Nový byznys Leoše Novotného. Pronajímá osobní vozy rakouským drahám
Vůz řady Bpmz Deutsche Bahn. Foto: ArtVandelay13, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
Jde o celkem 33 vozů po Deutsche Bahn.
Jde o celkem 33 vozů po Deutsche Bahn.
Vydělá víc než být ty vlaky provozovat sám
Leoš ml. by měl vstoupit do společnosti Gepard Expres a přebrat anti-Jančurovský personál vč.fírů….. Leoš by mohl Gepard Express posunout o krok dál třeba Rychlíky R8 a R23. RENFE je záruka že Leo express nekrachne. Trpím Žloutenkou jako její dřívější příznivec, jsem pro LEO Express. Ale zajímalo by mě kdy půjde na burzu FlixSE a kéž by FlixBus/FlixTrain pařil pod RENFE jako pobočka Leo express Bus. Sice hodně lidí nadávají na Flix ale kdyby to byl jako doplněk k LeoExpress/RENFE hned by to bylo lepší…. Uvidíme kdy bude SIPO FLIX
Leo Mobility nemá nic společného s Renfe kapitálově, je to firma Leoše Novotného ml.
Psalo se o tom už před nějakou dobou https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowe-wagony-skpl-z-db-od-srodka-komfort-moze-szokowac-zdjecia-118174.html
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wagony-z-db-kupuja-takze-bulgarzy-w-okazyjnej-cenie-118231.html
ČD nám tu bulíkují, že nejsou vhodné ojeté vozy ke koupi a zásobují nás naprosto zastaralým vozovým parkem na úrovni 80 let 20 století. Teď najednou pan Novotný vytáhne ojeté DB vozy, které jsou použitelné i v Rakousku. Proč je ČD neloipili třeba na rameno Praha-Č.Budějovice (kde dostali znovu důvěru-nechápu) a jezdí tam neskutečnej, ale neskutečnej šrot (a to i na Jižácích)…..??? Prostě ČD, že?
Aha zase minusy, za co? Za lepší vozy? Tohle je opravdu server bláznů!!! Dobrý, no. Asi jsem se narodil ve špatné zemi. Tak jezděte B249 do smrti v 8 lidech v kupé trubci….😂😂😂
Ne, mínusy máte za demagogii. Ale otázka je, jestli to zvládnete pochopit. 😉
Aha demagogie….?? Nezvládnu to pochopit… Jezdím šrotem, k dispozici jsou vozy, co jsou modernější, společnost, co přeplatila každou lokomotivu 380 o jeden klimatizovaný moderní vůz (z naších peněz) je nekoupí a dál nás ojebává kecy o nedostatku vozů o opravách atd….a nás platící cestující vozí vozy na úrovni 80 let 20 století (ještě mně přesvědčujte, že nejsou zastaralé a už se usměju) a já jsem demagog!!! Pane klidně si jezděte v dnešní době Škodou 100, ale já si za své peníze 35 let po revoluci představuji něco jiného…..omlouvám se.
Evidentně nezvládnete. Jaký vliv má to čím jezdíte na rozhodnutí DB komu prodá čí neprodá své vozy? Trochu soudnosti a méně krve v očích. 😉
Nikdo Vás nenutí s touto společnosti cestovat.Je to na Vašem rozhodnutí.
Cestovat ne, ale dotovat tu společnost ze svých peněz ano, tak se k tomu může taky kriticky vyjadřovat.
ano jsou u čd špatné vagony, ale teď je otázka jestli to chtěli DB prodat zrovna čd a hlavne Novotný nabídl více peněz.
Hele, ty chytraku, pojed se podivat, kolik stoji jizdne v holandsku – 20 km 4 eur. Jsi ochotny to platit? Nejsi. Tak mlc a soupej nohama
Přečtěte si laskavě pravidla diskuze. děkuji.
A kolik stojí tady ? To same. Namátkou včera známí snaží ve vlaku a 2 dospěli a 1 dítě Praha – Plzen 750 Kč ???? Oné ticket. Realita. Ženská si koupila přes IDOS. oné Ticket a jen řešila, ze je auto levnější. ( zpět je-li autem).
Kdyz si nekdo neumi koupit levnejsi listek a vybere to nejdrazsi, tak sorry jako 🙁
U nás ta samá vzdálenost přes oneticket stojí 54 Kč, což je ca. 2 €.
Pokud si provedete porovnání přes NL průměrnou měsíční brutto mzdu 2.855 €, tak mi nějak uniká obsah vašeho příspěvku.
https://robin.jobs/cz/porovnavani-cisel-porozumeni-prumernemu-platu-v-nizozemsku
Jenze drtiva cast nakladu je uz stejna. Vlaky, nahradni dily, dokonce mnohdy i udrzba, protoze si to uz nejsme schopni delat sami. Take treba trakcni elektrina.
A proto, pokud budeme jezdit za to, co jezdime, a budeme soutezit tak, jak se soutezi, tak proste to lepsi vsude hned tak nebude. To je ten point.
A ano, vydelavaji vic. Ale viz vyse.
Mínus taky za ten generátor hejtů a urážek.
Budeme. Amen.
Ty vozy zas tak super nejsou. Ono to asi bude mít nějaký důvod, že je u DB vyřadili. Navíc je to i z pohledu ÖBB dost drahý špás (což je dáno mimo jiné tím, že ty vozy toho už mají hodně za sebou a jsou náročné na údržbu). Jenže nic moc jiného na trhu není takže ÖBB nemají na výběr. Na rozdíl od ČD právě nemají ani tu železnou zásobu béček a jiného šrotu. Z toho co ministerstvo platí za rychlíky se zaplatí sotva ty béčka. ÖBB na ty vlaky dostává mnohem víc dotací na kilometr, takže si můžou dovolit… Číst vice »
Pokud to ČD nedává finanční smysl….tak ať z těch výkonů odstoupí….nikdo je nenutí se do soutěže přihašovat. Vůbec mi nic není do smluv mezi MD a ČD. Pro mně ať si ČD všechny rychlíky vezmou s kvalitní vozbou do své režie a za komerční cenu….Ostrava nám ukazuje, že to zase taková „rána“ není. A klíďo, klíďo a´t to provozhujou, bez jakéhokoliv studentského a důchodcovského jízdného (to ať tedy platí jen v Os a Sp vlacích) a povinně místenkové. Já to jen přivítám. Za vše se platí i za dopravu, bohužel.
jo a kdo ty výkony bude jezdit. Žluták a jeho vraky co jezdí na Ustí. Děkuji ne.
ČD má zákonnou povinnost přihlásit se do soutěže, takže výtky směřujte vládě.
Jo hlavně že ČD mají ve výrobě 180 nových vozů pane chytrý. Jezdí RegioJetem a jeho ulepenym hnusem
Na Praha-ČB je to dost pitomá rada, ten RegioJet.
…ale pak se můžete vztekat, že začne jezdit autem, když jste ho z vlaku vyhodili…
To je dobře že tam nejezdí.. ještě by mohl opustit R8..když to dojebal.
Prohlašoval, že tam jezdit chce. Ale takových sladkých řečí měl k více místům.
Už je Vám lépe, když jste se tady tak pěkně odvzdušnil?
RegioJet sice na jih jezdí, ale autobusama.
https://regiojet.cz/nase-jizdenky/jizdne-a-ceny/praha-cesky-krumlov
Měsíc zpět jsem musel použít R8 a už jsem si řekl že nikdy. Hnus hnus hnus. Zlaté ČD jak tam jezdilo.. vlaky plne s posilovymi vozy.. RegioJet R8 a lidí jezdí třetina.
Taj je to právě opačně, ten hnus byl v podání ČD, teď právě že obrovský skok kupředu. Trochu jste to popletl, ale nevadí…
Lol za ČD se tam nejezdilo na lehátcích, ani takovou rez na interieru jsem u ČD nikdy neviděl, jako na těch roky stojících vozech z Mukranu.
RagioJet má většinou i lepší vozy
ČD je těžko mohly koupit na rameno Praha – České Budějovice, když tyto vozy nemají české topné soustavy, víte?
A kvůli pár letům to nikdo vyměňovat nebude…
Jak ktere, prodavali se i 4systemove RIC vozy, ale CD predstavenstvo se rozhodlo je nekoupit. Pred pul rokem se o tom i tady psalo.
Nicméně toto jsou vozy s jedinou topnou soustavou a to 1000 V, 16,7 Hz.
Pokud jsou ty vozy RIC nebo TEN, tak těch 1000 V platí pro rozsah 49-51 Hz, čili se tak dá topit i na střídavině 25 kV/50 Hz – například řada 340 to umožňuje.
Ale řada 340 neumožňuje jezdit Praha- České budějovice.
pokud by jich bylo vyrobeno více, tak umožňovala
A jeste to jsou snad 4 ruzne rady. To se vylozene vyplati pro podminky v CR. Udrzovat normalnim zpusobem to jde jen diky partnerskym dilnam leo, ktere to umi a umi si sehnat i dily, kdekoliv.
A taky doporucuji se podivat, kdo v tech leo firmach prinajimatelich figuruje a co delal driv.
Jedná se o vozy, které prošly několika modernizacemi, jsou přes 30 let staré a nedají se napájet 3000 V AC. ČD kupují 20 ks Comfortjetů, tj. 180 vozu a prohráli linku R9, kde bude jezdit RegioJet. Na další linky budou v dohledné době vypsána VŘ a pokud si MD dá podmínku na jednotky nebo vozy s určitým stářím a parametry, tak by ji tyto ojetiny byly k ničemu. Takže asi tak.
Ty vozy, ktere se pred pul rokem nabizeli CD a pred par tydny prodaly SKPL topeni na 3 kV DC mely.
Zjistete si neco o tech vozech i pripadnych problemech s udrzbou. Tyto vozy CD nema a neumi je udrzovat. Nema smysl mit 20 takovych dalsich atypu.
Temná stránka vzniku Klimaticketu…
Na to jste přišel jak?
ÖBB mají podobné problémy s údržbou a opravami svého vozového parku jako ČD. Vagony nejsou z důvodu nedostatku kapacity v dílnách nebo trvají déle, než se očekávalo. Dalším problémem byl prodej vozů ÖBB.
OeBB technik neplni %provoznich vozu v personalverkehr jsou z toho stajf
Otevřel si hospodu ale chodili mu tam lidi…
Ale vážně: cílem klimaticketu bylo dostat lidi do veřejné dopravy. To se děje. V rámci možností (dostupných vozidel na trhu a hlavně kapacity infra) to železnice v Rakousku zvládá dobře. Rozhodně líp než třeba Německo s jejích 49€-Ticket
Přitom by stačilo, aby jim je ČD vrátily:
https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=CD_Z#n1181
😛
A RGJ by je měl taky vrátit?
ÖBB má aktuálně objednáno nebo vysouteženo řádově stovky vlaků (Railjety 2 a Dosto, elektrické / bateriové jednotky – Desiro, Mireo, Flirt, Kiss + Nightjety), určitě i díky tomu, že Klimaticket garantuje stabilní nárůst cestujících a tím pádem i příjmů. Za pár let stáhnou manko a pak se budeme divit…
Klimaticket negarantuje narast prijmov, skor naopak.
Je důvod, proč to nekoupily dráhy? Nemají peníze?
Spíš to bude ekonomicky vycházet líp. Posila ve špičce.
Nemaji kapacitu na udrzbu, odstavenych vozu s probehlymi km jim postava vsude dost.
Dráhy do dvou let budou mít 180 novych vagónů což znamená, že 180 moderních starších vozů bude volných. Proč by tedy měly kupovat popelnice z Německa?
Protože těch 180 vozů co přijde neznamená že se uvolní 180 jiných vozů, bude jich míň, a ty opravdu z daleka nenahradí A, AB, B, případně Aee¹⁴⁵/¹⁵² a Bee²⁷²/²⁷³.
Tak jako tak nejhorší kýble B půjdou do šrotu. Bee nejsou špatné vozy.
Protože stále nasazují pravidelně!!!! Asi 200 naprosto zastaralých a nevhodných vozů AB, B, A . A 180 vozů ComfortJetu na tom změní, jen málo. A také pro to, že třeba 33 velkoprostorových, klima vozů od DB, by třeba pokrylo potřebu do ČB (nebo Svitav, kde jezdí sna 1 souprava InterPanteru) . Proto. Jak tohle nemůžete chápat….
Copak šotortubci si stáhnou okýnko a jednou týdně se rozvalí na méně frekventované trati ve svém smradlavém kupátku s foťáčkem s dávají minusy. Nu dobrá…jen tak dál.
Popravdě tento server je opravdu jen pro šotouše a já to již jednou musím pochopit…. Režijky, stahovací okénka, železnice jen pro zábavu…. Nevím, co mně stále nutí zde (jako demagog) něco psát. Vnuk už vyrostl (a vláčky ho naštěstí pustili) a já tu jednu – dvě jízdy do Phy a zpět týdně zvládnu i těmi prasečáky a na stojáka (je to 35 min, jako metrem) a jinak ČD a vláčky tradá…. Zlaté moderní auto – prošč se stresovat, co a kdy přijede a pak se potit ve starejch špinavejch šmejdech v 8 v kupé…. :-). Tak se loučím – sbohem.… Číst vice »
Pěkně jste načůral do mraveniště!
Klub přátel B249 vám to jistě spočítá… 🙂
Nechápeme. Nechápeme vaše silné vzrušení.
„popelnice z Německa“
No obrovská hrůza:
a) několik jich ČD koupily
b) teď to bude jezdit v Rakousku
c) B149 a Honecker se nesmí komentovat?
pardon, překlep, B249, samozřejmě
B149 taky existuje. Je to přeznačené A149 na B. Prostě z toho udělali 2. třídu. Jezdí to hlavně na R Brno – Třebová – Praha
Neni to nahodou B209?
ČD kupovaly ojetiny z Rakouska. Hockery to mají za pár ..jak přicházejí regiopantery.
ČD žádné vozy po DB nekoupily.
Protože to nedává ekonomický smysl. Jak psal výše Petr Šimral, vozy nemají topnou soustavu pro Česko, takže by to před nasazením znamenalo výměnu centrálního zdroje energie. A aby to nevypadalo jako low cost u RJ, tak i nějaké úpravy interiéru. A to nemluvím o tom, že ty vozy dílna „nezná“ a nejsou na ně dostupné náhradní díly, které jsou odlišné od ostatních vozů v parku ČD.
Díky za věcnou odpověď. 🙂
S tím interiérem nesouhlasím. Není to tak dávno, co ty vozy prošly revitalizací a na rovinu, vypadjí lépe než některé vagóny, které ČD používají na rychlících.
To máte pravdu, obzvlášť to čalounění je luxusní.
Protože ČD chtějí jít cestou sjednocování a tohle je malá série odlišných vozů, podle mě by tak měli zájem jen o Rakouské vozy řad co už provozují.
To co koupil leo jsou 4 ruzne rady. Jsou to cca 3krat prestavovane vozy z 80. Let.
CZE je jen zacatek problemu, tohle by v CD nechteli udrzovat