Nový hráč ve sporu o Výtoňský most: Byznysmeni připravili vlastní projekt jeho opravy

Železniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnicŽelezniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnic

Za iniciativou stojí tři čeští miliardáři. Do projektu zapojili britské a švýcarské experty.

Odebírat
Upozornit na
guest
153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub

Doporučuji následující video k jeho technickému stavu. Nedovedu si představit, že by zachování mostu bylo levnější, či rychlejší řešení, než jeho výměna:
https://www.youtube.com/watch?v=6upJF6KNuhY&t=1648s

Michal82

Člověk by nevěřil , ze tento hlučný most zakrývají Vyšehrad bude tolik lidi bránit. Naši předci by nás považovali za blázny. Sundat jej chtěli už ve 20. Letech 20. století.

Jirka

Nějaký projekt nebo návrh jistě máte, když toto tvrdíte ??

Hawky

To máte na mysli jeho výměnu za ten kombinovaný most pětikolejný se silniční vozovkou?🤣

Jirka

Což byl jen návrh. Nic podrobnějšího k tomu nikdo nikdy nikde ještě nezveřejnil.

Krusty55

Kdyby se misto nesmyslnych debat ten most zboural uz pred petadvaceti lety, kdy se o jeho spatnem stavu a potrebe zkapacitneni zacalo mluvit, tak by byl klid, uz dvacet let by stal novy. Stop aktivismu!

Náhodný Kolemjdoucí

Aktivismus sám o sobě není nutně špatný (když jde o témata, která jsou důležitá pro nás, tak to samozřejmě nenazveme aktivismem), spíš mi přijde jako problém neschopnost nebo neochota vypořádat se rychle s neoprávněnými námitkami.

Hawky

A kdyby se o něj jeho správce choval jako dobrý hospodář, tak by se tu tenhle problém vůbec neřešil, „pouze“ se dostavěl ten pro třetí kolej…. Ale jste v Čechách.

Jirka

Stát nikdy nebyl dobrý hospodář.

Leinad

To je moc práce. Nejlepší je údržbu vykázat a zároveň mít trať nesjízdnou, jako se povedlo treba na Kozině.
Beeounku holt nejde zavřít.

Jakub

To není tak jednoduché. První problém je, že most je z roku 1901, je konstruovaný na 100 let životnosti při mnohem menším zatížení. Takže to, že slouží dosud, je malý zázrak. Druhá potíž je, že prožil značnou část svého života v totalitě, kdy se na údržbu moc nedalo a tedy hlavní míru zanedbání dostal ještě před revolucí. A nakonec, jeho konstrukce je tak nešťastná, že je předurčen k snadnému vzniku a šíření koroze. Dnes by se ani nýtovaná konstrukce takto nedělala.
Doporučuji video
https://www.youtube.com/watch?v=6upJF6KNuhY&t=1648s

hruskapetr

Věčnými a neplodnými diskuzemi se realizace nového mostu jen oddaluje a prodražuje, což je zjevně hlavní účel .

Zdrasa

My se fakt prodiskutujeme k tomu, že ten most spadne. Já to beru, máme demokracii, máme názorové tábory, vedeme diskuzi. Ale diskuze o konkrétních věcech musí mít svůj konec, kdy už se jednou rozhodne. Tohle nekonečné diskutování, pseudorozhodnutí, nové (ale vlastně úplně stejné) diskutování donekonečna nás umoří. Nejen v případě tohoto mostu, kde už teď se kvůli naší pomalosti omezuje doprava, tedy jeho hlavní funkce.

Jirka

Ne, že mu tam s tím padáním dojdete pomoci autogenem 😂

Jan Cermak

Diskutovat dalších 20 let. Už se těším až to zítra spadne. Budou diskutovat dál! Protože proč po mostě jezdit? Že. Proč něco stavět, když středověk měl duchy …

Jan Kverulant

Tady nejde o nějaký most, ale o proinvestování peněz. Že nový most bude v kvalitě současné (tj.do první opravy – stavby nového mostu) a vydrží jen zlomek času oproti stávajícímu, že to bude hnusné, a že stavba bude trvat neúměrně dlouho, to není podstatné. Ještě musí samozřejmě zbourat novou památkově chráněnou halu a „prodat“ velmi výhodně (jako Masaryčku a Smíchov) Hlavní nádraží.

Jméno

Ale to nedělejte borci. Veřejný sektor jede v módu, že tam je dynamické namáhání a i kdyby někdo nezapomněl most aspoň jednou v uplynulých 50 letech natřít, tak se stejně musel strhnout a místo něj pěkný sterilní svařenec 😛

Michal M

Ono to vypadá, že to zase někde stojí a spí, ale skutečně nezbytním krokem je to HIA, které se u nás dělá teprve podruhé a poprvé na tak velké věci.
Je to něco jako EIA z pohledu památkového a je to metodika, která jasně popíše o co zrušením starého mostu přijdeme. Je pak na politické diskusi jak se tato zjištění vybalancují s potřebou železniční a cyklistickou, s potřebou dořešit ten paskvil na Výtoni atd.

Jirka

A kdo bude žádat a kdo ji platit? Podle toho pak očekávejme výsledek zjištění.

Michal Bartoníček

„Řešení zachovává Vyšehradský železniční most v jeho současné poloze a zároveň nabízí možnou dostavbu třetí koleje. Je oproti jakékoliv novostavbě rychlejší, levnější, má dlouhou dobu životnosti a minimální dopad na pražskou dopravu i životní prostředí,“ uvádí nadační fond.
Jako projektanta by mě zajímalo, jestli vůbec je zmiňované řešení opravdu rychlejší, levnější a má delší životnost než novostavba. Kde ta třetí kolej bude? Bude to stejná konstrukce? Jak na tom budou mostní podpěry? Podle mě ten výsledek bude dost nekonzistentní. Prostě se mi tomu nechce věřit.

rodilyslavkovak

to bude kolej jakou svět neviděl!

Jakub

Přesně. Ty superlativy jsou v naprostém rozporu s realitou, tedy technickým stavem mostu.
https://www.youtube.com/watch?v=6upJF6KNuhY&t=1648s

Luky

Lepší kopie novy most pro.3 koleje.stary most může pesky i na kole

Radek

Zachovávat vzhled mostu, jen proto, aby staromilci a aktivisté, jejich zviditelněni stojí na NIMBY, neřvali, je prostě chyba. Ten most lze udělat se třemi kolejemi, coklo pruhy a chodníky bez rušivych vrchních oblouků, které przni výhled.

Novomír

Také si myslím, když se pořádně podíváte na fotografii z Vyšehradu, kde jsou vidět mosty a Hrad, tak ve stavu, kam ten železniční most bez údržby došel, by byla nejlepší nostavba, ale která by nekopírovala tvar současného mostu, ale spíš mosty Palackého a Jiráskův.

původní.gp

Ano, dog friendly bridge! Jeden čoklopruh tam, druhý čoklopruh zpět!

Juraj

Re: „skutečný dialog o nejlepším řešení pro hlavní město Prahu a pro Pražany“
A co když část Pražanů preferuje most, který nedělá rámus a na který v pohodě vyjede na kole a nebude se muset tísnit na úzké lávce?

Re: „nabízí opravu, která bude rychlá, levná, s dlouhou životností“
Vzhledem k dutinové korozi a nepříznivému působení trakčního vedení to bude vskutku světový počin. Sem s tím!

A ta třetí kolej se doplní jak, aby vizuálně nevadila?

Michal M

Taky mě podobné demagogické kecy už unavují.
Z nebe spadne pár brouků Pytlíků a lusknutím prstu rozseknou takhle složitou věc… 🙄

Ten Onen

A co když zase jiná část Pražanů preferuje stávající most, rámus jim nevadí a pro cesty na kole se jim bude hodit samostatná nová lávka třeba o kus dál proti proudu řeky?

Ví někdo, jaká část Pražanů je větší? A kolik různých názorů a požadavků je?

P_V

Mně ten rámus taky nevadí, zejména protože tam nebydlím ani nepracuju. Ale nebudu ten názor podsouvat těm, kteří to musejí poslouchal. Od toho jsou hlukové normy.

Hřib

vlaky patří ve velkoměstě pod zem!

hruskapetr

V tomto případě asi pod vodu .

Petr

Tam patří veškerá doprava, jen je to potřeba zaplatit. Zatím nestojí ani Bartův tunel.

Jiří Kocurek

Proč pěší pod zem?

P_V

Vltavu pod zem! Víte kolik by tím jen Praha ušetřila na údržbě mostů? A nemusely by se stavět nové!

tomas.vachalec

No aby za chvíli nebyl vlak a kus mostu pod hladinou. Z pohledového hlediska je to stejné jako pod zemí. .

Jirka

Samozřejmě, že celá ta Spojovací dráha KFJB je už dávno za zenitem. Je na stejně úrovni jako byly ty spojky před Novým spojením. Do centra města nepatří.

M 474 003

Když se ten most stavěl, všichni prskali, jak se tam nahodí, a jak pokazí panoráma Vyšehradu, Most nebyl, Vyšehrad byl. Já bych navrhl něco placatého, nenápadného, jako je v Holešovicích pod Bílou skálou a hotovo. A rovnou na 4 koleje.

M 474 003

Nehodí.

vlachjan

Bohužel, při soutěžním „dialogu“ si památkáři vydupali, aby návhr nového msotu opět pracoval s motivem tří oblouků, což podle mne byla výzamná chyba.

Kyz

Vyšehrad taky nebyl. Ten byl zbouraný už v době baroka, kdy z něj vojáci udělali pevnost. A ten novogotický kostel, který je nejnápadnější, ten je stejně starý jako most.

Jirka

Jedna zmínka nejsou všichni.

SYN

Týjo, oni teprve zadali studii ale už předjímají její výsledek?? „bude levně, rychlé a trvanlivé“…Leda by tedy bylo přímo v zadání studie jak má vyjít!

vlachjan

Tímto přístupem jsou bojužel vinny obě strany sporu. Jen v jednom z těch dvou případů tu studii platí někdo z vlastní kapsy.

standa

můžou si to vyzkoušet a hrát si s tím jak chtějí až to bude přesunutý v modřanech..

Pavel Filip

Možná kdyby radši zaplatili nový most. Ten starý si můžou klidně na vlastní náklad odvézt a postavit si ho někam k sobě na zahradu.

Honza D

Ještě chvíli dohadů jestli opravit starý nebo postavit nový most a problém se vyřeší sám – most spadne a spojení obou břehů budou moct zajišťovat jen plavidla. 🤔

Jirka

Jistě, prdění státní SŽ na údržbu je tradicí v tomto státě. Viz precedens v případu Kozí dráhy.

Martin

Na to jste prisel jak? Fanatici budou kricet at se most vytahne z vody, opravi a usadi zpet. Hlavne zadne zmeny!

Vavrroch

Kolik jízd vlaků po mostě asi ještě zbývá do vyčerpání toho „absolutního limitu“, o němž se tu psalo před časem? https://zdopravy.cz/nakladni-vlaky-na-vytonskem-moste-drazdi-rada-osobnich-spoju-ho-pritom-vyuzit-nesmi-198752 Už se leští červené terče? Až se zapíchají, bude se údajně stavět provizorák – rámusák. Možná to bude trvat rok, možná dva, kdo ví? https://zdopravy.cz/krizova-varianta-na-vytoni-v-pripade-nouze-pomuze-provizorni-most-188387 Jenom ten provizorák nesmí narušit panorama a ten oný assesment, že ano. Na vršící se studie se najme hangár, po prvním provizoráku bude druhý, třetí… Dědicové zahraničních odborníků sem budou jezdit na každoroční symposia a panelové diskuse, až posléze vleklý spor mezi bourači a nebourači rozdělí Evropu hůře než papežské schisma. Poslušně hlásím, že… Číst vice »

Jakub
Tomáš

Krásný přiklad s tím Národním divadlem. Vyhořelo, tak se ty ruiny odstranily a na základech postavilo zcela nové divadlo, lepší a trvanlivější.
Tak by si měli ti škodiči uvědomit, že přesně o toto pražanům jde i u tohoto mostu a nesnažit se o rekonstrukci toto současného vrzajícího šrotu.

vlachjan

A co když ti „škodiči“ prostě jen chtějí aby se ten problém odšpuntoval, a ta věc fungovala?

David

Babiš se k tomu v čau lidi bude taky vyjadřovat?

Slávek

No hlavně, že se k tomu už nebude vyjadřovat Soukup.

Jiří Šrámek

Nejdřív jeho tým musí zjistit, které z možných stanovisek mu přinese víc hlasů. To pak bude do roztrhání těla hájit.

Petr

Takže navrhují architektonický paskvil – dva mosty vedle sebe, jejichž nosníky samozřejmě „zahustí“ průhled na ta panoramata:-)
A opět se neposuneme k nějakému lepšímu vzhledovému, technickému a kapacitnímu řešení. Ať raději zaplatí zdvoukolejnění tunelu u mostu inteligence:-)

Mirek

Tak rozbourejte, to co postavili komunisti a schválně co se s Chuchelskou skálou stane, leda, že byste vyplnil tunel betonem a udělal to celé znovu

EM*

„Řešení zachovává Vyšehradský železniční most v jeho současné poloze a zároveň nabízí možnou dostavbu třetí koleje“

Co vy víte, možná navrhují zasypat Vltavu a vedle současného mostu položit další kolej 🙂

marek hudec

poklud o ten most stoji, necht je na jejich naklady rozporcován na nezbytny pocet casti a nasledne prevezen kam si panove reknou (a zaplati…)

Jirka

Ó, nikoli. Pokud stěhování, tak coby součást projektu mostu nového. A nejen stěhování, ale i stavba nové spodní stavby a nutné opravy. Tak prosté to je. Je to památka a fondy na to jsou též.

Pako

Když to vypadalo, že vyhraje zdravý rozum, přišli nějací dobrotvůrci a je to zase … no víme kde. To fakt nikdo z těchto samozvaných zachránců nevidí, že to zcela zrezlé a neroznýtovatelné monstrum rozumně opravit ani rozšířit nelze? To je úplně stejné jako chtít Karlštejn přestavovat na o 1/3 větší zábavní středisko při plné záchraně jeho genia loci a původních stavebních postupů.

Martin

jen mala vsuvka – neroznytovatelne to fakt neni, znam nytovane konstrukce a nyty se daji normalne menit…

SYN

O čem se tu bavíme, o tuctu nýtů nebo o roznýtování celé konstrukce? To vám pak zbyde hromada železných nosníků, které teda už je jednodušší rovnou vyměnit za nové… já osobně při pohledu na Prahu nebudu vyžadovat chemický rozbor materiálu mostu plus datování radiokarbonovou metodou…

Martin

Vyzaduji aby na kazdem elementu byl podpis Frantiska Prasila. Pokud se byt jediny vyskytne bez, bude na Prahu svrzena atomova bomba a cela se postavi znova

Jirka

Ony ho ale vyráběly a montovaly tři firmy. A to je právě to kulturní a technické dědictví pražského průmyslu, co už není.

P_V

Tuhle přestavbu na disneyland si už Karlštejn odbyl v 19. století. Kupodivu památkáři nechtějí uvedení do původního stavu.

Jan Tichavský

Podně nedávnou přestavbou prošel jak Vyšehrad tak Svatovítská katedrála na Hradě, stejně jako tento most. Bohužel od jisté doby je tendence už jen konzervovat, ať je to ze začátku 14. století anebo 20.

MP22

Nevidí, s penězi roste ego a když je peněz skoro nekonečno, toho ega je pak taky tolik, to už se pak diskuze nepřipouští. Amerika je plná takových individuí, v každém městě jsou jich desítky, naštěstí tady zatím nemají reálný vliv a taková oligarchie nejsme. A snad nikdy nebudem.

Jiří Kocurek

Ano, správně. Čech má být chudý a hořekovat nad tím, že čechům tady žádné firmy nepatří.

M 474 003

Karlštejn byl „puristicky rekonstuován“ někdy před 150 lety. Z původního vzhledu nezbylo skoro nic.

Matěj

Pokud byznysmeni i tu opravu zaplatí a provedou tak prosím. Ale chtěl bych vidět, kdo by to byl ochotný „levně“ udělat a zaručit se, že to nespadne.

projekt2501

opravu + ale hlavně následnou údržbu min. na 50 let, lépe na 100 let!

Jirka

Opravy a údržba památek spočívají v tom, že se tak koná periodicky. Co na tom je k nepochopení? Ono to totiž dost svědčí o kulturní vyspělosti národa

Michal82

proste se furt žvaní a práce nikde. Ten most už 20 let přesluhuje. Proste postavme nový, ušklivější než ten současný určitě nebude.

Mirek

Víc jak 20, už na začátku 60. let ho prý komunisti opravili, protože potřebovali, aby jim vydržel, protože neměli hotovou nákladní spojku, po otevření trati v úseku od. Závodiště-Praha Vršovice seřaďovací nádraží (dnes úsek se zastávkou Praha Eden a stanicí Praha Zahr. město) a dále do Libně a Běchovic, tak mu věnovali větší pozornost

Jirka

No vidíte, nevíte vlastně nic. Naposledy se opravoval snad 1987 či tak nějak. Ne, a vizi jeho budoucnosti z doby existence koncepce SPŽUP dodnes nikdo nereferoval. Když ono to bádání je moc práce a nic z toho.

Clovek

Je potreba zacit most radikalne resit. V kazdem smeru 9 dalkove rizenych lokomotiv 380 a zbytek delky mostu vagony s kamenim. Jezdit tam a zpet, dokud most nespadne. Pak zacit stavet novy.

noerf

Dopravci by mohli požadovat po SŽ dynamickou zatěžovou zkoušku s odůvodněním na ochranu zdraví zaměstnanců. Odbory by to místo popíjení alkoholu by to mohli podpořit a rovnou připravit jeřáby, aby vytahovali vagóny a konstrukci z Vltavy. A nový most můžeme stavět rovnou, obyvatelům Prahy se uleví od hluku z ocelové konstrukce mostu po níž jezdí vlak a všichni mimo pár jedinců bránící rozvoji budou spokojeni.

Vlastimil Kocurek

Bože, já nevím, co se ve škole učí, ale všichni, kdo neovládáte i/y, je to strašně jednoduché: Dáte si v duchu ukazovací zájmeno (školy to asi drží v tajnosti):
TY odbory by mohlY
TY jeřábY by vytahovalY
TI dopravcI by mohli
A je odtajněno největší tajemství učitelů základních škol :):)

Jirka

A soumostí je památkou už dvacet let. K tomu dvakráte zamítnutá žadost o sejmutí ochrany. Dvacet let bylo dost času.

Petr

On fakt spadne, to by člověk nevěřil 😀 😀

Chleba Nakup

Než se všichni vyjádří a dohodnou, tak to žbluňkne do Vltavy. Už ať stojí nový most, ty tanečky kolem rezavé obludy akorát obtěžují další a další cestující. Nebo ať je to skanzen se vším všudy, na příměsto ať se vrátí žabáky, na pacifik berty s patry, ve Vršovicích ať je obrovské seřaďovací nádraží, v pokladnách nerudné pokladní, na Moravu ať se jede půl den …

Milan

tak na pacifiku v úseku Praha – Čerčany patra (sic v mírně reko podobě) jezdí o víkendech stále, ale většinou tařené brejlovci.

M 474 003

Tak zrovna ty patra by se hodily, místo toho, co tam jezdí. Žabáky se skoro vrací, už na to někdo přišel, že výstup do patra zdržuje výměnu cestujících. A na Moravu se jede půl dne, i když jízdní řád slibuje něco jiného.

Kamui

Stát by měl říct, že nemá zájem, rozhodnutí bylo již učiněno a nebude měněno.

Pako

👍

vlachjan

A bylo již rozhodnutí učiněno? K dnešnímu dni je most stále pod památkovou ochranou.

vlachjan

(narážím na prohlášení ministra, který slíbil, že ho vyškrtne do konce roku 2023)

Greyfin

Když si vzpomenu na Jančuru a jeho obchvat Prahy….zas to bude to samý a jen ztrácíme čas.

Milan

…. a přidejte i jeho návrh rekonstrukce D1 Praha – Brno (- Vyškov) rozdrcením původní betonové vozovky na místě a na to položením živičných vrstev, což by bylo méně únosné, a tedy při dopravní zátěži D1 se zlomkovou životností než nová betonová vozovka + zvýšila by se tím nivelita vozovky, a tím snížila tzv. světlá podjezdní výška mostů přes/nad tou vozovkou D1!

Patrik K

Jeste bych podal trestnaka na SZ za zanedbani udrzby

na ten most roky nikdo nesahl…….

P_V

Protože v době, kdy ještě nebyl natruc vyhlášen památkou, se v souladu s územním plánem připravovala jeho náhrada.

Leinad

A bylo schváleno financování nového mostu a rozhodnuto, kdy bude stát?

Ketchup1970

Podobne úvahy mne napadly když jsem videl nadzemní stanice metra v Paříži . Barbès-Rochechouart napríklad. Z počátku 20.stoleti -secese a dodnes v pohodě. Jak to dělají ?

Pako

Kvalitnější stavba v lepším stavu a stále stejné zatížení jako v době realizace.

Juraj

A taky bylo pařížské metro stavěné na neelektrický provoz, nebo srovnáváme nesrovnatelné?

Leinad

Nemají tam odborníky ze Spržele, aby vysvětlili, že to nejde.

mlokXCM

A proč ho tedy nepodáte? Na koho čekáte, až to udělá?

Mirek

A jak, první pořádný rozpočet tehdy SŽDC dostalo v roce 2016 a to ještě kvůli 22. červenci 2015, protože kraje ***** na bezpečnost na silnicích a ŘSD musí moc energie a zdrojů věnovat dálnicím, protože někdo po nich musí jezdit přes 130, který jsou povolený a proto denně musí vytahovat auta z okolí dálničních vozovek, takže nemají dost peněz na lepší zabezpečení přejezdů a tam zase musí investovat SŽ a pak chybí peníze v takovýchto případech

Pavel Filip

Za to může spíš skvělé socialistické hospodářství.

Zapa

Už zase? Neodložila to nedávno policie?

Jiří Kocurek

Tak ho podejte. Můžete rovnou žalovat i materiál, že se unavil.

DavidS

A proč tito lidé nepřišli s tímto návrhem před pěti lety třeba? To se teď chtějí akorát zviditelnit a opět to celé posunout?

Srovnávat vyhořelé Národní divadlo s tímto šrotem už chce velkou dávku eufemismu a nebo cynismu.

Zlámalík

Třeba proto, že před pěti lety se o tom nemluvilo?

javr

„Řešení zachovává Vyšehradský železniční most v jeho současné poloze a zároveň nabízí možnou dostavbu třetí koleje. Je oproti jakékoliv novostavbě rychlejší, levnější, má dlouhou dobu životnosti a minimální dopad na pražskou dopravu i životní prostředí.“

Tak to jsem zvědavý jak to bude levnější, rychlejší, jakou bude mít životnost proti novostavbě a hlavně jak vyřeší případné přepnutí na střídavinu.

tarten

No jistě. Která studie jim to prokázala, že je to rychlejší a levnější než cokoli jiného? Navíc s dlouhou životností? Jen hochštaplerský výkřik do tmy.

Y.K.

Studie jistě prokáže. Víra je pevná. 🙂

SYN

Anebo zadání znělo jasně 🙂

XXXD

No studie by to asi těžko mohla prokázat, když je to úplně evidentně v naprostém rozporu s vícero již dříve zpracovanými studiemi. To je asi spíš jakési zadání, protože když něco řeknou bohatí byznysmeni, tak to tak bude.

MOS

Kecy v kleci.

Jirka K.

To je přeci úplně jednoduché. Rez zakryje dostatečná vrstva barvy, ta to i zpevní. Třetí kolej se tam domontuje formou splítky, a na mostě bude povolen provoz vždy na jedné ze tří kolejí, stejně by dva vlaky najednou neunesl. Přepnutí na střídavinu pořeší postrk lokomotivou na vodík, která bude v retro stylu parní lokomotivy, takže pára z palivových článků bude věrně imitovat kouř parničky. Zkrátka to bude velmi COOL a Unesco bude blahem učůrávat.

M 474 003

Vůbec bych se nedivil, kdyby to takhle dopadlo, v dnešním poblázněném světě.

vlachjan

Tož, pokud bude součástí nákladů na výstavbu nového mostu převezení toho starého do Modřan, tak by to mohlo vyjít celkem pohodlně…

Jan Tichavský

Já jsem hlavně zvědavý jak to bude řešit bezbarierový vstup na lávky od Výtoně nebo extrémně nízky podjezd pro tramvaje a troleje stráhavající náklaďáky tamtéž.

Y.K.

Jako iniciativa v pořádku, mají na to právo a zřejmě i peníze, ale už z počátku tvrdit něco, co nemají zatím těmi odborníky nijak podložené, je klasická manipulace vsunutá veřejnosti.

„Je oproti jakékoliv novostavbě rychlejší, levnější, má dlouhou dobu životnosti a minimální dopad na pražskou dopravu i životní prostředí,“ je v tomto stavu čistě názor vycucaný z prstu. Až ukážou výsledky studie a kalkulace, můžeme se o tom bavit (pokud ten most mezi tím nespadne).

hor411

Ty kráso už aby spadl a byl pokoj

nowas

Tihle šašci k tomu jedině přispějou. Dalším „dialogem“.

X 1

,,Nadační fond nabízí opravu, která bude rychlá, levná, s dlouhou životností a minimálními dopady na životní prostředí i dopravní situaci v Praze během provádění prací”.
Jsem zastánce nového mostu ale tohle chci vidět! 🤣🤣🤣

P_V

Ale maj pravdu. Jen mezi tou rychlostí, levností a životností chybí vyjmenovaná použitelnost.

Jan Tichavský

Malý text dole:
*Současně platí maximálně dvě vlastnosti z výše uvedených.

Jiří Kocurek

To já taky. Můžou si vzít jedno pole a místo něj vložit provizorium.

Alespoň by existoval plán B a vyrobit 5 dalších ks provizorií už by byl ten menší problém.

Honza

Šlo by na toto použít PPP? Pokud si spolky/fondy myslí že to zvládnout lépe, tak jim dát to možnost ale i následnou zodpovědnost.
Ať si SŽ na projektuje novou konstrukci a dá to jako podmínky na kapacitu, cenu, údržbu, spolehlivost pro PPP Desgin&build.

Honza

Omlouvám se za překlepy, psáno z mobilu.

qěcy

Souhlas. Podmínkou by bylo 100 let provozovat ten most.

Jan Tichavský

Kolik se bude platit mýtné za přejezd mostu? 50 na cestujícího?

Lukáš Kníže

Super iniciativa. Škoda, že nepřišla před deseti anebo více lety.

Bram

Má-li být most pod Vyšehradem zrekonstruovaný, tak jedině jako téměř stoprocentní replika s úpravou pro pozdější změnu trakční soustavy na 25 kV střídavých. A původní konstrukce ať se klidně přemístí do Modřan. Pro třetí kolej by ale stejně musela být nová svařovaná konstrukce, která by vizuálně připomínala současné konstrukce. Nic jiného se vymyslet nedá.

Vít

Tvarová replika o třech kolejích… Osobně mi to přijde jako nejlepší řešení

Bram

To není replika, ale napodobenina vzdáleně připomínající současný most. To jen abychom si ujasnili terminologii :-).

Zrzek

Proč vzdáleně, panorama by to nenaruší a když se zvolí správná barva tak nikdo nepozná jestli je ten most starý nebo nový. Jen ty krusty rzi se budou blbě napodobovat.

Milan

pro vlaky možná, ale pro chodce a cyklisty ty současné úzké lávky zavěšené postranách mostu z Rašínova nábřeží přístupné dvouramenými schodišti jsou fakt nepraktický odrazující děs – to naopak ty navržené široké šikmé rampy z úrovně nábžežních zdí jsou proti tomu naprostý luxus!

P_V

Musela by taková replika být z nějakého zázračného materiálu, aby tu zátěž při stejném tvaru konstrukce unesla.

Os5600

U nás tomu říkáme ocel. Svařovaná trojkolejná replika s fake nýty bude díky použití kvalitnějších materiálů a hlavně svařování pevnější. Díky nutnosti zvednout most o nějakých 1,5 metrů kvůli trolejím na tramvajové trati nám takové zvednutí vytváří prostor pro použití vyšších ocelových nosníků typu I, než má stará konstrukce. Takže ano jde to.

P_V

Jenže ten svařovaný most o stejných rozměrech by musel mít úplně jiné tvary a uspořádání jednotlivých prvků. Nebyly by to tenké pásky v rovnoměrných rozestupech, které jsou tam nutné, pokud chceme zachovat vzhled.

Jan Tichavský

A chceme zachovat vzhled jaký? Panorama od Letné nebo zblízka z pohledu pěší lávky na mostě? To nemusí být tenké pásky, stačí když to bude mít celkově podobný profil. Když už teda tak trváme na konzervaci vzhledu a nejde to postavit moderně.

Jiří Kocurek

Svařovaná trojkolejná replika dvojkolejného mostu je především oxmoron.

Jistě, můžete použít ocel vyšší třídy pevnosti. Ale to nevyřeší problémy s natíráním míst, kam se nedá dostat tryska, natož štětec.

XXXD

Právě. Čímž se fakticky dostáváme k té podobě co zvítězila v soutěži (v rámci možností podobná, ale splňující stávající požadavky).

Pavel P

Je otázka, jestli je ta třetí kolej potřeba. Důvodem pro tu třetí kolej jsou především vlaky od Vršovic na Smíchov, které by úrovňově křížily trasy vlaků od Smíchova na Hl. n. Osobně jsem názoru, že by to šlo řešit i mimoúrovňovým křížením – prostřední kolej (směr Smíchov – hl. n.) v Nuslích na pár set metrů zahloubit a nad ní udělat spojku pro vlaky od Vršovic na kolej Hl. n – Smíchov. Řešení by vypadalo podobně jako tohle ve Vídni: https://mapy.cz/s/cajenojuja Nedivil bych se, kdyby to bylo levnější a prostorově úspornější než ta třetí kolej na mostě. Jinak se stávajícím… Číst vice »

Petr Barta

Když nezvládá Správa železnic svou práci, mám radost, že do toho jdou filantropové a berou si svetove odborniky, ne SUDOP, ktery ma u SŽ své privilegované místo.

Čtyřhran

Co to je za pičovinu?

mlokXCM

A jak se pozná, že to nezvládá? Vždyť to mají už vymyšlené. O pomoc tyto lidi nikdo nežádal. Klidně, ať udělají, co považují za vhodné, ale rozhodně to není žádná pomoc v nouzi.

jinonic

Kdyby ji do toho nekecali památkáři, spolky, petenti, politici a stará Blažková ze Žižkova, tak už nový most stojí.

rodilyslavkovak

Jo zdarma … studii
Už jsem se lekl že by chtěli zafinancovat opravu 🙂 když už se odvolávají na Národní divadlo.

Jackub

Ach jo…

Jackub

Další díly (nekonečného) seriálu máme tímto jisté…

MOS

Do roku 2030 rychlost 10 km/hod.

Zrzek

Proč 10 km/hod, jen čekám co přijde dřív jestli žbluňk nebo červené terče.

Jan Tichavský

Poslední budou jezdit 810 ropovody.

Jiří B.

Možná žbluňk při instalaci červených terčů.

Jiří Kocurek

Myslíte přívoz? Tak to by odpovídalo.

XXXD

No v předchozích článcích bylo zmíněno, že už existuje i jakýsi odhad hmotnosti, kterou je přes most ještě možné převézt, takže se dá čekat, že tak nejdéle do 2–3 let bude na stávající konstrukci zastaven provoz.