipatro. jak zde již někdo poznamenal, tak to 90°křížení prostě neumožňuje inteligentně udělat schodiště mezi nástupišti. s nivelitama jednotlivejch úrovní se toho moc dělat nedá a všeobecně tam byly karty docela rozdaný. výtah nic neřeší, musel by bejt z každýho nástupiště na každej ostrůvek a to by vypadalo jako u blbejch. vzhledem k tomu, jakej cirkus tam byl před rekonstrukcí si i dokážu představit, že tam bude pro chodce semafor a že to nebude horší. tak se snad nepletu.

Bohdan

Co mirne prohloubit prostor pod mostem, udelat tam mezi patro pro pesi mezi nastupisti vlaku (nepotrebuje takovou svetlou vysku) se s pojenim s vlakem v ose vlaku a do toho sestup na jedno centralni nastupiste pro tram a bus mezi kolejemi, k nemu uz schodiste v ose tramvaje?

Bohdan

… no a uz si odpovidam sam, tramvaje a autobusy nejsou metro, takze to centralni nastupiste mezi kolejemi reseni neni 🙁 moje chyba.

Facepalm

…a směrem do Strašnic se to pořeší zubačkou 🙂

Démon

Mimochodem neskončí na chodníku před silnicí, ale v „obchodní“ pasáži. Informační systém je navede k přestupu.

Marcel Štancl

To bude ke dni železničářů?

ČD4ever

Hlavně to bude před termínem parlamentních voleb. Hlavouni budou stříhat pásku, fotit se a správně vykomunikují přínosy stavby směrem k občanům 🙂

dejf

no vzhledem k tomu, že vládnoucí strany opravdu nesbírají hlasy v praze, tak bych to spíš viděl na účast max manekýna. ono hlásat do médií jak to zase zlepšili pražákům bych viděl jako kontraproduktivní. ale vzhledem k politickému citu vlády se může stát cokoliv.

medical examiner

Ne…vůbec…
Pražáci asi nevolí do Sněmovny…

Tomas

to sice voli … ale trosku jine partaje, nez tu, co se tam bude producirovat 🙂

Milan

Nikoli, bude to na výročí druhé pražské defenestrace.

Georg

ne, ke dni dusevniho zdravi.

Miroslav Zikmund

To bude fajn, způsob přestupu TRAM / VLAK v Hostivaři se nezdá býti šťastným, řečeno slovy klasika …

Leinad

Ono to vzdušnou čarou nebo tak daleko. Ale Spržel je proti přímým cestám, když se dá chodník protáhnout zbytečně až k Průmyslové ulici a zpátky.

Martin

Na nadrazi Hostivar je to opravdu idiotske, jak pro prestup tram/bus, tak bus/vlak a tram/vlak… vse je nuchutna obihacka… natoz pak pristupy k VS kolejim a zastavbe…
Ta zahloubena smycka je spise barierou nez ulehcenim…

Leinad

Stejně na můj vkus bezdůvodně chybí chodník spojující „podchod pod vlakem – bus na Plukovníka Mráze směr Skalka.“