Nový jízdní řád na východě Čech. Nástup RegioFoxů i nové zastávky
Jednotka 847 RegioFox v barvách Pardubického kraje. Foto: České dráhy
V Královéhradeckém kraji se objeví v provozu nové RegioPantery.
V Královéhradeckém kraji se objeví v provozu nové RegioPantery.
Trať Chlumec nad Cidlinou – Křinec je už zrušena. Jezdí to jen do Městec Králové.
Snad tam jen nejezdí pravidelné osobní vlaky. Zrušení trati je podstatně výraznější zásah do provozu.
Dosti dlouhý text, celý ho v dnešní době přelouská jen opravdový fanda IREDO. Škoda že se hemží podmiňovacími větami a vágními přísliby typu „během zimních měsíců“…
A že by něco udělali s tou retardovanou vazbou od rychlíků na Pardubice a zpět? Jen příklad 45 kiláků z Kostelce do Hradce trvá v průměru 45 minut a to je trať do Jaroměře samý oblouk a je jednokolejná – celkem slušný. Pak je ale vazba na courák, co staví všude a 22 km do Pardubek jede po rychlodráze takřka bez oblouku půl hodiny… Výsledek, že přestup na směr třebová, nebo Praha je 4 minuty nebo tak nějak a věčně to ujíždí, podobně zase u vlaků opačně. Druhá možnost jet o hodinu dříve a kysnout hodinu v PCE na vlakáči.… Číst vice »
Elektrická jednotka, která pendluje mezi HK a Pardubicemi a valí to 160 km/h. Již brzy…
To be continued…
Ale k čemu jí to je, když než se pořádně rozjede, tak už zase musí brzdit.
Tam to je hodně znát, když jede jako Sp a mezi HK a PCE staví jen v Rosicích. To by byla určitě lepší vazba na rychlíky a z rychlíků R10. Už x krát nejen mě stalo, že v PCE frnknul vlak na Olmík, nebo Brno a obráceně stejný případ. Nevím jestli nějak hejbali s odjezdy z PCE, ale většinou jel ve :32 na Olonouc a ve 34 na Prahu.
Vypadlo mi číslo tratě … „na trati 261“
Škoda, že informace, které jsou čerpány zřejmě z tiskové zprávy jsou tak strohé. Například na trati dochází rovněž k ukončení provozu nejen motorových vozů řady 810, ale rovněž motorových jednotek 814 a od neděle bude na všechny vlaky turnusována řada 841. S výjimkou víkendových vlaků z Pardubic do Poličky a jednoho obratu z Poličky do Svitav, na nichž tam bude zajíždět RegioFox.
Není v našich kapacitách řešit každou trať. Ale přesně proto tu máme diskuze, aby lidé u jednotlivých tratí upozornili na některé další zajímavosti, takže díky za tuto informaci.
Proto píši, že je čerpáno zřejmě z tiskové zprávy, nesměřuji to v žádném případě na vás 🙂
Pro doplnění – ačkoliv do jejich plného dodání budou zatím suplovány řadou 814, tak na trati 261 jsou od zítra turnusovány už pouze 841 a 847 o víkendu na obratu Os 5333 Pardubice hl.n. – Polička, Os 15325 Svitavy, Os 15320 Polička, Os 5344 Pardubice hl.n. (v jízdním řádu označené 1. třídou – mj. na této trati se vlaky s 1. třídou objeví historicky poprvé) 🙂 Turnusové nasazení 810 skončilo po necelých 48 letech už dnes ráno vlakem 15317.
díky za info.
Vydávat náhradu 810 Regionovou za pokrok je ztělesněním znouzectnosti…
Pro lidi, co mají problém vyjít schody, je to hodně velký pokrok.
Škoda otviracich oken na hezké 238. Chápu to po Chrudim, ale dal to vzhledem ke zdlouhavosti jízdy vlakem cestující stejne nepritahne a turisty vyžene. Co jsem z článku nezjistil, zda otvírací okna zůstanou aspoň na 261. Neví nekdo? Děkuji.
Proč by to mělo vyhánět turisty? Šotouše snad, ale turisty?
Nikoho to nevyžene, a ty změny ovlivní celou větev od Hradce až po H. Brod, což je velmi přínosné, protože přestupy v Hlinsku postrádaly smysl. Lze předpokládat, že obsazení ve vlacích se naopak velmi pravděpodobně zvýší.
Turisti na stahovací okna kašlou. Jediný kdo bude frflat jsou maximálně šotouši. A ano, i na 261 končí jak 810, tak 814. Vše 841, okrajově o víkendu 847.
Co když přijedou šotouši-turisti?
Tak je doporučuju vyfotit na památku. Tahle skupina lidí díky modernizaci železnice postupně vyhyne. Pokud tedy jejich existence závisí na stahovacích oknech.
Otázka je od kdy to tak bude..
Tratě 173 a 174 jsou v převážné části také pěkné, regíny tam jezdí využité a z otevřených oken tam nikdo nevisí. Až bych řekl že nejvíce se otevřená okna využijí za tmy, kdy už je v létě pozdě večer chladněji ale v neklimatizovaném vlaku je po celém dni pořád horko.
Na trati 261 je moderni jednotka kde je nejvissi rychlost 60km/h je plitvani penězi stačí Regionova a místo toho bych viděl přidání nějakého spoje v úseku políčka-zdarec u skutce a lepší navaznost ve zdarci a zlepšit autobusové spoje které nepochopitelné konci ve Skutči a nejezdí přímé spoje až do Žďárce u skutce žel.st.lidi tam jezdí poměrně dost a ještě víc lidí by to nalákalo do vlaku končící spoje od Luže Proseče a okolních měst ve Skutči kdyby tyto spoje jezdili až na stanici jezdilo by lidi ještě více tahle návaznost bus vlak ve zdarci je tragická😉
No, to by byl až moc velký pokrok, v končinách tototo kraje. Nápad se nedá být špatný, ale i to co tam zajede, tak nepočká i na necelých deset minut zpoždění, odjede bus a buď jděte pěšky nebo čekáte 2 hodiny. A nebo přijede vlak třeba Os z Pardubic a čekáte půl hodiny na připoj a pak není divu, kdy třeba v pátek ze Žďárce odjíždí konvoje osobních aut, aby se žáci dostali až domů.
A proto byval v jízdním řádu že bus vyčká nanejvýš 10minut na připoj stiskem tam takhle jezdíval a když měl vlak spozdeni do deseti minut tak musel bus počkat ve zdarci nevím proč taková vjec němuže být když dřív to fungovalo holt iredo by se mělo poučit v ústeckém kraji jak funguje vhd😆
Ono tyhle návaznosti určuje Pardubický kraj
Takže ten jízdní řád dělaj dementi co busem do zdarce u skutce nikdy nejeli😉k vlaku
Je tam nadpis autobusy Královéhradecko a pod tim se řeší ještě vlaky….
Dopravní systém se jmenuje IREDO…
A spravcem IREDA je OREDO.
To máte naprostou pravdu, ale tady se jednalo o překlep, protože o organizátorovi v článku nikdo nic nepsal 😎
JO a je uplně na ho… proč proboha nejde v dnešní době přez jejich aplikaci koupit listek?
Údajně bude po novém roce vypsáno výběrové řízení na aplikaci a od půlky roku by to mohlo fungovat. Ale ostuda je to veliká…