Novou tramvajovou trať v Brně má postavit Eurovia a spol., koleje na Kamechy budou do roku 2027

Trať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

Cena v soutěži klesla o více než 600 milionů korun.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

mít premiéra z Brna ledacos vysvětluje….

highway

Co je to ledacos? Co má společného premiér se stavbou šalinové tratě, kterou stát nefinancuje?

Martin

Ta uvodni fotka je dost smutna, takova bariera…

Luděk

Až na to že vůbec místo ze kterého dron snímek pořídil je nad děckým domovem a pak tam jsou jen zahrádkářské kolonie

Nose Peak

Smutný je celý sídliště Bystrc. Horší už je jenom Líšeň…

M M

Nejhorší brněnská sídliště jsou KV a Vinohrady

xyz

I na Kamenném vrchu by se daly najít výjimky – nezapomenu na ten necelý rok, kdy mým „druhým domovem“ byl jeden pokoj v bytě ve Svážné ul. č. 5, okno západním směrem – výhled až ke Střelicím.

Nose Peak

Vincky a Kamenný vrch jsou sice místa příšerná, ale poměrně kompaktní. Na KV se dá najít i něco, co vzdáleně připomíná uliční síť a na Vinckách se dokonce pokusili postavit celé náměstí (nepovedlo se). Bystrc a Líšeň jsou paneláky různě poházený po kopcích, daleko od sebe…

Jarda

Bystrc a Líšň? to asi z Brna nebudete….

Rudolf Tuček

Jediné čemu nerozumím proč je tam ten zářez s tunelem pod Říčanskou ulicí, proč to není všechno v jedné úrovni jako v normálním městě s více chodníky přes trať aby nebylo sídliště rozdělené na dvě poloviny.

Ondra K.

Kvůli výškovému profilu trasy, kdy běžná tramvajová trať má omezený možnosti stoupání a klesání. Kamechy leží na vrcholu kopce, a smyčka bude umístěná až za ním. Při trasování po povrchu by nebylo možné nastoupat na vrchol a zase klesnout na terén pro umístění smyčky. Víceméně stejný případ je trať do Líšně.

Rudolf Tuček

Tak tomu rozumím, z vizualizace nejsou výškové poměry jasné, respektive nevypadá to jako takový kopec.

Luděk

Je dobré zmínit že mezi současnou konečnou a tunelem vede trať po okraji sídliště a mezi tunelem a novou konečnou sice rozděluje sídliště nicméně tato bariéra je tam teď v podobě územní rezervy, která je zarostlá náletovými dřevinami

tomash

V prosinci 2027 ale nejsou žádné volby, tak otevření nové tratě je pravděpodobnější od září 2028 (krajské volby). Nebo prezidentské volby v lednu 2028 budou tak významné? Nicméně nová tramvajová trať do Kampusu v Brně se otevírala 2 měsíce po komunálních volbách, nové části VMO Brno také 2 měsíce po krajských volbách – v Brně je tedy možné vše.

Rudolf Tuček

Jakákoliv infrastrukturní stavba by se měla od plánu po otevření dělat bez ohledu na aktuální politickou reprezentaci.

218

Krajské volby s tramvají nesouvisí. A komunální volby v Brně nic nemění, max se z velké koalice stane ještě větší koalice.

mgr.pavel

nezávisle na volbách, tak jak je běžné v civilizovaném, nepopulistickém světě.

mgr.pavel

„Po dokončení v roce 2027 bude Kamechy obsluhovat linka číslo 1.“ – snad také tramvaj číslo 3, ne?

Obyvatelé Bystrce neustále chtějí „trojku“ i na Ečerově, ale je to zamítáno z kapacitních důvodů malé točny na Ečerce. A neustále je slibováno, že na Kamechy už bude trojka zajíždět.

Tak jak to tedy bude..?

Hoermalmeister

No já jsem teda v oné studii proveditelnosti četl obě linky, dokonce v Plánu dopravní obsluhy města Brna jsou

David K

1 i 3.

Juraj

Takže vlastně obdoba barrandovské tratě, ale bez makety olympijského stadionu od Patrika Kotase, která by to prodražila o další aspoň miliardu 👍

Frantisek X

Na Barrandově zase není dlouhý tunel pod parkem, byť pár podjezdů pod silnicemi (včetně kratších zářezů) ano. 🙂

Ondra K.

Rozdíl je v tom, že Brno tu trať považuje za obyčejnou tramvajovou, zatímco Praha chtěla mít z trati na Barrandov něco lepšího na způsob metra. Proto ty velkoryse ztvárněné zastávky.

Rozárka

Kamechy se začaly stavět před zhruba 20 lety, takže o prodloužení trati se určitě desítky let nemluví. Ale těším se, že se ho snad dočkám.

Ondra K.

Myšlenka té trati je mnohem starší než současné sídliště Kamechy. V nějakém dlouhodobém výhledu byla už za komunistů podobně jako úsek Kotlanova-Mifkova v Líšni.

Michal Bartoníček

Dá se tahle informace někde dohledat?

Michal Bartoníček

Děkuju.

Ojin

Dokonce se uvažovalo o propojení s radiálou ze Starého Lískovce přes Bosonohy do Žebětína
https://www.onemanbrnoblog.cz/podpovrchova-salina-tramvajova-rychlodraha-v-brne/

Gunduľ neubiješ

Což by bylo super.

M19

Pro šotouše. Jinak je to ptákovina. Vyhlídková jízda lesem. 😁

highway

Se šalinou do Bosnoh se opět uvažuje a jsem mírným optimistou:
https://zdopravy.cz/reseni-tramvajove-trate-do-bosonoh-na-zapade-brna-navrhne-vut-187756/