Nový jízdní řád v Olomouckém kraji: nástup nových RegioPanterů a zrychlení do Uničova a Šumperku

Nový RegioPanter řady 650, který bude jezdit nejprve v Olomouckém kraji, na jaře se přesune do Moravskoslezského kraje. Foto: České dráhyNový RegioPanter řady 650, který bude jezdit nejprve v Olomouckém kraji, na jaře se přesune do Moravskoslezského kraje. Foto: České dráhy

Hlavní zrychlení na trati do Uničova nastane v červnu.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Koleno

Proč to kraj s ČD udělal s takovým zpožděním po zprovoznění tratě? Škoda neměla kapacitu dodat jednotky dříve, to se musí čekat půl roku až rok a ještě hledat nouzově řešení s jednotkami Moravskoslezského kraje? Termín zprovoznění tratě snad byl daný pár 2-3 roky předem…

Litovel

ETCS je v ověřovacím provozu, nejbližší cca dva měsíce se bude jezdit Oc-Un stovkou s různými omezení kvůli ETCS, kde se zkoumá jeho funkce a chování. Jízdní doby jsou vypočteny, je potřeba je ověřit. Do toho pomalé jízdy po zprovoznění, vypnuté přejezdy.

NightmareFreddy

„V jízdním řádu pro rok 2023 zůstává zachován rozsah vlakové dopravy na území Olomouckého kraje na úrovni předchozího jízdního řádu, tedy zhruba šest milionů vlakokilometrů.“ // Toto mě celkem překvapilo. Myslel jsem, že bylo v plánu poměrně zásadní škrtání spojů

Honza

Kdy se plánujou nahradit ty co jezdí Vsetín-Olomouc ?

Litovel

V článku

Šotouš ve výslužbě

Tu změnu na trati 280 velmi vítám. Sice jsem 460 pomáhal vyrábět ve Studénce ve vagonce v 75. roce, ale sám na sobě už vidím, jak jsou ty jednotky staré, ovšem ten jejich typický třískot dveří mi bude chybět. Na regiopantery se těším, po zkušenostech s jízdou z Brna do Zidlochovic nechci jezdit jiným vlakem. Tak snad se na 280 dočkáme co nejdříve.

Dom

Všechno fajn, jem zkrouhli dva odpoledni Sp Olomouc Prostějov v pracovní dny. Hodně lidí kvůli tomu řve celkem oprávněně. Kidsok to totiž nekompenzuje ani autobusy.

Pavel

Kidsok je pobočka zvláštní školy.

zesp

A potichu se přešlo i zrušení Sp z Olomouce do Vsetína. Tam už taky je Vlašským expresem, nebo Os přes Přerov… A ty Sp do PV jezdily taky slušně obsazené. To se tím tolik ušetří???

Jiří

Nemají na trať Ostrava-Svinov – Opava východ náhodou zamířit nové třívozové 640 a ne 650? Nebo se snad počítá s jejich spojováním?

Milan

Ty další 640ky mají jít na trať OL-PV-Nezamyslice?

vtvt

Jaký je/bude osud nahrazovaných vlaků typu 460?

PvvS

Úprava interiéru, výměna tachografu do 250km/h pro provoz na VRT. Druhá hlava bude vyměněna za 560, aby byl možný provoz na obou soustavách.

Granja

a bude vložen panoramatický vůz.

Kování

ČD má zjištěno kde jezdí vtvt, a od teď bude jezdit jen pro něho, vybrané jsou ty koženkové verze.

Vlakvedoucí

Vyřazení z provozu a následná šrotace, jako záloha panterů bude sloužit klasická souprava s B nebo Bdt.

Litovel

No jo, ale 460 se nemusí v konečné stanici objíždět…

Vtvt

Díky

Tom

Už měly být desítky let v DKV Tlumačov…. nejhorší vergly u ČD.

Jan

Budete si moct koupit vagon ze soupravy na svoji pasažérskou zahradu.

Georg

myslite vagonek nebo lokotku?

MHD

Elektrovagónek