Nový informační systém v Praze se rozšíří. Rada schválila peníze na pilotní projekty
Zastávka Bohdalec. Pramen: ROPID
Totemy, obelisky, směrovky, vitríny ..., aneb velká proměna informačního systému v Praze začíná.
Totemy, obelisky, směrovky, vitríny ..., aneb velká proměna informačního systému v Praze začíná.
Při uváděné rychlosti instalace nových prvků v kusech/rok by se vše vyměňovalo min 50let. není to nějaký chybný údaj? Nové závěsné panely na stanici metra jsou instalovány na starých nosičích se zářivkami, což neodpovídá výslednému záměru, schválené podobě a je to matoucí. Kostka se značkou metra na Palackého náměstí je ve dne málo viditelná, čitelná. Jaké bude označení vstupů do metra na domech? Jinak celkově opravdu povedené, elegantní a konečně kvalitní design. Obdobně by to chtělo přistoupit k veřejnému osvětlení a stožárům pro trolejové vedení tramvají, kde Praha má několik desítek typů a mnohé jsou opravdu velmi špatné, pouze účelové,… Číst vice »
Je to paráda a hlavne dalsi vec, co se povedla protlacit za Piratu/Praha sobe.
Nejgeniálnější mi prijde oznaceni nocnich linek mesicem viz. oznacnik na palacaku. To jsem nikde neviděl a pritom se to tak nabizi.
Za mě super počin. Jsem moc rád, že k tomu město takto přistupuje. Už ze zastávek a mobiliáře jsem nadšený a info systém vypadá také dobře.
Až na Zastávkové označníky „s elektronickým odjezdovým panelem“. Jednak nemůžu přenést přes srdce, že by přestaly být červené (nostalgie, ale i lepší viditelnost než nenápadná černá) a jednak kroutím hlavou nad tím, že super moderní označník plný elektroniky má stále tabuli, kam se vkládají papírové jízdní řády – viz na Palackého nám.
Chybí dvojjazyčnost informačních cedulí, je na ně potřeba přidat angličtinu! Snad to ještě někoho napadne …
Líbí se mi že zvolili jako hlavní motiv černou, působí to velmi pokrokově, elegantně a hlavně je to kontrastní, takže je to z dálky vidět. Konečně se pousouvame do 21 století.
Působí to elegantně, ježe z dáky to fakt vidět není 🙁
Tak to je opravdu sofistikovaná ironie.
Já navrhuji průlomové supermoderní zelené a ekologické řešení, nespotřebovávat zbytečně elektřinu a nasadit na informování cestujících bez mobilů recyklovaný papír.
Šedý mor z hlav lidí z komisí bez jakéhokoliv vkusu dál tráví Prahu. Dríve krásná barevná, teď hnus, jako německá města zbourané ve válce a na rychlo postavená ne pro vzhled, ale užitek. Dříve se dala podznat trasa metra i jen podle barev, teď jsou všechny černé. Zastávky MHD jsou jako vstupy do krematoria, sloupy jako věčné ohně.
Nová černá obrazovka s šedým textem je nečitelná.
To není na magistrátu nikdo s vkusem, aby toto bezprecedentní ničení vzhledu Prahy zastavil?
Hlavně že červenobílé zábradlí je vrchol vkusu.
A kolem silnic je to bez těch billboardů taky nuda a šeď, žeáno?
Běžte se léčit.
Děkujeme, posíláme duhovou klíčenku.
Šedá je elegantní, a není tak rušivá při pohledu na ulici.
A jak pražec psal, červenobílé zábradlí je pak vrchol vkusu. Ale chápu, ono za socialismu toho asi více barevného nebylo, jak zábradlí a označníky.
K poznávání metra podle barvy…místní ví, a turista se orientuje spíše podle označení linky, k tomu se ty nové kontrastní tabule hodí víc.
Čitelná Praha je jako celek super, a třeba mapy má opravdu skvostné.
Ale ty černé označníky jsou fakt na pendrek. Problém je už v samotném principu, kdy chceme jednotnou tmavou barvou bojovat proti vizuálnímu smogu i v případě věcí, které mají být vidět.
Říkejte si co chcete, ale když to někde člověk nezná, tak ten barevný označník fakt pomůže. Nebo už je dnes člověk, který nechodí pěšky podle googlemap, podobný parazit společnosti jako individuum platící hotovostí?
Ta tmavá podkladní barva v metru je mnohem méně viditelná než původní oranžová. To stejné na povrchu.
To to snad nevadí, ne? Cílem je vidět informaci. Ono je to také způsobené původním zářivkovým nasvětlením. Až se to někde objeví komplet, s led, tak to vynikne jinak.
Černý označník nepovažuji za dobré řešení. Není vidět a neodpovídá barvám města. Také mi přijde škoda, že se nemluví o nedostatečném IS v tramvajích na transparentech před kabinou – zobrazování jen jména další zastávky opravdu nestačí, doplnil bych to podobně jako dříve v Citybusech – střídá se cílová zastávka, seznam významných zastávek, příští zastávka atd.
Cerny oznacnik uz pouziva nekolik mest v CR, SR, Rakousku, ale i Nemecku a osvedcil se, spise se stahuji z linek metra tabule na cernem podkladu ( neco jako se testuje na Palmovce)
Oznacnik jako taky mi barevne nevadi, ale zrecyklovany tvar ala novokomunizmus ano
Černý přístřešek a červený označník je horší varianta.
Je vidět, stačí otevřít oči. Dále má dost výraznou značku tramvajové zastávky.
Byť tvrzení, že obyčejný označník MHD má mít městské barvy mi přijde liché, a rozchází se s IDS, tak se můžete radovat, máte tam červený pruh. Takže barvu města to splňuje. A abych si rýpnul, tak původní označník také není moc oděn do barev města že? Co tak žlutá barva? Navíc ani MHD v těch barvách moc nejezdí.
Jak zkušební provoz? Vždyť ten už běžel nějaký rok nebo víc na Palckém náměstí a konkrétně tabule s odjezdem už jsou na několika dalších zastávkách. Marně jsem doufal, že se to rozšíří všude během výměny těch přístřešků, ale zatím jsme dostali jen tupé boudy bez jakékoliv elektroniky.
Ona se tam totiž musí natahat elektrika.
Osvětlení je totiž často na jednom drátě s kandelábry – a ty se zapínají centrálně.
Jenže odjezdová tabule musí běžet nezávisle na lampách.
Některá města mají ty tabule menší, a jsou součástí označníku, nebo přístřešku. Pak by to řešení mohlo být i levnější.
Tam, kde jezdí 1-2 linky, by to stačilo, na uzlech těžko. A říkalo se, že na méně vytížených zastávkách asi nic elektronického nebude kvůli nákladům. Prostě doba pokročila a máme mobily, takže už to není tolik potřeba.
Ono jde taky o to, jak to vypadá. Přeci jen estetika veřejného prostoru není nic, co by se mělo přehlížet. Třeba panely umístěné na vrchu označníků v Olomouci působí opravdu otřesně a posouvají jinak hezké centrum kamsi na dálný východ.
S tou estetikou souhlasím. Ale nemusíme brát za referenci město, kde se to nepovedlo. Co třeba Madrid?
Určitě najdeme řadu příkladu, kde bychom se shodli, že to je lepší. Ale musím přiznat, že mně se ten pražský mobiliář celkem líbí.
Informační systém ve stanicích metra a obelisky za mě super (jen bych na cedulích bezbariérové stanice označil klasicky vozíčkem). Designově i nové přístřešky jsou pěkné. Zajímalo by mě, zda se bude ještě upravovat vzhled nových označníků. Například ty linky se mi vůbec nelíbí. Také bych uvítal i „klasický“ označník a ne pouze sloupek. Co se týče LED panelů, přijde mi zbytečné dávat na každou zastávku LED panel na přístřešek i na označník. Buď pouze jedno nebo na méně vytížených zastávkách vůbec. Na těch hodně vytížených je zase lepší velký odjezdový panel. Pokud ty informační panely ve vozidlech budou podle novější… Číst vice »
Já bych naopak spíš označoval nebezbariérové stanice, jelikož bezbariérovost by měla být samozřejmostí.
ano, ale já si myslím, že informační a navigační systém by měl být intuitivní a rychlý a ne aby člověk ještě hledal vysvětlivku. Symbol vozíčku je všeobecně známý a každý to hned pozná
Označníky vypadají dobře, až na ty jízdní řády na vytištěném papíře v plastovém obalu.
V Brně taky mají spousty různých informačních systémů, ale vůle k udržení v provozu už chybí …