Nový plán na záchranu Alitalie. Ztrátové aerolinky mají koupit italské dráhy
Boeing 777 společnosti Alitalia. Foto: Alitalia
V Itálii vzniká nový plán, jak zachránit ztrátové aerolinky Alitalia. Mohly by se stát první aerolinkou na světě, kterou bude
Spojení dráhy a aerolinky není úplně vyjímečné. Třeba železniční divize Pan Am dodnes funguje http://www.panamrailways.com/
Nedivím se, že aerolinky zachraňují – lépe je mít spolehlivější (a dražší), nežli závislé na libůstkách nějakého rozmařilého zbohatlíka (a možná poněkud relativně lacinější) , což je pak příčinou náhlých (logických) stávek – viz.: https://zdopravy.cz/ryanair-postihla-dalsi-velka-stavka-zrusil-temer-sestinu-letu-ceska-se-nedotkne-14664/ Dočkáte se – i chytře a s rozmyslem privátněnou železnici v ČR stávkový scénář nejspíš nemine….
Ano, SNCF jako státní dopravce nikdy nestavkoval, ČD byly za éry Duška soukromé…
Sncf uz v historii ma za sebou par stavek. Ne jen tu letosni.
Cd … soukrome? kdy?
To byla ironie.
Aha … pardon 🙂
Vy se divíte, že se v únoru r. 97 drobně, ze strany odborů velice korektně a bez násilí stávkovalo? Já ne. Zřejmě nepamatujete politický ksindl, který tehdy o budoucnosti zaměstnanců ČD rozhodoval.
Jediná 100% úspěšná stávka v historii ČR (díky Jaromíre, byls prvním, před kým obskurně ohavný klauz kapituloval) měla zcela jiné důvody nežli soudobé stávky u privátních dopravců.
Ale z vašeho příspěvku vyplývá, že se rozmařile a ošklive vůči zaměstnancům chovají jen soukromníci. A u SNCF se stávkuje také jen proto, že mají obskurne ohavného prezidenta?
„Alitalia musí zůstat státním podnikem, který je v souladu s italskou realitou,“ uvedl ministr hospodářství Luigi di Mayo.
Tak to bych řek, že plněj už teďka na 100 %. 🙂
Ta fotka je uzasna! 🙂
No, italie… co cekat vic. Kolikrat alitalie uz krachla za poslednich dvacet let? 🙂
Nádherná fotka u článku! Alitalia (y)
Další ukázka populismu a toho že stát nemá podnikat. Jednak do správních orgánů dosazuje na základě politického klíče, jednak zachraňuje firmy tak neefektivní že při světové konjunktuře padají a jednak populisticky rozhoduje že firma musí zůstat italská. Kdepak dávno měly být nabídnuty k prodeji a být soukromou firmou. Ale to platí pro všechny státní firmy kdekoliv.
k.s.: souhlas
Osobně si myslim, ze problemy ČSA zpusobil jednak katastofalni managment pana Tvrdika a následná hospodářská krize.
U Alitalia bude problémů zřejmě více. A pak je otázka, zda-li vůbec vydela na provozni náklady a režii.