Nový most v Hořicích prošel zkouškou, řidičům se otevře v neděli
Zátěžová zkouška na novém mostě v Hořicích. Foto: ŘSD
Demolice mostu ukázala, že byl v ještě horším stavu, než původně odhalila diagnostika.
Demolice mostu ukázala, že byl v ještě horším stavu, než původně odhalila diagnostika.
Podle mě známých informaci se most v Hořicích nemusel vůbec bourat. Trošku se části mostu podepsaly výpary z blízké čističky. Jinak mohl ještě sloužit.
Nemáte někdo nějaké info o plánované elektrifikaci zmíněné tratě?
To jen takové – samozřejmě správné – myšlení do budoucna, reálně se nic nechystá.
Most se staví na 100 roků. Takže se počítá s tím, že v příštích 50 létech by k tomu dojít mohlo, ale nemusí. A jak píše Kubrt, je naprosto vpořádku se na to připravit. Teď to stojí pár drobných v celkové ceně stavby. Potom by to mohlo být šetření na nesprávném místě, které přijde velice draho.
Ještě že se tedy postavil most o kdovíkolik milionů dražší kvůli elektrifikaci, když elektrifikace nebude – mosty na připravované rychlostní silnici I/35 již nejsou pro elektrifikaci navržené…
Ještě že se tedy postavil most o kdovíkolik milionů dražší kvůli elektrifikaci, když elektrifikace nebude – mosty na připravované rychlostní silnici I/35 již nejsou pro elektrifikaci navržené…
No, 40 let životnosti při neplánované rostoucí zátěži není zrovna málo. Jsem zvědav na životnost novného.
1,5 roku, to už skoro rychlost jako v Janově
Vždycky si vzpomenu na „úspěch“ statiků z ČVUT při určování odolnosti mostů:
https://tn.nova.cz/clanek/s-tim-experti-nepocitali-most-unesl-455-tun-a-stale-stoji.html
Když jsou takto úspěšní vyučující, jak to asi funguje v běžné praxi:-(
Úkolem statika je stanovit hodnotu, která určuje, jak se most může dlouhodobě zatěžovat při běžném provozu. Samozřejmě, že téměř každý most jednorázově unese mnohem víc, než je maximální uvedená nosnost, jenže se přitom může deformovat nosná konstrukce a most půjde za pár dní, týdnů, měsíců k zemi i bez zátěže.
Už titulek je zcela zcestný. Autor článku neumí dopravní značky (max. 13 t, ale pouze 1 vozidlo až 19 t), z toho plyne, že původně most musel vydržet alespoň 19 tun, jenže i tato hodnota je hodně poddimenzovaná z důvodu, který je popsán k komentáři od Šejdra.
V tomto případě byl ale most ještě vyztužen novou technologií, takže se jeho nosnost zvýšila.
Jasně, běžte to dělat od oka, metodou pokus omyl, jak za krále oráče. Znáte tohle? „I mistr tesař se někdy utne“
Cyp se utne poprvé, podruhé, podesáté… posté už ne, to ho radši vyhodí pryč, aby neublížil někomu dalšímu. Cypovi se musí nechat, že to aspoň zkusil.
Místo posmívání statikům zkus pochopit část textu z odkazovaného článku „Smyslem bylo otestovat novou technologii pro zesílení mostní konstrukce“.
K čemu je diagnostika, když to stejně nenajdou?
A k čemu jsou policajti, když to kradené auto nenajdou?