Nový Kremlíkův plán. Kamionům chce zakázat sjezd z dálnice na silnice II. a III. tříd

Kamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČRKamiony, dálnice, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Obavy obcí ze zvýšení provozu po rozšíření mýtného systému na některé úseky silnic prvních tříd od začátku příštího roku má

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.L.

Na železnici dopravce platí za každý kilometr dopravní cesty, stejné by to mělo být i na silnicích,spoplatněn by měl být pro vozidla nad 3,5 tuny každý ujetý kilometr na VŠECH SILNICÍCH A DÁLNICÍCH, pak už by se nemuselo řešit objížďění zpoplatněných úseků.

Přemek

Na první pohled logický záměr, při hlubším ale vyplynou problémy se zásobováním komerčních areálů po dvojkách od dálničního sjezdu. A že jich není málo…

zesp

A nebylo by lepší ty kamiony rovnou zakázat úplně? Řidiče, dispečery, špeditéry, mechaniky propustit? Vždyť je to jen banda budižkničemů, jejichž jedinou náplní práce je, aby dík svým jízdám pro zábavu zavazeli svátečním řidičům při cestě na chalupu a otravovali ovzduší ve městech a obcích. Ale až pak náhodou chybí někde v supermarketu nějaké jejich oblíbené zboží, které si na tu chalupu chtějí vzít, a on je ten kamion z nějakého důvodu nedovezl, tak to ja pak panečku zle… Vždyť na těch kamionech je ekonomika závislá, že je lze nahradit železnicí je jen populistický blábol bez reálného základu…..

Honza

přijde mi, že si málokdo uvědomuje, že když se na 900km jedniček začnou platit téměř 2kč na kilák, že to dopravci dřív či později promítnou do cen a tím i odběratelé… a vzhledem k tomu, že všechno kolem nás bylo minimálně jednou na kamionu, protože tak dnešní logistika prostě funguje, VŠECHNO zdraží. A který dopravce nezdraží, ten sebere řidiči…

zesp

Přesně tak, vláda se vychlobá, kolik peněz vybere. Ale ty peníze se někde musí vzít. A dopravci na to žádnou rezervu nemají. Tam se hraje o halíře. Takže se bude muset zdražit…

Arimatejsky

Všechno zdraží tak jako tak. Ekonomové tomu říkají inflace. Zvýšení mýta 2 Kč na km v přepočtu na kilo nákladu koncový zákazník nepociti ale dopravce.v nákladech ano a bude ho to motivovat jezdit kudy obce chtějí.

Pavel

Nejlíp od 1.1.2020 všechno na koleje

Milan

Na co cekate
Vse na koleje zitra
Kamiony zakazat a muzou jezdit jen ty co budou vozit zelenou energii do solarnich elektraren a zpetne co2 do amazonie pro stromecky.
Proste to omezime zakazeme a zregulujeme.
Jen pro pobaveni dnes kontrola policie pane ridici vozidlo jelo v patek 1,5minuty bez vlozene karty co nam k tomu reknete: vozidlo bylo v servise
Dobre posleme to do spravniho rizeni a tam se to vyjasni!!

Jan Tichavský

Tak to aby začali obnovovat třeba takové Nákladové nádraží Žižkov než tam za pár let vyrostou byty, stavební uzávěra tam už dlouho nebude 🙂

Milan

Andrejovi je to jedno potraviny a chemicke produkty maji vyjim ti muzou jezdit kdykoliv ale ja se ptam kdyz zakaz proc ne pro vsechny?
Proste v pondeli nebude benzin protoze se v nedeli nedovezl to je to same jako kdyz se v nedeli nedovezou cihly na stavbu aby se mohlo v pondeli stavet,

Tomáš Záruba

Všechno blbosti. Stačilo by zpoplatnit všechny komunikace (pro což koneckonců není třeba žádná mikrovlnka ani satelit, viz CH), a motivace k objíždění by zmizela. Dokonce by bylo asi nejlepší mít jednotkovou cenu za D poněkud menší, než za zbytek, aby byli dopravci motivování k jízdě primárně tudy.

Martin V.

To už je opakovaná diskuse. Mojí odpovědí je, že v tomto případě by bylo mnohem efektivnější žádné mýto nemít a poplatek přidat ke spotřební dani z nafty. Jenže to by se evropské země nesměly předhánět, v které je daň nejnižší, aby tam tranzitní doprava tankovala plnou nádrž, že? Obzvlášť malé země (Lucembursko, Slovinsko…) to svým velkým sousedům s chutí dělaly a dělají, protože se to vyplatí. 🙂

Tomáš Záruba

Jenže to neřeší další účel, tj. zvýhodnit železnici. Tedy jo, ale stylem politické sebevražedné mise (neb by to platily i osobáky).

Martin V.

No vždyť, takhle podpoříš i osobní železniční dopravu, když prostý lid nebude mít na naftu 🙂 (jejíž spotřební daň na litr je u nás i ve většině evropských zemí nižší než na benzín, navíc přepočteno na hmotnost, výhřevnost i produkci CO2 je ten rozdíl proti benzínu ještě větší). Tedy aspoň dorovnat spotřební daň z nafty na úroveň benzínu (počítáno na kilogram). Většina výkonů na železnici se odehrává v elektrické trakci, kde se spotřební daň neplatí – jenom šestkrát nižší POZE (a pan Sládek proti tomu i tak pořád protestuje).

koleyy

Většina se sice odehrává v elektrické trakci, ale většinu té elektřiny vyrobí uhelné elektrárny, takže argumentovat emisemi je přinejmenším diskutabilní. Tvrdit, že diesely mají větší emise než benzíňáky, už je ale pořádný blábol. Račte si vygooglit současnou produkci různých výrobců a uvidíte, že tento mýtus, který v řadě zemí dohnali k „dokonalosti“ v podobě zákazů vjezdu je už pryč. Železniční doprava také neobsluhuje většinu obcí v ČR a řadu obcí obsluhuje tak, že občané si raději pořídí auto než aby použili jakoukoliv veřejnou dopravu. Vraťme se však k tématu a to jsou kamiony. Za mě důsledně satelit, s tím, že… Číst vice »

Martin V.

??? Vy jste si ten blábol vymyslel a pak jste si ho sám vyvrátil. 🙂 Psal jsem jen o spotřební dani z různých paliv přepočtenou na hmotnost paliva, výhřevnost a produkci CO2. Benzín je zatížen výrazně víc, a to nejen sazbou na litr, ale taky vinou jeho nižší hustoty a menšího podílu C/H. O emisích tam nepadlo ani slovo (vyjma CO2, ale s tím motor nic nenadělá, když je uhlík v palivu obsažen). Že je velká část elektřiny z uhlí to vím, to je zase jiná historie (včetně zmíněné podpory OZE). Pokud ale chcete rozlišovat mýto podle druhů silnic a… Číst vice »

Filias

I uhelná elektrárna je asi 2x efektivnější co se týká využití energie. Uhlí vytěžíte a efektivně spálíte. Ropu musíte dovézt z mnohem větší vzdálenosti a zpracování v rafineriích je velmi energeticky náročný proces.

Přemek

Ceny paliv v LU a SLO tomu neodpovídají.

liberal shark

Tam by chyběl ten časo-prostorově regulační efekt, který umožňuje satelitní mýto.

Vnější pozorovatel

A ještě zakázat předjíždět!

Jiří Kocurek

Už vidím tu hromadu „vychovávačů“, jak se řadí před kamion, zpomalují na 50 km/h − a teď mě předjeť frajere. Nesmíš, co? Hahaha.

Přemek

Jako byste hovořil ze své duše. Drtivá většina šoférů nemá na naplnění Vašich snů náladu ani čas.

Zelenay

A není to málo? Co tak zakázat jim i nájezd. 😀 Ono to stejnak vyjde na stejno, když je zákázán konkrétní sjezd, že.
V té loutkové vládě opravdu už se musí obpravdu brát z hodně probraného koše kandidátů..

Petr

Doporučuji se nejdřív podívat, jak to už dlouhá léta funguje v Rakousku či Švýcarsku – tranzitní nákladní doprava nesmí sjíždět z pro ní určených hlavních silnic a dálnic, na silnice nižší třídy smí vjet jen když „v místě“ konči nebo začíná.

Jiří Kocurek

Jo, třeba z Prefy Brno už nikdy nic neodvezou kamionem. Místo každého kamionu totiž pojedou 3 šestitunky. UŠETŘÍME!
Že má Prefa vlečku? A ty kanalizační trubky a šachtové dílce poveze od nádraží na stavbu pověřený pracovník na bicyklu?

koleyy

Kapsch bude stále něco namítat, protože byl odstřižen od zlaté žíly. Osobně bych prosazoval mýto všude, vlak také platí od kilometru a tuny bez ohledu na to, zda jede po koridoru nebo po lokálce. Na dálnici by to mělo být nízké a naopak na místní silnici, pokud tam není start nebo cíl, případě nemožnost jet jinudy vysoké. A pokud vjede do zákazu či omezené hmotnosti, tak klidně 20 tisíc/km, aby si to příště rozmysleli. Satelitem se to dá zcela jednoduše sledovat. Mýtné brány byly nesmysl od začátku. Ale chápu, že se na tom řada lidí dobře napakovala. Často jezdím po… Číst vice »

Vrtal

Tak pokud jsem dobře viděl tak silnice č. 35 má být z Hradce Králové zpoplatněna až do Mohelnice. Ale silnice č.11, 14 zpoplatněny být nemají. Takže se kamiony vyhnou úseku z HK do Svitav po 11, 14 a 43… To by mě zajímalo co s tím Kremlík bude dělat a která chytrá hlava to vymýšlela…

zesp

Jo, a který blázen se zrovna tudy bude tahat??? Jel jste tudy někdy? Ony ty kamiony mají časová okna a ti, kdo je objednávají k odvezení svého nákladu si mnohdy myslí, že jsou to snad vrtulníky, či letadla, Všechno je našponované, takže těžko si někdo bude takto zásadně prodlužovat trasu kilometricky i časově. Druhá věc je, že když se řekne objednatelům doprav, že se bude rozšiřovat mýto a je tedy nutno zvýšit cenu dopravy, kategoricky to odmítnou. Když už se tedy ustanovila povinnost dopravcům platit mýtné, měla se uzákonit i povinnost všem těm, co si ty kamiony objednávají, aby to… Číst vice »

Obtloustlý Travolta

Všechno je našponované – protože si to tak zařídili. Aby si mohli hrát na „trh“ a vyběhnout s konkurencí. Odnesou to jejich šoféři – nechávají si na sobě dříví štípat, nikdo nemá tak vytříbený smysl pro syndrom ublíženosti posledního pěšáčka, jako oni. Máte pravdu, ekonomiky jsou na nich závislé – 70 let bezmezné evropské podpory a vytváření polštáře zaměstnanosti nese plody, které papáme všichni. Ať chceme, nebo ne.

Janka

sednete si a zkuste 2 mesice jezdit. Ja jezdila pred nekolika lety v CR a ted se vracim za volant v AT. Zkuste vysvetlit lidem v centru mesta, ze si maji jit pro jablko na nadr k vagonu. Proc kazdy obchod nema pristavene koleje? Proc z fabriky k vlaku a od vlaku k zakaznikovy potrebujete ty „ufnukany “ kamiony??? Protoze jste nic lepsiho nevymysleli a umite je jen urazet! Taky maji doma zenu a deri, taky je stvou kolony a rozbyte silnice!! Ale nikdo nic lepsiho nevymyslel!! Uznavam, ze preprava celeho kamionu prez pul republiky usetri cas ridice(ma ruhepauzu). Ale…..

Arimatejsky

Když je to taková rasovina tak jděte dělat něco lepšího, když je to dobrý job tak neplakejte.

Honza D.

Sorryjako, ale jel jste někdy tama? Když pominu čas, tak v naftě to přes Červenovodské sedlo vyjde daleko dráž než klasická cesta přes Moravskou Třebovou. Zkuste si na mapách.cz kliknout na výškový profil než něco podobného napíšete.

Vrtal

Já píšu ale o trase HK Vamberk Česká Třebová a před Svitavami nájezd na 35… Výškový profil stejný kilometry taky. A při stavu Vysokého Mýta a Litomyšle bude trasa bez myta poslední kapkou pro přesun kamionu i přes tragické průjezdy přes vesnice a města.

kik

A znáte tu cestu? Jenom výjezd z HK je dost zážitek, chybějí obchvaty min. Častolovic, Kostelce, Potštejna a České Třebové, silnce I/11 je už teď zaplněná kamiony jedoucími do a z Kvasin až do Vamberka a mohl bych pokračovat. Pokud se podaří postavit D35 min. k Litomyšli (to vedení D35 kolem Mýta bych tam neviděl až tak veliký problém), tak to sice bude zpoplatněný úsek, ale časově mnohem rychlejší. Litomyšl bude problém, ale tam si to zavinilo hlavně vedeni města.