Nový jízdní řád v Olomouckém kraji: do Sobotína celoročně o víkendech i modernizované stadlery
Jednotka 646 Stadler GTW Českých drah. Pramen: České dráhy
Cestující čeká další rok výluk na trati do Uničova i komplikace na koridoru u Dluhonic.
V týdnu jezdí 2 spoje denně. Vlak jezdí prázdný….. O prázdninách měly vikendove spoje logiku, jezdili výletnici, spoje byly využité. Podle nového jízdního řádu bude o víkendu jezdit denně 6 spojů po celý rok, že by byly očekávané zástupy cestujících a spoje se přidavaly jelikož ten „nápor “ pasažérů nebyl únosný? Cena jízdenky z Petrova nad Desnou do Sobotina vlakem je 26,- kč. Autobus za stejnou trasu stojí 9,- kč…. Místo, aby se investovalo do chodníků a cyklostezek, bude se platit za spoje, které využije kolik lidí místo autobusu???? Nejdříve se vlak zrušil a teď se nesmyslně nasazuje o víkendech,… Číst vice »
Otázkou je proč se do těch stadlerů má vůbec zasahovat. Vyčistit nebo přepotáhnout sedačky.. Nějaké usb a tabule a nesmysly..
Asi proto, že si tak přeje objednatel.
Co se týče regionální dopravy Olomouc-Hranice a dál to je HANBA kraje.
Krajští soudruzi nechcete okolí Hranicka raději pustit ať se přidá k MSK? Ten celkem regionální dopravě rozumí a má už i lepší vozidlový park.
A co teprve rychlik ze Sumperka do Brna??? Hruza!! Opravdu zážitek sedet 2,5 hodiny na vysezenych sedackach….
Nasazení (všech) Stadlerů v novém GVD. To je recyklace nějaké loňské zprávy?
ne, to je pohled do o pet let napred…
Hlavně ať kraj vypíská všechny 810 a nahradí je buď něčím lepším, nebo SOR 10.8 . Obdobně to udělalo kdysi Oredo v pardubickém kraji, a osvědčilo se to
To radši 810 než SOR
FK mají víceméně stejný
(FK = faktor křápovitosti)
Sor není autobus ale parodie …radši man nebo scanii
Taky dobrá ostuda ten prubeh modernizace těch Stadleru
narodni dopravce, firma, na kterou se muzete vzdy spolehnout.
To je jen ukázka toho jak by to dopadlo na těch rychlících který dostala Arriva. Sliby by byly
Dzbel, veledůležitá stanice, kde vlaky končí a začínají. Leží totiž poblíž hranice krajů a hlídá, aby někoho nenapadlo chtít jet přímo z Konice nebo Prostějova třeba do Moravské Třebové ležící až za hranicí kraje. A tak to ma byt, tak je to spravně.
Chybi jen po zuby ozbrojena hranicni straz! 🥺
Pohraniční stráž s ostře připravenými (hladovými) psy…
Druhá možnost je ukončit vlaky v Šubířově. A z Prostějova do Moravské Třebové? Tak to bude rychlejší jet přes Olomouc a v Krasíkově skočit na autobus.
Jinak teda v Nezamyslicích končí IDSJMK. Nezamyslice jsou již v Olomouckém kraji. Až do Kojetína je to stále OL kraj, kde již platí tarif Zlínského kraje. Pak následuje Chropyně ve Zlínském kraji. Věžky, Přerov opět OL kraj.
Vlaky Nezamyslice – Přerov normálně jezdí. Zkuste pouvažovat proč.
No to by taky byl vrchol, kdyby to tam nejezdilo.
nekdo tam nariozdil od dzbelu i bydli?
No vlastně jo, já zapomněl na ten osobák Prostějov – Krasíkov co jezdí denně včetně 24.XII.
ale to je truc od pardubického kraje, olomoucký kraj nabízel různá řešení těchto spojení, pardubický kraj toto odmítl
i ten jihomoravský by se mohl zapojit na té třetí větvi, ale jedna paní povídala, že prý až se udělá boskovická spojka, tak vlaky do opatovic už nepojedou.
se dívám, že na 017 zrušili i ten jediný osobák, co jel jenom v neděli z chornic do opatovic…tak to už se zase dlouho šotouše žádná Evička z Jevíčka nepřivítá..
Zrušili ho, protože tím vznikala zbytečná prodleva na cestě z Moravské Třebové do Prostějova (skoro 45 minut). Tento směr je mnohem víc využívaný, takže dává smysl ho upřednostnit. Do budoucna má smysl vlaková linka Česká Třebová – Moravská Třebová – Chornice – Konice – Prostějov jako regionální páteř. Samozřejmě, že nemá smysl pro spojení České Třebové a Prostějova, to je rychlejší přes Olomouc. Ale malých měst na této trase není zrovna málo, a mělo by to sloužit hlavně jim. S úsekem Chornice – Boskovice je to problematičtější, s ohledem na to, že mnoho zastávek je zbytečně daleko od vesnic a… Číst vice »
Také leží v místě, které:
– je koncem aspoň jakž takž relevantního osídlení
– je koncem jakés takés spádovosti směr Prostějov
– je koncem jakéhos takéhos vedení tratě v převažujícím směru přepravní poptávky (dále už je to spornější, protože trať zcela míjí město Jevíčko a mj. nesměřuje do okresních Svitav).
to nevadi, tady na argumenty neni nikdo zvedavej.
proste tam pred jeden a pul stoletim nekdo postavil koleje pro nakladni vlaky a je logicke, ze tam vlak musi jezdit i dneska.
Nevíte někdo kdy se nasadí další nové jednotky na trasu Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – (Kouty) ?
Vždyť tam jezdí moderní, osvědčená, nízkopodlažní, klimatizovaná a hlavně ryze česká vozidla 163+Bt, ve kterých mohu jet na jednu jízdenku třeba ze Stráže u Tachova a tak to má být.
Ne, zásadně Tornádo! Polovodiče sem netahejte.
Co teprve ty 460ky.
Každý vtip, když se opakuje, přestává býti vtipem.
Snad to stihnou než to zhnije
no řekl bych, že tam je problém akorát u těch bariér, jinač kdyby se chtělo, tak to s tím tuhým spodkem vydrží ještě dost dlouho, aby to pak vyřadili jenom proto, že na střídavinu už to fakt předělávat nebudou.
Jak dlouho se má ještě dělat ten Uničov? Na to, že je tam kompletní uzavírka, to začíná nebezpečně připomínat naší slavnou „novou“ D1…
Trať Olomouc – Uničov se nedělá celá najednou. Na podzim 2019 se pracovalo v Uničově, letos se pracovalo Olomouc (mimo) – Šternberk, příští rok od března do konce léta se bude pracovat na úseku Šternberk (mimo) – Uničov (mimo).
Paráda, ideální pro cestující, bez výluky se projedou možná za 5 let. Prostě dobrá správa…
To byl požadavek nákladních dopravců, ab byl zajištěn po celou dobu přístup na vlečky v Uničově a Šternberku.