Nový plán na záchranu Alitalie. Ztrátové aerolinky mají koupit italské dráhy

Boeing 777 společnosti Alitalia. Foto: AlitaliaBoeing 777 společnosti Alitalia. Foto: Alitalia

V Itálii vzniká nový plán, jak zachránit ztrátové aerolinky Alitalia. Mohly by se stát první aerolinkou na světě, kterou bude

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Barchánek

Spojení dráhy a aerolinky není úplně vyjímečné. Třeba železniční divize Pan Am dodnes funguje http://www.panamrailways.com/

Chachar Budvar

Nedivím se, že aerolinky zachraňují – lépe je mít spolehlivější (a dražší), nežli závislé na libůstkách nějakého rozmařilého zbohatlíka (a možná poněkud relativně lacinější) , což je pak příčinou náhlých (logických) stávek – viz.: https://zdopravy.cz/ryanair-postihla-dalsi-velka-stavka-zrusil-temer-sestinu-letu-ceska-se-nedotkne-14664/ Dočkáte se – i chytře a s rozmyslem privátněnou železnici v ČR stávkový scénář nejspíš nemine….

Jen tak

Sncf uz v historii ma za sebou par stavek. Ne jen tu letosni.

Cd … soukrome? kdy?

Jen tak

Aha … pardon 🙂

Chachar Budvar

Vy se divíte, že se v únoru r. 97 drobně, ze strany odborů velice korektně a bez násilí stávkovalo? Já ne. Zřejmě nepamatujete politický ksindl, který tehdy o budoucnosti zaměstnanců ČD rozhodoval.
Jediná 100% úspěšná stávka v historii ČR (díky Jaromíre, byls prvním, před kým obskurně ohavný klauz kapituloval) měla zcela jiné důvody nežli soudobé stávky u privátních dopravců.

John Galt

„Alitalia musí zůstat státním podnikem, který je v souladu s italskou realitou,“ uvedl ministr hospodářství Luigi di Mayo.

Tak to bych řek, že plněj už teďka na 100 %. 🙂

Jen tak

Ta fotka je uzasna! 🙂

No, italie… co cekat vic. Kolikrat alitalie uz krachla za poslednich dvacet let? 🙂

PAN

Nádherná fotka u článku! Alitalia (y)

K.S.

Další ukázka populismu a toho že stát nemá podnikat. Jednak do správních orgánů dosazuje na základě politického klíče, jednak zachraňuje firmy tak neefektivní že při světové konjunktuře padají a jednak populisticky rozhoduje že firma musí zůstat italská. Kdepak dávno měly být nabídnuty k prodeji a být soukromou firmou. Ale to platí pro všechny státní firmy kdekoliv.

noerf

k.s.: souhlas
Osobně si myslim, ze problemy ČSA zpusobil jednak katastofalni managment pana Tvrdika a následná hospodářská krize.
U Alitalia bude problémů zřejmě více. A pak je otázka, zda-li vůbec vydela na provozni náklady a režii.