Nový obchvat Otrokovic bude od čtvrtka v plném provozu. Do Napajedel pohodlně až v prosinci
D55 kolem Otrokovic. Foto: ŘSD
ŘSD upozorňuje řidiče na možné komplikace, které ve čtvrtek mohou nastat kvůli odstraňování dopravního značení.
Výstavba celého obchvatu Otrokovic se protáhla na více než 7,5 roků, což je v přepočtu na počet zhotovených kilometrů jistě nejpomalejší tempo výstavby dálnice v ČR! Mimo „výstavby-nevýstavby“ D49, která se také nachází na území Zlínského kraje, je třeba ještě zmínit raketové tempo přípravy a odsouvání samotné výstavby železniční trati z Otrokovic do Zlína, resp. také Vizovic. To vše se týká průmyslového regionu, kde je vysoká hustota zalidnění a tím i potřeba dobrého dopravního spojení… A tak to chodí na tý naší JV Moravě, na Valašsku nebo třeba v Přerově… Většina výstavby dopravní infrastruktury se vleče, termíny se posouvají či… Číst vice »
Jen tak dál a houšť. Dobrá zpráva. Konečně skončí zácpy na Kvítkovické.
Snad bude křižovatkou v Kvítkovicích volnější průjezd. Cpát tranzit a dálkovou do míst, kudy jezdí MHD bylo fakt dost zoufalé. Ono úplně stačí přejezd. Pokud u návěstidla zastaví náklad ze Zlína nebo Lípy a pak se zvolna rozjíždí obloukem ostrým jako na tramvajové trati, aby vjel do Otrokovic, tak mezitím kolony narůstají.
Tak snad se na to SŽ vrhne co nejdřív, když už mají od ŘSD nachystáno. Bylo by fajn, kdyby ten tunel montovali z prefabrikovaných dílců, podobně jako ekodukt přes D1 a se stejným účelem: Zkrátit omezení provozu.
jj, stejně lidi ale budou muset jezdit přes ulici objízdnou kolem Barumu nebo přes exit 30. Ale nápad velice dobrý. Uvidíme až v reálu
Už teď je křižovatka mnohem průjezdnější od otevření polovičního profilu.
Tady si to dokonce můžete sledovat
https://www.youtube.com/watch?v=eEK7LNoRkg0
Kdybych bydlel v Kvítkovicích, tak by mě asi pěkně štvalo, že byla přerušena cesta z centra obce do krajiny (ulice u Farmy). Dá se jít o kilometr delší cestou, z čehož 600 m vede v těsné blízkosti dálnice
(https://mapy.cz/s/pelatepamu), což není nic příjemného. Hodně se srovnává s Rakouskem, tam by troufám si tvrdit takováto sviňárna nevznikla.
Byl by to platný požadavek a chápal bych, kdyby místní požadovali podchod. Jen nevím, jestli se tak stalo.
Tahám to jenom z hlavy, co si pamatuji, takže bez záruky. Firmy, ke kterým ta ulice vedla si vyjednaly kompenzace, tam to bylo bez problémů.
Při závěrečném projednávání pár lidí námitku vzneslo, ale na to padla protinámitka, že jedním z úkolů obchvatu je i ochrana Kvítkovic proti bleskovým povodním (zde nic neobvyklého), takže narušovat protipovodňové opatření budováním prostupů raději ne. Závěr byl, že většina to chtěla nechat tak, jak je to teď, že si raději jednou za čas zajdou, hlavně, když nebudou mít každý druhý rok vodu ve sklepě.
To je z celého souboru problémů ten menší, byť může pro pár lidí být velmi nepříjemný. No a taky bude zajímavé, až opravdu začne modernizace trati (pokud to zas nová vládní …. neseškrtá) a budou ten přejezd v Kvítkovicích a vlastně i na Podvesné dávat pod zem.
Ani v tom Rakousku nezachovávají každou polňačku, třeba takový Kapellerfeld vs S1 by mohl vyprávět. Tam jim navíc ještě vybudovali odpočívku. Další, co si vybavuji je Oberdanegg na S6, tam si taky docela zajdou.