Nový pokus o jihozápadní obchvat Pardubic. ŘSD zkouší získat povolení na jinou trasu dál od letiště

Ve směru od Přelouče má jihozápadní obchvat Pardubic začínat před Starými Čívicemi. Foto: Google Street ViewVe směru od Přelouče má jihozápadní obchvat Pardubic začínat před Starými Čívicemi. Foto: Google Street View

ŘSD přišlo s dvěma verzemi zhruba osm kilometrů dlouhé přeložky.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Káma

Ten obchvat není obchvat. Je to řešení klín klínem. Doprava se přesune do míst, kde zase bydlí lidé. Takový obchvat pozbývá smysl….

Info

ta skládka tam stále je, autor neumí ani zjišťovat informace

Couler

Tohle a s takovouto podobou (2 nebo 3 kruháče) by opravdu nemělo stavět ŘSD na státní peníze. Ať si takový městský průtah – přesouvající dopravu z jedné vesničky/čtvrtě na samý okraj druhé – staví město nebo kraj. Děkuju.
I/2 je jeden z největších adeptů na vyřazení z jedniček, nemá to s jedničkou absolutně nic společného, a to na žádné části trasy.

Tomáš Skokan

jsme tedy pardubák, ale to zvěrstvo co se tady předvádí je do nebe volající. Obchvat je ůplně něco jiného než tady předvádějí radní. To co se tady buduje jsou propojky městkých částí už teď jsou v podstatě součástí města.
Obchvat je silnice vedoucí obloukem okolo obce ideálně několi stovek metrů za obcí to Pardubice nebudou mít nikdy!!!!

geras

Tyto „obchvaty“ platí a plánuje stát, konkrétně ŘSD, ne město, to může maximálně (ne)schvalovat a když takovou silnici vymístí dál, jak říkáte, tak to neschválí v samostatných satelitních obcích a nebude vůbec nic.

Hans1934

Červená varianta leda v tunelu -naprosto nereálné kvůli letišti , modrá varianta 😂 tomu snad nevěří nikdo , že v Máteřově s tím budou souhlasit ..
To nebude ani v roce 2050

Měli dat 3.variantu mezi Barchovem – Materovem na jižní část a pak mezi Materovem – Dubany a Dubany – St.Jesencany

David

Pardubice nedokazou udelat ani napojeni na lavku … takze jestli uvazuji o nejakym obchvatu neceho, kde jsou teda vlastne na zacatku, tak nezbyva nez doufat, ze s tim trochu pohne nove vedeni a pak to treba v 2040 ci az 2050 bude.

Dan

Pletete si pojmy, tohle staví ŘSD …

SYN

A větší část trasy vede úplně mimo katastr Pardubic…

Vojta_7

Ty nové stavby v okolí Pardubic jsou podivně zmatlané. SV a JV obchvat na sebe nenavazují, I/2 mizí neznámo kde…
Označovat silnici I/2 za silnici I.třídy je fraška. Za 40 let žádná modernizace. Jen se přes noc přeznačila z II.třídy…

PetrN

na JV obchvat má ještě navazovat stavba Pardubičky-Sezemice, ale bude tam spousta kruháčů. Jinak souhlasím že celá ta koncepce je taková zvláštní…
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/184/infoletak_s2-pardubicky-sezemice.pdf

Joe

Červenou variantu jim armáda schválí max. v případě, že by tam udělali tunel. Ale určitě si nenechají dělat nad pojížděcí plochou most nebo že by to tam úplně zrušili. Ten rozptyl je v tuto chvíli nepoužívaný, ale armáda s ním do budoucna stále počítá. A modrá viz příspěvky níže, to budou prskat obyvatelé Mateřova, který se za posledních 10 let let asi 2x rozrostl směrem k letišti.

Surio Mario

Tipnu si, že je jen otázkou času, než přijde na řadu 3. varianta vedená kolem Mateřova z jižní strany. A bude se srovnávat, jestli je levnější částečně v tunelu pod letištěm vedená červená trasa, anebo o kilometr delší, ale tunel nepotřebující 3. varianta.

SYN

No Mateřov se možná rozrůstá POBLÍŽ navrhované trasy, ale přes Staré Čívice to vede rovnou prostředkem… to je trochu nepoměr. Nově stavěné dokážou přece aspoň kousek zařezat, postavit PHS… v současné trase jde tak maximálně za mnohonásobek postavit tunel. Anebo to objíždět o pěkných pár kilometrů delší trasou „někde na jihu“… 🙁

Joe

Náplavě bude jedno zda to je poblíž nebo přímo za plotem, i když tam bude stěna. Někteří jedinci si ani neráčili před stavbou domu všimnout, že tam je letiště a teď držkují, že tam je hluk. A ad nepoměr, přes Čivice to vede od nepaměti (už si zvykli) a je tam rychlost v obci (menší hluk), na obchvatu padesátku opravdu neočekávám.

SYN

Tak určitě by to nebylo na nějaký „vysokorychlostní“ obchvat… ale kdyby to jelo plynule (ty kruháče proředit), i taková 60ka (v nejvíce exponované části, zbytek 80) by bylo zrychlení. Pokud se to postaví někudy „daleko na jihu“ tak ani 90ka nemusí znamenat kratší dobu, protože delší trasa…

Jan

Dvě verze jsou alibismus od ŘSD. Jakmile do toho nechají kecat samosprávy, skončime u klasického nimby…

Gejza

Zajímal by mě dopravní model, resp. dopravní logika stavby. Většina dopravní zátěže na I/2 v Čívicích / Popkovicích bude nejspíše připadat na dopravu s cílem nebo zdrojem v intravilánu Pardubic. Tento proud by tak měl být přesměrován na JZ obchvat a následně se do intravilánu dostat po I/37, nebo II/324?

martin749

To by bylo ideální. Ale jsme v Pardubicích, takže se udělá vše pro to, aby ty auta dále jezdily přes Popkovicec a mohlo se nadávat, že jsou ve městě kolony. Tedy stejný scénář jako na 17. listopadu.

218

Vzhledem k tomu,že od Chrudimi se toho po I/37 už moc víc asi nevyleze,tak nevím..a na II/324 už toho skrz mesto asi taky víc nechceme..to v těch Popkovickach ty auta vadí tak možná nejmíň..

martin749

Největší problém na I/37 je právě úrovňové křížení směrů Chrudim – Trojice se směrem Trojice – Čívice a to odpadne se stavbou JZ obchvatu, jelikož směr Trojice – Čívice bude u Parama pokračovat rovně k Dražkovicím. Tam už si překážet nebudou a u Parama se to uvolní. Tedy za předpokladu, že se nebude opakovat metoda „Hospoda Na Mýtince“ a auta se nenchají jezdit přes Popkovice, aby nemuseli jet delší cestou. Pak to dopadne jako na původní I/37 (II/324), kdy auta mířící za Stavařov sjíždějí už v Dražkovicích a díky čemuž je ucpaná půlka města. Přitom ta kolona mine další tři… Číst vice »

Karel Mio

Pro cesty z/do za Chrudimku by šel budoucí JV obchvat. Teoreticky i do centra přes Pardubičky, bude to asi rychlejší než jet skrz Aneňák. Za Labe klidně přes I/37, zvlášť s budoucím odstraněním kruháku u Parama ta zajížďka bude stát za to.

Surio Mario

Obávám se, že do modré varianty hodí vidle obyvatelé Starého Mateřova, měli by novou silnici hned vedle domů.

Hans1934

Vede to přímo za novými domy , mám ten samý pocit ..
Jenže když na druhé straně je koridor letiště a všude okolo vesnice se satelity Pardubáků, vždycky bude někdo proti

SYN

Jako pořád ještě to takto (podle návrhu) bude lepší než je… šlo by to ještě líp? Nevím, ldo myslí že jo ať udělá aspoň čáru do mapy…

Jiří Kocurek

Jenže zas ta červená by křížila pojezdovou dráhu k úlům – opevněné stání pro stíhačky.

Kdyby někoho napadlo vzlétnout s práškovacím letadlem a z oknem z krabice házet ruční granáty, no tak na úly to nestačí. Takových, co by podepsali zvací dopis jak v 68. roce je tu příliš moc.

Kebab

Novostavba silnice první třídy mimo obce, která je úplně na začátku přípravy a stejně tam nakydají tři kruháky…

Hans1934

Ideální mimourúrovňové křížení , ale neprojde to finančně .
Ta silnice bude dublovat současnou cestu kolem Závodiště – u ní je největší špunt křižovatka s I/37..
Mělo by to výrazně ulevit i s kruháky

SYN

No, vzhledem k tomu že současnou trasu nezruší (zůstane k dispozici, nebál bych se některá křížení „vypustit“ (udělat tam na silnici nižšího řádu mostek/tunel a žádné propojení… tím by se počet kruháků snížil na 1 až 2.

Sizifon

Hlavně atˇ už něco udělají. Nadjezd a kruhák u Parama toho zase tolik nevyřešil. To je pořád se vším crcání 😀

PetrN

Nadjezd a kruhák u Parama se má výhledově předělávat na MÚK Závodiště společně s rozšířením I/37 na 2+2 až Chrudimi, které ale zatím nemá ani odhadované termíny.
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/665/infoletak_s37-pardubice-chrudim-rozsireni.pdf

Lysimachia

Na to jak má ŘSD informační letáky dobře zpracované, tak tenhle je vyloženě zfušovaný, varianty prakticky nejsou popsané.

Pišta

V roce 2033??? V roce 2013 bylo pozdě 🙁