Nový jízdní řád na jihu Čech: Dodané Pantery vyjedou do Písku, Tábora i Jindřichova Hradce
Vlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nasazení na trať z Budějovic do Tábora je naplánováno až po ukončení výstavby koridoru v úseku Soběslav – Doubí.
Dnes jsem vyděl v budějicich na nadraží fakt bizár . Bývalí vuz první třidy , přemalovany a přeznačený na B, žlutá čara ledabile přetřena , interier puvodní a k tomu koženkové Bds . Doufejme ze tomu bude konec
Bizár je Váš pravopis.Bývalí vůz,,čára ledabile přetřena,jsem vyděl v budějicích …. 🙂
To většinově vypadá jako náprava „jasných bot“ z léta (typicky ta prázdninová omezení v 17 hod). No, tak snad to zase chvíli vydrží. 😉
V úseku mezi strakonicema a Horažďovicema budou jenom rychliky nebo i nějaký ten osobak?
https://www.spravazeleznic.cz/vyhledavani?p_p_id=3&_3_struts_action=%2Fsearch%2Fsearch&_3_keywords=J%C3%ADzdn%C3%AD+%C5%99%C3%A1d+2022
191 Plzeň – Strakonice (- České Budějovice)
Beze změn na území Jihočeského kraje.
https://www.jikord.cz/cs/novinka/zmeny-v-zeleznicnich-jr-platne-od-12-prosince-2021/
JIKORD se před několika lety dušoval, že zrušené osobní vlaky nahradí autobusovými spoji na lince 380050 Horažďovice – Střelské Hoštice – Strakonice. Dnes máme vyškrtané všechny sobotní spoje, nedělní spoj zůstal jen jeden a k tomu poslední spoj ve všední dny ze Strakonic jede v 18:35 hod.,přitom poslední osobní vlak ze Strakonic jezdil okoko 22:30 hod.
O víkendu prd, v pracovní dny tam něco pojede, ale na dojíždění do práce a pro děti do školy do Strakonic to fakt není a o cestě zpátky radši ani nemluvit. Pokud by se kraje domluvili mohli by se panteři z linky Plzeň – Horažďovice předměstí jezdit otáčet do Strakonic. Tím by vznikla krásná obsluha, kdy by přijížděl vlak do Strakonic v L:30, zpátky do Plzně by se vydal v S:29. Pokud by se podařil dvouhodinový takt bylo by to pěkný.
Zatím jsou ke 12.12. turnusovány stále 4 ….
Myslím, že je tam psáno, že vyjedou až v průběhu příštího roku…
A v čem je rozpor ?
A co Os Tábor -Benesov , stále regionova ? Ikdyž tam se ted moc jezdit nebude vzhledem k stavbě koridoru … Ty opravdu koženková Bds na Os,Sp jsou fakt neudržitelná … Hlavně se nemuzu dockat pořadnych vozu na vltavě , střihám metr ! Jezdim takřka denne a v 6 z tabora zamrzlím nebo přetopeným na 30 °C Bčkem to uz ne !
ty jsou v objednávce Středočeského kraje
Ale jen do konce příštího roku, pak se mají přestat objednávat osobáky přes hranice kraje.
Njn, ideální řešení. Přece nebudu posílat do cizího kraje svoje soupravy, to se radši na vlastní občany z vysoka vykašlu, mají vlastní nohy přece.
Nejsme ve Švýcarsku, kde jede S-Bahn přes několik kantonů nebo ve Spolkové republice, kde se jede přes několik spolkových zemí …. Takže v cílové stanici / zastávce na hranici kraje si cestující vystoupí, počkají na rychlík, zajišťující mezikrajskou dopravu zastávka-zastávka / stanice-stanice, tam si cestující přestoupí do navazujícího osobního vlaku … Jízdní řád bude konstruován tak, aby rychlík přijel do místa zastavení na „odhlášku“ za končícím osobákem a osobák v sousedním kraji bude odjíždět z místa zastavení R na odhlášku za R …. SŽ vybuduje na zastávkové hranici kraje výhybny / spojky traťových kolejí, aby soupravy Os mohly uhnout z… Číst vice »
zrovna na Os Benešov – Tábor jezdí Jihočeské 814 zařazený pod depo Tábor
Aha, proto je nechtějí platit.
Rano na os co přijíždí do tabora v 6 se každý den stojí , to jezdi prehitoricka B respektive A a koženkova bds .. plné studentů …
Deset RegioPanterů, ale 0 RegioSharků a to minimálně do roku 2025. V Budějovicích se zkracují přestupní doby, tím pádem i cestovní doba, v Táboře se přestupy co nejvíce prodlužují a tím pádem se prodlužují i cestovní doby. V Ražicích ujíždějí spěšné vlaky osobním vlakům z Budějovic o pár minut.
DMU120 jsou pod smlouvou od prosince 2023 ne? Pesa nestíhá?
DMU120 nebudou smět jezdit mezi Červenou n. V. a Vlastcem na trati, kam jsou primárně v jižních Čechách určeny. Ale to je na jinou diskusi.
Proč tam nebudou moct jezdit?
Protože by to ten most nemusel vydržet. Za chvíli tam dobrá správa nepustí pomalu ani samotnou 810. V Německu by ten most dávno zavřeli.
Jsem rád, že vedení došlo, že některá omezení v létě nedávala smysl a znovu ty vlaky figurují v jízdním řádu. Doufám, že to brzy pochopí i ve středních Čechách.
Které středočeské vlaky jsou nesmyslně omezeny v létě? A jinak na tratích hraničících se Středočeským krajem (200, 203) naopak JČK omezovačky zavedl už v červnu, což se tady maskuje „zachováním“ nynějšího stavu.
Třeba některé víkendové vlaky do Rožmitálu, které minimálně v letním období byly využité až dost.
Holt se místo Brd bude jezdit do Krušných hor 🙁
Samozřejmě jsem myslel ono nesmyslné rušení provozu na lokálkách, což si myslím, že z kontextu jasně vyplývá. Nicméně hlavní rozdíl mezi JČK a SČK je ten, že v JČK to se zavřenýma očima alespoň dalo považovat za opodstatněný, což se o Boreckého vejmyslu nedá tvrdit ani za mák.
Tak v JČK už jsou vzduchovoziče typu Rožmitálka nebo Trhový Štěpánov bez OS dopravy už nějakou dobu (Netolička a Týnka)
Tak zrovna na Rožmitálce byly víkendové spoje relativně oblíbené. A ani o Trhovém Štěpánově se nedá říct, že by to jezdilo většinu času prázdný.
Opravdu jsou ty dva sloupečky rychlíků Plzeň – Budějice – Jihlava – Brno jen kvůli rozdílu v zastavování v Ražicích?
Já jen abychom nedopadly jako v Polsku, kde těch variant rychlíků je třeba i 5 (jezdí třeba i v různé dny).
Jen v Polsku – to jste neviděl kursbuch SNCF … tam to bylo podobně, jeden vlak v „x“ polohách.
Konec konců v tomhle si libují DB, tam má jeden vlak několik „poloh“, podle toho, jak se kde na tratích pracuje a jsou tam pomalé nebo se jede nějakým „odklonem“ a to během jednoho měsíce / týdne …
U ICE jsou tohle změny dát do Zugbegleiteru …..
A máte na to SNCF, prosím, odkaz?
Milý zlatý, dálkové kursbuchy jsou v zemi Galského kohouta dávnou minulostí …. Tak 20 let, možná víc …. pak ještě existovaly takové skládačky, ale ty jsou taky minulostí.
Možná někdo znalý francouzštiny by se dokázal na webu SNCF zorientovat podrobněji.
Jinak se tam dají „intuitivně“ metodou pokus omyl najít regionální skládačky v PDF v rámci systému regionální dopravy TER ….
Ano, je to opravdu pouze kvůli tomu – pro SŽ je to takto systematičtější (=jednodušší).
No jo, odpadá asi při sazbě ruční práce. Další běs tohoto typu je na 080.
Přijde mi, že deset jednotek je málo na to co všechno s tím chtějí jezdit.
Ano, těch 10 jednotek má pokrýt zhruba 90% provozu.
Plus 4 stávající z ROP
Většinou je to dvouhodina na to to v pohodě stačí.
Možná věci pomůže, že jednotek je ve skutečnosti 14 🙂 Teda teoreticky, čtyři budějovičtí panteři nevím jestli někdy jezdily všechny najednou… 🙂
Náhodou, první prosincové dny se, dle sledovačky, jezdilo v plném nasazení. Dnes už zasáhl plecháč 😀
První 4 dny. To moc dlouho nevydrželo.
Ano jezdili. Jednu dobu dokonce jezdili jen 3 ze 4, ale to bylo z důvodu nehody na přejezdu a bylo hnuto s celým rámem. Nevědělo se, zda se bude opravovat. Ovšem, a to se stává, jezdí jen jeden ze 4. Holt poruchy se nevyhnou ničemu a nikomu.
“ Holt poruchy se nevyhnou ničemu a nikomu.“
Ale to nejsou jen poruchy.Průměrný proběh jednotek v Budějovicích je 514 kilometrů denně.Každá už byla jednou v Šumperských dílnách(1-2 měsíce), byly nehody na přejezdech, které vyřadí jednotku na několik měsíců, v určitých intervalech mají plánované prohlídky, točení kol atd..Ve všech těchto případech je nasazována souprava s lokomotivou,protože turnus je na 4 jednotky a zálohu poskytují ty Plecháče,nebo žehličky.
Poslední 2 měsíce jezdí 4 ze 4.
Posledních 14 dní jezdí všechny 4.
Většinou jezdily 4 ze 4.
Doufám, že nové pantery budou oproti těm starým už vychytané – očekávám solidní chodové vlastnosti a větrání, přívětivé osvětlení, pohodlné ušaté sedašky, alespoň 2 WC, místo pro odložení jízdních kol a dětských kočárků…. Kurňa, ještě by s tím jezdili lidi…
2 WC ve dvouvozové soupravě určitě nebudou,ušaté sedačky také ne.
I pokud bereme 4 stávající jednotky, stále to nebude dostatek. Stále se počítá s tím, že pár oběhů, zejména na 196, budou vedeny „klasikami“. Po elektrifikaci Třeboně mají dojít další 3 jednotky, jedná se o tom, jaký na té trati bude dopravní model a o kolik se v reálu zkrátí cestovní doba, ale teoreticky se může stát, že ten jeden panter bude navíc, čili eletrická trakce by měla být plně pod pantery. Jako další možnost se nabízí místo třech jednotek vzít 4, ale to je na politické vůli. Zatím se čeká, jak těch 10 „nových“ zapadne do provozu a jak… Číst vice »
Tak na 196 je hlavně část vlaků vedena ÖBB soupravami.
Ano, Sp na Linz. řeč je ale o osobácích končících na území republiky.
na 196ce jsem o Panterech slyšel a četl už před dlouhými lety a za tu dobu co se po ní pohybuji jsem ho jednou potkal při křižování v Holkově, takže chápu tady se oželí asi nejjednodušeji, jezdí zde „TOP EC“ a CityShuttle od OBB, kde se taky mluvilo o Talentech a kde nic tu nic, stejně jako o přímém spojení Budějovic s Vídní které zrušili před lety, ano s přestupem ve Velenicích to na papíře vypadá jednoduše ale z mé vlastní zkušenosti je úspěšnost tak 2 ze 3 pokusů.
Několik dní se teď držely všechny čtyři. Ale je to vzácné, obvykle jezdí dva, někdy tři, někdy zas jen jeden..