Nový přestupní terminál Nádraží Zahradní Město se otevře 24. září
Výstavba terminálu Zahradní Město. Pramen: ROPID
Na nástupištích v současnosti probíhají dokončovací práce, pokládají se poslední metry dlažby.
Na nástupištích v současnosti probíhají dokončovací práce, pokládají se poslední metry dlažby.
24. září – píšu do diáře. Budu tam! A už se moc těším!
Opět jsem nadhazuji dotaz, protože jsem se zatím nedopátral pravdy. Značení pro auta v okolí hlásí uzavírku jen do 20.8., pro MHD do 15.9., ale otevření přestupního bodu až 24.9. Znamená to, že pro auta to bude opravdu průjezdné už za 10 dní nebo je to chyba? A MHD bude teda zastávkou projíždět? Myslel jsem, že se to mělo otevřít všechno naráz.
Pravděpodobně některé práce budou hotovy tak, aby už bylo možno pustit auta, ale nebudou hotovy práce na tramvajovém telese/troleji atd. Proto aby nám co tudy jezdíme , nevypenily nervy , vidím ten dřívější termín otevření silnice jako plus.
Nemám to ověřené, prý se
1) otevře silnice (puštění aut, změna bus linek, tramvaje stále nejedou)
2) pustí tramvaj (zastávka Nádraží Zahradní Město se projíždí, i busem)
3) Vlaky a MHD začnou zastavovat.
Dále by bylo také vhodné zmínit, že se na Zahradním Městě připravuje pokladní přepážka ČD
super, to se vsichni tesime. telefonni budka tam taky bude?
Budou tam velké dřevěné válce za sklem s nalepenymi jízdními rady . 😀 a kolporter s Večerní Prahou
A nástěnka s grafem plnění plánu včas jedoucích výchozích vlaků až na 108 procent!
Asi jim přebývají pokladní.
Tomu říkám staveniště, pěkná fotka …
Dobrý nápad zvítězil nad zdravým rozumem
Takže z tramvajové „refýže“ bude rovnou eskalátor na vlakové nástupiště?
no nebude… 🙂
Čím déle tento projekt sleduji, tak mi hlava nebere ten přestup.
Chápu, že chtěli co nejvíce zachovat přímé vazby aut, tramvají a autobusů, ale když přijede vlak, lidi sjedou dolů po eskalátorech a místo toho, aby se obejvili na peronu pro tramvaje, tak skončí na chodníku před silnicí, budou muset jít na přechod a nebo přebíhat tu hodně frekventovanou silnici…
A jak bys to navrhl jinak inženýre?
Já myslím, že to popsal dost jasně. Vyhnat vlak plný lidí na silnici, místo na tramvaj, kam směřují, je opravdu kapitální hovadina.,
Tak navrhni nějakou nehovadinu…
Když vymyslím, jak sem nějak veřejně přidat obrázek…
imgbb?
hm ale na tom chodniku bude zastavka autobusu, ktere jezdi za zajimavejsimi cili nez ta tramvaj – jak samotne sidliste zahradni mesto, tak na druhou stranu skalka…
Nebude. V projektu došlo ke změně a zastávky pro tram a bus budou společné, tedy uprostřed komunikace.
Zde s Vámi souhlasím.
Kde jste vzal myšlenku, že na zahradním městě bude někdo vyhánět plný vlak lidí? Vlaky přece pojedou min. na hl. n.
Takto to ale nebude, ta tramvaj, vlak ani autobus nepojedou hned, bude tam informační systém a ti lidé zůstanou stranou přeplněného ostrůvku. Současně nelze udělat výtah z peronu na ostrůvek a zase se nemohou křížit tramvaje s auty při nájezdu na jižní spojku. Pak nelze udelat schodiště na peron protože to má nějaký sklon a auta by jezdila tunely někde postraně. Takže jak dopravní inženýři?
Tramvaje od ZM křižovatkou do východní (nové) části podjezdu, auta do západní. Na padesátém křižovatkou zpátky do středu. Akorát autobusy od Skalky by musely křížit protisměr, aby se dostaly na koleje, což je blbé.
No jo, ale jak z peronu na tramvaj? Buť eskalátor v ose nástupiště a zkrz průjezdný profil silnice (MHD busy šlus, auta šlus) nebo eskalátor v ose travajového ostrůvku. Ten ale zase zasáhne do samotné mostní konstrukce. Zbývá výtah…
Nevím, jestli by se zásahem do mostní konstrukce byl nějaký zásadní neřešitelný problém. Jinak tu variantu s výtahem jsem našel tady: https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/zahradni_mesto/s-zahradnimesto-projekt-004.jpg
Mno asi takto: Cestující na ekalárotu by měli kolena zhruba v úrovni kolejového roštu. Hoďte si příčný řez peronem na papír a do toho ty schody šikmo z peronu.
S výtahem nevidím problém. A koho nebaví čekat na výtah, místo eskalátoru může být točité schodiště.
principiálně ale to samé
V případě eskalátoru v ose vlakového nástupiště – je snad nějaký limit maximální vzdálenosti pruhu pro auta od tramvajové koleje?
Musel by být eskalátor v ose tramvajového ostrůvku a vyvedený na obě strany až mimo konstrukci mostu a pak další eskalátor zpětným směrem na perón. Vymyslet to určitě šlo. Tohle řešení je fakt blbé. Kolize chodců na přechodu s auty bude při stávajícím provozu problém a způsobí to zácpy. Navíc s velkým rizikem pravděpodobých zranění chodců.
Aby se mohli objevit na perónu u tramvaje, tak by se mezi tramvaje a auta muselo vejít další schodiště. Plus schodiště pro ty co nejdou na tramvaj a pokračují pěšky.
Když se porovná ta původní myší díra s tímto stavem tak je vidět jasný posun.
Komu tramvaj ujede, tak si počká na další, která mu pojede za 3 min…
Pojede za 3 min, avšak né večer, v sedle, brzy ráno, v noci , o víkendu a o prázdninách.
Bóže, tak 5 až 6 minut. Navíc navečer může být už semafor u přechodu vypnutý, je nižší provoz na silnici.
Jak se to asi řeší na I.P. Pavlova, při přestupu…
Jste v Praze, tam se semafory bohužel nevypínají…
Samotný konflikt pěší vs. auta v hlavním přepravním směru je na takovém uzlu mnohem horší, než nějaké zdržení 3 minuty, protože trvale vytváří životu nebezpečné situace.
Prachy na to byly, vyřešit se to dalo líp.
Vynásobte třemi. Ne každý pojede „metrolinkou‘ (i ta jede večer po 10, ne?). Jinak jo, auta v té době budou slabší a rozumné město semafory v takovém období vypne.
No, existuje moznost mit nastupiste MHD u chodniku a pruhy pro auta uprostred, ale problematicky by byl prejezd na obou krajnich krizovatkach…
Ani ne, ve špičkách je 4 minuty interval 22, 8 minut pro 26, to by auta klidně přejela.
A kdo skočí pod auto, tak si poleží v nemocnici. Kdo srazí chodce, tak si posedí ve vězení. Proč chodcům nepřidat do cesty zbytečný přechod.
nj, ale vyřešit to nějak kvalitně by vyžadovalo ještě jedno mezipatro. jak zde již někdo poznamenal, tak to 90°křížení prostě neumožňuje inteligentně udělat schodiště mezi nástupišti. s nivelitama jednotlivejch úrovní se toho moc dělat nedá a všeobecně tam byly karty docela rozdaný. výtah nic neřeší, musel by bejt z každýho nástupiště na každej ostrůvek a to by vypadalo jako u blbejch. vzhledem k tomu, jakej cirkus tam byl před rekonstrukcí si i dokážu představit, že tam bude pro chodce semafor a že to nebude horší. tak se snad nepletu.
Co mirne prohloubit prostor pod mostem, udelat tam mezi patro pro pesi mezi nastupisti vlaku (nepotrebuje takovou svetlou vysku) se s pojenim s vlakem v ose vlaku a do toho sestup na jedno centralni nastupiste pro tram a bus mezi kolejemi, k nemu uz schodiste v ose tramvaje?
… no a uz si odpovidam sam, tramvaje a autobusy nejsou metro, takze to centralni nastupiste mezi kolejemi reseni neni 🙁 moje chyba.
…a směrem do Strašnic se to pořeší zubačkou 🙂
Mimochodem neskončí na chodníku před silnicí, ale v „obchodní“ pasáži. Informační systém je navede k přestupu.
To bude ke dni železničářů?
Hlavně to bude před termínem parlamentních voleb. Hlavouni budou stříhat pásku, fotit se a správně vykomunikují přínosy stavby směrem k občanům 🙂
no vzhledem k tomu, že vládnoucí strany opravdu nesbírají hlasy v praze, tak bych to spíš viděl na účast max manekýna. ono hlásat do médií jak to zase zlepšili pražákům bych viděl jako kontraproduktivní. ale vzhledem k politickému citu vlády se může stát cokoliv.
Ne…vůbec…
Pražáci asi nevolí do Sněmovny…
to sice voli … ale trosku jine partaje, nez tu, co se tam bude producirovat 🙂
Nikoli, bude to na výročí druhé pražské defenestrace.
ne, ke dni dusevniho zdravi.
To bude fajn, způsob přestupu TRAM / VLAK v Hostivaři se nezdá býti šťastným, řečeno slovy klasika …
Ono to vzdušnou čarou nebo tak daleko. Ale Spržel je proti přímým cestám, když se dá chodník protáhnout zbytečně až k Průmyslové ulici a zpátky.
Na nadrazi Hostivar je to opravdu idiotske, jak pro prestup tram/bus, tak bus/vlak a tram/vlak… vse je nuchutna obihacka… natoz pak pristupy k VS kolejim a zastavbe…
Ta zahloubena smycka je spise barierou nez ulehcenim…
Stejně na můj vkus bezdůvodně chybí chodník spojující „podchod pod vlakem – bus na Plukovníka Mráze směr Skalka.“