Novou tramvajovou trať v Brně má postavit Eurovia a spol., koleje na Kamechy budou do roku 2027

Trať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město BrnoTrať Ečerova - Kamechy, vizualizace. Pramen: Město Brno

Cena v soutěži klesla o více než 600 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
tomash

V prosinci 2027 ale nejsou žádné volby, tak otevření nové tratě je pravděpodobnější od září 2028 (krajské volby). Nebo prezidentské volby v lednu 2028 budou tak významné? Nicméně nová tramvajová trať do Kampusu v Brně se otevírala 2 měsíce po komunálních volbách, nové části VMO Brno také 2 měsíce po krajských volbách – v Brně je tedy možné vše.

Rudolf Tuček

Jakákoliv infrastrukturní stavba by se měla od plánu po otevření dělat bez ohledu na aktuální politickou reprezentaci.

mgr.pavel

„Po dokončení v roce 2027 bude Kamechy obsluhovat linka číslo 1.“ – snad také tramvaj číslo 3, ne?

Obyvatelé Bystrce neustále chtějí „trojku“ i na Ečerově, ale je to zamítáno z kapacitních důvodů malé točny na Ečerce. A neustále je slibováno, že na Kamechy už bude trojka zajíždět.

Tak jak to tedy bude..?

Hoermalmeister

No já jsem teda v oné studii proveditelnosti četl obě linky, dokonce v Plánu dopravní obsluhy města Brna jsou

David K

1 i 3.

Juraj

Takže vlastně obdoba barrandovské tratě, ale bez makety olympijského stadionu od Patrika Kotase, která by to prodražila o další aspoň miliardu 👍

Frantisek X

Na Barrandově zase není dlouhý tunel pod parkem, byť pár podjezdů pod silnicemi (včetně kratších zářezů) ano. 🙂

Ondra K.

Rozdíl je v tom, že Brno tu trať považuje za obyčejnou tramvajovou, zatímco Praha chtěla mít z trati na Barrandov něco lepšího na způsob metra. Proto ty velkoryse ztvárněné zastávky.

Rozárka

Kamechy se začaly stavět před zhruba 20 lety, takže o prodloužení trati se určitě desítky let nemluví. Ale těším se, že se ho snad dočkám.

Ondra K.

Myšlenka té trati je mnohem starší než současné sídliště Kamechy. V nějakém dlouhodobém výhledu byla už za komunistů podobně jako úsek Kotlanova-Mifkova v Líšni.