- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Nový nápad: SŽDC posune dejvické tunely na jih a vyhne se Ořechovce, příprava se protáhne
Osobní vlak mezi Prahou a Kladnem ve stanici Praha - Dejvice. Foto: České dráhy
Správa železniční dopravní cesty dnes v rámci lámání odporu obyvatel Prahy 6 představila zcela novou variantu tratě z Dejvic do
Zvazil bych take pripravu na odbocku ve smeru Kralovka-Andel-Smichov,…
Tak dlouho se bude vymejšlet, kam posunout tunely u „rychlodráhy“ na letiště až konečně někomu dojde, že spojení na letiště nezačínající na hlavním nádraží je scestné a KONEČNĚ se postaví na letiště metro. Bylo by to v zájmu všech, nejen pražáků.
V zajmu „prazaku“ metro je, je to pohodlnejsi, ale v zajmu ostatnich to idealni neni a tem by vyhovoval mnohem lepe vlak, byt by bylo lepsi, kdyby propojil primo Wilsonovo nadrazi, nebo jine nadrazi, jako treba Liben, prestup hrana-hrana…
Ja bych zvazoval spise propojeni Holesovicke a kladenske trati, byt o tom nikdo neuvazuje, stejne tak dejvicke a a smichovske vetve pod strahovem…
Propojeni s N.Holesovice var.1 – tunel Bubenec
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4102438&y=50.0992653&z=15&rm=9gwK7xXzOvgi1g3LhA0gf7gn0gQbY1TkgN0VvY0gQagP0gkcgZ1hdDU1gQaZ0gNCgO0ZF
Propojeni s N.Holesovice var.2 – Viadukt Holesovice
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.4414218&y=50.1080668&z=16&rm=9hCNHxYBRFgRn-kgNnPbYn6wZ0Oug6NT88NSESnT8U0WcRNX1O0gQbQ1gSXT0gNiUNWcUnVeYn-kV0Ug
Propojeni s N.Smichov
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.3930777&y=50.0752821&z=14&rm=9gwuAxXzxPe90fOXfG1fRAB0fmR21fjFH1fb-N0faKQ1fasT0fc7X0faKg.0eS7ga0f6ohI0ee4hW0eHNg11eyugP0fEL61fc7
Propojeni s holeovickou trati by umoznilo vedeni nekterych vlaku primo na letiste ev. neprimo s prestupen na nadrazi Liben a na nadrazi Wilsonove… zaroven napojilo i Kladno…
Propojeni se smichovem bych uvazoval pro nekterou linku mestske zeleznice, pripadne dal propejeni s Krcskou trati by umoznilo vedeni okruzni zeleznicni linky, ktera by odlehcila centru mesta…
Na Praze 6 se postavila Blanka, nové metro a nyní se bude za x miliard posouvat tunel, aby se par lidem možná netřásly vily. Nepřijde mi to úplně v pořádku.
vážení, měli jste se podívat v jakém materiálu se prováděl průzkumný vrt do hloubky 40,5 m v plánovaném místě portálu v Buštěhradské ul.! !Nesmyslná lokalizace z hlediska geologie! Spíš je zarážející, proč průzkum projektanti dělají nyní a ne již před několika lety!
Neříkal jsem, že SŽDC je diletantská organizace? Prý „Dobrá správa“. Teď už začínám věřit, že náměstek Nejezchleb trať do Kladna prostě nechce a tak dělají všechno pro to, aby to co nejvíce oddálili. Obdobně dopadla trať přes Milovice a Boleslav do Liberce. Když to začátkem roku vypadalo, že nějaké varianty začínají vycházet, rychle zasáhnul O 26 SŽDC a opět nevychází žádná varianta. Prý že zpracovatel studie proveditelnosti tam měl nějakou chybu…
Ano, 5. koridor skutečně přes Milovice fungovat nemůže a bylo už mnohokrát, nejen mnou, vysvětleno proč. Spojka Milovice – MB budiž, ale rozhodně tím nejde řešit dopravu Praha – Liberec. Mimochodem, jsem celkem zvědavý, jak si v těch Milovicích poradí s výběhem divokých koní a praturů.
Žádný pátý koridor z Prahy do Liberce nepovede, jen VRT a jemu podobné natvrdlé osoby to nejsou schopny pochopit. Pátý koridor do Liberce by musel být polit svěcenou vodou a pak by stejně nebylo jisté, zda by ekonomicky vyšel. Spojka Milovice – Všejany již odhadem patnáct let mohla sloužit, do Mladé Boleslavi (ale spíše až do Turnova) by vedla trolej a dnes by cestování bylo alespoň použitelné. Takhle dalších patnáct let nebude nic, jen další studie na téma VRT do Liberce… Liberec by z Prahy stále byl obsluhován autobusy Regiojetu jako dnes, ostatně těžko tomuto funkčnímu systému lze něco vytknout,… Číst vice »
Naštěstí o tom nerozhodují takoví trumpetové, jako je pan Příhoda, no… i když občas to není o tolik lepší. Ostatně, stejně jako si vrátný myslí, že šéfuje celému podniku, strojvedoucí si často myslí, že jsou odborníci na projektování železničních tratí.
Milé natvrdlé VRT, peněženka rozhoduje, takže opravdu žádná vysokorychlostní trať do Liberce nikdy nebude, byť bych její existenci uvítal. Mám alespoň jednu základní schopnost, kterou šotouši typu VRT nemají – rozlišit svá přání a to, co je reálné vyprojektovat, postavit a hlavně: ZAPLATIT. Mimochodem, strojvedoucí řídí vlak, na to odborník je (nebo by alespoň měl být), ovšem to neznamená, že nemůže mít názor na ostatní záležitosti. Ale chápu, že je pro některé jedince velmi těžké se smířit s tím, že vysokorychlostních tratí zde v nejbližších desítkách let moc nevznikne, respektive tu nevznikne nejspíš žádná. Krom financí by musel existovat na… Číst vice »
Vzkaz pro pana Sůru: to už je na ban, ne? Nebo tu budete tolerovat urážení diskutujících?
Vy jste nějak osobně dotčen tím, že se podepisujete jako VRT nebo jaká vám vznikla újma?
VRT: Zkuste se trochu zamyslet nad tím, kdo vlastně ve skutečnosti ty nevlídné reakce, které neoprávněně považujete za urážky své osoby, vyprovokoval. Občas totiž právě Vy připomínáte třeba „Soupravu“ v dobách jeho největší „provokatérské slávy“ …
Ja s vama nesouhlasim, jisteze je VRT draha zalezitost, ale to jsou dalnice take, presto se jich planuje mnohem vice a rocne stoji velke penize na udrzbe,… Ale cena neni uplne vse, nelze totiz zapocitavat pouze naklady na stavbu a provoz, ale take na dalsi vlivy, ktere s sebou rychle trate prinaseji,… Mrzi me, ze si tohle v CR malokdo uvedomuje, VRT se stavi i v mnohem mene vyspelych zemich nez je CR… Uz jen ztraty v nakladni zeleznicni doprave, ktera musi cekat hodiny na volnou trat, rychla preprava lidi a zbozi, muze prinest dodatecne zisky v ekonomice… Ne kazdy… Číst vice »
Možná by stálo za to zopakovat Vaše argumenty, proč z Liberce nelze přes Všejany, ale nutno přes Všetaty nebo novou rychlou tratí. Já jsem přesvědčen o tom, že až do Liberce se vyplatí stávající trať do Turnova rekonstruovat, z Turnova do Liberce zcela novou trať (už na 200 km/h) v tunelu a z Liberce se napojit na modernizované rychlou trať do Polska a Německa.
Co rekonstrukcí + Všejany získám? Kde najdeme kapacitu do Lysé?
Logické rozhodnutí (jedno z mála v tomto projektu). Kdo tuhle problematiku řešil, tuší, co mám na mysli. Lidé z Ořechovky by se nedali a nikdy by se nekoplo…
Proč by oni měli být těmi rozhodujícími? Vedení tratě v současné stopě nikoho neohrožuje a nezpůsobí nikomu žádné újmy – tedy ani hluk ani exhalace. jen je potřeba najít odvahu a nebavit se s nimi o tom a těm politickým stranám na Praze 6, kteří jsou s nimi spojeny jasně říct, že tunel bude tehdy, když dají na stůl tři miliardy a za ně se to postaví. proč máme všichni platit někomu jeho choutky a nápady a neoprávněné výhody? Když jde o dálnice a silnice (i městem jako v Praze), nikdo se s lidmi, kteří jsou stavbami a provozem postiženi,… Číst vice »
Škoda, že je v místě vojenské nemocnice oblouk a asi i větší stoupání. Mohla se tam postavit zastávka.
back to square one 🙂
podrobne to nesleduju, ale uz je to 2-3 roky, co se povrchova varianta odpiskala a zacalo se delat na dur pro tunely… takze to se ted vyleje a bude se delat na dur pro tunely jinde?
By mě vlastně zajímalo kolik procentu obyvatelů Prahy 6 ta stavba vadí a kolik se jich v reálu dotkne. Já se divím, že Praha 6 nedokázala trať 120 úplně zastavit. Ona Regionova taky není nejtišší.
Něco jiného je stará hluková zátěž a něco jiného nová. A nějaká procenta jsou z hlediska zákona úplně irelevantní. Klidně stačí jediný poškozený.
Nejsem odborník, abych mohl zde fundovaně diskutovat jako ostatní, tak alespoň připojím odkaz na podle mého názoru zajímavý članek k tomuto tématu:
https://www.k-report.net/clanky/alternativa-k-rychlodraze-na-letiste-vaclava-havla/
Zajímavý článek je, ale chybí v něm informace jako jak dlouho by vůbec taková cesta z letiště do centra trvala. Ono i těch vlakem navrhovaných 28 minut není žádná sláva (v Oslu je letiště 50 km od města a trvá to 21 minut).
Taky mi tam chybí návrh, jak řešit Kladno. Tramvaj obslouží letiště.
Z pohledu lidi z jinych casti republiky je vlastne jedno, ktera to bude varianta, hlavne aby se naslo ve verejne diskuzi co nejdrive to, na cem bude shoda, schvalilo se to, postavilo a uz to bylo hotove…
V Praze 6 je zasekana infrastruktura vice ruznych typu. Kdyz se podivate, kudy jezdi dalkove autobusove spoje pres Prahu 6, divite se… Misty by to chtelo MUK Vitezne namesti.
OK, je jasný, že to nikdy nebude. Hlavně, že všichni plivali na studii CEDOPu (http://www.cedop.info/blog/prednaska-o-kladenskem-zeleznicnim-diametru/) jak to bude drahý a zbytečný a kdesi cosi. Takže nakonec si v Praze (ne)posaví tuhle kravinu, která jednak nic nepřinese, druhak bude pekelně drahá.
Ale zase se může mluvit o tom metru na letiště.
Naprosto souhlastím, hlavně úsek z Ruzyně do centra města je lepší vést tunelem ke Karlovu náměstí a pak na NS2. Ať je trať bez zbytečných oklik.
Akorát tento na první pohled super nápad má jen nějaké drobné vady na kráse – například stoupání jak v metru, tj. čtyřicet promile (či spíš ještě vyšší, neb kolize se samotnými trasami metra) a další, které tento nápad zcela odsouvají do říše snů…
O ufinancovatelnosti a realizovatelnosti se nemá smysl bavit – viz problémy u trasy metra D, která se hubou staví ještě déle, než se trať Praha – Kladno modernizuje.
Studií CEDOPu se nemá smysl dále zabývat, nikdo by nebyl její realizaci schopen ufinancovat (na Kladně celá trať v podzemí atd.). Je tam pár zajímavých myšlenek, přičemž alespoň jednu by chtělo podchytit a nechat na ní do budoucnosti místo pro realizaci, aby centrum Kladna mohlo být rozumným způsobem obslouženo vlakem, tj. aby ze současného nádraží Kladno byl nezmožněn eventuální budoucí výjezd pod ulici Jaroslava Kociána/Cyrila Boudy/Kleinerova. Ale i toto by byla v nejlepším případě hudba za následujících dvacet let po dokončení modernizace trati Praha – Kladno. Samozřejmě pan VRT zase hezky pouští do vzduchu ničím nepodložené fámy na téma neužitečné… Číst vice »
Ještě jedna věc mě napadla při pohledu do mapy. Vždyť se to kříží s profilem tunelu Blanka. Dejvická část je hloubená a není moc hluboko. Pak jsou v cestě ještě výjezdové a vjezdové rampy do tunelu. Při představeně, že by museli pod to, muselo se pod zem celkem brzy. Asi to mají nějak vymyšlený, ale pak to stoupání do Veleslavína bude celkem mocné.
bude to hluboko, už na Hradčanský to bude pod zemí
Takže potom maximálním povoleným stoupáním (40 promile) do Veleslavína, že …
Ale teď už začínám chápat, proč se najednou mohl kde-kdo doslova „protrhnout“, že Pavel Surý podepsal podstrčenou smlouvu na předkupní právo na převod těch pozemků, pod nimiž má nově navrhovaná trasa vést, privátní firmě …
Právě, že asi o ty pozemky a kšefty s nimi jde nejvíc. nějaká železnice pro zdejší politiky nic neznamená. Těm je to jedno a dopady silniční dopravy je také nezajímají.
Tohle je zajímavá pohádka, o které slýchám, co jsem na světě. A obyvatelům Prahy 6 opravdu nerozumím. Ty které současná trať zatěžuje hlukem zase není tolik, část vede v zahrádkářské kolonii. A kdyby za těmi obyvateli někdo přišel a řekl, my tady tu trať zrekonstruujeme. Bude nový spodek svršek, nízké protihlukovy, ale hlavně elektrifikace. Tím pádem zmizí tůrující diesely, co se škrábou nahoru a brzdící špalky dolů. Ve špičce tam jede vlak cca každých 10 minut. A stavět tam něco, co odpovídá koridoru, když je to pouze na Kladno a letiště…. mi přijde zbytečné. Selský rozum si něco myslí… ale… Číst vice »
Stejně ta trať je tam na rozdíl od nich tak 150 let. A oni si to koupili u tratě.
Souhlas, od začátku se podcenil politický marketing (problém byl hlavně ve slově „rychlodráha“)… Akce pro úsek Bubny-Ruzyně se mohla jmenovat třeba „oprava žel. tratě – snížení hlukového zatížení“ a do toho se vejde oprava svršku i spodku, pryžové vložky, protihlukovky, elektrizace a ta druhá kolej by se tam většinou vešla bez větších zásahů… A celý projekt by stál třeba o 10 MLD méně, už by to třeba bylo hotové a místo metra A na Motol by už byla 1. etapa Vašeho „Déčka“:)
Projděte si od Pevnostní/Gymnasijní směr Veleslavín a dále. Dvě koleje tam bohužel naprojektovat nejdou. Pokud tedy tomu alespoň trošku rozumíte a nemyslíte si, že stačí tři metry nového prostoru.
To není až tak úplně pravda – někde se tam předpokládalo i zahloubení a zakrytí a skutečně hodně stísněná část je vlastně jen někde v oblasti ulice U dráhy
Na takové věci tam propstě není místo. Jděte se tam projít, ať vidíte.
Naprostý souhlas. Ten název rychlodráha byl od počátku nesmysl, ale za to se dlouho držel a ještě drží. Vždy šlo a jde jen o modernizaci a úpravu tratě na Kladno s odbočkou na letiště Ruzyně.
Právě že neexistují žádné důvody pro nerealizování modernizace ve stávající stopě, je to vše víc než podezřelé a diskuse se nepřipouští. Možná, že někdo pamatujete ty pseudodiskuse o uvedené trati s občany, jak tam skutečné argumenty byly přehlíženy, nebyla umožněna řádná argumentace apod. Čili jediná otázka – komu to slouží? O co jde doopravdy? Právě po elektrifikaci, novém pružném uložení, případně s nízkým protihlukovými stěnami atd., nebudou žádné negativní dopady A opět selhávají odborníci, MD, SŽDC, kteří nejsou ochotni dát na stůl pádné argumenty a říct, že to tak bude a případné námitky technicky vyřeší. NIkoliv ale za miliardy za… Číst vice »
DÚR nemá přesně stanovenou trasu, ale různě široký koridor.
Praha 6 neustálý problém, železnice – problém Dejvice, silniční okruh – problém Suchdol, všichni chtějí jezdit někam a nikdo nechce infrastukturu za barákem.
Ale zase jsme u toho, kdo byl kde dřív: „buštěhradka“ existuje mnohem déle, než poválečná zástavba jejího okolí, takže když modernizovaná železnice udělá maximum pro to, ab nebyla horší než ta dosavadní, neměli by ti později přišedší, kdo přicházejí s námitkami proti tomu, co situaci nezhorší, mít na jejich prosazení nárok.
To asi také ano, ale problém je hlavně ve stavebním zákoně. Jak je třeba možné že vedle v Deutsch např stavba dálnice může běžet a případné námitky či odvolání jsou řešeny v samotném průběhu stavebních prací?
Suchdol není Praha 6
https://cs.wikipedia.org/wiki/Suchdol_(Praha) Doporučoval bych si zaskočit do páté třídy a zopakovat zeměpis.
Hanzi, nastudujte si radši seznam městských částí Prahy. Lepší než tady takto mudrovat a cokoliv doporučovat z pozice hlupáka.
Původní Suchdol u Prahy byl k Praze 6 připojen od roku 1968, ale jako u vlastně všech i později připojených obcí zůstaly i po připojení k Praze zachovány jeho (jejich) vlastní orgány státní správy i samosprávy. Od roku 1990 je to jedna ze současných 57 městských částí Prahy s vlastním úřadem městské části a vlastním zastupitelstvem.
Celý systém „organizace“ hlavního města Prahy je příšerně komplikovaný – popsán je (i se svým vývojem) v článku „Části Prahy“ ve Wikipedii.
Pokud se nepletu, pointou petice na Ořechovce bylo nesmyslné vedení trati tunelem, když může bez problému vést po povrchu ve stávající stopě. Při takto drahém řešení už by skoro stálo za to, udělat zastávku i na Břevnově.
Kde je na trase Břevnov?
Jinak těch peticí byla spousta, jedna velmi politická (doteď to je prakticky komunální ODS program) byla „nechceme e rychlodráhu, chceme metro“, nebo tak nějak. Na to pak navázaly petice na vedení tunelama apod. (přitom původně plánovaný hloubený tunel by znamenal nejvíc bourání)
Břevnov je (oficiálně) v úseku pod Bateriemi a Vojenskou nemocnicí. Otázka je, kdo by pak ještě jezdil tramvají.
Kdo by pak ještě jezdil tramvají? Všichni, jimž by nevyhovovala možnost využití „rychlodráhy“, protože potřebují jet jinam, než kam povede ta „rychlodráha“, a cesta tramvají bude pro ně výhodnější.
Zastávka v oblasti Kajetánky či Markéty by určitě měla rozumnou frekvenci cestujícíh a ten tunel by aspoň měl nějaký smysl. Takto žádný smysl podle mě nemá.
Zajimavé na tomto projektu je, s jakou rychlostí dokázal prý někdo v SŽDC dejvické nádraží zase „zasmluvnit“ někomu.. Podobně jako pronájem Brněnského atd. Jako ho vybral. A jestli bude opravdu nepotřebné – bych ještě dost pochyboval.
Otázkou je opět, proč se již nemodernizuje v méně konfliktních částech mimo Prahu do Kladna. V OPD 2. Když je to zase v původní stopě… Co dělali těch 10 let.
To je přesné – tam by jakákoli modernizace byla poměrně nenáročná pomohla by hodně, ale především už mohla být dávno hotová s tím, že do doby výstavby toho už mnohokrát zcela změněného PRAKu by už stejně byla dávno ekonomicky i technicky odepsaná.
Problémem ovšem je, že by se i tam nesměly co chvíli objevovat podobné obstrukce jako v Praze 6 – třeba nápady typu „Kladenský diametr“ a spojení Kladna s Prahou přes letiště (resp. pod ním), apod. …
A co je špatně na Kladenském diametru? Že někdo po 30 se zamyslel, aby ta železnice v Kladně taky někomu pomohla? Byl jste někdy v Kladně, víte, kde je tam nádraží?
V teoretické poloze asi nic, ale v praktické především to, že s tím přišli v době, kdy už je víc než 20 roků vybíraní varianta ve fázi přípravy někde na úrovni úvodního projektu, a pak to, že jde o úplně novou stopu a rovněž vyšší cenu.
Ano, jak píšete 20 let se vybírá varianta a nové nápady jako kladenský diametr a zapojení od letiště do NS2 se odmítají s tím, že „za 2 roky už budem stavět“ a není čas na nějaký revizionismus… a článek pod kterým diskutujeme to jen potvrzuje.
Nová trasa mezi Výstavištěm a Veleslavínem = potřeba změnit ZUR a pak ÚP. Dokonce ani úsek stará Ruzyně – letiště neodpovídá projektová dokumentace ÚPD. Takže melody boys ze SŽDC a Metroprojektu/SUDOPu to ani za těch 20 let nedotáhli, aby v tomto ZATÍM bezproblémovém úseku měli trasu v ÚPD.
Nejsme v rozporu, ale ani Vaše vyjádření nemůže nijak obhájit původce vizí o „Kladenském diametru“, kteří s nimi přišli až před několika málo roky a ne hned třeba počátkem tisíciletí, když Bém na podnět toho arcilotra Jančíka nechal otočit trasu metra „A“ do Prahy 5 a zakázal se vůbec zmiňovat o možné jeho odbočce z Veleslavína k letišti i o jakémkoli „terminálu Veleslavín“: proč s tím Šlegr s dalšími Kladeňáky nepřišli tehdy, když navíc on sám působil tenkrát v pozicích, kde měl možnost aspoň to někam „zaháčkovat“, aby se to dostalo do povědomí více lidí? Teď je opožděnost toho tématu… Číst vice »
Na rozdíl od tunelů na ořechovce, který nepomohou ničemu (prakticky ani jízdní době), tak tunely v kladně zkracují cestovní dobu, získávají nové cestující a tak zvšují ERR projektu
Tak především si myslím, že ta trať by měla nahánět minuty lacině v poli za Prahou a ne jezdit tam 120..
kladenský diametr byl mezi Prahou a Kladnem na 160+
Možná maximálně od Kladna někam na okraj Prahy …
Veleslavín – Kladno s odbočkou na Letiště se dávno projektuje, probíhají i architektonické soutěže.
Čemu říkáte „dávno“? Rok, (možná) dva, nebo jak dlouho?
Pokud si správně vzpomínám, první jednání o „PRAKu“ probíhala uý někdy v 1. polovině 90. let minulého století …
Přestavba tratě na Kladno i s řešením letiště se projektovala už v 70. letech a také se mně to ze všech, i nynějších variant, líbilo nejvíc. Navíc tam bylo zaokruhování trasy přes letiště přes Kladno. A předpoklad celého řešení byl pár miliard. tedy dnes možná kolem 40 mld. , ale to by bylo za to vše od Prahy po Kladno a okolí.
Je potřeba dosavadní plány prostě zahodit, zahloubit na Masarykově nádraží část kolejí a protáhnout dvě pod zemí přímo k letišti. Ale kdo je k tomu přesvědčí, když už se přece do toho absurdního esíčka tolik investovalo?
Tak to už by mohlo vést rovnou z podzemí Hlavního, resp. „Opery“. Dvě mouchy jednou ranou…
Taky třeba, ale Hlavní je moc vysoko a napříč, z něj to vymýšlet včetně návaznosti na zbytek sítě nejen pro pěší/výtahové přestupy, ale i po kolejích, to by bylo dost náročnější. Stanice zcela v hlubinách, nebo úžasný oblouk zase druhou stranou, než plánují teď?
Však taková varianta v rámci „Nového spojení 2“ studijně nakreslena je také (= tunel do Veleslavína někde od Vltavy mezi Karlovým náměstím a Smíchovem): to by přitom značně pozvedlo i smysl samotného toho „Nového spojení 2“ …
Naprostý souhlas, že zapojení Kladna a letiště do NS 2 má šanci ekonomicky táhnout NS2 jako takové, ale za podmínky že to tam půjde nejkratší cestou.
Jinak ve studii NS2 z roku 2007_10 to není, myslím, že to nějak taky pochází z dílny CEDOPu. Někde tu byl nějaký odkaz.
Ano, je to novější – kreslil jim to Jirka Kalčík …
Já jsem si původně myslel, že tam kopnou nějaký povrchový tunel. To se na západě teď často používá. A asi to není tak drahé. Sice by to samozřejmě mělo omezení rychlosti v obloucích. Ale klasické metro je hold dost mastné.. Obvykle tak 3 mld/km. A podpovrchové stanice.. Otázkou fakt, jestli není lepší prahu 6 nějak přehlasovat, upravit legislativu 🙂 Co mají co kecat do toho, jaké řešení bude použito v ochranném pásmu železnice na povrchu v původní stopě: -) Zda jednokolejka, či 2.
Praha 6 je krásný úkaz. Očekávám nyní protesty obyvatel Střešovic, pod kterými by měla vést tato varianta. Čím méně znalostí, tím více hysterie.
Nemyslete si, že Praha 6 je v tomto jednotná. Ostatně pointa petice na Ořechovce byla, aby se žádný nesmyslný tunel nestavěl a použila se původní stopa. Řekl bych, že většina obyvatel není proti povrchové variantě. Pouze lidé se zájmy o zhodnocení pozemků okolo tratě prosazují tunelovou variantu, bohužel mezi ty patří většina politiků Prahy 6.
Věřím, že část petentů chce povrchovou variantu (i když není zcela povrchová). Ale sám organizátor petice prezentoval myšlenku tunelu z letiště na Podbabu, kde se napojí na současnou trať z Děčína. Už to samo o sobě hovoří o odbornosti této osoby. Jedná se o přetlačovačku mezi NIMBYsty. Odmítání tunelů je stejná kravina jako odmítání původní modernizace v původní stopě a Praha 6 se dostává do pasti ústupků vlastním občanům. Lidé od současné trati by se jí většinou asi rádi zbavili, ale dostávají od sousedů ochutnat vlastní medicíny, takže je čeká ještě dlouho hlučný dieslový provoz. Sice tvrdí, že trať vede… Číst vice »
Oficiální text petice zní:
„Za návrat trasy k variantě V1 ve stopě Buštěhradské dráhy u projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla, a to v úseku Praha Dejvice – Praha Veleslavín“
a současně proti přesunu „základní varianty V3“ do „nové stopy“ tzv. „odsunuté varianty V3“.
ano, to nepochybně přijde
A tak já si myslím, že v demokratické společnosti by mělo existovat právo se vyjádřit, klidně peticí. Druhá věc je, že by neměl mít právo veta, většinou se dá najít vhodný kompromis. Bohužel spousta lisí uvažuje ve stylu „jen přes mou mrtvolu“ a na komromisní řešení nemá pomyšlení, to je špatně. Mmch, docela by mě zajímalo, kdyby se udělalo referendum na celé P6, ne jen Ořechovce, jak by dopadlo. Třeba ti co bydlí o kousek vedle na Evropské si také nemůžou vybrat a zrušit kravál od aut. Kdo ví kolik Ořechvských jezdí pravidelně autem a chtělo by hrozně moc a… Číst vice »
YK: Zadne pravo veta neni.
Stavebni urad muze rozhodnout: Vy sice nesouhlasite, ale Vas nesouhlas z toho a toho duvodu neni relevantni a stavba se povoluje. Obdobne v uzemnim rizeni.
Jedine, pres co nejede vlak, je kdyz je stanovena podminka v EIA, ta musi byt povinne dodrzena. Ale zde se resi nazory obyvatel, nikoli stanoviska organu statu.
Podle stavebního zákona je potřebný souhlas dotčených úřadů a majitelů sousedních nemovitostí. Takže to právo veta mají a je to tak správně.
V tom mapce je asi obráceně legenda, varianta jižní asi nebude severněji. 🙂
Beru zpět, nenapadlo mě, že někdo otočí mapu tak, že sever je dole. :))
Ano, také jsem na to chvíli zmateně koukal. 🙂
Taky je tam kompas, který ukazuje obráceně než bývá na mapách zvykem. Taky jsem se celkem divil.
Železniční výkres je situován tak, že jde staničení tratě zleva doprava bez ohledu na to kde je sever.
ajznbňáci mají sever dole 😉
To je schválně, na zmatení obyvatel Prahy 6. Než jim dojde, kde má mapa sever, nabude stavební povolení právní moci 😉
🙂
Vidím to na opravu v Praze původní stopě s ETCS a maximem výhyben:-)
Myslím v úseku v Praze okolo Dejvic. Stejně se to opět zase do doby výstavby rozpadne.
To by muselo SZDC donest dokumentaci na stavebni urad, coz se jim za dobu sve existence k tomto useku nepodarilo a ani zrejme nema podarit. Je to jen vrteni psem. Nechapu ze jim ty stale nove varianty bastite. Jinak souhlas, elektrifikace stavajici jednokolejky s postupnym doplnovanim druhe „nepojizdene“ koleje, jako to treba dela rsd se svym postupnym rozsirovanim na sestipruhy.
A nejvic na to zase doplatime my. My z Kladna, kteří by se radi dostali do Prahy co nejrychleji a nejefektivněji
Divim se, že P6 ty protesty stále prochází..
scifi…. bohužel už desítky let. Nebojte, na P6 zase něco vymyslí. Jako například je to zúžení do jednoho pruhu při výjezdu z Blanky na kulaťák, pro jistotu ještě se světly pro chodce a následnému divení, že je to tam pořád totálně zasekané autama. Opět další bojkot ve stylu nechceme vlak ale metro. Teď metro je a zase jsou hlášky, že je pomalé (krom toho, že jezdí „méně vytížené“)
Kdo vam rikal, ze je metro pomalé?
Smím vědět kdo proboha dělal tu orientační mapu? Napřed jsem si říkal, že má blbě popisky, že jižní varianta je nahoře (automaticky na severu), pak jsem si všiml, že celá mapa je otočená o 180°. To je fakt nápad otočit mapu. Pro zmatení nepřítele super akce.
Přesně tak – tyhle mapičky, kde je jih na severu, to je skutečně dílo nějakého naprostého pomatence …
Stížnosti prosím na SŽDC, resp. Metroprojekt.
Výkres ctí železniční zvyklosti. Staničení tratě jde zleva doprava bez ohledu na to kde je sever. A z tohoto důvodu se na každý výkres dává růžice s orientací na sever.
Až na to, že to není žádný výkres, ale pouhý zákres stopy trasy do běžné mapy, kterého se žádné „železniční zvyklosti“ platné možná pro liniové plány, ale pro nic jiného, netýkají.
to je ale ajznboňácká klasika, odnepaměti, jedou od začátku ke konci, zleva doprava a tak
U liniových plánů asi ano, ale ne u výřezů z běžně dostupných map.
Pochopím natočení o pár (desítek) stupňů, aby se to lépe četlo či a vešlo do formátu, ale zrovna přetočení sever / jih nemá žádný praktický přínos. 🙂
Nekonečný příběh pokračuje…