Dopravci Železnice

Nový jízdní řád v Olomouckém kraji: do Sobotína celoročně o víkendech i modernizované stadlery

Jednotka 646 Stadler GTW Českých drah. Pramen: České dráhy
Jednotka 646 Stadler GTW Českých drah. Pramen: České dráhy
Cestující čeká další rok výluk na trati do Uničova i komplikace na koridoru u Dluhonic.

Mezi Petrovem nad Desnou a Sobotínem začnou 13. prosince nově jezdit vlaky celoročně o víkendech. Jde o jednu z hlavních novinek v jízdním řádu v Olomouckém kraji. Cestující čeká také nasazení modernizovaných motorových jednotek Stadler GTW.

Spoje zajišťované na území Olomouckého kraje Českými drahami ujedou v jízdním řádu 2020/2021 celkem 6,26 mil. vlakokilometrů, což je podobně jako v současném jízdním řádu. ČD budou v regionu zajišťovat v pracovní dny celkově 537 regionálních vlaků, o víkendech pak průměrně 422 spojů.

K úpravám dochází na základě požadavku Olomouckého kraje, resp. koordinátora dopravy KIDSOK. „Největší změnou od 13. prosince bude rozšíření provozu v úseku mezi Petrovem a Sobotínem. Dosud tu vlaky jezdily o sobotách, nedělích a svátcích jen o letních prázdninách, nově tu budou naše vlaky jezdit o víkendech a svátcích celoročně,“ říká Hana Motyková, ředitelka Regionálního obchodního centra Českých drah v Olomouci.

V druhé polovině roku začnou České dráhy nasazovat  kompletně modernizované soupravy řady 646 od Stadleru. „Nasazovat je budeme na tratích z Olomouce do Drahanovic a Moravského Berouna, ze Šumperku do Jeseníku a z Lipové Lázní do Javorníku ve Slezsku,“ dodala.

Cestující musí počítat s rozsáhlými výlukami: pokračuje omezení na trati do Uničova, kde probíhá modernizace a elektrifikace. Kvůli opravám koridoru v Dluhonicích bude omezen také provoz na trati Olomouc – Hranice na Moravě.

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Olomouckém kraji

Trať 017 Dzbel – Česká Třebová
Dopolední víkendový vlak Os 24708 s odjezdem z Prostějova hl. n. v 10:02 a vlak Os 24713 z Moravské Třebové v 11:49  již nepojede v úseku Dzbel – Moravská Třebová a zpět. Doprava na trati 017 je přizpůsobená potřebám Pardubického kraje.

Trať 270 v úseku Olomouc hl. n. – Přerov a trať 271 v úseku Přerov – Hranice na Moravě
Spěšné vlaky relace Olomouc hl. n. – Vsetín  nově pojedou v úseku z Olomouce hl. n. do Hranic na Moravě celoročně v pracovní dny, vyjma školních prázdnin. O víkendu bude zaveden nový spěšný vlak s odjezdem z Přerova v 7:39 a příjezdem do Vsetína v 8:48.

Trať 291 Zábřeh na Moravě – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín
Na trati bude zaveden nový model vlakové dopravy v úseku (Šumperk –) Petrov nad Desnou – Sobotín. Víkendové spoje pojedou v tomto úseku celoročně (dosud jezdily jen v období letních prázdnin).

Trať 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
Poslední pár vlaků Os 13682 s odjezdem z Hanušovic ve 22:05 a Os 13685 s příjezdem do Hanušovic ve 22:50 již nepojede.

Tratě 292 Šumperk – Krnov a 297 Mikulovice – Zlaté Hory
Na těchto tratích bude o hlavních školních prázdninách zavedený nový víkendový spoj Os 23661 z Jeseníku (odj. v 19:14) do Zlatých Hor (příj. v 19:51). V opačném směru pojede ve stejném období i víkendový vlak Os 23662 ze Zlatých Hor (odj. 19:56) do Mikulovic (příj. 20:11). Motorový vůz, který bude zajišťovat tento spoj, bude z Mikulovic pokračovat dále na vlaku Sp 1446 směrem do Jeseníku a Lipové Lázní s další přestupní vazbou do Šumperku (příj. ve 22:49) a Javorníku ve Slezsku (příj. ve 21:49).

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lucie

V týdnu jezdí 2 spoje denně. Vlak jezdí prázdný….. O prázdninách měly vikendove spoje logiku, jezdili výletnici, spoje byly využité. Podle nového jízdního řádu bude o víkendu jezdit denně 6 spojů po celý rok, že by byly očekávané zástupy cestujících a spoje se přidavaly jelikož ten „nápor “ pasažérů nebyl únosný? Cena jízdenky z Petrova nad Desnou do Sobotina vlakem je 26,- kč. Autobus za stejnou trasu stojí 9,- kč…. Místo, aby se investovalo do chodníků a cyklostezek, bude se platit za spoje, které využije kolik lidí místo autobusu???? Nejdříve se vlak zrušil a teď se nesmyslně nasazuje o víkendech,… Číst vice »

jan

Otázkou je proč se do těch stadlerů má vůbec zasahovat. Vyčistit nebo přepotáhnout sedačky.. Nějaké usb a tabule a nesmysly..

xyz

Asi proto, že si tak přeje objednatel.

EC104

Co se týče regionální dopravy Olomouc-Hranice a dál to je HANBA kraje.
Krajští soudruzi nechcete okolí Hranicka raději pustit ať se přidá k MSK? Ten celkem regionální dopravě rozumí a má už i lepší vozidlový park.

Mirka

A co teprve rychlik ze Sumperka do Brna??? Hruza!! Opravdu zážitek sedet 2,5 hodiny na vysezenych sedackach….

bkp

Nasazení (všech) Stadlerů v novém GVD. To je recyklace nějaké loňské zprávy?

Georg

ne, to je pohled do o pet let napred…

Luboš

Hlavně ať kraj vypíská všechny 810 a nahradí je buď něčím lepším, nebo SOR 10.8 . Obdobně to udělalo kdysi Oredo v pardubickém kraji, a osvědčilo se to

Tom

To radši 810 než SOR

Marek Janík

FK mají víceméně stejný
(FK = faktor křápovitosti)

Jerry

Sor není autobus ale parodie …radši man nebo scanii

Vnější pozorovatel

Taky dobrá ostuda ten prubeh modernizace těch Stadleru

Georg

narodni dopravce, firma, na kterou se muzete vzdy spolehnout.

Gajda

To je jen ukázka toho jak by to dopadlo na těch rychlících který dostala Arriva. Sliby by byly

Krysa350

Dzbel, veledůležitá stanice, kde vlaky končí a začínají. Leží totiž poblíž hranice krajů a hlídá, aby někoho nenapadlo chtít jet přímo z Konice nebo Prostějova třeba do Moravské Třebové ležící až za hranicí kraje. A tak to ma byt, tak je to spravně.

Pkajetan

Chybi jen po zuby ozbrojena hranicni straz! 🥺

medical_examiner

Pohraniční stráž s ostře připravenými (hladovými) psy…

Jiří Kocurek

Druhá možnost je ukončit vlaky v Šubířově. A z Prostějova do Moravské Třebové? Tak to bude rychlejší jet přes Olomouc a v Krasíkově skočit na autobus.

Jiří Kocurek

Jinak teda v Nezamyslicích končí IDSJMK. Nezamyslice jsou již v Olomouckém kraji. Až do Kojetína je to stále OL kraj, kde již platí tarif Zlínského kraje. Pak následuje Chropyně ve Zlínském kraji. Věžky, Přerov opět OL kraj.
Vlaky Nezamyslice – Přerov normálně jezdí. Zkuste pouvažovat proč.

Krysa350

No to by taky byl vrchol, kdyby to tam nejezdilo.

Georg

nekdo tam nariozdil od dzbelu i bydli?

Krysa350

No vlastně jo, já zapomněl na ten osobák Prostějov – Krasíkov co jezdí denně včetně 24.XII.

Miloš

ale to je truc od pardubického kraje, olomoucký kraj nabízel různá řešení těchto spojení, pardubický kraj toto odmítl

Socha

i ten jihomoravský by se mohl zapojit na té třetí větvi, ale jedna paní povídala, že prý až se udělá boskovická spojka, tak vlaky do opatovic už nepojedou.

Socha

se dívám, že na 017 zrušili i ten jediný osobák, co jel jenom v neděli z chornic do opatovic…tak to už se zase dlouho šotouše žádná Evička z Jevíčka nepřivítá..

-TR-

Zrušili ho, protože tím vznikala zbytečná prodleva na cestě z Moravské Třebové do Prostějova (skoro 45 minut). Tento směr je mnohem víc využívaný, takže dává smysl ho upřednostnit. Do budoucna má smysl vlaková linka Česká Třebová – Moravská Třebová – Chornice – Konice – Prostějov jako regionální páteř. Samozřejmě, že nemá smysl pro spojení České Třebové a Prostějova, to je rychlejší přes Olomouc. Ale malých měst na této trase není zrovna málo, a mělo by to sloužit hlavně jim. S úsekem Chornice – Boskovice je to problematičtější, s ohledem na to, že mnoho zastávek je zbytečně daleko od vesnic a… Číst vice »

xyz

Také leží v místě, které:
– je koncem aspoň jakž takž relevantního osídlení
– je koncem jakés takés spádovosti směr Prostějov
– je koncem jakéhos takéhos vedení tratě v převažujícím směru přepravní poptávky (dále už je to spornější, protože trať zcela míjí město Jevíčko a mj. nesměřuje do okresních Svitav).

Georg

to nevadi, tady na argumenty neni nikdo zvedavej.
proste tam pred jeden a pul stoletim nekdo postavil koleje pro nakladni vlaky a je logicke, ze tam vlak musi jezdit i dneska.

Petr

Nevíte někdo kdy se nasadí další nové jednotky na trasu Nezamyslice – Prostějov – Olomouc – (Kouty) ?

švestka

Vždyť tam jezdí moderní, osvědčená, nízkopodlažní, klimatizovaná a hlavně ryze česká vozidla 163+Bt, ve kterých mohu jet na jednu jízdenku třeba ze Stráže u Tachova a tak to má být.

Jiří Kocurek

Ne, zásadně Tornádo! Polovodiče sem netahejte.

Petr

Co teprve ty 460ky.

Kubin

Každý vtip, když se opakuje, přestává býti vtipem.

Pe.tr

Snad to stihnou než to zhnije

Socha

no řekl bych, že tam je problém akorát u těch bariér, jinač kdyby se chtělo, tak to s tím tuhým spodkem vydrží ještě dost dlouho, aby to pak vyřadili jenom proto, že na střídavinu už to fakt předělávat nebudou.

MLB

Jak dlouho se má ještě dělat ten Uničov? Na to, že je tam kompletní uzavírka, to začíná nebezpečně připomínat naší slavnou „novou“ D1…

Bdmteeo296

Trať Olomouc – Uničov se nedělá celá najednou. Na podzim 2019 se pracovalo v Uničově, letos se pracovalo Olomouc (mimo) – Šternberk, příští rok od března do konce léta se bude pracovat na úseku Šternberk (mimo) – Uničov (mimo).

MLB

Paráda, ideální pro cestující, bez výluky se projedou možná za 5 let. Prostě dobrá správa…

Lektor

To byl požadavek nákladních dopravců, ab byl zajištěn po celou dobu přístup na vlečky v Uničově a Šternberku.