Nový gigant mezi aerolinkami oficiálně představen, saúdský Riyadh Air bude konkurovat Emirates
Letiště v Rijádu. Foto: Stefan Krasowski / Wikimedia Commons
Dopravce zaměřený na tranzitní cestující má do roku 2030 létat do více než stovky destinací, sídlit bude na zrekonstruovaném megaletišti v Rijádu.
A já jsem si myslel, že najmou nejlepšího leteckého manažera všech dob, Jardu Tvrdíka alias Luftjardu.
No, jelikož je to saudská aerolinka, tak tam bude určitě zakázaný alkohol, obecně zákony v Saudské Arábii by mě dost odrazovaly od lítaní s nimi.
Chápu že někdo tam třeba nejede na dovolenou kvůli zákazu alkoholu, ale v životě jsem nezažil, že bych se v letadle napil alkoholu
Já si někdy rád dám 1 skleničku něčeho dobrého v letadle, všichni konkurenti to nabízí, navíc když někdy letíte ve vyšší třídě – BC, tak očekáváte i produkty na určité úrovni, do těch produktů alkohol imho patří.
Oni jsou si vědomi toho, že obchod s ropou ze kterého jsou živi půjde do útlumu a proto, aby získali peníze odjinud udělají vše. Proto bych se tohoto nebál. V SAE také dnes už v pohodě seženete alkohol….
V Kataru je alkohol taky zakázaný, ale Qatar Airways ho normálně podávají. Dokonce i na letech z Dauhá do Íránu se alkohol podává (i když musíte si o něj říct, aktivně ho neukazují). A třeba Lufthansa, evropská aerolinka, ho na letech do Teheránu neprodává vůbec. Takže nezáleží nutně na domácí zemi aerolinky.
No, alkohol v Kataru zcela zakázaný není, na rozdíl od Saudské Arábie. Není k dostání v normálních obchodech, ale v licencovaných podnicích, např. v hotelu nebo v některých barech je běžně, což vím z osobní osobní zkušenosti. Zároveň v Doha existuje i speciální obchod – Qatar Distribution Company, kam mají přístup jen nemuslimové a zde je možné koupit nejen alkohol, ale i další produkty, které mají muslimové zakázány… Že by LH nepodávala alkohol na linkách do Iránu je zvláštní, vždy platilo, že se nesmělo podávat až po/do přeletu hranic, ale to bylo dříve, mohlo se to změnit. Je pravda, že… Číst vice »
Bude nová společnost postavena na zelené louce, nebo navazuje na nějakého dřívějšího saudského dopravce?
Zelená louka. Společnost Saudia bude existovat souběžně a zaměřovat se na Džiddu.
Tipnul bych flotilu dreamlineru, uvidíme.
Na základě čeho soudíte? Takové věštění z karet?
Tohle bude mix letadel, možná i od obou výrobců – i proto, že Boeing má v tuhle chvíli skoro 600 nevyrobených dreamlinerů, což je 5-7 let do prvních dodávek.
Také si myslím že to bude mix. A330/A350 a 787/777
Já si myslím, že objednají letadla jak od Airbusu, tak i Boeingu.
Vázat se pouze na jednoho dodavatele při plánování tak obrovské firmy by bylo to nejhorší, co by mohli udělat…