Nový dopravce United Buses vyjíždí, začíná se spojením České Budějovice – Brno
Autobusy společnosti United Buses. Foto: United Buses
Na český autobusový trh vstupuje nový dopravce. Společnost United Buses vyjede v pondělí na novou trasu z Českých Budějovic do
Dnes jsem se díval u tohoto dopravce na linku Telč – Brno cena 238,-Kč a linka České Budějovice – Brno cena 299,-Kč. U dopravce GW Bus stojí Telč – Brno 100,-Kč. Ceny jsou beze slev. Je to normální ? Tak to mi hlava nebere. To jsem zvědav, kdo s nimi bude jezdit.
Šelepa x Studený x Bílý… Past na cestujcí
ale jednu novinku linka přináší, z Třebíče jede do Brna přes Velmez
Kdyby zvolili trasu přes Tábor, Pelhřimov a Humpolec a stavěli jenom v těchto třech městech (otázkou zůstává Humpolec), tak by JD byla výrazně kratší a možná by přitáhl víc lidí. RJ tak jezdil.
Regiojet jezdil oba směry, jak přes Třebíč, tak přes Pelhřimov
Retrobus, který by měl rovněž od května vstoupit na relaci ČB – Brno , bude možná jezdit právě přes Tábor a Humpolec.
Záležína tom, jestli chtějí pobrat úsekovku Budějovice – Jindřichův Hradec a Třebíč – Brno. Plus obsloužit Telč, jezdí tam i turisté.
Budějovice JH mají omezení že nesmějí mezi tito zastávkami přepravovat cestující z důvodu souběhu s dotovanlu dopravou.
Obávám se, že obsazenost spojů nebude kromě pátku a neděle zrovna ideální, vzhledem k tomu, že Flixbus na této lince je málokdy vyprodaný a to má více flexibilní ceny, tak to bude mít nový dopravce těžké. Na druhou stranu je super, že nabízí se zakoupením každé jízdenky přes e-shop cashback ve výši 20%.
Koukal jsem, že v předstihu mají stát jízdenky v relaci České Budějovice – Brno 184 Kč což je podobné jako FLIXBUS ten má 179 Kč. Každopádně dobře, že je z čeho vybírat 🙂
Jan: Tak třeba úterý je slabý na všech dálkových linkách.
Výhodu u této linky vidím v tom, že jede cca ráno do Brna a odpoledne z Brna.
Což je v silnějším směru, na rozdíl od Flixu a Tourbusu.
Hmm. Pokud by byla JD busu polovicni, tak ok, ale takto to vychazi casove skoro nastejno, navic je dost rozdil sedet 4 hodiny ve vlaku v kupe, kde muzete jit na zachod, projit se ci jinak ulevit zadku, postat v ulicce a hledet skrz okno. V busu, musite sedet jako zarezany, malo mista vydychany vzduch, sardinkovka.Nic pro mne.
Z Budějovic do Brna asi bude jezdit polocouravým busem málokdo, ale třeba z Telča už je to lepší, než jet vlakem přes Kostelec a tam přesedat.
Ne vždy vlak časem vyhovuje a určitě bude plnit podobnou úlohu jako (flix)bus ČB-Wien.
P.S. A třeba můj tchán jezdí z Dačic do Brna přímým busem, co vyráží jednou denně v 5:30 a má po cestě 28 zastávek raději, než aby v Kostelcu přesedal z vlaku na vlak. Takhle jel třeba na vítání občánků našeho mladýho jednou v sobotu. Takže za tchána mám z tohoto spoje radost, do Telča on už se ňák dopraví.
Se tak trochu obávám, že od prosince 2019 dojezdil.
Taky jsem to pak hledal , abych si ověřil, že to mělo fakt 28 zastávek, jak si pamatuju a nenašel jsem ten spoj. Takže fakt už to není.
Tím, co byl nedávno přes protesty zrušen a náhrada z dílny VDV nebyla zavedena.
Ke zrušení linky: https://zpravyzmoravy.cz/kraj-vysocina-zrusil-prime-spojeni-z-brna-do-dacic-proti-rozhodnuti-vznikla-petice-podporili-ji-starostove/ (tady se o tom asi psalo taky, ale nemůžu to dohledat).
Vrtak: Naposled s flixem jela cca třetina lidí v celé trase Brno – ČB.
Na jejich stránkách je cena „od 184“, každopádně 300 je hodně……
Jenže Flix pokud vím začíná v Mnichově … jel jsem s nimi do Brna 3x a vždy nad hodinu zpoždění …
Vratak: Neoplany mají i WC, navíc očekávám cca 20 minutovou pauza někde v Telči.
NOERF: Podle Jř NEBUDOU
to asi moc lidí na celou trasu používat nebude, ale jako spojení obcí cestou to může být zajímavé. Někdy dávno (cca 2005) jsem busem Brno-JHradec spodem přes Mor.Bud.-Dačice a byl to podobně zastávkový bus a to bylo fakt strašné, řidič dělal i přestávky na svačinu. Zlatá lokálka Brno-Jihlava-Veselí.
299Kč za jízdenku mi přijde trochu dost. I ČD mají jízdenky na dané trase bez slevy za 200-230Kč. Pravdou ale je, že spojení mezi Brnem a Budějovicemi není časově žádná sláva vlakem ani busem.
Ano, ale zase je tam 20% cashback ve forme kreditu, ktery muzete vyuzit do jednoho roku
Odpověď pravděpodoně zní „babišovné“
Odpověď zní: „chystají se dynamické ceny, tato je současné maximum“.
Docela mají smůlu, že vyjíždí v době útlumu(alespoň nejen já jsem pozoroval u bus a vlakových linek snížení počtu cestujících oproti např. únoru 2019, možná máte někteří jinou zkušenost) veřejné dopravy, který teď výrazně posílilo nařízení vlády.
To mají, minimálně nebudou jezdit studenti.
V příměstské dopravě v JMK jsem za poslední 1-2 roky zaznamenal úbytek cestujících v jednotkách procent. Zajímaly by mě důvody změny, možná se lidé naučili používat carsharing, možná má více lidí na automobil, rozšíření home-office, změna demografie, podpora zaměstnání/podnikání v místě bydliště.
Ja bych spise rekl ze je to hlavne pres pristup do cestujicich… Zelene pruhy, revizor KORDISu proto ze revizor CD uz ne staci ve vlaku. Mne treba zajimava, kolik lidi vyuziva (prumerne) spoje Brno – Breclav na kterech plati jenom jizdenky koupene v aplikace.
V které aplikaci? Dnes se dá i jízdenka IDS koupit přes Můj vlak.
IDS JMK, takhle POSEIDON.
Na R50 plati jenom tyhle jizdenky.
Csrharing nikdo kromě turistů téměř nepoužívá…Nebo si snad myslíte, že při cestách do práce či do školy si někdo objednává auto přes appku a platí mnohonásobně víc, než za HD či IAD ? 😀
Není carsharing jako carsharing. Předpisadel zřejmě myslel původní význam tohoto slova, ne maskovanou taxislužbu.
Jezdí dva do téže fabriky, jezdí z té samé dědiny. Na to nepotřebovali appku ani za ČSFR.
Mno automobil. Když se spokojíte s ojetou Fabii za 20 tisíc (slovy: dvacet), tak jich je plný autobazar. Našetřit 20 tisíc dneska není tak těžké. Obzvlášť pro lidii, kteří mají „nemorálně vysokou“ mzdu (abych citoval ČSSD) ve výši 125 % německé minimální.
A internet na doma už taky není výsada zbohatlíků. Takže hodně udělá i homeoffice. Jo, není to pro každého. Režijka taky ne.
Předpokládám, že místo zastávky Ořechov chtěli stavět na Ořechov, rozc. Ale když je to takto na JŘ, tak už asi budou to toho Ořechova muset zajíždět.
Zajímalo by mě, jak se takovýto jízdní řád skládá. myslíte, že obešlou e-maily všechny (podstatné) vesnice, kolem kterých projedou s tím, že když OÚ něco přihodí, že k nim i zajedou? Nebo jak to funguje?
Jede-li autobus na komerční riziko dopravce, záleží jen na dopravci. Ano, obec může se na provozu komerční linky finančně podílet, ale pokud dopravce nesouhlasí, obec nemá na jízdní řád žádný vliv.