Novou podobu vozů lanovky na Petřín chce navrhovat 26 týmů, deset z nich je ze zahraničí
Petřínská lanovka. Autor: DPP
Kapacita každého vozu musí být minimálně 100 cestujících, DPP ale preferuje navýšení kapacity na 120 cestujících.
Ty vozy z roku 1985 jsou dizajnově povedené a pomalu se dostávají do fáze, kdy nabírají historickou hodnotu. Takže rozhodnuto sice už asi je, ale jejich výměna je po dizajnové stránce nejspíš zbytečná, jiná věc může být s podvozkem, který je ještě ze 30tých let.
Jo, designově povedený jsou, ale podvozky jsou po 100 letech nejspíš fakt na hraně, přesazení stávajících kastlí (který maj taky pěknejch pár desítek let za sebou) na nový podvozky nemusí být možný (a minimálně by tam bylo riziko jejich silnýho poškození) a vyrábět kopii mi nedává moc smysl. Zejména když je možnost přitom současně zvednout kapacitu (což by se velmi hodilo).
Navrhnout nový a nechat jeden ze starejch v muzeu MHD mi přijde jako logický dobrý řešení.
Nakolik je dosažitelné, aby byla lanovka bezbariérová?
Zalezi, nakolik se maj predelavat budovy. Navrhnout vozy tak, aby jeden oddil byl bezbarierovej by bylo trivialni. Vyresit bezbarierove cestu na prislusnou cast nastupist by asi bylo pomerne narocny.
Cokoliv co bude vypadat jinak než stávající lanovka neprojde přes památkáře.
Současná lanovka vypadá jako ta z roku 1891?
Navrhuji použít kastle z 810.
Protažené ocelářskou pecí? Klidně.
Dopadne to jak s Národní knihovnou.
Obávám se, že tak dobrý konec progresivní pražští radní nedovolí a vznikne z toho šílený paskvil.
Bude Kotas? 🙂
Jasně! Včetně designových obloukových podpěr trakčního vedení, jehož zřízení se ukáže jako nezbytné.
Tam je trolej ? Nechám se poučit….
Přímo trolej ne ale na střeše vozů jsou kontakty které se v koncových stanicích s vozem propojí a dobíjí se tím baterie na osvětlení a napájí elektromotor kompresoru na vzduchové zavírání dveří.
Zrovna návrhy vozů od Kotase, narozdíl od dopravních staveb, zas až taková tragedie nejsou…
V tomto ohledu by to bylo vlastně super, jak vozy metra, tak tramvaje jsou od Kotase vážně hezké. Tady vidím jeho místo oproti dopravním stavbám.
O trochu menší hrůza než jeho dopravní stavby to je, ale furt nic hezkýho, aspoň pro mě.
Až na nový Sory, teda. To je jak vystřihovánka z Ábíčka
Kotas podle mne zamrznul v 90. Letech a normalni soutezi nemuze projit. Ten vitezi jen za zavrenymi dvermi bez konkurence
To by petřínskej svah neunes.
Navýšení kapacity by šlo nejlíp zařídit prodloužením každého vozu. Nástupiště jsou na to dlouhá dost, problém bude maximálně ve vyšší váze při více lidech.
maximalne… 🙂
Tak 20 lidi navic jsou necely dve tuny, to by mohli na novejch vozech mozna usetrit, aby celkove vazily stejne. Pravda byl by tam vetsi rozdil mezi plnym nahoru a prazdnym dolu. Ale predpokladam, ze to je resitelny, kdyz to chtej v zadani.
Ono se dá něco srovnat i pomalejším rozjezdem, aby tažná síla lana nepřekročila možnosti strojovny.
Řešíte zbytečnosti. Ono totiž z té stávající lanovky zůstanou pouze budovy a těleso. Vše ostatní včetně pohonu má být nové.
Tak člověk se počítá jako 75 kg, tedy 1,5t. Hmotnost vozu neznám, odhaduji na cca 12t. Troufám si tvrdit, že to je řešitelné se na cca 10,5t. Jde o dva vozy celkem, takže by cena nemusela být tak zásadní.
75 kg na osobu je iluze, v předpise ČSD D2 se počítalo s 80 kg ….
Výtah je pro 10 osob, norma 630 kg, každý má „jen“ metrák … přesto výtah jede – koeficient bezpečnosti ….
Jedna letecká společnost taky kdysi počítala hmotnost vojáků podle civilních tabulek, včetně báglu jako civilního kufru … nehodu při startu nikdo nepřežil …
Výhybna je dlouhá dost?