Nový majitel vyšehradského nádraží slibuje opravu, Správa železnic chystá rekonstrukci stavědla
Nádraží Vyšehrad. Autor: cs:ŠJů – Fotografie je vlastním dílem, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3645544
K opravě stavědla vyzvali Správu železnic památkáři.
To by mě zajímalo, proč má to stavědlo památkovou ochranu. Čím je tak specifické? Kdyby v Praze památkáři (NPÚ) ztratili pravomoci a jejich pravomoci se převedly na město, myslím, že by se městu dýchalo lépe. Snížení obrubníku (aby byl bezbariérový), strom na náměstí, či rozšíření chodníku na nárožích je podle památkářů nepřijatelné, ale rozpadající se památkově chráněné budovy je nechávají naprosto chladnými.
Ano…chtělo by to lepší definici toho, co je kulturní památka a vyžaduje památkovou ochranu…
🙂 🙂
Bohužel, o žádného nového vlastníka reálně nejde, ta kyperská společnost byla (a stále je) jediným akcionářem předchozího vlastníka RailCity Vyšehrad. Takže reálně žádná změna a dá se tedy jen čekat pokračování chátrání. Reálným konečným vlastníkem je prý známý kšeftař František Savov.
Ať si každý říká co chce, ale naši předci uměli stavět nádherné stavby. Bude jen dobře že se všechno dá do pořádku.
při opravách často hoří, a pak už se tam něco postaví
Zase se budou vyhazovat peníze za památky (stavědlo), ať si to památkáři opraví za své, když to je taková památka. Účelu už neslouží, tak proč by to měla Správa udržovat?
Památky zbourat a nahradit nějakým vkusným betonovým prefabrikátem. My jsme fakt východ…
Co je tohle za pamatku? Jakou to ma hodnotu? Ani se k tomu neda dostat! Staci ten domecek v Karline
Já nejsem proti opravám památek, jako takovým, ale ať se tedy všechny takovéto památky, co už neslouží svému účelu, převedou na památkáře, a ti ať si to opravují z čeho chtějí.
Navíc, pokud to někdo nakrásně opraví, musel by to někdo hlídat 24 hodin, před těmi dementními sprejery. Nepomáhají ani kamery, viz Nové spojení.
Tak #mynic i ČasuDost měli již asi 30.let na to, aby zaplatili schopnou ochranku, která si měla vychytat sprejery předat je z důkazy PČR a nechat je zaplatit škody na celé budově/soupravě. A zveřejnit totožnost umělců, nebo jejich rodičů. Najímáním důchůdců do ochranky asi těžko kdy někoho chytí. PR oddělení už také kvalitně narostla, tak makáme.
Další problém je ten, že PČR nemá valný zájem na tom, chytat a trestat sprejery. Ti chycení většinou dostali jenom pokutu, kterou možná ani nezaplatili.
A nějakého psa baskervillského by někdo musel krmit…(z těch sprejerů by se moc nenažral)
Ono by to se dalo velice jednoduše řešit. Ale to by někoho bolelo…
Milí přivandrovalci bez vztahu k pražským památkám, buď si nechte ty své buranské řeči nebo se vraťte zpátky do té vaší Lněné Lhoty. … Pokaždé, když kolem jedu tramvají, je mi smutno a „modlím“ se, aby už tu nádhernou budovu někdo opravil.
Já mluvím o stavědle, ne výpravní budově, ta není v rukou SŽ.
Jo a zaměstnanci pracáku by ty dávky, co přiklepnout, taky měli platit ze svého. Vy jste ale hlava, pane vachmajstr!
Já neřekl ze svého, ať si na to vyčlení prachy stát, kde chce, ale proč by do toho měla vrážet prachy SŽ, když ta je k jinému účelu a ty objekty aktivně nevyužívá?
Takže nová plachta 3×3 a možná nějaký zánovní plech a je klis, protože snaha se starat je…
klid
Kolikátý že je už majitel, který slibuje opravu? Tak snad to tentokrát vyjde.
Bohužel, pořád je to reálně ten samý.
Na profilu https://www.facebook.com/hchabr jsem to nenašel, máte prosím odkaz? Děkuji
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0MLUh7UJdMQ2whcuDtEDy7Ri9MztKiBUXRYx5nguPShcsfe6xbgD99FRzE21Aaprml&id=748930028808374
Jen aby to nebyla oprava demolicí…
S pozdější obhajobou „vono to spadlo samo“.
Budova vypadá z ulice daleko optimističtěji, než od kolejí. Odtamtud je to zřícenina. Ještě pamatuji minulou opravu budovy, kdy tam zedníci či památkáři nékolik let špachtličkami a lopatičkami vše opravili. Jestli to udělali špatně, nebo je problém někde jinde, budova začala chátrat před očima znovu.
Ale to asi bylo hodně dávno…nejméně 7 let…
To je hodně hodně dávno. Nejméně 30 let. Nechápu, za co jste dostal ty červené.
asi tak nějak, nesmírná ostuda prahy a sž, také by mne zajímalo na čí zahrádce skončili ti kamení lvi
Že stavěla by Správa železnic mohla udělat muzeum moderního umění. Dle fotky je exteriér připraven.
A zároveň to nádraží na Výtoni…
Tady by to mohli mít i s podchodem přístupným přímo z chodníku…