Nový čtyřpruh u Budějovic. Písecká výpadovka má stavební povolení
Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zdolalo zásadní milník na cestě k dlouho plánované velké modernizaci silnice I/20 u Českých Budějovic.
Dva obchvaty a ani jeden kruháč? To čumím, ŘSD se překonalo 🙂
15.9. 13:17
Hlavně , že se betonuje!
Silnice supr, ale v Budějkách to bude síla (brzda). Snad to Severní spojka snese (napojení na D3).
Jak to souvisí s touhle přeložkou ??
Ale původně tam jeden byl, v Češnovicích, ale pak byl odejit.
Skvělá zpráva. Cesta na Plzeň z ČB je totiž vskutku předpotopní. I když jde tady hlavně o úsek na Písek, tak by si také I/20 zasloužila zlepšení na rozhraní JČK a Plzeňského kraje. Blatné už dlouho říkám „Zvratná“ , a to navzdory krásnému zámku, protože doprava tam je tak pomalá, že bych zvracel.
Dle sčítání ŘSD z roku 2020 – denní intenzity 20 tis. vozidel. Vážně to není na čtyřpruh až do Písku? D3 bude kdo ví kdy 🙁
Hlavně Písek bude mít brzo dálnici až z Prahy a tam napojenou na okruh. Nejspíše část dopravy na jih vezme, když ještě dlouho bude chybět kus D3.
V Písku napojenou na okruh? Myslíte průtah nebo se opravdu plánuje okruh?
V Praze napojenou na okruh.
Ale prosímvás … už teď je doprava z Prahy na jih balancovaná mezi lidi co jezdí na Písek a na Tábor. A moc se nezdá že by s tím rozdělením něco hlo, ani otevření D3 z ČB do Tábora.
Na všechno možné i nemožné jsou stavební normy … až to někdy bolí. Ale na to, aby se na jedničce s 15k+ vozidel denně stavělo automaticky 2+2, na to norma jaksi bohužel není. A když už tam to 2+2 je, ukončí to ŘSD pro jistotu okružní křižovatkou. Kocourkov.
Hlavně, že se staví dálnice tam, kde neprojede ani 10k vozidel denně.
To je ale ze značné části příměstská doprava, dále od města to klesá na nějakých 11 tis.
Dle sčítání ŘSD z roku 2020 je na tom úseku, který se plánuje jako čtyřpruhový intenzita provozu 17 tis. vozidel denně. Na tom, který se plánuje jako třípruh jsou intenzity 11 tis. vozidel denně.
Čtyřpruh až na konec světa! Ať si vnočata na videu mohou pustit, co to byla příroda. Bravo!
Tady měl být 4-pruh už před 50-ti lety a byl by klid. Na konec světa rozhodně ne, jenom na odbočku na Netolice.
Tak klid by rozhodně nebyl, protože každé uvolnění dopravy generuje další dopravu.
Netolice jsou tak trochu konec světa : )
Přesně tak! Podívejte na západ od nás. Třeba Německo. To je samá dálnice a stromy nikde kam oko dohlédne. Ještě že jsme takoví ekologové.
16.9. asi8:50
Tak ústup přírody před betonem je všude, se světovými stranami nemá nic společného. Nevím, jestli jsme ekologové, vidím ale, že budoucnost děti malokohoo zajímá.
Jediná cesta je, že zalobují politici, nejlépe místní. Stejně jako se to povedlo senatorce z KDU-CSL u D43/D73 z Brna na sever.
Vzhledem k tomu že má brzo začít přestavba I/20 na střídavý třípruh tak se obávám že už je pozdě.
20 je leda tak číslo silnice. Pokud se kouknete opravdu pozorně na pentlogram z CSD 2020, tak uvidíte, že po odbočení na Týn je to 36 tis., po odbočku na Netolice 17 tis. Potud se taky bude dělat 4-pruh. Dál až do Písku je to mezi 11-13 tisíci a bude zde do roku 2026 dodělán třetí střídavý pruh. Stejný 3-pruh je z Benešova do Mirošovic a zvládne i víc jak dvojnásobek.
Máte pravdu, přehlédl jsem a omlouvám se. Nicméně i tak mi přijdou intenzity dostačující na kapacitní 4 pruh.
Zvládne i dvojnásobek? Myslíte ty každodenní kolony ve špičce? O pátku/neděli nemluvě? 🙂
Ano. Mirosovice – Benesov je klasickou ukazkou toho, jak zoufale nedostatecny je stridavy tripruh na takove useky. A o konkretnim provedeni s balisetovym svinstvem nelze psat jinak nez vulgarne..
Pokud by vedl čtyřpruh Praha-ČB jako D4/D20, pak by „nevycházela“ I/3 jako dálnice. A vzhledem k tomu, že D3 ČB-Mezno už stojí, tak čtyřpruh do ČB-Písek nebude, i když by čistě prakticky byl potřeba. Ale možná časem nějaká ta „Schnellstraße“ 2+1 přijde, tam fakt člověk nikdy neví, kdo zpoza horizontu v protisměru vyletí.
Jak hodlá stát a JČK řešit zavalení Budějovic tranzitem z D4 po jejím brzkém dokončení?
Lide z Dasneho a Cesnovic zatarasi I/20 kupou sterku.
žeby tímhle: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I20/i20-ceske-budejovice-severni-spojka?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Jeslti ta spojka začíná/ končí kruháčem, tak to moc teda nevytrhne.
Ten kruháč bude mít výrazně vyšší kapacitu než ta světelná křižovatka na druhém konci.
To je na velkou hnědou šišku smradlavou. Zaprvé je to dlouhé, tranzit objede Budějce ze 2/3, za druhé tam idioti naprojektovali okružní křižovatky. Takže budou zácpy jako prase. A je jedno, jestli kamiony nebudou smět jezdit po SJ průtahu.
Nejde jen o zavalení ČB ale i 1/20 od Písku do ČB. Střídavý třípruh je hezká snaha něco zlepšit, ale obávám se, že to nebude stačit. Dokončení D3 je zatím utopie. Preference trasy Praha ČB přes Tábor se ukázalo jako špatné strategické rozhodnutí, ale už s tím tak musíme žít…
Nemusíme. Můžeme to změnit. Beztak se chystá vašem nějaká dálnice D20, akorát je to zatím jen představa. Takže kdyby se rozhodlo aspoň o tom, že bude, tak by to bylo fajn.
A dál bych chtěl, opravdu moc chtěl, aby někdo zakázal vkládat OK do silnic první třídy. Hlavně do tranzitních. Jedničky jsou určeny pro dálkovou dopravu stejně jako dálnice a jakékoliv snižování rychlostí, nebo dokonce kolizní body jsou nežádoucí.
Dalnice D3 neslouzi jen ke spojeni Prahy a CB ale i k napojeni Benesova, Tabora (+SU a Plana), Sobeslavi a Veseli. Tam je vam při nejlepší vuli nejaka D4 k nicemu. Potrebne jsou ovšem samozrejme obe, o tom zadna…
„Já bych ty tranzity zakázala“ opáčila Věra Pohlová a natáhla se pro hrnek kafe. „Dřív se káva vyráběla tady!“
Jaké zavalení? Indukce přece neexistuje, tu říkají. A dálnice přece jedině pomáhají. 🙂
Přesměrování účelově zaměňované za indukci nikdo nikdy nezpochybnil.
Je to sice krmení trolla, ale nedá mi to 🙂
Pane, ten čtyřpruh z Češnovic do Budějc žádnou indukci nezpůsobí, protože jinudy se do Budějc z toho směru jet nedá (přes Čejkovice leda svérázní nadšenci), takže ty intenzity tam zůstanou.
A D4 taky těžko něco naindukuje. Kdo jede z Příbramska do ČB, stejně jede po I/4. A jestli žijete v iluzi, že kamiony začnou jezdit do Rakouska/na Slovensko/do Maďarska místo po D1 nebo I/38 nově po D4 a pak na Budějce tak to se s váma klidně vsadím že ne 🙂
To vaše „zavalení“ je opravdu hodně nepravděpodobné. Už teď se dopravní proudy od Písku a Tábora setkávají v ČB na okraji města. Takže i kdyby se udály nějaké významné změny v preferncích řidičů stran toho kudy jet z Prahy do ČB (což opravdu nečekám) tak se pořád z pohledu „zahlcení ČB“ nestane vůbec nic. Jen bude možná ještě víc nehod na kruháči u Globusu.